Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Nu ma supar, stiu ca sunt si altii care importa lubrifianti, pe cale legala si tot tacâmul si vând chiar mai ieftin decât mamutul Premium Lubricants S.R.L.

Ideea era sa fiti atenti la restul de chichite gen eticheta si holograma, sa nu cumparati prostii sau ceva rahat contrafacut.

Am vazut În topicul "Intâlniri În Cluj" pe cineva care a prezentat "ulei original BMW", În flacon. Nu am de comentat decât ca scrie pe flacon A3/B3, B4, iar asta nu-mi suna deloc bine. Am explicat Într-un articol ce Înseamna marcajele acestea iar În anul 2010 un ulei bun are deja A4 pt benzinare si B5 pt Diesel, Încât flaconul fotografiat ori e vechi, ori e naspa, alegeti voi. (Nu stiu daca nu cumva a aparut si A5, de B5 - pt Diesel sunt absolut sigur).

O benzina hranita si cu un ulei sanatos poate merge si 30.000 km cu un schimb. La Diesel nu e recomandat mai mult de 20.000, desi se spune ca poate merge 30 de mii. E mai sigur, mai curat si mai eficient sa schimbi mai repede, cu tot cu filtre, sau, daca nu se fac atâtia kilometri, macar la un an.

Cele bune! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

O benzina hranita si cu un ulei sanatos poate merge si 30.000 km cu un schimb. La Diesel nu e recomandat mai mult de 20.000, desi se spune ca poate merge 30 de mii.

 

Stii tu ceva dar e cam invers adica la diesel poti tine uleiul mai mult. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Am umblat azi prin magazine cu piese auto si am dat de un ulei cred ca bun . Este vorba de un Motul 6100 Synergie + SAE 10w40 Technosynthese , e la 4 litri si e 86 lei . Nu stiu ce sa zic daca e bun sau nu la pretu asta :twoup: , si nu stiu nici daca ajunge 4 litri la mine la e36 m40 hmm . Oare e mai bun decat Castrol Magnetic 10w40 Part Syntetic , care la randu lui e 150 lei 5 litri hmm...... Si o intrebare , la mine uleiu e deja mai ars , ce idee i-mi dati ? sa bag ceva aditivi pentru curatare in uleiu asta ce il am in masina inainte de schimbare ? sau sa schimb asa simplu cu cel nou Edited by Nate
Link to comment
Share on other sites

salut ..am si eu o intrebare legata de ulei ..am un e46 , 320D , 2004....inainte bagam ulei de la bmw 5w-30 LLo4 ..cel recomandat de ei de la baneasa sau centura ....acum am zis sa bag un ulei putin mai gros ..si am cerut 10w-40 ..bmw highpower special oil ...cel de la ghiseu habar nu avea ce sa imi zica despre ulei daca e bine sau nu ..doar mi-a dat ...din cate am inteles cel 10w-40 este semi-sintetic si cel 5-30 LL04 e full sintetic ...are ceva daca acum am bagat alt ulei ...cel 10-40 highpower oil sau asta este doar pt motoare mai vechi ??? ...mentionez ca acum masina parca se aude mai incet , motorul nu mai vibreaza asa , turbina nu mai fluiera asa rau .....toate bune
Link to comment
Share on other sites

recomandare intre Liqui Moli si motul 5w30 LL?

 

Salut.

 

Dilema asta am avut-o si eu, asa ca m-am pus pe documentat; din start am exclus Castrol si Mobil (avand in vedere ca uleiul il cumpar din Romania...; din Germania, era alta treaba) ; Liqui Moli 5w-30 este super ok, este certificat LL-04 (daca e pe motorina, sigur-sigur ai filtru de particule, dar oricum ai euroIV), si este "made in Germany" daca il cumperi de la importator sau un distribuitor ok ; ...cu un singur inconvenient: pentru clima de pe plaiurile mioritice, vascozitatea la cald (Viscosity at +100 °C : 11.8 mm²/s ) este cam mica. Eu am optat pentru Motul Specific BMW LL-04 5w-40 (luat de la importator) : http://www.motul-romania.ro/default.asp?op...dsub=24&b=1 ; vascozitatea acestuia la cald e ceva mai buna (Viscosity at 100°C : 13.9 mm²/s) ...si daca mai "calci" un pic turele... pe la 40-45 grade C in oras... diferenta conteaza, poate nu pe moment, dar in timp sigur!

