Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Eu am pus la a mea 4L de Castrol Magnatec 5w 40

 

 

salut. si eu trebuie sa fac schimbul de ulei la a mea. e tot 318i din 1991 la 125.000 km. m-am uitat in cartea tehnica si acolo arata mai multe uleiuri in functie de temperatura. de la 5W20 (pentru temperaturi intre -40 si -20 celsius) pana la 20W50 (pentru temp. intre -10 si 50 celsius). dupa schema asta, cel mai ok ar fi 15W50 pentru temp. intre -20 si 40 celsius). voi ce recomandati? 5W40 nu e prea "subtire" pentru perioada verii?

 

Eu am pus asa pt ca nu il schimb la 6 luni. Daca as fi schimbat la 6 luni puneam unul mai gros pt vara si unul mai subtire pt iarna. Avand in vedere ca fac 10-12mii km/an nu voi schimba uleiul mai devreme decat un an.

Link to comment
Share on other sites

salutare tuturor,

 

 

poate s-a mai discutat dar abia am venit de la munca = foarte obosit

 

miine trebuie sa schimb schimb uleiul

ce tip de ulei si ce marca imi recomandati pentru un e39 520d an-2001 si 220.000 km

 

 

multumesc anticipat tuturor

 

 

cu respect

Link to comment
Share on other sites

Uleiul castrol magnatec 5W40 este Longlife98, nu Longlife01. S-ar putea sa mearga totusi daca ai motorul M57. La M57TU nu mai e recomandat, deoarece trebuie Longlife01.

 

Nici Castrol nu-l recomanda :

post-787-1216943944_thumb.jpg

post-787-1216943951_thumb.jpg

 

 

SINI, PAUL :

http://195.82.66.170/castrol/oilguide/inde...amp;model=18167

 

Castrol Magnatec 5w-40 este bun pentru 525d e39

 

PS: ahiile vezi linku de mai sus, ai acolo toate 3 tipurile la 520d difera doar cantitatea vezi linku de mai jos

 

http://195.82.66.170/castrol/oilguide/inde...amp;model=18168

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

BMW mentioneaza in manualul de utilizare faptul ca uleiul se verifica la cca 5 min dupa oprirea motorului, cu conditia ca masina sa fie pe o suprafata plana.

Ideea e urmatoarea: daca verific astfel uleiul (nu il verific dupa 5 min, ci dupa 15-20 - sa aiba timp sa ajunga tot in baie), nivelul e la minim pe joja. Daca il verific dimineata, dupa ce masina a stat toata noaptea - nivelul e la maxim.

 

Care e procedura corecta ? Am prea putin ulei sau e OK nivelul ?

Link to comment
Share on other sites

Eu am pus la benzinar, mai demult castrol (nu mai stiu exact de care) si stiu ca manca rau ulei masina.....am comutat pe mobil si nu au mai fost probleme....

Castrol Magnatec am pus intr-un volvo diesel si se cam ducea si ala...am trecut tot la mobil si a fost ok....

Cred ca marca Castrol este cea mai "aranjata" marca care se gaseste pe meleagurile noastre.....la fel a fost cand a aparut Aral acum ceva vreme, la inceput a fost super, apoi......naspa.....

Eu personal, nu am incredere sa cumpar din RO Castrol....poate ca am prejudecati, dar eu refuz castrol.....

