Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Cand costa doar 200 mii litrul...ca eu de un an de zile am intrebat si era 75 ron. Ca si sugestie ebay.de ...un litru e cam pana in 10 euro , sau la sectiunea mica publicitate sunt doi vanzatori la preturi bune.

@buuuu : nu cifrele acelea determina daca e sintetic sau nu....reprezinta vascozitatea la rece resp. la cald....sunt si uleiuri cu 10w sintetice....am avut eu 10w60 castrol sintetic.

 

Legat de ebay.de cred ca o sa-mi iau si eu uleiul de acolo. Deci e incredibil. Eu pun in E34, Aral Bluetronic 10w-40. Desi scrie "Made in Germany" tare ma indoiesc ca ar fi la fel cu cel care se gaseste in Germania. Si cu transport cu tot de pe ebay, la 12 litri, costa cam 2/3 din cat costa la noi, iar la 24 de litri, cam 1/2.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

nu mai baga aral...mai bine baga de la bunica ca-i mai ieftin..

 

domnu ender, cand aveam habar de teste de rupere a peliculei, spargere a moleculelor, recte spargerea bilelor din presa...nu stiu cat de multi foloseau un ulei bun..cert este ca de vreo 5 ani folosesc motul atunci cand am si banii si apuc sa-l cumpar 10/40 turbolight..300v..etc

 

alte uleiuri recomandate: quakerstate, redline, repsol

 

am fost martor la porsche cand la passat nou 100000km, garantie, revizii la ei, mers numai cu aral, au scos capacul de tacheti si cand l-au trantit de pamant a cazut ditai cozonacul...

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca toate uleiurile Castrol de pe piata au aceeasi calitate, este foarte posibil ca in functie de furnizor sa difere si tara de provenienta, prin urmare si calitatea.

asta-i foarte adevarat !

de ex. eu folosesc numai ulei castrol BMW 5W40... se comporta foarte bine masina cu el, nu consuma, iar la schimburi se vede ca nu e jegos de tot...

:twoup:

Link to comment
Share on other sites

Nu a avut rost sa citesc ce ai scris, deci la AB un litru de ulei BMW Longlife 04 este de la 50 lei in sus spre 75... uita-te incepand cu HUngaria, Germania, etc.. cat costa 1 L de ulei BMW longlife 04, si o sa vezi incepand de la 9,99 Euro sau echivalentu in HUF.... la fel este si uleiul castrol, daca producatorul BMW recomanda ULEI CASTROl ce balarii scrii aici in mii de randuri ca nu este bun castrolul ? si ca uleiu BMW e castrol puternic ADITIVAT ? la fel uleiul castrol se vinde incepand de la 45 lei si la fel la tarile vecine de la HUngaria pana la germania 1 L de ulei este in jur la 9 euro... despre ce vorbesti aici ?

 

Totusi revin, Daca BMW recomanda CASTROL si uleiu BMW este diferit de CASTROL, adica uleiu BMW e castrol PUTERNIC ADITIVAT, ti-ar recomanda, baga castrol si 1 plic de 3 in 1... nu ar zice baga bre CASTROL noi il recomandam... si asa sa sti ca uleiul BMW longlife 04 si Castrol au cam acelas pret, intr-adevar il vezi gasi si la 25 de euro, prin statiuni sau 12-15 euro prin benzinarii...(castrol)

 

La un moment dat ai spus ca 5w-1oW-15W e ulei subtire, tu defapt recomanzi ca vara sa bagam alt ulei decat cel recomandat de producator ? Recunosc sunt producatori de uleiuri care recomanda diferite tipuri de ulei in functie de CLIMA!!!! nu de ANOTIMP !!!! deci pana la urma si iarna-i ca vara ptr noi ...

@lifestyle

Cum spuneam in introducere, este un repost iar pretul facea referire la faptul ca unii membrii au gasit castrolul in baraci din spatele blocului la jumatete pret. BMW recomanda Castrol pt ca BMW face parte din board-ul Castrol...(google).

