Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

daca tu zici...eu stiu caz concret la mine in judet unde imbuteliaza CASTROL cu bidon si eticheta identica..daca vrei iti zic si unde

da,vreau sa stiu unde

 

am impresia ca din ce in ce pe piata romaneasca gasim numai produse contrafacute...si nu zic numai de ulei...dar de piese?am un prieten care adauce piese din turcia si mi-a zis ca poate sa imi aduca pt orice masina, orice piesa cu orice ambalaj si cu orice scris pe el....asa ca suntem siguri ca o anumita piesa este facuta in germania asa cum ne zic unii?

intreba-l la ce bani ne aduce cod 11627788422 ,chiar sunt curios ce o sa zica ; parerea mea e ca o sa zica asa ceva nu am sau un scor de piesa reala ;eventual poate sa scrie made by "grozadan" pe piesa?

Edited by grozadan
Link to comment
Share on other sites

Stau in Germania, nu Luxembourg. In luxembourg muncesc.

Ce nu se compara in Luxembourg cu restul Europei sunt preturile la case si chiriile.

Este foarte relevant, ca din pacate preturile nu se fac dupa venituri. Nu stiu cat e o cola ca nu beau cola. In anumite carciumi probabil ca e 4 euro, dar sunt multe carciumi si in Bucuresti cu pretul asta. Cel putin erau. In supermarket probabil ca e in jur de 80 de centi sticla de 2l, ca si alte sucuri, si cam acelasi pret ca in Romania, anul trecut cam tot asa erau.

In sfarsit, ce am remarcat e ca pana acum 2 ani preturile la tot ce insemna piese erau mai mari n romania decat in Germania. Acum sunt cam la fel. Uleiurile au aceasi tendinta. Erau mai scumpe in RO acum deoadata sunt la jumatate de pret. De asta ma mir.

Chiar si in Luxembourg unde e cel mai mare venit din Europa, bunuri de larg consum sunt destul de apropiate la pret.

Probabil ca un castrol "Made in germany" cum e peste tot in ROmania e mai ieftin, eu in Germania am vazut numai dinasta "made in europe" si e mai scump.. gen 20-30% minim, dublu in anumite cazuri.

 

La piese SH din dezmembrari ma mir si eu, oamenii astia sunt de pe alta planeta. Preturi duble .. triple fata de piata din germania.

In sfarsit, sunt off topic... pana la urma cum e cu uleiul ala la 45 de Ron/l, e Castrol Edge 0w-30 LL04 ?

nu mai puneti linkuri de pe ATU ca eu vorbesc de alt ulei pe care l-am mentionat mai sus..

uite link tot de pe ATU ... http://www.atu.de/online-shop/oele-5532/sa...ter-CT1095.html

99 de euro.

chiar si cel la 75 de euro e mult peste cei 45 de ron pe litru... sau cat se mai vehicula pe aici..cam cu 50% mai ieftin.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

eu am alta teorie, dar ma rog. E concurenta destula in Germania. Sunt variatii de cativa euro, ceva promotii cateodata,nimic drastic. Nu ma plang de pretul uleiului si ma roade invidia ca e mai ieftin in RO. Doar incerc sa inteleg un fenomen. Sa zicem ca au inceput si in ROmania sa practice niste preturi mai decente, nu ca acum 2-3 ani. Dar proportiile ar trebui sa se pastreze. Adica un ulei premium e 100 de euro sa zicem si unul de un brand mai putin cunoscut e vreo 70, proportia ar trebui sa se pastreze.

Totusi eu cand vad Castrol la pret de Liqui Molly sau Motul... cam ciudat. In fine nici nu stiu ce imi bat eu capul, Romania are oricum o piata atipica. Noroc cu criza asta si au ajuns in sfarsit preturile la mp de cutii de chibrituri cat o casa tapana din DE..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Stau in Germania, nu Luxembourg. In luxembourg muncesc.

Ce nu se compara in Luxembourg cu restul Europei sunt preturile la case si chiriile.

Este foarte relevant, ca din pacate preturile nu se fac dupa venituri. Nu stiu cat e o cola ca nu beau cola. In anumite carciumi probabil ca e 4 euro, dar sunt multe carciumi si in Bucuresti cu pretul asta. Cel putin erau. In supermarket probabil ca e in jur de 80 de centi sticla de 2l, ca si alte sucuri, si cam acelasi pret ca in Romania, anul trecut cam tot asa erau.

In sfarsit, ce am remarcat e ca pana acum 2 ani preturile la tot ce insemna piese erau mai mari n romania decat in Germania. Acum sunt cam la fel. Uleiurile au aceasi tendinta. Erau mai scumpe in RO acum deoadata sunt la jumatate de pret. De asta ma mir.

Chiar si in Luxembourg unde e cel mai mare venit din Europa, bunuri de larg consum sunt destul de apropiate la pret.

Probabil ca un castrol "Made in germany" cum e peste tot in ROmania e mai ieftin, eu in Germania am vazut numai dinasta "made in europe" si e mai scump.. gen 20-30% minim, dublu in anumite cazuri.

