Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Sa inteleg, ca uleiurile recomandate de tine sunt bune vara (30-35-40 grade)? sau avand in vedere acele radiatoare merg si iarna fara probleme. La mine se schimba uleiul la 30mii km (asa imi arata computerul de bord, si asa s a schimbat pana acum)

 

 

Da, eu nu stiu ceva mai bun, mai ales ca este Recomandat de fabricantul BMW.

 

Unii spun ca e ceva pur comercial ca BMW a trecut Castrol pe capacul de ulei. Se poate si asa dar sigur BMW vrea ca motoarele facute de ei sa mearga bine si mult - si asta se poate numi comert.

Comert se poate numi sa recomanzi si schimbarea la 30.000Km a uleiului - poate e mult, dar daca acestia sunt Km echivalenti si asa vrea fabricantul cine il poate contrazice? - altcineva mai credibil nu exista.

Un alt caz - dar de motoare de avion cu turbina - sunt uleiuri care nu se schimba intre reparatiile capitale ale motoarelor niciodata, doar se completeaza !. Sunt alte tipuri de solicitari, lucreza in alt mediu, mai curat, nu se amesteca cu combustibilul ca la motoarele cu piston dar totusi 3600 - 4000 de ore de functionare este ceva la temperaturi in zona turbinei ceva mai ridicate si la forfecari intre rotile dintate ale reductoarelor sau transmisiilor. Acestea sunt noile uleiuri sintetice - daca nu se contamineaza practic nu se schimba niciodata.

Se poate discuta fff mult pe tema asta.

 

 

Clasificarea de exempu pentru 0W-30, 5W-30 sau 0W-40 (caz intilnit des la BMW) este "groso modo" este cam asa:

 

1) Prima cifra "0" sau "5" reprezinta o comportatre a viscozitatii uleiului la temperaturi joase, adica temperatura de pornire a motorului. Dupa aceasta cifra urmeaza litera "W" de la Winter - Iarna in engleza.

Iarna poate fi afara si -30 grade C. La aceste temperaturi uleiul trebuie sa unga totusi motorul, adica sa curga. Daca este prea viscos de ex. daca prima cifra ar fi "15" la alte uleiuri nu Castol-ul de care vorbim, asta arata ca acel ulei curge ceva mai greu. In acest caz motorul se unge ceva mai greu, uleiul fiind mai viscos nu curge bine prin canalele de ungere. Ce se poate intimpla:

lagarele motorului se pot supraincalzi, cu tot frigul de afara. Cred ca ati vazut cazuri de motoare care au pornit greu si apoi au fost ambalate tare - sa se incalzeasca sau sa nu se mai opreasca. Acesta ar fi cel mai distructiv caz posibil. Un lagar daca nu este uns, foarte repede poate ajunge la temperaturi de 200 - 300 grade C si se pot distruge cuzinetii rezultind griparea - sudarea - lagarelor si deci distrugerea motorului.

Un ulei care are prima cifra "0" sigur este foarte subtire la "rece" si motorul se unge mult mai bine. Cu un astfel de ulei se poate pleca imediat de pe loc fara precautii. Acesta mai are avantajul unei rezistente minime la rotire la rece - deci consum scazut de combustibil.

Daca motorul are ceva jocuri mai mari - asta nu inseamna ca este uzat ci mai corect ar fi cuvintul "rulat"; (cele de BMW daca au fost exploatate corect, incep sa aiba jocuri ceva mai mari poate dupa 300K - 400K Km), la pornire merge poate un ulei cu prima cifra "5". Aici trebuie tinut cont si de temperatura exterioara, totusi un ulei care merge mult spre 30000Km echivalenti, sigur trece cam prin toate anotimpurile.