Pana la urma, concluzia este: orice ai lua, ai grija sa fie original (nu Turcia sau mai rau China/Asia); ideal ar fi sa-l cumperi de la importator sau de afara (macar Ungaria)... ; neaparat sa fie certificat BMW LongLife-04 (nu -01, -01 FE, -98 sau BMW Special Oils) !! Si nu in ultimul rand, daca iti pasa de motor, nu lua in seama povestile cu intervalele lungi de schimb ulei (LongLife)... pe la max. 8-9000Km schimba-l... impreuna cu toate filtrele...; pana la urma nu e un efort asa mare raportand la beneficii!

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

recomandare intre Liqui Moli si motul 5w30 LL?

 

Salut.

 

Dilema asta am avut-o si eu, asa ca m-am pus pe documentat; din start am exclus Castrol si Mobil (avand in vedere ca uleiul il cumpar din Romania...; din Germania, era alta treaba) ; Liqui Moli 5w-30 este super ok, este certificat LL-04 (daca e pe motorina, sigur-sigur ai filtru de particule, dar oricum ai euroIV), si este "made in Germany" daca il cumperi de la importator sau un distribuitor ok ; ...cu un singur inconvenient: pentru clima de pe plaiurile mioritice, vascozitatea la cald (Viscosity at +100 °C : 11.8 mm²/s ) este cam mica. Eu am optat pentru Motul Specific BMW LL-04 5w-40 (luat de la importator) :

Succes!

 

cum influenteaza 5w40 fata de 5w30 viata turbinei si a motorului tinand cont ca este mai gros cand e rece?

 

sau ce inseamna 5-ul si ce inseamna 40-ul?

 

masina mea are 144.000

Link to comment
Share on other sites

recomandare intre Liqui Moli si motul 5w30 LL?

 

Salut.

 

Dilema asta am avut-o si eu, asa ca m-am pus pe documentat; din start am exclus Castrol si Mobil (avand in vedere ca uleiul il cumpar din Romania...; din Germania, era alta treaba) ; Liqui Moli 5w-30 este super ok, este certificat LL-04 (daca e pe motorina, sigur-sigur ai filtru de particule, dar oricum ai euroIV), si este "made in Germany" daca il cumperi de la importator sau un distribuitor ok ; ...cu un singur inconvenient: pentru clima de pe plaiurile mioritice, vascozitatea la cald (Viscosity at +100 °C : 11.8 mm²/s ) este cam mica. Eu am optat pentru Motul Specific BMW LL-04 5w-40 (luat de la importator) :

Succes!

 

cum influenteaza 5w40 fata de 5w30 viata turbinei si a motorului tinand cont ca este mai gros cand e rece?

 

sau ce inseamna 5-ul si ce inseamna 40-ul?

 

masina mea are 144.000

 

Hmm...despre influenta asupra turbinei, nu stiu; nu am gasit nici o referire la chestia asta; cat despre influenta asupra motorului, e cam asa:

 

"clasificarea uleiurilor de motor in functie de viscozitate, folosita uzual, este cea stabilita de SAE (Societatea americana a inginerilor de automobile) in standardul SAE J300 DEC 99, care a intrat in vigoare in luna august 2001. Aceasta clasificare cuprinde 11 clase; 6 de iarna - 0w, 5w, 10w, 15w, 20w, 25w (w - winter, iarna) si 5 de vara - 20, 30, 40, 50, 60.

 

Pentru uleiurile multigrad se foloseste notarea dubla cu cratima, prima notare indica clasa de iarna (cu indicele w), iar a doua notare indica clasa de vara; de ex. SAE 5w-40, SAE 10w-30 etc. Uleiurile de vara sunt caracterizate de 2 valori maxime de vâscozitate la temperaturi scazute (dinamica) si valoarea minima a vâscozitatii cinematice la 100°C. Uleiurile de vara sunt caracterizate de limitele vâscozitatii cinematice la 100°C, de asemenea valoarea minima a vâscozitatii dinamice la temperatura ridicata ( 150°C) si gradientul vitezei de circulatie 106 c-1.