Link to comment
Share on other sites

Mica completare la uleiul de motor. Uleiul de motor BMW nu se gaseste mai ieftin nicaieri, BMW foloseste ulei Castrol puternic ADITIVAT, ergo Castrol-ul de pa piata nu este identic cu cel de la BMW, este de o calitate indoielnica si este produs printre ale locatii de renume in Turcia. Nu credeti - intrebati AB, prieteni mecanici, google. Am avut ocazia sa fac un test comparativ la politehnica-automobile si diferenta este zdrobitoare la nivel de calitate. Spargerea moleculelor, gradul de uzura este semnificativ mai mare la Castrol de pe piata fata de Castrol BMW. Ca un impatimit al mecanicii si al BMW-ului nu m-am oprit aici si am testat si 1L de mobil 1 ramas de la nissan-ul meu terrano, tot 5w40. Va pot spune cu toata convingerea ca mobilul sta mult peste ambele variante de Castrol. Cei care sunt studenti la poli si citesc acest articol pot sa confirme rezultatele si daca au rabdare si timp, sa le urce pe forum sa avem un overview cat mai complex asupra uleiurilor de pe piata. Personal o sa testez un Elf peste 2-3 saptamani si pun sus rezultatele.

In alta ordine de idei, daca vreti sa aveti extra grija de motorasele voastre, folositi uleiuri de vara respectiv de iarna si lasati in pace uleiurile multigrad. NU ca cele multi grad nu ar fi bune dar... W este short pt winter ca atare 0W este pentru temperaturi foarte scazute. Urmeaza 5W, 10W, 15W etc. Pe masura ce numarul dinaintea W este mai mare uleiul este mai gros si mai putin potrivit pentru temperaturile scazute dar din ce in ce mai potrivit pentru temperaturi ridicate. Ce este dupa W sunt temperaturile ridicate la uleiurile multigrad. Cu cat cifra este mai mare (ideala 50 vara la temp. ridicate) dupa W, cu atat uleiul este mai bun la temperaturi ridicate. In concluzie pentru o ungere cat mai buna si pentru o solicitare cat mai mica a pompei, iarna veti pune ulei cu un indice de vascozitate mic (ulei subtire) intrucat la temperaturi scazute uleiul se ingroasa (iar daca uleiul vostru deja este gros se va ingrosa si mai mult ceea ce va solicita pompa suplimentar iar ungerea va fi precara mai cu seama in primele minute de functionare). Vara pe de alta parte puneti ulei cat mai gros intrucat datorita caldurii, acesta se va subtia. Daca aveti un 5w sau un 10w chiar si 15w vara, aveti in motor un ulei subtire, care odata incalzit in motor se va subtia si mai tare, moleculele se vor sparge mult mai repede iar ungerea nu va mai fi optima. Uleiurile multigrad sunt un fel de struto-camila adica subtiri la rece si groase la cald si sunt recomandate pentru perioade intermediare vara/toamna, cel mai bun factor multigrad fiind 0w-50 in special pt motoarele cu turbina. Este inca un ulei mai greu de gasit pe piata dar este extraordinar.

In ceea ce priveste schimbul de ulei nu recomand sa se depaseasca vara 10-12.000 km respectiv 13-15.000 iarna. Asta pentru ca volumul de praf care intra in filtru iar apoi in motor este sensibil mai mare pe drumurile patriei decat in Germania. Iarna micul avantaj care poate fi speculat este ca datorita zapezii si a temperaturilor scazute praful nu prea se ridica, nu mai intra cu nemiluita in motor, ca atare iarna nu-i ca vara. Personal conduc un 320d e46 care primeste revizii regulate la 10.000 fix. Filtrul de motorina este schimbat tot la a 2-a revizie impreuna cu filtrul epurator.

Tin sa subliniez la final ca recomandarile de mai sus sunt pentru extra-maniaci si sunt ferm convins ca BMW nu pune in motoare uleiuri de proasta calitate dar sunt la fel de convins ca ale lor sunt aditivate din greu ca sa faca fata (motiv pentru care costa mai mult decat cele de pe piata).

