Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Din punctul meu de vedere, o retrogradare facuta prost e atunci cand esti de exemplu in a 4-a la 130km/h si o dai pe a 3-a, care merge maxim 120km/h, din greseala intentionand a 5-a.
Link to comment
Share on other sites

Consumul de ulei declarat ca fiind normal de cĂŁtre BMW este de maxim 1 litru la mia de km pentru BMW-urile non-M Âşi de 2 litri la mie pentru M-uri.

 

Consumul de ulei este normal, mai ales ĂŽn condiĂžiile ĂŽn care stilul de conducere este sportiv.

 

Stai oleaca...in ce conditii consuma atat? In cele normale de mers nici sa imi dai in cap nu cred. Poate in conditii de suprasolicitare continua. Nici acolo nu cred ca papa chiar atat. Doar daca are probleme grave motorul. Si asta la ce motoare? Benzina sau motorina? Ori ambele?

 

Auzi tu...1 L/1000km...pai asta inseamna ca ei spun ca ar fi normal sa adaugi pana la 10L la 10.000km? :) :twoup:

 

Nu ai vrut sa zici 10.000km cumva?

Link to comment
Share on other sites

Am gasit un site care vorbeste despre uleiuri la motoarele bmw. Cred ca este actualizat intrucat sunt aduse in discutie si uleiuri recente, gen 5W30 sau 0w40.

 

Pe scurt sunt recomandate MOTUL, LIQUI MOLY si CASTROL doar 10W60....cu cat citestui mai mmult cu atat aflii informatii dar iti si ti se modifica anumite pareri pe care le aveai. Eu am MOTUL acum, si nu l-as schimba decat pentru Castrol din Germania; sau Liqui Moly.

 

http://www.e34.de/e34/kaufberatung-oel.htm

 

Tb sa acceptam ca odata cu globalizarea si atentia marita pe costuri datorita concurentei calitatea produselor a scazut, si calitatea costa si de multe ori se afla acolo unde nu sunt investiti bani f multi in marketing.

 

Am lucrat 7 ani in domeniul IT&C si stiu cum au evoluat laptop-urile sau telefoanele de ex, astazi dc vrei sa ai un laptop bun, calitativ tb sa scoti ceva bani, dar pe piata exista si laptop-uri la oferte soc de 1299lei...acum lucrez tot in domeniul retail-ului dar pe Pet, si am vazut in frabrici cum se face o mancare de calitate (antioxidanti din samburi de struguri presati si nu din BHA, care este toxic, cum se practica pt un cost scazut) sau cum se face o mancare promovata drept completa si cu pernute cu lapte, vezi Whiskas care nu vreti sa stiti ce contine si din ce e facuta. Da dar, se vede la tv cum toarce pisicuta si gata, este mancarea suprema...

 

Asa este si la uleiurile despre care discutam...banii care sunt investiti in reclama, afise colorate etc. NU se mai regasesc (de ce mai multe ori) si in calitatea produsului care este realizat pt mass-market (nu vb de competitii specifice gen F1, DTM, WTCC, WRC etc unde acolo 100% este calitate). Stiu ca este greu de acceptat dar ce a fost in urma cu 20 de ani nu mai este valabil acum, lumea s-a schimbat profund. Calitatea costa si este pt o nisa de clienti din ce in ce mai mica. Nu spun ca uleiul BMW, Castrol sau Mobil din RO este prost, spun doar ca nu este recomandat, eu nu l-as mai folosi...masina merge cu el dar nu cum ar trebui si consecintele folosirii acestor uleiuri de slaba calitate, contrafacute dar IEFTINE se vor vedea la un moment dat. La fel cu mancarea, pisica nu moare daca mananca Whiskas, Kitekat etc. dar in loc de 12 ani va trai 7-8, va avea crize renale etc.

 

In definitiv acesta este rolul forumului, discutam, ne spunem pararea si impartasim din experienta...in final fiecare ia decizia pe care o considera avantajoasa pentru el si care ii aduce cele mai multe beneficii pe termen lung. (sunt si persoane pe care nu le intereseaza ca ii face urat motorul sau dupa 5000km asa zisul ulei devine apa, pe el in intereseaza doar sa aibe niste costuri cat mai mici cu masina, ca ii cade motorul peste un timp e alta discutie)

Edited by mihai_antony
Link to comment
Share on other sites

Am gasit un site care vorbeste despre uleiuri la motoarele bmw. Cred ca este actualizat intrucat sunt aduse in discutie si uleiuri recente, gen 5W30 sau 0w40.

 

Pe scurt sunt recomandate MOTUL, LIQUI MOLY si CASTROL doar 10W60....cu cat citestui mai mmult cu atat aflii informatii dar iti si ti se modifica anumite pareri pe care le aveai. Eu am MOTUL acum, si nu l-as schimba decat pentru Castrol din Germania; sau Liqui Moly.

 

http://www.e34.de/e34/kaufberatung-oel.htm

 

Tb sa acceptam ca odata cu globalizarea si atentia marita pe costuri datorita concurentei calitatea produselor a scazut, si calitatea costa si de multe ori se afla acolo unde nu sunt investiti bani f multi in marketing.