 

Cu cât este mai mica cifra in fata literei "w" (SAE), cu atât este mai mica vâscozitatea uleiului la temperatura scazuta si, respectiv, pornirea la rece a motorului este mai usoara. Cu cât este mai mare cifra care se afla dupa cratima (SAE), cu atât este mai mare vâscozitatea uleiului la temperatura ridicata si mai sigura ungerea motorului pe timp de canicula. "

 

Detalii mai multe, ca la facultate, ai aici (in general) : http://www.lukoil.ro/produse/despreUleiuriMotor.php

 

In particular, ca vorbim de BMW-uri doar, ai aici explicatii necesare: http://cid-3628a893becaea60.office.live.co...%20pt%20BMW.pdf

 

Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

salut ..am si eu o intrebare legata de ulei ..am un e46 , 320D , 2004....inainte bagam ulei de la bmw 5w-30 LLo4 ..cel recomandat de ei de la baneasa sau centura ....acum am zis sa bag un ulei putin mai gros ..si am cerut 10w-40 ..bmw highpower special oil ...cel de la ghiseu habar nu avea ce sa imi zica despre ulei daca e bine sau nu ..doar mi-a dat ...din cate am inteles cel 10w-40 este semi-sintetic si cel 5-30 LL04 e full sintetic ...are ceva daca acum am bagat alt ulei ...cel 10-40 highpower oil sau asta este doar pt motoare mai vechi ??? ...mentionez ca acum masina parca se aude mai incet , motorul nu mai vibreaza asa , turbina nu mai fluiera asa rau .....toate bune

ma ajuta cineva si pe mine cu dilema asta plss??:twoup:

Link to comment
Share on other sites

ti s-a raspuns si pe celalat topic, 10w40 nu e un ulei adecvat motorului tau; daca acum vara sa zicem ca nu o sa ai mari probleme la iarna sigur cumperi o turbina noua; faptul ca suna mai putin nu e relevant

 

pana la iarna schimb uleiu ...dar 5w40 e bun ??? sau sa ma intorc la cel 5w-30?? mersi de raspuns ...

Link to comment
Share on other sites

ti s-a raspuns si pe celalat topic, 10w40 nu e un ulei adecvat motorului tau; daca acum vara sa zicem ca nu o sa ai mari probleme la iarna sigur cumperi o turbina noua; faptul ca suna mai putin nu e relevant

 

pana la iarna schimb uleiu ...dar 5w40 e bun ??? sau sa ma intorc la cel 5w-30?? mersi de raspuns ...

5w30 sau 0w40 (un pic mai bun)

Link to comment
Share on other sites

ti s-a raspuns si pe celalat topic, 10w40 nu e un ulei adecvat motorului tau; daca acum vara sa zicem ca nu o sa ai mari probleme la iarna sigur cumperi o turbina noua; faptul ca suna mai putin nu e relevant

 

pana la iarna schimb uleiu ...dar 5w40 e bun ??? sau sa ma intorc la cel 5w-30?? mersi de raspuns ...

5w30 sau 0w40 (un pic mai bun)

 

0w din fata banuiesc ca nu are treaba cu vara doar iarna ...si asta 0-40 ar fi mai bun decat 5-30 ..si banuiesc ca indicat ar fi full sintetic , ca asta care il am acum e semi sintetic ?? credeam ca uleiurile le bagi si in functie de km si de anotimp dar vad ca m-am inselat e ceva mai complicat dupa ce am citit pe aci lol ...mentionez ca am 170.000km cu masina ...schimb. toate facute numia la 6000-7000 km .....nu scoate fum deloc nici la turatie maxima sau in inferioara ..dar nici nu i-am scos limitatoru ...

Link to comment
Share on other sites

salut ..am si eu o intrebare legata de ulei ..am un e46 , 320D , 2004....inainte bagam ulei de la bmw 5w-30 LLo4 ..cel recomandat de ei de la baneasa sau centura ....acum am zis sa bag un ulei putin mai gros ..si am cerut 10w-40 ..bmw highpower special oil ...cel de la ghiseu habar nu avea ce sa imi zica despre ulei daca e bine sau nu ..doar mi-a dat ...din cate am inteles cel 10w-40 este semi-sintetic si cel 5-30 LL04 e full sintetic ...are ceva daca acum am bagat alt ulei ...cel 10-40 highpower oil sau asta este doar pt motoare mai vechi ??? ...mentionez ca acum masina parca se aude mai incet , motorul nu mai vibreaza asa , turbina nu mai fluiera asa rau .....toate bune

ma ajuta cineva si pe mine cu dilema asta plss??:twoup:

 

Daca stii codul motorului tau (engleza sigur stii), ai tot ce iti trebuie aici:

 

http://cid-3628a893becaea60.office.live.co...%20pt%20BMW.pdf

 

Dupa ce citesti, vei vedea ca "Bmw highpower special oil" nu e nici pe departe ce iti trebuie tie, nu numai din cauza indicilor de vascozitate (potriviti mai degraba pentru sudul Frantei, Spania, Portugalia, sudul Italiei, etc), ci mai ales din cauza standardelor respectate de acest ulei!! Poti sa pui in motor cel mai bun ulei, sa zicem 0w-60 (de exemplu) facut de cel mai tare producator... daca nu respecta standardul cerut de motorul tau (daca ar fi sa ghicesc ai euro IV cu filtru de particule) atunci nu ai facut nimic!!