Edited by Ender
Link to comment
Share on other sites

Ca un impatimit al mecanicii si al BMW-ului nu m-am oprit aici si am testat si 1L de mobil 1 ramas de la nissan-ul meu terrano, tot 5w40. Va pot spune cu toata convingerea ca mobilul sta mult peste ambele variante de Castrol. Cei care sunt studenti la poli si citesc acest articol pot sa confirme rezultatele si daca au rabdare si timp, sa le urce pe forum sa avem un overview cat mai complex asupra uleiurilor de pe piata. Personal o sa testez un Elf peste 2-3 saptamani si pun sus rezultatele.

si eu am renuntat la Castrol....asta dupa ce am schimbat uleiul la reprezentanta BMW si la doua zile s-a aprins martorul galben in bord. Nu mai zic ca dupa 4000km aveam lipsa in baie peste 1l de ulei. Cu Mobil totul e ok, nu s-a mai aprins nici senzorul de la baia de ulei si nici nu mai papa ulei.

Link to comment
Share on other sites

Ca un impatimit al mecanicii si al BMW-ului nu m-am oprit aici si am testat si 1L de mobil 1 ramas de la nissan-ul meu terrano, tot 5w40. Va pot spune cu toata convingerea ca mobilul sta mult peste ambele variante de Castrol. Cei care sunt studenti la poli si citesc acest articol pot sa confirme rezultatele si daca au rabdare si timp, sa le urce pe forum sa avem un overview cat mai complex asupra uleiurilor de pe piata. Personal o sa testez un Elf peste 2-3 saptamani si pun sus rezultatele.

si eu am renuntat la Castrol....asta dupa ce am schimbat uleiul la reprezentanta BMW si la doua zile s-a aprins martorul galben in bord. Nu mai zic ca dupa 4000km aveam lipsa in baie peste 1l de ulei. Cu Mobil totul e ok, nu s-a mai aprins nici senzorul de la baia de ulei si nici nu mai papa ulei.

 

subscriu la ceea ce zice mishoo, aceleasi simptome acelasi tratament - mobil 1. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

eu pun 15w40 original de la BMW de cand am masina (aprox 2 ani)si sunt foarte multumit de el. Masina are 192.000 km si nu imi scade nivelul la joja intre schimburi. Precizez ca il schimb la maxim 10.000 km, nu mai mult.
Link to comment
Share on other sites

folosesc 0w-40 Castrol RS si iarna si vara. am facut aproape 50k km cu masina . am schimbat de 5 ori uleiul . nu a exista nici un fel de pierdere de ulei intre schimburi. nu am schimbat niciodata filtrul epurator ( am inteles ca influenteaza consumul de ulei ). teava de esapament este curata ca lacrima.

mentionez ca aproape zilnic duc masina in 6000 rpm.

Link to comment
Share on other sites

folosesc 0w-40 Castrol RS si iarna si vara. am facut aproape 50k km cu masina . am schimbat de 5 ori uleiul . nu a exista nici un fel de pierdere de ulei intre schimburi. nu am schimbat niciodata filtrul epurator ( am inteles ca influenteaza consumul de ulei ). teava de esapament este curata ca lacrima.

mentionez ca aproape zilnic duc masina in 6000 rpm.

 

Cum am incercat sa explic si mai sus, faptul ca masina nu mananca ulei, nu inseamna ca uleiul este bun. Uleiul poate avea culoarea aceea sanatoasa, sa nu aiba impuritati si praf (principalele cauze ale innegririi) si sa fie uzat pana la refuz. Uleiul uzat nu isi pierde culoarea in conditii de test. In orice test de laborator uleiul va avea aprox aceiasi culoare si dupa 40.000km. Calitatea lui insa are de suferit datorita uzurii, moleculele isi pierd elasticitate si detergentii se descompun. Faptul ca uleiul care il scoatem noi din motor este negru se datoreaza mizeriei pe care detergentii din ulei o spala. In ceea ce priveste filtrul epurator, daca iti iubesti turbina, musai sa faci o vizita la service si sa schimbi urgent problema. Original costa pe la 140 ron. Da un search si o sa gasesti explicatii detaliate.

Link to comment
Share on other sites

folosesc 0w-40 Castrol RS si iarna si vara. am facut aproape 50k km cu masina . am schimbat de 5 ori uleiul . nu a exista nici un fel de pierdere de ulei intre schimburi. nu am schimbat niciodata filtrul epurator ( am inteles ca influenteaza consumul de ulei ). teava de esapament este curata ca lacrima.

mentionez ca aproape zilnic duc masina in 6000 rpm.