 

Eu am vãzut cã atât era o Cola pânã ºi la supermarket. :twoup:

La restaurant e altceva, e normal sĂŁ fie mai scumpĂŁ.

Poate a fost o Întâmplare.

Link to comment
Share on other sites

Pai @grozadan poate sa ne spuna cat e 5 litri de Castrol Edge0w-30 sau tipul asta de Castrol nu se importa.

 

Oricum uleiul uzual Castrol EDGE 5w-30 l-am gasit la un baiat pe forul la preturile astea:

 

castrol edge 5w30/5l bmwll04 - 188.00 lei

castrol edge 5w30/1l bmwll04 - 41.00 lei

 

cred ca 0w-30 e mai scum dar nu cu foarte mult.

 

Oricum fara foc nu iese fum, sunt sigur ca pe piata din Romania uleiul nu e la aceeasi calitate ca uleiul pentru Germania fie el ulei facut de producatori de renume.

Link to comment
Share on other sites

unde este facut uleiul asta MOTUL? am vazut ca are norma LL04 deci face special pt BMW?

 

In Franta e facut! E Specific LL04, special pt BMW.

 

 

Azi l-am pus in motor. :twoup:

Evit sa-mi dau cu parerea pe forum, dar mi se pare ulei bun.

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Cand am cumparat masina i-am schimbat uleiul cu Motul 6100 10W40 semisintetic. Nu stiu ce firma era vechiul ulei sau de cat timp era in motor dar dupa ce i-am pus Motul a fost o idee mai silentios. I-am pus semisintetic deoarece nu stiam ce ulei a avut inainte si astfel era cel mai "safe". Daca a avut mineral cu atat mai bine, daca a fost sintetc nu e nimic grav. La schimbul urmator raman tot la Motul dar avand in vedere ca folosesc masina mai mult vara o sa-i pun un indicativ mai mare, eventual un 15W50.

Mentionez ca motorul este un M44 iar consumul de ulei este de 100ml la 1000km, mult sub ce da in manual BMW-ul

 

Apropo, am vazut mai sus ca exista lume care isi baga 5W30 sau chiar 0W30 in masini care merg prin Romania... nu inteleg care e ideea, daca eram in siberia era ok, dar asa?

Link to comment
Share on other sites

La Dacie am folosit timp de 150.000km ulei Castrol sau Aral 15w-40, acum am trecut pe ulei 20w-40 si masina nu consuma mult. Cred ca alte Dacii la 150.000 aveau facuta segmentare daca nu reparatie capitala.

 

Motoarele de generatie noua sunt proiectate sa functioneze cu un ulei mai fluid.

 

Asta deoarece au micsorat jocurile si tolerantele. Intre timp si producatorii de uleiuri au reusit performante bune la uleiurile sintetice. Din acest motiv se utilizeaza 0w-30, 5w-30, 5w-40 la motoarele mai noi dupa 2000.

 

In functie de uzura se poate folosi un ulei mai gros dar 5w-30 si 5w-40 este recomandat ca ulei pentru tot timpul anului in zona de clima moderata - unde se incadreaza Europa.

 

 

In Romania temperaturile sub -20 se inregistreaza ocazional.

Link to comment
Share on other sites

Este doar partial adevarat, 0W40 fata de 5W40 isi arata avantajele si la porniri la +20 grade - verificati vascozitatea din fisa tehnica la aceste temperaturi.

Nu trebuie gandit din punct de vedere uman pentru care o temperatura de 40 grade reprezinta foarte cald, pentru motor +40 de grade inseamna tot (pornire la) RECE. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

recomandat pt motor ar fi un ulei vara si unul iarna...dar acum depinde mult si de cati km face fiecare...e46-le meu a iesit din fabrica cu 5w30 si asta e uleiul recomandat...daca neamtul a zis asa atunci asa ar trebui sa facem, sau nu?
Link to comment
Share on other sites

Este doar partial adevarat, 0W40 fata de 5W40 isi arata avantajele si la porniri la +20 grade - verificati vascozitatea din fisa tehnica la aceste temperaturi.

Nu trebuie gandit din punct de vedere uman pentru care o temperatura de 40 grade reprezinta foarte cald, pentru motor +40 de grade inseamna tot (pornire la) RECE. :twoup:

Foarte adevarat.

Link to comment
Share on other sites

recomandat pt motor ar fi un ulei vara si unul iarna...dar acum depinde mult si de cati km face fiecare...e46-le meu a iesit din fabrica cu 5w30 si asta e uleiul recomandat...daca neamtul a zis asa atunci asa ar trebui sa facem, sau nu?

 

Tehnologia a depĂŁÂşit acest stadiu.

 

adica nu sunt temperaturi sub -20 grade? oricum si la temperaturi mai mari e superior parerea mea,bine se vede si la pret desi ambele sunt LL04

 

Foarte rar, mai ales noaptea.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.