Jump to content

BMW pregateste primul sau DIESEL TRI-TURBO


BMW Love

"Diesel Tri-Turbo" sau "Benzinar"  

83 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Surse din interiorul BMW anunta ca bavarezii se pregatesc de lansarea unui diesel tri-turbo de 354 de cai putere <_< , care ar urma sa echipeze o versiune de performanta a actualului X5.

 

Diesel-urile BMW sunt recunoscute pentru puterea livrata si eficienta consumului, insa bavarezii nu se multumesc doar cu atat si se pare ca planuiesc versiuni si mai performante. Surse din interiorul constructorului german anunta devoltarea unui motor diesel tri-turbo in viitorul apropiat insa, momentan, aceste informatii raman doar la stadiul de pure speculatii.

 

Motorul diesel performant ar urma sa ia nastere din actualul bi-turbo cu sase cilindri in linie. Se pare ca viitoarea unitate va livra 354 de cai putere si va fi folosita pentru a da nastere unei versiuni diesel de performanta a SUV-ului X5. Noul motor BMW va fi "acompaniat" de tehnologiile Efficient Dynamics: sistem start-stop si sistem de regenerare a fortei de franare.

 

Din primele informatii se pare ca diesel-ul va fi orientat doar catre publicul european si isi va face treptat debutul in toata gama BMW: pe X6, Seria 5 si Seria 7.

post-11635-1239690325_thumb.jpg

post-11635-1239690349_thumb.jpg

Edited by BMW Love
Link to comment
Share on other sites

Ceva argumente sa inteleg si eu de ce BENZINAR... totusi diesel tri-turbo de 354 de cai putere si nici nu vreau sa ma gandesc cati "NM" ar avea.

 

Eu in primul rand din cauza asta am ales Diesel si nu neaparat in al doilea rand cei 354 de cai putere care sunt suficienti pentru senzatii tari... mai tari ca un benzinar. Parerea mea. <_<

Link to comment
Share on other sites

... mai tari ca un benzinar. Parerea mea. <_<

Corect este mai tari ca un benzinar ASPIRAT :). Nu compara mere cu pere si nici un motor bi/tri-triturbo cu unul aspirat. Un benzinar bi/tri-turbo cu siguranta face un diesel similar.

Link to comment
Share on other sites

Un benzinar bi/tri-turbo cu siguranta face un diesel similar. Poate la viteze de peste apoximativ 120km/h atat tot in rest eu zic ca Diselurile au ajuns la un nivel apropiat poate chiar mai bun din mai multe puncte de vedere fata de un Benzinar . <_< :)
Link to comment
Share on other sites

BMW Love, cam cu ce benzinare turbate ai mers, ca sa faci afirmatia asta ? <_<

Eu am cuplu maxim intre 1800 si 5500 rpm. Cuplu de motor turbo. Hai sa vedem care dieselar e capabil de asa ceva.

 

Nu uita ca, oricat de avansate sunt dieselurile, datorita principiului de functionare, necesita compresii mari, deci componente capabile sa reziste la aceste presiuni. Astfel, un motor diesel va fi mereu mai greu decat un otto echivalent.

 

On topic: Acum nu zic ca nu e mare realizare cel din titlu, ba dimpotriva. Mie si SD-ul imi placea la nebunie cum trage... Daramite asta ??

Link to comment
Share on other sites

am fost cu 2 subaru impreza wrc sti de 265 respectiv 320 cp.4 cil boxer biturbo 2000cmc.vreau sa va spun ca toate dieselurile de capacitati similare cu cate turbine vrem noi sa le punem sunt departe.doar la consum se vede diferenta.restul nu se compara.
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare o tendinta exagerata. Cum era acum cativa ani la calculatoare: toata lumea crestea frecventa. Nu tu eficienta, nr de biti, pipelineuri etc. Numai frecventa. Cand si-au dat seama ca nu se mai poate merge fizic prea departe au inceput sa mai imbunatateasca randamentul.