 

Cum am incercat sa explic si mai sus, faptul ca masina nu mananca ulei, nu inseamna ca uleiul este bun. Uleiul poate avea culoarea aceea sanatoasa, sa nu aiba impuritati si praf (principalele cauze ale innegririi) si sa fie uzat pana la refuz. Uleiul uzat nu isi pierde culoarea in conditii de test. In orice test de laborator uleiul va avea aprox aceiasi culoare si dupa 40.000km. Calitatea lui insa are de suferit datorita uzurii, moleculele isi pierd elasticitate si detergentii se descompun. Faptul ca uleiul care il scoatem noi din motor este negru se datoreaza mizeriei pe care detergentii din ulei o spala. In ceea ce priveste filtrul epurator, daca iti iubesti turbina, musai sa faci o vizita la service si sa schimbi urgent problema. Original costa pe la 140 ron. Da un search si o sa gasesti explicatii detaliate.

 

 

o fi cum spui tu.

eu nu am turbina. e pe benzina a mea.

Link to comment
Share on other sites

Repostez pentru ca ce am scris e pe la jumatatea unui topic mai subtirel legat de uleiurile de motor. Rog admin daca e cazul sa scoata post-ul anterior.

 

Mica completare la uleiul de motor. Uleiul de motor BMW nu se gaseste mai ieftin nicaieri, BMW foloseste ulei Castrol puternic ADITIVAT, ergo Castrol-ul de pa piata nu este identic cu cel de la BMW, este de o calitate indoielnica si este produs printre ale locatii de renume in Turcia. Nu credeti - intrebati AB, prieteni mecanici, google. Am avut ocazia sa fac un test comparativ la politehnica-automobile si diferenta este zdrobitoare la nivel de calitate. Spargerea moleculelor, gradul de uzura este semnificativ mai mare la Castrol de pe piata fata de Castrol BMW. Ca un impatimit al mecanicii si al BMW-ului nu m-am oprit aici si am testat si 1L de mobil 1 ramas de la nissan-ul meu terrano, tot 5w40. Va pot spune cu toata convingerea ca mobilul sta mult peste ambele variante de Castrol. Cei care sunt studenti la poli si citesc acest articol pot sa confirme rezultatele si daca au rabdare si timp, sa le urce pe forum sa avem un overview cat mai complex asupra uleiurilor de pe piata. Personal o sa testez un Elf peste 2-3 saptamani si pun sus rezultatele.

In alta ordine de idei, daca vreti sa aveti extra grija de motorasele voastre, folositi uleiuri de vara respectiv de iarna si lasati in pace uleiurile multigrad. NU ca cele multi grad nu ar fi bune dar... W este short pt winter ca atare 0W este pentru temperaturi foarte scazute. Urmeaza 5W, 10W, 15W etc. Pe masura ce numarul dinaintea W este mai mare uleiul este mai gros si mai putin potrivit pentru temperaturile scazute dar din ce in ce mai potrivit pentru temperaturi ridicate. Ce este dupa W sunt temperaturile ridicate la uleiurile multigrad. Cu cat cifra este mai mare (ideala 50 vara la temp. ridicate) dupa W, cu atat uleiul este mai bun la temperaturi ridicate. In concluzie pentru o ungere cat mai buna si pentru o solicitare cat mai mica a pompei, iarna veti pune ulei cu un indice de vascozitate mic (ulei subtire) intrucat la temperaturi scazute uleiul se ingroasa (iar daca uleiul vostru deja este gros se va ingrosa si mai mult ceea ce va solicita pompa suplimentar iar ungerea va fi precara mai cu seama in primele minute de functionare). Vara pe de alta parte puneti ulei cat mai gros intrucat datorita caldurii, acesta se va subtia. Daca aveti un 5w sau un 10w chiar si 15w vara, aveti in motor un ulei subtire, care odata incalzit in motor se va subtia si mai tare, moleculele se vor sparge mult mai repede iar ungerea nu va mai fi optima. Uleiurile multigrad sunt un fel de struto-camila adica subtiri la rece si groase la cald si sunt recomandate pentru perioade intermediare vara/toamna, cel mai bun factor multigrad fiind 0w-50 in special pt motoarele cu turbina. Este inca un ulei mai greu de gasit pe piata dar este extraordinar.

