Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

tu ai dpf la masina? sau nu

raspunde-mi pentru LL01 ce ulei și ce marca de filtru de ulei, aer, motorina, polen sa iau. Scrie și codurile de la filtre te rog.

Te cred ca vrei sa stii cat mai multe.

Cel mai bine fa un topic pe rubrica "masina mea" si acolo o sa iti scrie toti ce ar trebui sa pui.

 

Pune tot LL04. Parerea mea.

 

Cauta pe realoem dupa codurile date pe acel site piese la masina. Filtre, tot.

 

Si citeste.

Nu mai dau mura in gura.

 

Hai cu minusuri, hai.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

am decis sa merg pe Liqui Moly TopTec4200, citisem in topicul Martor presiune ulei, a pus bimmer fisa la uleiu asta intr-un post a mai zis și altcineva ca e bun in alt post asa ca am dat comanda online

filtru de ulei am mers pe Sofima S5021PE, filtru de aer Valeo 585401, filtru combustibil Champion CFF100424, filtru polen FP8430

Lichid frana DOT4 83132405977 original BMW, 1L

nu am comandat antigel gata preparat ca nu stiu care sa iau g11? sau g12 :( la m47

 

când imi sosește in magazin ma suna si ma duc si le iau

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 5 months later...
On 11/23/2022 at 12:05 PM, Vasi77 said:

bimmer ce ulei mai folosesti acum LL04? Da si mie mura in gura te rog

in rest  pun filtre oe nu ma zgarcesc

Eu de cand "ma stiu" am pus Mobil 1 de la 250k km si de vreo 4-5 ani Shell ultra Pure Plus 5W40. Dar nu merg sportiv cu martoaga mea decat cand trebuie. La un B47 pun inca Shell 0W30 cu strangere de inima.. dar are "doar" 100k km..

Filtre pun si am pus doar Mann sau Bosch. Pun la trei masini aceiasi marca. Nici o problema.

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salutare, posesor de X3 G01 M40d (2019). Vorbind la service pentru revizie, mi s-a spus ca masina s-ar incadra in noua norma OEM BMW LL19-FE 0W30.

Ca si alte optiuni ar fi LL04 0W30, 5W30, 0W40 sau 5W40.

0W30 ( Mobil1 ESP ) am bagat la un moment dat si in Passat, vreo 5 revizii ( 50k km ) dar mi s-a parut cam subtire, mai ales la alergat vara, temperaturi mari, autostrazi, viteze mari... tot timpul pe la 8-9000 mai completam 2-300ml. Ulterior am bagat doar Motul Specific 5W30 si nu a mai necesitat completari. Revizii tot la 10k km.

Eu am mers pana la urma pentru BMW pe Aral Super Tronic K 5W30. Cel putin in cifre arata destul de bine/corect:

Vascozitate 40grd - 69

Vascozitate 100grd - 12

si cel mai important este low saps, avand ash de 0,71

Link to comment
Share on other sites

Realist vorbind dacă faci la 10k reviziile cred ca poți sa bagi și Lubrifin, Aral nu mai am băgat de când am avut 323-ul nu pot sa spun ca am fost foarte impresionat, acum în cotețz bag Liqui Molly și în cazanul celalant ceva original Nissan care e dubios de ieftin, la cotez schimb uleiul poate la 3k km la Nissan pe la 6 luni / 5-7k .

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Diferenta intre 0W si 5W (cel putin la uleiurile BMW) nu e atat de mare. 

LL-19 nu stiu daca se gaseste vreun ulei la noi. Nici BMW nu vinde, si nu prea exista date despre el. Tot ce am reusit sa gasesc e ca are HTHS > 3.5, deci s-ar putea sa fie inlocuitorul normei LL04. Ma bucur ca au renuntat la mizeriile de LL-12 si LL-17. 

Cred ca ai facut alegerea corecta cu 5W30, dar tot pe la 10k ar fi mai sigur sa-l schimbi daca mergi pe la noi prin tara.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, sskkaa said:

mi s-a spus ca masina s-ar incadra in noua norma OEM BMW LL19-FE 0W30.

Ai vazut tu insuti uleiul asta?

Pe net nu scrie nimic, pentru inceput..

Si acum, cine crede ca LL-12 SI LL-17 sunt proaste sunt curios ce stie despre LL-19 si de ce ar fi mai bun?