 

Asa e acum cu turbine. Pui o turbina, ok. Pui doua ok. Dar 3? Nu e cam devreme de la saltul de la o turbina la 2 si acum la 3?

 

Se renunta asa usor in a se scoate performanta din calcularea momentului injectiei cat mai precis, dozarea aerului + combustibil cat mai bine etc. Sau cel putin sunt trecute pe plan secundar?

 

Nu stiu dar mi se pare exagerat...

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu dar mi se pare exagerat...

 

mda 3 turbine ...Fiabilitate tot ca la 320 d ? 100 k km per turbina ?

poate asa o schimbi tu.. nu are cum sa cada turbina la doar 100k doar daca o rupi in 2

eu am km muult mai multi(peste 200k) si nu am avut niciodata probleme cu turbo

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu dar mi se pare exagerat...

 

mda 3 turbine ...Fiabilitate tot ca la 320 d ? 100 k km per turbina ?

poate asa o schimbi tu.. nu are cum sa cada turbina la doar 100k doar daca o rupi in 2

eu am km muult mai multi(peste 200k) si nu am avut niciodata probleme cu turbo

 

 

mai citeste pe forumul asta ....Turbina e o loterie .

Link to comment
Share on other sites

Triturbo ..macar de faceau unul turbo normal sa nu fie asa pretentios si sa tina ca unul pe benzina cu toti banii bagati in R&D... acu il complica si mai tare.

Cat despre puterea Dieselului.. un turbo diesel abia a ajuns acum cativa ani ca la aceasi cilindree cu un benzinar aspirat sa aibe aceasi putere.

 

Sa fim seriosi.. diesel e pentru consum si atat.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Triturbo ..macar de faceau unul turbo normal sa nu fie asa pretentios si sa tina ca unul pe benzina cu toti banii bagati in R&D... acu il complica si mai tare.

Cat despre puterea Dieselului.. un turbo diesel abia a ajuns acum cativa ani ca la aceasi cilindree cu un benzinar aspirat sa aibe aceasi putere.

 

Sa fim seriosi.. diesel e pentru consum si atat.

 

Diesel nu este pentru consum si atat. Nu mai e diferenta asa mare la combustibil intre cele doua tipuri de motoare.

 

Eu am mers pe diesel. Daca as mai merge odata?! DA! De ce am mers? Pentru cuplu si pentru ca la stilul meu de condus si gustul meu, un diesel se potriveste mai bine.

 

Nu se pune problema ca M-uri sa fie pe motorina, sau un 760LI sau 550i sa fie inlocuite cu motoare diesel ce dezvolta aceiasi putere. deloc.

 

Insa fiecare cauta ce vrea de la masina. Unora le place sa auda motorul pe la 5-6 mii de ture, sa fie masina sprintena, altora sa simta cuplul motorului intr-o panta, stabilitatea lui...

 

P.S. afirmatii gen Sa fim seriosi.. diesel e pentru consum si atat. provin din idei preconcepute si necunostiinta

 

P.S.2 Nu are sens sa deviem de la ideea topicului. Vor fi vesnic discutii intre posesori de diesel si benzinar. Dicutii fara sfarsit deoarece oamenii sunt diferiti...

Link to comment
Share on other sites

Triturbo ..macar de faceau unul turbo normal sa nu fie asa pretentios si sa tina ca unul pe benzina cu toti banii bagati in R&D... acu il complica si mai tare.

Cat despre puterea Dieselului.. un turbo diesel abia a ajuns acum cativa ani ca la aceasi cilindree cu un benzinar aspirat sa aibe aceasi putere.

 

Sa fim seriosi.. diesel e pentru consum si atat.

 

Diesel nu este pentru consum si atat. Nu mai e diferenta asa mare la combustibil intre cele doua tipuri de motoare.

 

Eu am mers pe diesel. Daca as mai merge odata?! DA! De ce am mers? Pentru cuplu si pentru ca la stilul meu de condus si gustul meu, un diesel se potriveste mai bine.