 

Am lucrat 7 ani in domeniul IT&C si stiu cum au evoluat laptop-urile sau telefoanele de ex, astazi dc vrei sa ai un laptop bun, calitativ tb sa scoti ceva bani, dar pe piata exista si laptop-uri la oferte soc de 1299lei...acum lucrez tot in domeniul retail-ului dar pe Pet, si am vazut in frabrici cum se face o mancare de calitate (antioxidanti din samburi de struguri presati si nu din BHA, care este toxic, cum se practica pt un cost scazut) sau cum se face o mancare promovata drept completa si cu pernute cu lapte, vezi Whiskas care nu vreti sa stiti ce contine si din ce e facuta. Da dar, se vede la tv cum toarce pisicuta si gata, este mancarea suprema...

 

Asa este si la uleiurile despre care discutam...banii care sunt investiti in reclama, afise colorate etc. NU se mai regasesc (de ce mai multe ori) si in calitatea produsului care este realizat pt mass-market (nu vb de competitii specifice gen F1, DTM, WTCC, WRC etc unde acolo 100% este calitate). Stiu ca este greu de acceptat dar ce a fost in urma cu 20 de ani nu mai este valabil acum, lumea s-a schimbat profund. Calitatea costa si este pt o nisa de clienti din ce in ce mai mica. Nu spun ca uleiul BMW, Castrol sau Mobil din RO este prost, spun doar ca nu este recomandat, eu nu l-as mai folosi...masina merge cu el dar nu cum ar trebui si consecintele folosirii acestor uleiuri de slaba calitate, contrafcute dar IEFTINE se vor vedea la un moment dat. La fel cu mancarea, pisica nu moare daca mananca Whiskas, Kitekat etc. dar in loc de 12 ani va trai 7-8, va avea crize renale etc.

 

In definitiv acesta este rolul forumului, discutam, ne spunem pararea si impartasim din experienta...in final fiecare ia decizia pe care o considera avantajoasa pentru el si care ii aduce cele mai multe beneficii pe termen lung. (sunt si persoane pe care nu le intereseaza ca ii face urat motorul sau dupa 5000km asa zisul ulei devine apa, pe ele in intereseaza doar sa aibe niste costuri cat mai mici cu masina, ca ii cade motorul peste un timp e alta discutie)

Edited by mihai_antony
Link to comment
Share on other sites

Ai citit?

 

Hier nun bewährte Ălempfehlungen fĂźr die E34-Motoren:

 

M20 und M30: ganzjährig 15W-40 QualitätsÜl oder Motul 300V Le Mans 15W-60

M40, M43, M50 und M60: bei eher gelassener Fahrweise reicht normales 10W-40 LeichtlaufĂśl, z.B. von Liqui Moly, Motul, Fina oder Veedol. Bei schwerem Gasfuss und vielen Vollgasanteilen: Castrol TWS 10W-60, Motul 300V Competition 15W-50 oder Motul 300V Le Mans 15W-60

S38: Castrol TWS 10W-60 oder Motul 300V Le Mans 15W-60

 

si traducerea

 

Here are proven oil recommendations for the E34 engines:

 

M20 and M30: year-round quality 15W-40 oil or Motul 300V 15W-60 Le Mans

M40, M43, M50 and M60: with more relaxed driving ranges normal economy oil 10W-40, for example, Liqui Moly, Motul, Fina or Veedol. For heavy gas foot throttle and many interests: Castrol TWS 10W-60 Motul 300V Competition 15W-50 or Motul 300V 15W-60 Le Mans

S38: Castrol TWS 10W-60 or Motul 300V 15W-60 Le Mans

Edited by mihai_antony
Link to comment
Share on other sites

...cu cat citestui mai mmult cu atat aflii informatii dar iti si ti se modifica anumite pareri pe care le aveai.

 

E de apreciat dorinta de cunoastere, iti recomand articolul de mai jos.

 

http://ferrarichat.com/forum/faq.php?faq=haas_articles

 

 

Ai mare dreptate si cu laptop-urile, nu mi-as da T60-ul pentru nici un laptop de supermarket chiar daca unele sunt mai performante. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru link, l-am salvat in favorites. Voi savura lectura in aceasta seara

Am vazut si uleiul pe care il folosesti , putin cunoscut dar de calitate.

 

Legat de laptop, T60-ul este un produs f bine proiectat si de calitate.

 

Numai bine!

Edited by mihai_antony
Link to comment
Share on other sites

Eu l-am citit, altfel nu l-as fi recomandat. :twoup:

 

As zice ca este lectura obligatorie pentru orice pasionat, in special pentru cei care emit opinii (de multe ori eronate) in topicurile legate de uleiuri auto.

 

Autorul articolului este in acelasi timp medic si biochimist mai jos copy/paste de la profilul sau.