 

Inca ceva, la pornire, in primele secunde poate 3 - 5 - poate 10 sec. cel mult, se poate auzi un zgomot, pina incepe sa se unga motorul cu ulei sub presiune. Este faza cind motorul nu trebuie ambalat. Acest zgomot dispare imediat ce se formeaza pelicula de ulei in zona lagarelor si a tachetilor hidraulici. La oprire, cind motorul a fost cald, in timp tot uleiul se scurge si ajunge in baia de ulei sau in alte parti, el nu mai sta in lagare sau tachetii hidraulici. La pornire, un ulei subtire ajunge repede in zonele care necesita ungere de ex. lagare si tacheti hidraulici etc.., Pentru ca curge repede si se formeaza pelicula de ulei zgomotul dispare. Motoarele de BMW sunt din constructie ceva mai zgomotoase pina se incalzesc si ajung la jocurile normale de functionare, nu trebuie sa ne impacientam. Dupa ce ajung la jocurile normale de functionare pot fi solicitate la maxim fara menajamente.

 

2) A doua cifra "30" aflata dupa W, reprezinta sa spunem comportarea uleiului la temperatura normala de regim, deci cind motorul este cald. Motor cald nu insamna neaparat cind temperatura lichidului de racire a ajuns la regim sa spunem la 80 - 90 grade C. Dupa ce temperatura apei a ajuns la regimul normal, motorul trebuie sa mai mearga inca ceva vreme pina si uleiul ajunge la temperatura lui de regim. Aceasta depinde ceva mai mult - nu este ca la lichidul de racire poate fi si 100 - 120 -125 grade C. Cifra a doua reprezinta sa spunem o comportare la viscozitate la aceasta temperatura. Daca motorul are ceva Km la bord, sau este foarte cald afara 40 grade C, sau conduci sportiv sau pe autostrada iti place sa mergi cu 200Km/h poate este recomandabil sa folosesti un ulei cu a doua cifra "40". In acest caz presupunem ca uleiul se incinge si mai tare si ca sa mentinem o viscozitate optima este recomandat un ulei cu "40".

 

Cel mai sigur este sa va uitati pe acceptul dat de fabricant uleiului respectiv, anume sa fie aprobat clar de BMW si anume: BMW LongLife 98, LongLife 01 sau LongLife 04, prescurtat LL98, LL01 sau LL04. Clasificarea este data pentru fiecare motor in parte. Mai sunt si alte calsificari date de BMW dar sunt cazuri mai rare FE - de la Fuel Economy, Special Oil sau SAE 10 W-60 pt motor sport racing etc...

BMW accepta si alti fabricanti de uleiuri care indeplinesc conditiile cerute.

Cel mai bine va lamuriti daca faceti rost de TIS - Technical Information Services pt BMW, acolo sunt trecute toate tipurile de uleiuri acceptate pe fabricanti si sunt peste 50 cred. In plus va lamuriti si cu toata teoria legata de uleiuri, norme etc... etc...

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Castrol EDGE 0W30 sau 5W30 (cu aprobarea BMW Longlife-04 - masina ta fiind mai noua, cred ca poti merge la un interval extins de inlocuire spre 30000 Km).

 

La conditiile de trafic din Romania, este exagerat sa mergi cu acelasi ulei mai mult de 10 000 km.

Compara numarul de ore de functionare al unei masini rulate in Romania cu numarul de ore de functionare al unei masini din Germania pentru acelasi numarul de km si va rezulta o diferenta considerabila.

 

Plus ca exista si foarte mult praf.

 

Si eu am o banuiala ca asa numit-ul ulei "de BMW" este la origine tot Castrol sau produs de Castrol pt. BMW. Din cite stiu BMW nu are rafinarii, iar un ulei calitativ este chiar greu de obtinut si de producatori consacrati.

 

Uleiul BMW este Castrol aditivat de BMW.

 

Recomand acest site pentru cei care vor sa citeasca despre uleiuri: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

Link to comment
Share on other sites

E testat de mine (si nu numai) si daca stam sa ne gandim, este chiar de inteles de ce nu trebuie sa fie acelasi ulei. Cel din comert e cumva "universal", facut sa poata fi folosit in diverse tipuri de motoare ale diverselor tipuri de marci.
Link to comment
Share on other sites

Castrol EDGE 0W30 sau 5W30 (cu aprobarea BMW Longlife-04 - masina ta fiind mai noua, cred ca poti merge la un interval extins de inlocuire spre 30000 Km).

 

La conditiile de trafic din Romania, este exagerat sa mergi cu acelasi ulei mai mult de 10 000 km.

