Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Vreau sa fac in weekend niste schimburi.

Am gasit pe cineva pe forum care imi va aduce:

1. aer 40lei/mahle;

2. polen cu carbon - 100lei

3. filtru ulei mann - 25lei

4. filtru benzina - 180lei/mahle

 

Vreau si un schimb de ulei, evident.

Ce ulei imi recomandati la 325i e46, model 2004?

Furnizorul are pe stoc doar Mobil...

Link to comment
Share on other sites

Hai k ma bag si eu in "zeama"k imi place subiectu.Deci n-oi fi eu cine stie ce expert dar, ARAL stinks.Cel putin pt BMW .Cel dinaintea mea a bagat numai castrol , si asa am luat si eu masina cu castrol in ea- mergea excelent, dupa care eu m-am zgarcit si am bagat aral 5w40, fiind mai ieftin, foarte proasta alegere, mai mult de 6000 de km nu puteam sa-l tin in motor pt k incepeau sa tacane tachetii, si la fel si in cazul in care ii dadeam turatii mari si mers sportiv.Acum am revenit la castrol , ce-i drept unul mai scump 10w60 si merge ca uns.So , chiar sa nu fie bun castrol???!!! K de aral m-am convins.
Link to comment
Share on other sites

@Ender: Eu nu am spus ca nimic nu bate Castrol insa am incredere in aceasta marca pentru ca folosesc ulei Castrol de aproape 2 ani si nu am avut probleme.

 

ce tare esti... :twoup: si eu am folosit pasta colgate 2 ani si am incredere in ea pt ca nu mi-au cazut inca dintii :twoup:

atata timp cat nu prea te pricepi concret precum altii care mai posteaza aici te rog nu mai emite pareri "pertinente".

bmw recomanda Castrol pt ca este si asta o strategie de marketing, daca bmw ar avea contract cu mobil1 ar recomanda mobil1 sau ce stiu io ce alt brand de uleiuri.

Edited by Sini
Link to comment
Share on other sites

 

e ciudat, pe linkul de mai sus imi recomanda

premium = edge turbo diesel 0w30

medium = magnatec 10w40 b3

 

Motorul este M21 (324td) si are cca 178000km. Momentan folosesc valvoline maxlife 10w40 si sunt multumit de el. Inainte am folosit valvoline turbo diesel 15w40 (inclusiv iarna) si nu mi-a consumat decat f putin. Nu am sesizat nicio schimbare in mersul motorului cand am schimbat uleiul. Nu am niciul fel de scurgeri pe sub masina dar am gasit urme de ulei in carcasa filtrului de aer - banuiesc ca de la turbina

Link to comment
Share on other sites

Revin cu scurta completare, suntem in concediu si sotia nu ma mai lasa pe laptop si deja am pai pus 3 post-uri :twoup: La cei 5000 de km uleiul Castrol si-a pierdut din calitati (neobisnuit de mult), dar nu s-a facut apa (sa nu exageram). Iar in ceea ce priveste numarul de km ai motorului nu sunt foarte relevanti intrucat uzura uleiului este cauzata de temperatura ridicata/distrugerea moleculelor prin lovire/prezenta a unei cantitati prea mari de detergent in ulei. Ca atare, ca motorul e nou sau nu se va reflecta doar in culoarea uleiuliu la schimb (respectiv daca aduna mai multa sau mai putina mizerie ). Uleiul isi pierde din calitati din cauza ca se uzeaza, indiferent ca se uzeaza in motor nou sau in motor cu multi km, tot se uzeaza (de-aia-l schimbam :twoup: ) BMW au setat la 20k schimbarea in primul rand pentru ca uleiul lor castrol e aditivat si tine, fapt care de altfel il va confirma orice dealer BMW, de aceea sunt si in ambalaje diferite, altfel scria pe toate castrol si gata, iar in al doilea rand pentru ca praful cere le intra lor in motare nu se compare cu praful care ne intra noua in motoare.Eu m-am legat mai tare de castrol-ul care il gasesti la taraba, nu de cel de la reprezentanta. Numai bine.
Link to comment
Share on other sites

folosesc 0w-40 Castrol RS si iarna si vara. am facut aproape 50k km cu masina . am schimbat de 5 ori uleiul . nu a exista nici un fel de pierdere de ulei intre schimburi. nu am schimbat niciodata filtrul epurator ( am inteles ca influenteaza consumul de ulei ). teava de esapament este curata ca lacrima.

mentionez ca aproape zilnic duc masina in 6000 rpm.

 

Cum am incercat sa explic si mai sus, faptul ca masina nu mananca ulei, nu inseamna ca uleiul este bun. Uleiul poate avea culoarea aceea sanatoasa, sa nu aiba impuritati si praf (principalele cauze ale innegririi) si sa fie uzat pana la refuz. Uleiul uzat nu isi pierde culoarea in conditii de test. In orice test de laborator uleiul va avea aprox aceiasi culoare si dupa 40.000km. Calitatea lui insa are de suferit datorita uzurii, moleculele isi pierd elasticitate si detergentii se descompun. Faptul ca uleiul care il scoatem noi din motor este negru se datoreaza mizeriei pe care detergentii din ulei o spala. In ceea ce priveste filtrul epurator, daca iti iubesti turbina, musai sa faci o vizita la service si sa schimbi urgent problema. Original costa pe la 140 ron. Da un search si o sa gasesti explicatii detaliate.

 

 

o fi cum spui tu.

eu nu am turbina. e pe benzina a mea.

 

 

 

:twoup: Eu mi`am luat de curand 318i, 184000 km si la service baietii mi`au bagat ulei original BMW 5w30 ,, vreau sa stiu si eu cat de bun este ??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.