 

About AEHaas

 

Full Name

Ali E. Haas

Location

Osprey, Florida

Personal Ferraris

2003 Enzo

Other Cars Owned

2007 Bentley GTC

2004 Ford Expedition

2004 Lamborghini Murcielago

2007 Maybach 57s

 

 

 

Occupation

Physician, Biochemist, Mechanic

Link to comment
Share on other sites

Si eu l-am citit de f multe ori. :twoup:

 

Daca pot sa adaug.. ca acest doctor a avut ca specializare "blood thinners" - 'vascozitate' sange / vascozitate ulei :)

 

LE :

 

Dr. Haas is a physician and surgeon. He graduated from the University of Florida with a degree in biochemistry with honors. He studied motor oils since high school where he did independent studies on this topic. He studied the properties of viscosity.

 

When he was a general surgery resident in Chapel Hill he studied the flow mechanics of human blood. Today he continues his research by discussion of oil products with chemists in the field and chemists from the oil manufacturers.

Edited by warhammer23
Link to comment
Share on other sites

Eu l-am citit, altfel nu l-as fi recomandat. :)

 

As zice ca este lectura obligatorie pentru orice pasionat, in special pentru cei care emit opinii (de multe ori eronate) in topicurile legate de uleiuri auto.

 

Autorul articolului este in acelasi timp medic si biochimist mai jos copy/paste de la profilul sau.

 

About AEHaas

 

Full Name

Ali E. Haas

Location

Osprey, Florida

Personal Ferraris

2003 Enzo

Other Cars Owned

2007 Bentley GTC

2004 Ford Expedition

2004 Lamborghini Murcielago

2007 Maybach 57s

 

 

 

Occupation

Physician, Biochemist, Mechanic

 

 

BMW echipeaza Ferrari si nu stiu eu?

wow

ce cretini pot sa fie inginerii de la BMW :twoup:

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

Eu l-am citit, altfel nu l-as fi recomandat. :)

 

As zice ca este lectura obligatorie pentru orice pasionat, in special pentru cei care emit opinii (de multe ori eronate) in topicurile legate de uleiuri auto.

 

Autorul articolului este in acelasi timp medic si biochimist mai jos copy/paste de la profilul sau.

 

About AEHaas

 

Full Name

Ali E. Haas

Location

Osprey, Florida

Personal Ferraris

2003 Enzo

Other Cars Owned

2007 Bentley GTC

2004 Ford Expedition

2004 Lamborghini Murcielago

2007 Maybach 57s

 

 

 

Occupation

Physician, Biochemist, Mechanic

 

 

BMW echipeaza Ferrari si nu stiu eu?

wow

ce cretini pot sa fie inginerii de la BMW :twoup:

 

De ce ma intrebi asta? Am spus sau am insinuat eu asa ceva?

 

Nu vad legatura cu contextul.

Link to comment
Share on other sites

Credeam ca retrogradarile facute prost dauneaza transmisiei(cutie, diferential).

 

Nu numai.

 

Dacã faci o retrogradare greºitã la vitezã mare, de exemplu sã bagi În viteza Întâi la vreo 150 la orã (În loc sã bagi În a treia), nu uzezi doar cutia ci ºi motorul.

PoĂži chiar ĂŽndoi supapele ĂŽn urma unei astfel de retrogradĂŁri.

 

Iar cutia este uzatã constant prin frâna de motor, mai ales dacã este folositã În mod abuziv.

 

defineste putin ce intelegi tu prin retrogradari facute prost

 

CiteÂşte un pic mai sus.

 

Stai oleaca...in ce conditii consuma atat? In cele normale de mers nici sa imi dai in cap nu cred. Poate in conditii de suprasolicitare continua. Nici acolo nu cred ca papa chiar atat. Doar daca are probleme grave motorul. Si asta la ce motoare? Benzina sau motorina? Ori ambele?

 

Auzi tu...1 L/1000km...pai asta inseamna ca ei spun ca ar fi normal sa adaugi pana la 10L la 10.000km? :) :twoup:

 

Nu ai vrut sa zici 10.000km cumva?

 

Ăn condiĂžiile unui stil de conducere foarte agresiv.

 

Nu neapĂŁrat solicitare continuĂŁ ci pur Âşi simplu un stil de conducere ĂŽntr-adevĂŁr sportiv.

La benzinĂŁ.

ĂnsĂŁ Âşi motoarele diesel consumĂŁ ulei, este un lucru normal.

 

Sunt informaĂžii date de BMW, nu are rost sĂŁ ne contrazicem inutil.

 

Este vorba de niÂşte limite maxime care sunt considerate normale.

 

Normal cĂŁ dacĂŁ-Ăži consumĂŁ 1 litru la mia de km deÂşi mergi normal, motorul e praf.

Link to comment
Share on other sites

Poate m-am exprimat eu ambiguu.

 

Ăn cazul unui stil de conducere foarte sportiv, BMW declarĂŁ acele consumuri ca fiind normale.

A se ÎnÞelege cã dacã ÎÞi consumã 1 litru la mie ºi maºina scoate fum albastru pe Þeavã, iar tu ai un stil de conducere normal, cu siguranÞã motorul este problema.

 

interesant articolul de mai sus

 

bogdane, l'ai citit? merita citit. perspectiva e chiar interesanta, din punctul meu de vedere. te-ai risca la un 0w20? :twoup:

 

Da, l-am citit.

Nu aÂş risca astfel. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.