In ceea ce priveste schimbul de ulei nu recomand sa se depaseasca vara 10-12.000 km respectiv 13-15.000 iarna. Asta pentru ca volumul de praf care intra in filtru iar apoi in motor este sensibil mai mare pe drumurile patriei decat in Germania. Iarna micul avantaj care poate fi speculat este ca datorita zapezii si a temperaturilor scazute praful nu prea se ridica, nu mai intra cu nemiluita in motor, ca atare iarna nu-i ca vara. Personal conduc un 320d e46 care primeste revizii regulate la 10.000 fix. Filtrul de motorina este schimbat tot la a 2-a revizie impreuna cu filtrul epurator.

Tin sa subliniez la final ca recomandarile de mai sus sunt pentru extra-maniaci si sunt ferm convins ca BMW nu pune in motoare uleiuri de proasta calitate dar sunt la fel de convins ca ale lor sunt aditivate din greu ca sa faca fata (motiv pentru care costa mai mult decat cele de pe piata).

Link to comment
Share on other sites

Eu folosesc Castrol 10W-60 si sunt super multumit.

 

Imi consuma ulei insa astfel motorul este protejat, iar consumul este in limitele date de producator.

 

Nu cred ca toate uleiurile Castrol de pe piata au aceeasi calitate, este foarte posibil ca in functie de furnizor sa difere si tara de provenienta, prin urmare si calitatea.

Link to comment
Share on other sites

Repostez pentru ca ce am scris e pe la jumatatea unui topic mai subtirel legat de uleiurile de motor. Rog admin daca e cazul sa scoata post-ul anterior.

 

Mica completare la uleiul de motor. Uleiul de motor BMW nu se gaseste mai ieftin nicaieri, BMW foloseste ulei Castrol puternic ADITIVAT, ergo Castrol-ul de pa piata nu este identic cu cel de la BMW, este de o calitate indoielnica si este produs printre ale locatii de renume in Turcia. Nu credeti - intrebati AB, prieteni mecanici, google. Am avut ocazia sa fac un test comparativ la politehnica-automobile si diferenta este zdrobitoare la nivel de calitate. Spargerea moleculelor, gradul de uzura este semnificativ mai mare la Castrol de pe piata fata de Castrol BMW. Ca un impatimit al mecanicii si al BMW-ului nu m-am oprit aici si am testat si 1L de mobil 1 ramas de la nissan-ul meu terrano, tot 5w40. Va pot spune cu toata convingerea ca mobilul sta mult peste ambele variante de Castrol. Cei care sunt studenti la poli si citesc acest articol pot sa confirme rezultatele si daca au rabdare si timp, sa le urce pe forum sa avem un overview cat mai complex asupra uleiurilor de pe piata. Personal o sa testez un Elf peste 2-3 saptamani si pun sus rezultatele.