 

Nu se pune problema ca M-uri sa fie pe motorina, sau un 760LI sau 550i sa fie inlocuite cu motoare diesel ce dezvolta aceiasi putere. deloc.

 

Insa fiecare cauta ce vrea de la masina. Unora le place sa auda motorul pe la 5-6 mii de ture, sa fie masina sprintena, altora sa simta cuplul motorului intr-o panta, stabilitatea lui...

 

P.S. afirmatii gen Sa fim seriosi.. diesel e pentru consum si atat. provin din idei preconcepute si necunostiinta

 

P.S.2 Nu are sens sa deviem de la ideea topicului. Vor fi vesnic discutii intre posesori de diesel si benzinar. Dicutii fara sfarsit deoarece oamenii sunt diferiti...

 

Foarte bine sintetizat... Foarte Bine... :) <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
P.S.2 Nu are sens sa deviem de la ideea topicului. Vor fi vesnic discutii intre posesori de diesel si benzinar. Dicutii fara sfarsit deoarece oamenii sunt diferiti...

 

eu am si diesel si benzinar(e).

 

discut vesnic cu mine sau cum ? :)

 

...hmmm <_<

Link to comment
Share on other sites

P.S.2 Nu are sens sa deviem de la ideea topicului. Vor fi vesnic discutii intre posesori de diesel si benzinar. Dicutii fara sfarsit deoarece oamenii sunt diferiti...

 

eu am si diesel si benzinar(e).

 

discut vesnic cu mine sau cum ? :)

 

...hmmm <_<

:bashwall:

Link to comment
Share on other sites

P.S. afirmatii gen Sa fim seriosi.. diesel e pentru consum si atat. provin din idei preconcepute si necunostiinta

 

P.S.2 Nu are sens sa deviem de la ideea topicului. Vor fi vesnic discutii intre posesori de diesel si benzinar. Dicutii fara sfarsit deoarece oamenii sunt diferiti...

O sa revin on topic si oarecum off <_<

a doua turbina si mai nou a treia pun pariu ca sunt puse sa corecteze lagul si neuniformitatea cuplui in motoarele diesel, care au o curba foarte abruta cu un varf care da senzatia aia de kick si cam atat. In rest nu prea trage. Motoarele diesel moderne au corectat in mare masura asta. E totusi diferenta intre 525 TDS meu (apropo de necunostinta de cauza) si 525 D actual. Dar pana la urma e totusi un diesel cu + si - lui. Unora le place senzatia asta .. ca este doar o senzatie de acceleratie (cand vorbim de un motor diesel turbo comparat cu un benzinar aspirat de capacitati cilindrice si puteri apropiate). Toate masuratorile practice, de la liniute pana la dyno confirma asta.

Acum sa fim sinceri de unde crezi ca vine nevoia asta de de 3 turbo ? De la nevoia de a corecta aceste aberatii ale curbei de cuplu. Nu stiu inca detallile tehnice ale acestui motor, dar vor aparea. vei vedea ca alea 3 vor intra pe rand la diverse turatii si regimuri ale motorului pentru a sigura printre altele un comportamen mai liniar. Dar iti poti imagina ce inseaman gestiunea a 3 turbine ? a diveselor valve si trasee ?. 80 % din mecanicii din ateliere din romania nu sunt in stare sa repare un TD din 94, fie el BMW VAG sau altceva.

La ce e bun un cuplu maxim de 500 NM cand iti intra DSC si nu il poti pune pe sosea ? preferi sa un cuplu de 500 pe o plaja de 1000 de ture maxim sau 90 % din cuplu maxim de 350 -400 pentru plaja de 6000 de ture? Care crezi ca va accelera mai repede?

Respect optiunea fiecaruia iti place, iti place diesel ia-ti diesel, senzatiile care le avem cand conducem o masina joaca un rol important in alegerea masinii .. dar sper ca esti constient ca singurul motiv pentru care au inceput sa fie folosite pe autoturisme a fost nevoia de consum redus, nu pentru ca sunt mai usor de construit si intretinut si mai performante decat cele pe benzina.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.