Sau e doar vreo speranta? 😉

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 nu am vazut uleiul, doar am primit un printscreen din program ( sincer nu stiu care ca nu am intrebat ). Oricum, si de la service tot 5W30 mi s-a recomandat sa pun, iar Aral-ul respecta normal LL04.

Posibil ca toti producatorii sa faca excese peste tot unde pot, pentru a minimiza frecarile, consum mai mic, noxe mai mici, sa se poata incadra in standardul noilor norme EURO6d/7,etc. La benzina de exemplu, cel putin in grupul VAG, noile masini cu GPF, vin cu 0W20.

Link to comment
Share on other sites

Da, toata lumea vrea sa arate cat de putin consuma masinile lor. Si la BMW motoarele Bx8 au ca ulei recomandat 0W20, strict din ratiuni de consum si noxe. Din fericire, la noi reprezentantele nu pun asa ceva decat daca le ceri in mod special. Ei pun 5W30 la toate motoarele.

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt nebunu' care .. confruntat cu realitatea unui motor B47 avand doar putin peste 100k km mai am doua bidoane de 5 litri fiecare 🤪  (ce sa faci, am luat la oferta..) din asta 0w30.. facut de Shell. 🤞

Yeap, eu care ziceam ca nu pun in B47 "apa" asta de 0w30 mi-am zis ca motorul e prea tanar si zis sa ascult o parere impartasita de unul pe bobistheoilguy cum ca motorul lui pornea trepidand un pic mai mult la rece.. cu 5w30...

Masina e condusa decent pe distante destul de scurte, zilnic.. a fost si la drum de sute de km cu consum mic de motorina si 0 consum ulei! Ceea ce nu e rau pana in prezent.. cu 0w30 porneste si se opreste incomparabil mai decent fata de M47.. (da si cand l-o lovi vreo damblaua..) Mai are rost sa zic ca primeste tratament de ulei 2T JASO FD in motorina?

Planul e sa trec desigur la 5w30 pe la 120-130k km..🤩

 

Eu cred ca turbina, sau turbinele o sa sufere primele de la uleiurile astea subtiri.. (ceea ce se cam si aude, in general..) pai cum pana mea sa pluteasca axul unei turbine complet imediat PE PELICULA DE ULEI CAND ULEIUL E SI MAI SUBTIRE LA RECE, zic si eu.. hai, ca atunci cand se incalzeste se "umfla" aditivii.. dar pana atunci, ce sofer nu ii da in "goarna" pana la 70-80 grade? Si daca mai e si degradat de la regenerari!..

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Vad ca majoritatea schimba uleiul ~10.000 KM. Calculatorul masinii arata 30.000KM in momentul schimbarii si apoi ajusteaza in functie de modul de condus.

 

Este gresit sa schimbi uleiul cand indica calculatorul masinii? Nu calculeaza corect parametrii uleiului?

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Masti said:

Este gresit sa schimbi uleiul cand indica calculatorul masinii? Nu calculeaza corect parametrii uleiului?

Tocmai am zis la final. Boala curata vine de la regenerari. Dupa o regenerare uleiul se contamineaza. Daca se conduce distante scurte - km (ideali) nu se prea aduna si filtru tot se umple pentru ca motorul tot se invarte.., regenerarile sunt mai dese, deci contaminarea mai rapida.

Daca stai dupa calculator risti MULT.

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Salut. Am un e90 2011 320d 184hp cu 285k km. Masina am luat-o in decembrie la 280k km si vechiul proprietar zicea ca a folosit ulei polytron 5w40. Eu la schimb am bagat LM TopTech 4100 5w-40 iar masina mi-a mancat in 5k km aprox 1l de ulei. Acum as vrea sa fac din nou schimbul si sa bag ceea ce a bagat vechiul proprietar. Ca si idee nu se vede ulei la turbo, intercooler, filtrul este pe masina si este ok. Astept ceva sugetii. Va multumesc!

Edited by pcristi
Link to comment
Share on other sites

😄 ar fi frumos  și daca ai avea viteza medie pe astia 4k km, ca sa vedem nr de ore de funcționare.Dar clar în Bucuresti e jale. De o săptămână am de făcut ceva trasee și în general un traseul de 7km îl fac în 20-40 min sa zicem o medie de 30 min, și uite aia în o ora fac 14 km în timp ce altcineva ar face pe autostrada 130 km, practic în 100 ore eu aș face 1400km în timp ce pe autostrada am avea 13000km pam pam.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.