In alta ordine de idei, daca vreti sa aveti extra grija de motorasele voastre, folositi uleiuri de vara respectiv de iarna si lasati in pace uleiurile multigrad. NU ca cele multi grad nu ar fi bune dar... W este short pt winter ca atare 0W este pentru temperaturi foarte scazute. Urmeaza 5W, 10W, 15W etc. Pe masura ce numarul dinaintea W este mai mare uleiul este mai gros si mai putin potrivit pentru temperaturile scazute dar din ce in ce mai potrivit pentru temperaturi ridicate. Ce este dupa W sunt temperaturile ridicate la uleiurile multigrad. Cu cat cifra este mai mare (ideala 50 vara la temp. ridicate) dupa W, cu atat uleiul este mai bun la temperaturi ridicate. In concluzie pentru o ungere cat mai buna si pentru o solicitare cat mai mica a pompei, iarna veti pune ulei cu un indice de vascozitate mic (ulei subtire) intrucat la temperaturi scazute uleiul se ingroasa (iar daca uleiul vostru deja este gros se va ingrosa si mai mult ceea ce va solicita pompa suplimentar iar ungerea va fi precara mai cu seama in primele minute de functionare). Vara pe de alta parte puneti ulei cat mai gros intrucat datorita caldurii, acesta se va subtia. Daca aveti un 5w sau un 10w chiar si 15w vara, aveti in motor un ulei subtire, care odata incalzit in motor se va subtia si mai tare, moleculele se vor sparge mult mai repede iar ungerea nu va mai fi optima. Uleiurile multigrad sunt un fel de struto-camila adica subtiri la rece si groase la cald si sunt recomandate pentru perioade intermediare vara/toamna, cel mai bun factor multigrad fiind 0w-50 in special pt motoarele cu turbina. Este inca un ulei mai greu de gasit pe piata dar este extraordinar.

In ceea ce priveste schimbul de ulei nu recomand sa se depaseasca vara 10-12.000 km respectiv 13-15.000 iarna. Asta pentru ca volumul de praf care intra in filtru iar apoi in motor este sensibil mai mare pe drumurile patriei decat in Germania. Iarna micul avantaj care poate fi speculat este ca datorita zapezii si a temperaturilor scazute praful nu prea se ridica, nu mai intra cu nemiluita in motor, ca atare iarna nu-i ca vara. Personal conduc un 320d e46 care primeste revizii regulate la 10.000 fix. Filtrul de motorina este schimbat tot la a 2-a revizie impreuna cu filtrul epurator.

Tin sa subliniez la final ca recomandarile de mai sus sunt pentru extra-maniaci si sunt ferm convins ca BMW nu pune in motoare uleiuri de proasta calitate dar sunt la fel de convins ca ale lor sunt aditivate din greu ca sa faca fata (motiv pentru care costa mai mult decat cele de pe piata).

 

Nu a avut rost sa citesc ce ai scris, deci la AB un litru de ulei BMW Longlife 04 este de la 50 lei in sus spre 75... uita-te incepand cu HUngaria, Germania, etc.. cat costa 1 L de ulei BMW longlife 04, si o sa vezi incepand de la 9,99 Euro sau echivalentu in HUF.... la fel este si uleiul castrol, daca producatorul BMW recomanda ULEI CASTROl ce balarii scrii aici in mii de randuri ca nu este bun castrolul ? si ca uleiu BMW e castrol puternic ADITIVAT ? la fel uleiul castrol se vinde incepand de la 45 lei si la fel la tarile vecine de la HUngaria pana la germania 1 L de ulei este in jur la 9 euro... despre ce vorbesti aici ?

 

Totusi revin, Daca BMW recomanda CASTROL si uleiu BMW este diferit de CASTROL, adica uleiu BMW e castrol PUTERNIC ADITIVAT, ti-ar recomanda, baga castrol si 1 plic de 3 in 1... nu ar zice baga bre CASTROL noi il recomandam... si asa sa sti ca uleiul BMW longlife 04 si Castrol au cam acelas pret, intr-adevar il vezi gasi si la 25 de euro, prin statiuni sau 12-15 euro prin benzinarii...(castrol)

 

La un moment dat ai spus ca 5w-1oW-15W e ulei subtire, tu defapt recomanzi ca vara sa bagam alt ulei decat cel recomandat de producator ? Recunosc sunt producatori de uleiuri care recomanda diferite tipuri de ulei in functie de CLIMA!!!! nu de ANOTIMP !!!! deci pana la urma si iarna-i ca vara ptr noi ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.