Compara numarul de ore de functionare al unei masini rulate in Romania cu numarul de ore de functionare al unei masini din Germania pentru acelasi numarul de km si va rezulta o diferenta considerabila.

 

Plus ca exista si foarte mult praf.

 

Si eu am o banuiala ca asa numit-ul ulei "de BMW" este la origine tot Castrol sau produs de Castrol pt. BMW. Din cite stiu BMW nu are rafinarii, iar un ulei calitativ este chiar greu de obtinut si de producatori consacrati.

 

Uleiul BMW este Castrol aditivat de BMW.

 

Recomand acest site pentru cei care vor sa citeasca despre uleiuri: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

 

 

Mie imi arata pe computerul de bord cati km mai am pana trebuie sa schimb uleiul, si iti zic ca acum am 57600km cu masina si imi arata catrebuie sa schimb uleiul in 2600km, iar prima si ultima data a fost schimbat la 30700km. Si stiu ca acest computer de bord afiseaza in functie de cum se merge cu masina.

 

In concluzie uleiurile castrol nu sunt identice cu cele de BMW, doar stau la baza acestora.

MS!

Link to comment
Share on other sites

Castrol EDGE 0W30 sau 5W30 (cu aprobarea BMW Longlife-04 - masina ta fiind mai noua, cred ca poti merge la un interval extins de inlocuire spre 30000 Km).

 

La conditiile de trafic din Romania, este exagerat sa mergi cu acelasi ulei mai mult de 10 000 km.

Compara numarul de ore de functionare al unei masini rulate in Romania cu numarul de ore de functionare al unei masini din Germania pentru acelasi numarul de km si va rezulta o diferenta considerabila.

 

Plus ca exista si foarte mult praf.

 

Si eu am o banuiala ca asa numit-ul ulei "de BMW" este la origine tot Castrol sau produs de Castrol pt. BMW. Din cite stiu BMW nu are rafinarii, iar un ulei calitativ este chiar greu de obtinut si de producatori consacrati.

 

Uleiul BMW este Castrol aditivat de BMW.

 

Recomand acest site pentru cei care vor sa citeasca despre uleiuri: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

 

 

Mie imi arata pe computerul de bord cati km mai am pana trebuie sa schimb uleiul, si iti zic ca acum am 57600km cu masina si imi arata catrebuie sa schimb uleiul in 2600km, iar prima si ultima data a fost schimbat la 30700km. Si stiu ca acest computer de bord afiseaza in functie de cum se merge cu masina.

 

In concluzie uleiurile castrol nu sunt identice cu cele de BMW, doar stau la baza acestora.

MS!

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg ce legatura are estimarea de pe obc cu producatorul uleiului.

 

Sper ca-ti dai seama ca aproape toate piesele BMW sunt produse de catre alte firme si apoi vandute de catre BMW.

 

La fel se intampla si cu uleiul.

Banuiesc ca este aditivat uleiul Castrol insa nu este o certitudine.

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg ce legatura are estimarea de pe obc cu producatorul uleiului.

 

Sper ca-ti dai seama ca aproape toate piesele BMW sunt produse de catre alte firme si apoi vandute de catre BMW.

 

La fel se intampla si cu uleiul.

Banuiesc ca este aditivat uleiul Castrol insa nu este o certitudine.

 

Eu spuneam despre intervalul de revizii la masina mea, in conditiile in care uleiul a fost schimbat la reprezentanta. La motor am o foaie pe care sunt trecute 5 tipuri de ulei si este bifat 5w30. Si oricum ma refeream la uleiurile Castrol!

 

La afirmatia cu uleiul castrol ce sta la baza uleiul bmw, era o intrebare dar am uitat sa trec "?"

 

Cred ca o sa merg pe uleiul luat de la reprezentanta, din moment ce exista varianta sa fie "putin" altfel!

 

Ms!

Edited by DJ 86 WAW
Link to comment
Share on other sites

Eu spuneam despre intervalul de revizii la masina mea, in conditiile in care uleiul a fost schimbat la reprezentanta. La motor am o foaie pe care sunt trecute 5 tipuri de ulei si este bifat 5w30. Si oricum ma refeream la uleiurile Castrol!

 

Te inteleg.