DA categoric recomand sa bagati alt ulei decat cel recomandat de producator (nu neaparat alt brand cat alta vascozitate), pentru ca producatorul recomanda uleiul si pentru Gheorghe care nu stie ce e aia multigrad. Daca ar recomanda ulei de vara/iarna in functie de clima cum iti lace tie sa ii spui, atunci cei care fac 1 revizie pe an s-ar vedea cu garantia pe motor voided pentru ca umbla vara cu ulei de iarna si vice-versa. Ca atare BMW a dat poporului multigrad sa mearga si vara si iarna fara sa il mai schimbe. Dar repet este un compromis. In alta ordine de idei, nu trebuie sa iei personal postul de mai sus, cum spuneam sunt recomandari pentru extra-maniaci, aia care umbla si desfac motoarele din pasiune si mai stiu sa le si puna la loc. Daca teoria ta ar sta in picioare are trebui ca pe piata sa existe un sigur tip de ulei multigrad si cu asta basta. Noroc cu producatorii care s-au gandit ca totusi mai bine nu. Imi pare rau ca post-ul meu a fost prea plictisitor pentru tine ca sa il citesti, poate ca daca il citeai dadeai un reply in cunostinta de cauza.

 

nu mai baga aral...mai bine baga de la bunica ca-i mai ieftin..

 

domnu ender, cand aveam habar de teste de rupere a peliculei, spargere a moleculelor, recte spargerea bilelor din presa...nu stiu cat de multi foloseau un ulei bun..cert este ca de vreo 5 ani folosesc motul atunci cand am si banii si apuc sa-l cumpar 10/40 turbolight..300v..etc

 

alte uleiuri recomandate: quakerstate, redline, repsol

 

am fost martor la porsche cand la passat nou 100000km, garantie, revizii la ei, mers numai cu aral, au scos capacul de tacheti si cand l-au trantit de pamant a cazut ditai cozonacul...

 

domnu bytzu, nu incercam sa obtin exclusivitate pe teste :twoup: Pur si simplu data fiind natura forumului am incercat sa atrag atentia asupra faptului ca uleiul Castrol nu este singura optiune si am incercat sa argumentez cum m-am priceput mai bine. Oricum din ce vad, nici dumneavoastra nu va dati in vant dupa Castrol, iar dupa post a-ti facut ceva cursuri de rezistenta materialelor :twoup:

Link to comment
Share on other sites

nu mai baga aral...mai bine baga de la bunica ca-i mai ieftin..

 

daca motoru M50 are 325 mii de km si cei 2 proprietari dinainte mi-au zis ca au bagat aral, crezi ca esti tu mai destept ? nu e vorba de cat de ieftin e uleiul, intrucat am bagat in E34 bani de 3 ori cat valoareaza masina.

 

eu scrisesem despre separatia verticala a pietelor si o sursa de achizitie mai ieftina la care in plus ai si siguranta mai mare ca e fabricat in Germania. da pe tine nu te duce capul sa intelegi, tu probabil prinzi numai "mai ieftin". daca M3 E92 e mai ieftin in US, du-te tu si ia-ti ca tampitu de la Bavaria.

 

eu aral o sa pun pana moare motorul sau pana lovesc grav masina, ca asa am eu chef, dar situatia cu preturile mai mici pe ebay.de este la orice marca de ulei, nu numai la aral.

 

deasemenea comparatia intre motoare noi porsche / passat / orice si motor M50 din 92 este naiva.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

domnu Piovra, cred ca n-am facut facultatea impreuna ca sa ne tragem de sireturi, iar faza cu " nute duce capul" ma face sa ma gandesc la alte lucruri..

 

eu incercam sa dau un sfat vis-a-vis de calitatea uleiurilor care se gasesc in romania, mai ales a celor asupra carora exista dubii, si ma refeream strict la aralul de romania; apreciez solutia cu ebay si o sustin, faza cu untdelemn de la bunica era o gluma, vad ca luati lucrurile exact cum nu trebuie..

 

nu e cu suparare, probabil stress mult, caldura..etc

 

in incheiere; ORICE ulei este bun, pana si ala romanesc, totul depinde de cum se merge cu masina si la cat se schimba; noi avem bmw..probabil plecam si mergem un pic mai tare...stiati ca la plecare toata forta, cuplul motor, care nu e ala maxim, ci este mai mare, pe a1a, cade pe cuzineti, asta ma refer la o plecare mai rapida, si aici se vede calitatea unui ulei, spre exemplu la liniute..sa te duci la curse, legale, cu un motor nou, iar dupa cursa sa il desfaci, si sa te uiti la cuzineti...

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Daca vroiai sa faci un test adevarat, ar fi trebuit sa testezi mai multe tipuri de ulei Castrol, cumparate din mai multe locuri.

 

Daca ai testat doar 1 l de ulei, nu cred ca are vreo relevanta testul tau.

