Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

salutare.

de curand am achizitionat si eu o pisicuta, BMW 318i, 1992, 115cp. Din cate am vazut parerile despre ulei sunt cam impartite, totusi intreb si eu ce ulei mi s-ar potrivi ? (mentionez ca indicatorul de la bord se apropie de zona rosie, catre dreapta, adica urmeaza un nou schimb, se reseteaza singur dupa ce schimbul e facut?)

Referitor la alte 'zone' de consumabile, filtrul de benzina la cati km ar trebui schimbat? Apropo, ce benzina folositi?

Filtrul de aer, la fel, cand stiu cand trebuie schimbat, sau cum stie fiecare, tot la un anumit nr de km?

Am vazut ca anumite zone nu sunt atinse, de exemplu uleiul de la servo, de la cutia de viteze, lichidul de frana, astea se verifica/schimba?

Daca aveti si alte sfaturi referitor la ce ar trebui avut grija in general, sunt binevenite.

Link to comment
Share on other sites

Eu as pune Castrol 10W-40.

 

Resetare ulei: http: http://www.bmwe36blog.com/2007/02/24/reset...-service-light/

 

Filtrul de benzina ar trebui schimbat la 20 - 25 000 km.

 

Eu folosesc doar 99+ de la Petrom.

 

Schimb filtrul de aer la fiecare schimb de ulei adica la 6000 km.

Daca schimbi uleiul mai tarziu, schimba filtrul de aer mai devreme.

 

Lichidul de frana si de servo se schimba la fiecare 2 ani.

 

Nu exista interval de schimb pentru uleiul de la cutia manuala, poti sa-l schimbi daca doresti insa nu este obligatoriu.

Ar fi bine sa schimbi si lichidul de racire dar si rolele, curelele si intinzatoarele din moment ce abia ai cumparat masina si nu stii cand au fost schimbate ultima data.

Link to comment
Share on other sites

mersi mult de rapiditatea raspunsului.

Ma intrebam la resetarea oil service, daca asta e singura metoda, am dat un search si ar exista una din butonul de la bord si cheie, e valabila doar pt modele mai noi?

Rolele, curelele si intinzatoarele, mai exact care anume? De exemplu din Germania cineva mi-a recomandat sa iau o curea de la alternator de acolo ca se uzeaza usor, si astea din Romania sunt slabute si mai bine evitate.

Link to comment
Share on other sites

mersi mult de rapiditatea raspunsului.

Ma intrebam la resetarea oil service, daca asta e singura metoda, am dat un search si ar exista una din butonul de la bord si cheie, e valabila doar pt modele mai noi?

Rolele, curelele si intinzatoarele, mai exact care anume? De exemplu din Germania cineva mi-a recomandat sa iau o curea de la alternator de acolo ca se uzeaza usor, si astea din Romania sunt slabute si mai bine evitate.

 

Pai, la motorul tau, care este ca al meu, trebuie sa ai asa:

 

1. Cureaua de transmisie impreuna cu 1 rola intinzatoare (piesa 8) si 1 rola de ghidaj (piesa 12)(astea nu le vezi pentru ca sunt acoperite cu un capac).

Ar mai fi si piesa 15, dar nu stiu ce face. Oricum, ar fi bine sa le schimbi pe toate!

2. Cureaua pentru alternator

3. Cureaua pentru servodirectie

4. Cureaua pentru compresorul de aer conditionat (daca ai A/C pe masina) si o rola intinzatoare (piesa 2).

 

Curelele poti sa le cumperi si de aici, numai sa iei ceva bun. Intreaba inainte cate tipuri de curele iti pot aduce, si alege apoi.

Pentru cureaua de transmisie eu mi-am ales Continental iar celelalte 3 de la Bosch (scria pe ele: Made in Germany).

Link to comment
Share on other sites

Daca nu ai observat, iti spun eu: ti-am pus schimbatul curelelor in ordinea importantei si a prioritatilor lor!

Special am lasat la sfarsit cureaua de clima pentru ca anumite masini nu au.

Bineinteles, in ordine inversa, dupa lipsa compresorului sunt masini care nu au nici pompa de servodirectie!

Edited by SlowDeath
Link to comment
Share on other sites

Mersi.

Cureaua de transmisie e distributia? Se schimba la 60.000 nu?

 

 

curea?? distributia nu e pe lant?

distributia pe lant se schimba pe la 300k km. daca bate.

 

Prietene, mai informeaza-te ! :twoup:

Defapt, daca citesti tot topicul asta si nu doar ce-ti convine, vei afla multe !

Edited by SlowDeath
Link to comment
Share on other sites

La M40 distributia nu e pe lant, cel putin la a mea.

O intrebare scurta :twoup: Exista vreo problema de compatibilitate intre alarmele de generatie noua si modelele E36, cum ar fi al meu, din 92? Vreau sa ii pun Viper 350 HV, ca am gasit-o ieftina pe CarAudioMag.ro si mi-a zis cineva ca daca inchiderea centralizata e pe aer, ca asa ar fi la mine, trebuie ceva in plus, un motoras la o usa din fata care sa o declanseze.

Link to comment
Share on other sites

Am sunat azi la baietii de la Bavaria si spre uimirea mea mi-au zis ca trebuie sa bag 5w40 ..... inainte masina a avut bagat 15w40 cand am adus-o din Germania... ce sa mai inteleg? :twoup:

 

ce masina, ce motor?

 

 

E46 , motorul de 1995 116 cp si am luat Long Life `04 6 L - 250 lei fata de 474 Lei aceelasi ulei dar de la Bavaria :twoup: so , am facut misto deal ! Apropo cum schimb filtru de ulei , motorina si aer? are cineva idee? :D ala de aer l-as schimba eu !

Link to comment
Share on other sites

pt ca nu am gasit un astfel de topic si pt 316i am sa pun aici intrebarile: ce tip de ulei e recomandat pt motorul meu, 316 din '94 cu 260.000km, cat lichid de racire trebuie sa pun la schimb si lantul de distributie la cati km se schimba/verifica? multumesc mult.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.