Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

asa ceva am gasit eu despre castrol 10w-60

Castrol Formula RS 10W-60

Ulei total sintetic care asigura protectie motorului in conditii de exploatare severe si temperaturi ridicate. Mentine motorul curat, canalele de ungere raman curate. Reduce nivelul de emisii poluante si zgomotul produs de motor. Protejeaza catalizatorul. Asigura pornirea rapida la rece si curgere usoara la temperaturi sub 0 grade Celsius.

Reduce consumul de ulei datorita pierderilor scazute prin evaporare.

Specificatii: API SL/CF

ACEA A3, B3

Link to comment
Share on other sites

RecomandĂŁrile din Autodata sunt foarte generale Âşi contrazic recomandĂŁrile de pe site-ul Castrol sau recomandĂŁrile BMW.

si Castrol il recomanda la motoarele M50 de ex Edge Sport 10W-60 : http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?c...ntentId=7044829

eu zic ca ii un ulei ok pt motoarele care au ceva km si ala subtire il papa repede si mi se pare iara ok pt ca daca ai tacheti care fac galagie avand vascozitatea 60 la cald le mai reduce tacanitul ala ..parerea mea

Link to comment
Share on other sites

si la mine e o parere dar am inteles despre acest ulei ca este facut special pentru moatoarele care sant solicitate la turati foarte mari iar bmw-urile in general sant acele masini pe care le expluatezi la maxim plus ca sint sensibile la ulei si e pacat sa ai probleme din cauza uleiului repet ca e o parerea de a mea si fiecare face cum il taie capul
Link to comment
Share on other sites

mai oameni buni, intelegeti odata ca prima cifra este vascozitatea la rece, adica cat de apos e uleiul la rece, iar a doua cifra e vascozitatea la cald, adica cat de apos e la cald; intr-un motor cu specificatie 10wxx se poate pune si 5wxx, acum depinde de gradul de uzura, dar o sa consume ulei doar la rece, pana se incalzeste, avantajele fiind o presiune mai buna si imediata in rampa, ungere mai rapida...etc

 

acum la cald este alta probleme, de accea trebuie respectat ce scriu astia in specificatii: pompele, traseele de ungere..etc, sunt facute sa functioneze la cald, acolo unde opereaza majoritatea timpului un motor, cu un anumit indice de vascozitate..adica o anumita viteza de circulare; o alta vascozitate poate creea probleme in circuit, presiune..etc, ganditi-va cum ajunge apa din a in b, trecand printr-un traseu, si cum ajunge untdelemn de la bunica..

 

noi nu stim, sau cel putin nu stiu cum putem afla, cum un ulei xx60 se comportala temperatura nominala a unui ulei xx40, vascozitate, spumare..etc

 

bagati uleiul care trebuie si terminati cu experimente d-astea dubioase...va puteti juca in anumite limite

Link to comment
Share on other sites

Pai si negreala aia(funinginea) nu face uleiul mai abraziv marind uzura?Ce se poate face?Nu este o solutie de spalare inainte de a pune noul ulei?

Dupa ce am desfacut cate ceva pe la motorul meu am ajuns la concluzia ca sunt mult mai "rapanoase" motoarele diesel decat cele pe benzina:(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.