 

Asa cum am scris in post-ul cu pricina, am testat castrol BMW si castrol de pe piata ambele cu acelasi indice de vascozitate. Suplimentar am testat si un mobil care il aveam la indemana. Deci 3 tipuri de ulei din 3 locuri diferite. Testul a fost si asa destul de laborios si l-am facut din pura placere si pasiune, iar rezultatele le-am pus sus gandindu-ma ca poate or fi de folos si la altii. Sigur mai sunt studenti/absolventi poli-auto care citesc post-ul si pot face si ei aceleasi teste ale caror rezultate sa le urce pe forum. Ideea era sa avem o suita de uleiuri testate in laborator si nu testate dupa principiul mie mi se pare mai bun x decat y pentru ca asa mi se pare. Mai departe fiecare pune pe banutul lui ce considera in motoare. Nu am scris post-ul anterior ca sa ma iau la harta cu nimeni, daca vreti sa intelegeti ca rezultatele castrol aftermarket sunt pulbere bine, daca nu, iarasi bine. Ce ma mira pe mine este ca nimeni nu le-a testat dar toti sunt de parere ca nimic nu bate uleiul castrol. In alta ordine de idei uleiul mobil care intra la mine este mult mai scump decat castrolul si nu il pun pentru ca ma dau afara banii din casa. Il pun pentru ca am vazut cu ochii mei diferenta.

Link to comment
Share on other sites

daca motoru M50 are 325 mii de km si cei 2 proprietari dinainte mi-au zis ca au bagat aral, crezi ca esti tu mai destept ? nu e vorba de cat de ieftin e uleiul, intrucat am bagat in E34 bani de 3 ori cat valoareaza masina.

 

eu scrisesem despre separatia verticala a pietelor si o sursa de achizitie mai ieftina la care in plus ai si siguranta mai mare ca e fabricat in Germania. da pe tine nu te duce capul sa intelegi, tu probabil prinzi numai "mai ieftin". daca M3 E92 e mai ieftin in US, du-te tu si ia-ti ca tampitu de la Bavaria.

Ai sarit calul. Combate ideea nu persoana. Urmatoarea iesire nu va mai fi trecuta cu vederea.

Link to comment
Share on other sites

@Ender: Eu nu am spus ca nimic nu bate Castrol insa am incredere in aceasta marca pentru ca folosesc ulei Castrol de aproape 2 ani si nu am avut probleme.

 

Parerea mea este ca daca vrei sa faci niste teste relevante, ar trebui sa testezi ulei Castrol de diferite vascozitati, sa achizitionezi uleiuri de la diferite magazine.

Link to comment
Share on other sites

@Ender: Eu nu am spus ca nimic nu bate Castrol insa am incredere in aceasta marca pentru ca folosesc ulei Castrol de aproape 2 ani si nu am avut probleme.

 

Parerea mea este ca daca vrei sa faci niste teste relevante, ar trebui sa testezi ulei Castrol de diferite vascozitati, sa achizitionezi uleiuri de la diferite magazine.

 

Vascozitatea nu este importanta in test pentru ca singurul lucru masurat de vascozitate este "grosimea" uleiului respectiv timpul de scurgere prin orificiu. Ar fi culmea sa dea alte rezultate decat cele scrise pe bidon, dar de curiozitate o sa fac si testul asta. Inafara de asta am testat uleiurile castrol cu vascozitatea pe care o au cele de la reprezentanta. Degeaba testez alta vascozitate daca la reprezentanta imi pun tot ce stiu ei ca trebuie.Importanta este ungerea si rezistenta uleiului in utilizare, respectiv calitatea acestuia. Cum am mai incercat sa explic, faptul ca uleiul este curat cand il scoti din motor, nu inseamna ca nu este uzat. Negreala din ulei este data in mare parte de detergentul din ulei care spala motorul si aduna toate impuritatile si mizeriile. Mai ales la un motor cu km seriosi la bord 200k+ ar trebui sa fii suspicios daca uleiul iese curat dupa 15.000 pentru ca asta e un semn ca detergentii nu isi fac treaba. La motoarele noi pe de alta parte nu au ce treaba sa faca pentru ca motoarele sunt curate, ca atare aduna ceva particule de praf si cam atat. Imagineaza-ti un elastic pe care il tot intinzi zi de zi pana se uzeaza. Inainte sa se rupa va arata ca nou, culoare, textura, dar uzura este mare (poate ca nu este cea mai fericita analogie dar ca idee merge). La fel se intampla si in cazul uleiurilor. Poti avea uzura serioasa dar culoare sa fie buna. In final ma vad din nou nevoit sa subliniez ca uleiurile testate provin din locuri diferite, respectiv 1l ulei BMW de la reprezentanta, 1 l ulei castrol de la magazin de profil, 1l mobil1 din portbagaj nissan proprietate personala.