Pe scurt: deschide pdf-ul, vezi in tabel ce standard trebuie sa corespunda (in functie de motor!) uleiul (daca am avut dreptate cu ghicitul, la tine trebuie sa respecte LongLife-04) si de-abia dupa aceea gandeste-te la indicii de vascozitate.

 

De ex. :

1) in primul-primul rand stii standardul (LL-04, full sintetic);

2)apoi vascozitatea (pt. zona noastra ideal ar fi, sa zicem, un 0w-40; nu cred ca vei gasi LL-04 cu 0w-40... daca exista, atunci ok; un compromis absolut super-decent este 5w-40) ;

3)deabia acum te gandesti la producatorul de ulei, etc (in functie de preferintele/convingerile tale); daca uleiul respecta standardul cerut, e absolut ok (standardele astea nu se acorda de BMW unui producator de ulei pe spaga, ci 100% pe bune)

 

Cam asta ar fi...

Link to comment
Share on other sites

nu merge sa deschid pdf mai incarcal odata pls ....si la noi aci pe piata cam toate uleiurile sant varza ..bagi floarea soarelui in motor ...dar vara asta cat sant calduriel astea sper sa fie ok cu uleiu asta ca pana in iarna il schimb ....

 

Incearca asa (daca tot nu merge, il mut pe seara cand ma intorc si revin cu link):

 

https://cid-3628a893becaea60.office.live.co...0BMW.pdf?ref=11

sau

http://cid-3628a893becaea60.office.live.co...%20pt%20BMW.pdf

Link to comment
Share on other sites

recomandare intre Liqui Moli si motul 5w30 LL?

 

Salut.

 

Dilema asta am avut-o si eu, asa ca m-am pus pe documentat; din start am exclus Castrol si Mobil (avand in vedere ca uleiul il cumpar din Romania...; din Germania, era alta treaba) ; Liqui Moli 5w-30 este super ok, este certificat LL-04 (daca e pe motorina, sigur-sigur ai filtru de particule, dar oricum ai euroIV), si este "made in Germany" daca il cumperi de la importator sau un distribuitor ok ; ...cu un singur inconvenient: pentru clima de pe plaiurile mioritice, vascozitatea la cald (Viscosity at +100 °C : 11.8 mm²/s ) este cam mica. Eu am optat pentru Motul Specific BMW LL-04 5w-40 (luat de la importator) : http://www.motul-romania.ro/default.asp?op...dsub=24&b=1 ; vascozitatea acestuia la cald e ceva mai buna (Viscosity at 100°C : 13.9 mm²/s) ...si daca mai "calci" un pic turele... pe la 40-45 grade C in oras... diferenta conteaza, poate nu pe moment, dar in timp sigur!

Pana la urma, concluzia este: orice ai lua, ai grija sa fie original (nu Turcia sau mai rau China/Asia); ideal ar fi sa-l cumperi de la importator sau de afara (macar Ungaria)... ; neaparat sa fie certificat BMW LongLife-04 (nu -01, -01 FE, -98 sau BMW Special Oils) !! Si nu in ultimul rand, daca iti pasa de motor, nu lua in seama povestile cu intervalele lungi de schimb ulei (LongLife)... pe la max. 8-9000Km schimba-l... impreuna cu toate filtrele...; pana la urma nu e un efort asa mare raportand la beneficii!

 

Succes!

 

 

M-ai facut curios cu datele alea si ca drept urmare am cautat si eu si am observat ca ai gresit in cazul lui Liqui Moli.

Tu ai comparat Motul 5w40 cu Liqui Moli 5w30 ceea ce nu prea a fost corect pt cel din urma.

 

Luqui Moli 5w40 LL04 are : Viscosity at +100 °C : 14.0 mm²/s

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produkt.../id/e_3701.html

 

Am tinut sa fac corectia asta pentru foarte multa lume citeste in diagonala si ramane cu impresia ca Liqui Moli e varza fata de Motul :twoup:

 

 

PS: eu fac parte din cei care au ulei bmw 5w30 si intentioneaza sa-l schimbe datorita zvonurilor mai mult sau mai putin corecte. O sa incerc sa intreb un amic de la MHS sa vedem cat costa la ei uleiul si daca imi poate spune de unde il au.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.