 

Insa este mult mai bine sa schimbi uleiul mai des, avand in vedere conditiile de trafic din Bucuresti. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Eu spuneam despre intervalul de revizii la masina mea, in conditiile in care uleiul a fost schimbat la reprezentanta. La motor am o foaie pe care sunt trecute 5 tipuri de ulei si este bifat 5w30. Si oricum ma refeream la uleiurile Castrol!

 

Te inteleg.

 

Insa este mult mai bine sa schimbi uleiul mai des, avand in vedere conditiile de trafic din Bucuresti. :twoup:

 

adauga si calitatea combustibilului

Link to comment
Share on other sites

castrol de pe piata romaneasca mai nou este imbuteliat in Ro. Numai este ce a fost odata.....la f multe motoare se innegreste f repede (ma refer si motoarele pe benzina). Contine multi 'detergenti' de curatare a motorului...Toti de la serviceuri cu, care am vorbit numai sunt multumiti de castrol.

Uleiul bmw de anul asta este produs de OMW...surprinzator sau ciudat...asta o spun din discutie cu un dealer de uleiuri care tocmai a fost la un seminar despre uleiuri.

Exista diferenta intre Castrol din Ro si cel din Vest...vb din propria experienta!

cel mai recomandat ulei din Ro este la momentul de fata Mobilul!....vine tare din urma si Omwul

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt toate imbuteliate in Ro.

 

Eu folosesc Castrol si sunt foarte multumit, este un ulei foarte bun.

 

In orice caz, eu stiu ca uleiul original BMW este tot Castrol.

M-as mira sa fie ulei OMV..

 

P.S: Nu prea conteaza ceea ce spun unii care lucreaza in service-uri...

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

@micky: E diferenta mare intre a imbutelia si a fabrica :twoup:

 

:D pe mine numai factorul psihic ca e 'bagata mana de roman' in ceva german ...si tot ma deranjaza :D ..n-am incredere :twoup:

 

 

 

@micky: E diferenta mare intre a imbutelia si a fabrica :D

 

conteaza ce 'spune masina' mai mult..asa e..

si ea ce spune??...cat iti mananca in 10 Tkm si cum arata cand il scoti?..banuiesc ca in jur de 10000 il tii..

eu am facut comparatia asta intre Castrol Ro...Castrol De....BMW Oil De....Mobil 1 Ro si la diesel si la benzinar...concluzia mea:

Locul I-Mobil 1 & BMW II-Castrol De Si nu III sau IV ci VI-Castrol din Ro.

normal...fiecare zice ca cel mai bun e ce baga el..

Link to comment
Share on other sites

..banuiesc ca in jur de 10000 il tii..

7000km :twoup:

 

Il tin conform cu stilul de mers, oricum cu cat il schimbi mai rpd cu atat mai bine. Nu stiu daca toti o sa zica ca ce baga ei e cel mai bun insa mie asa mi s-a parut, uleiul pe care il folosesc (Castrol EDGE Sport 0w-40 sau fostul RS) mai potrivit decat orice ulei de la Mobil.... si nici nu am avut prob., am facut un schimb de cand am masina si avand in vedere cat de mult am stresat-o nu am fost nevoit sa completez...

 

LE: toti mecanicii imi spuneau ca cica nu e bun 0w-40 ca e prea subtire si am 200.000km si imi fac motorul praf :twoup:) la faze din astea cel mai bine e sa faci ca nu auzi si sa zci da da tu ai dreptate sefu' si sa pui ce recomanda producatorul nu ce recomanda tot "cunoscatorul" :D

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

LE: toti mecanicii imi spuneau ca cica nu e bun 0w-40 ca e prea subtire si am 200.000km si imi fac motorul praf :D) la faze din astea cel mai bine e sa faci ca nu auzi si sa zci da da tu ai dreptate sefu' si sa pui ce recomanda producatorul nu ce recomanda tot "cunoscatorul" :D

faza cu e prea subtire este ceva de :twoup: ..da` ce e foaie de hartie?? :twoup:

poate vorbeau de vascozitate si proprietati la rece si cald(100 grade)..da ce sa le ceri.

e super bine ca il schimbi la 7000!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.