Edited by Ender
Link to comment
Share on other sites

Vascozitatea nu este importanta in test pentru ca singurul lucru masurat de vascozitate este "grosimea" uleiului respectiv timpul de scurgere prin orificiu. Ar fi culmea sa dea alte rezultate decat cele scrise pe bidon, dar de curiozitate o sa fac si testul asta.

 

Uiti faptul ca exista mai multe tiprui de ulei Castrol.

 

Edge Sport, Magnatec, RS, etc.

 

Aceste uleiuri nu au aceleasi proprietati.

Link to comment
Share on other sites

Vascozitatea nu este importanta in test pentru ca singurul lucru masurat de vascozitate este "grosimea" uleiului respectiv timpul de scurgere prin orificiu. Ar fi culmea sa dea alte rezultate decat cele scrise pe bidon, dar de curiozitate o sa fac si testul asta.

 

Uiti faptul ca exista mai multe tiprui de ulei Castrol.

 

Edge Sport, Magnatec, RS, etc.

 

Aceste uleiuri nu au aceleasi proprietati.

 

Asa este. Ce am avut eu de pe piata este Magnatec. Este probabil ca grupele superioare sa dea rezultate diferite. As putea rezolva cred un pas pt. cateve persoane de pe forum la poli si putem face testele impreuna sa vedeti si voi ce presupune acest lucru si cum se testeaza. Punem mana de la mana si luam mai multe zemuri de motoare nu mai mult de 1L din fiecare (de fapt pt test nici atata nu trebuie) si le dam sa sune. Rezultatele, inclusiv parametrii tehnici le urcam sus pe site, ca sa lamurim problema once and 4 all. Daca unii dintr membrii au castroale de prin alte tari sa puna de o parte 300ml. Parca vad deja ca o sa sara importatorii in sus, dar asta e.

Link to comment
Share on other sites

rezultatele castrol aftermarket sunt pulbere bine, daca nu, iarasi bine. Ce ma mira pe mine este ca nimeni nu le-a testat dar toti sunt de parere ca nimic nu bate uleiul castrol. In alta ordine de idei uleiul mobil care intra la mine este mult mai scump decat castrolul si nu il pun pentru ca ma dau afara banii din casa. Il pun pentru ca am vazut cu ochii mei diferenta.

 

Ce teste ai facut?

Ai ceva valori comparative?

 

ps

 

Ce inseamna Castrol aftermarket?Nu este un singur Castrol?

Link to comment
Share on other sites

rezultatele castrol aftermarket sunt pulbere bine, daca nu, iarasi bine. Ce ma mira pe mine este ca nimeni nu le-a testat dar toti sunt de parere ca nimic nu bate uleiul castrol. In alta ordine de idei uleiul mobil care intra la mine este mult mai scump decat castrolul si nu il pun pentru ca ma dau afara banii din casa. Il pun pentru ca am vazut cu ochii mei diferenta.

 

Ce teste ai facut?

Ai ceva valori comparative?

 

ps

 

Ce inseamna Castrol aftermarket?Nu este un singur Castrol?

 

Am facut testul de uzura si apoi de scurgere/ungere. Castrol aftermarket e castrol-ul pe care il gasesti in magazine de profil si scrie castrol pe el (daca va uitati pe cutie o sa vedeti ca majoritatea uleiului castrol din romania este fabricat in turcia). Castrol-ul folosit de BMW il gasesti doar la reprezentanta BMW (desi mai nou am vazut tot mai des prin magazine) si pe cutie apare logo-ul BMW in loc de castrol. Diferenta dintre ele este ca cel de la bmw este mult mai aditivat si ca atare mai rezistent decat cel de la taraba. De aici si diferenta de pret.

In septembrie ne putem aduna o mana de insi la poli sa facem impreuna testul, pana atunci incercati sa strangeti mai multe tipuri de ulei de motor pentru benchmark. In ceea ce priveste valorile comparative, ca sa nu mai iscam discutii contradictorii propup sa le punem pe forum de comun acord dupa ce efectuam testele impreuna. Ca idee insa, macar vara, feriti-va de magnatec 5w-40 ca se face apa. Numai bine.

Edited by Ender
Link to comment
Share on other sites

@bytzu ... aral, castrol acelasi ulei alt ambalaj si desigur alt pret ...

 

@Bavaria ... nu e un singur castrol; ca mai toate lucrurile in lume sunt bune pana sunt produse la noi sau la turci ... acelasi lucru la patit si castrol si mobil pana si chio chips de cand e facut la noi si la turci are un gust oribil. Vrei un ulei bun ? nu-l lua din tara s-au macar cand il cumperi trage un ochi pe eticheta si vezi sa nu fie facut in turcia, daca scrie made in EU e bine

Link to comment
Share on other sites

Am facut testul de uzura si apoi de scurgere/ungere.

 

Adica s-a rulat un motor nou cu un tip de ulei aprox. 10.000km pe bancul de proba, s-a demontat motorul si s-au masurat cuzinetii si ce mai este pe acolo :twoup:

Daca nu ma insel asta inseamna un test de uzura,voi ce motor de BMW ati folosit ,sau este vorba de alta metoda? :twoup:

In ce consta testul de scurgere/ungere?

 

 

@Bavaria ... nu e un singur castrol; Vrei un ulei bun ? nu-l lua din tara

 

Am inteles, multumesc pentru recomandare. :D

Link to comment
Share on other sites

Am facut testul de uzura si apoi de scurgere/ungere.

 

Adica s-a rulat un motor nou cu un tip de ulei aprox. 10.000km pe bancul de proba, s-a demontat motorul si s-au masurat cuzinetii si ce mai este pe acolo :D

Daca nu ma insel asta inseamna un test de uzura,voi ce motor de BMW ati folosit ,sau este vorba de alta metoda? :twoup:

In ce consta testul de scurgere/ungere?

 

Cred ca a fost un test mai studentesc. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Am facut testul de uzura si apoi de scurgere/ungere.

 

Adica s-a rulat un motor nou cu un tip de ulei aprox. 10.000km pe bancul de proba, s-a demontat motorul si s-au masurat cuzinetii si ce mai este pe acolo :D

Daca nu ma insel asta inseamna un test de uzura,voi ce motor de BMW ati folosit ,sau este vorba de alta metoda? :twoup:

In ce consta testul de scurgere/ungere?

 

Cred ca a fost un test mai studentesc. :twoup:

 

:D Invitatia ramane deschisa si vom observa impreuna rezultatele. Testele sunt relevante, iar echipamentele de testare simuleaza foarte exact uzura uleiului in exploatare (nu a cuzinetilor). Daca dupa echivalentul a 5000 km rulati uleiul isi pierde calitatea, este de inteles ca nici cuzinetii nu sunt foarte fericiti. Apropos, poli bucuresti, chiar are un motor de bmw pe stand pt. teste :D

Edited by Ender
Link to comment
Share on other sites

daca in ulei in conditii de laborator isi pierde calitatile dupa 5000km simulati inseamna ca este cel mai prost ulei din lume ... mobil spre exemplu are uleiuri care in conditii de laborator isi pierd calitatile la 60mii sau chiar 100mii...
Link to comment
Share on other sites

Apropos, poli bucuresti, chiar are un motor de bmw pe stand pt. teste :twoup:

 

Despre ce motor este vorba?

 

daca in ulei in conditii de laborator isi pierde calitatile dupa 5000km simulati inseamna ca este cel mai prost ulei din lume ... mobil spre exemplu are uleiuri care in conditii de laborator isi pierd calitatile la 60mii sau chiar 100mii...

 

Stii exact daca acest test a fost facut cum trebuie?

 

Cel mai bine ar fi sa tragi concluzii dupa ce vezi dovezi, argumente nu doar vorbe.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

 

:twoup: Invitatia ramane deschisa si vom observa impreuna rezultatele. Testele sunt relevante, iar echipamentele de testare simuleaza foarte exact uzura uleiului in exploatare (nu a cuzinetilor). Daca dupa echivalentul a 5000 km rulati uleiul isi pierde calitatea, este de inteles ca nici cuzinetii nu sunt foarte fericiti. Apropos, poli bucuresti, chiar are un motor de bmw pe stand pt. teste :twoup:

 

 

Banuiesc ca importanta este uzura motorului nu a uleiului.

Dupa proba cuzinetii se cantaresc si se observa pierderea in greutate fata de valoarea initiala.Astfel se determina daca uleiul a protejat motorul sau nu.

Daca un ulei si-ar pierde calitatea dupa 5000km inseamna ca motorul ar fi uzat dupa 25000km.Sa nu uitam ca un schimb de ulei la BMW se face dupa aprox 20.000-25.000 km in functie de CBS.

O metoda eficienta si relativ ieftina este testarea uleiului dupa un anumit nr de km, astfel se poate afla starea uleiului implicit a motorului.

 

De ex:

post-66-1217809122_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.