Jump to content

Vreau sa cobor masina


dumi

Recommended Posts

M-am decis sa ma scap de spatiul acela dintre cauciuc si aripi si dat fiind faptului ca marea majoritate a timpului am parte de drumuri cumsecade, as vrea sa cobor nitel masina.

Am aflat de niste chestii asa numite "coilovers" - nu stiu exact ce sunt, daca functioneaza pe principiul amortizoarelor sau daca sunt pur si simplu niste arcuri reglabile <_< dar mi s-a spus ca pot sa aleg singur cat de mult vreau sa o cobor.

Treaba e ca acum am niste jante pe 17 cu niste cauciucuri normale, insa as vrea sa renunt la jantele actuale si sa iau unele de 18 cu tot cu cauciucuri din acelea subtiri (slicuri le zice?), asadar creste si mai mult distanta intre aripa si cauciuc cel putin acum..

 

Ideea e, ce ar trebui sa cumpar? Ajunge sa cumpar doar un set de 4 "coilovers" sau ar trebui sa schimb si amortizoarele, eventual arcurile (desi ma gandesc ca aceste coilovers tin locul arcurilor - nu stiu exact ca nu ma pricep).

E destul de aiurea ca la viteze mai mari in curbe ma simt un pic ca un barca, astia au numai sensuri giratorii pe aici :)

 

Astept niste sfaturi de la cei care au mai facut asa ceva, sau eventual cei care se pricep.

 

Multam

Link to comment
Share on other sites

eu zic sa stai cuminte ca o sa ti-o rupi rau, cel putin eu prin bucuresti mi-am lovit-o la greu , plus ca la orice pocnitura mi-am luat panica si ma dau jos sa ma uit sub ea...

 

nu stiu cum poti sa ti-o lasi, eu asa am cumparat-o si e coborata din amortizoare si arcuri (am amortizoare pe gaz sachs si arcuri h&r care din cate am vazut sunt mai mici decat alea originale, pe care le aveam in portbagaj ) si am garda la sol de vreo 15 cm

Link to comment
Share on other sites

Deci sunt hotarat sa fac treaba asta, pe bune, m+am urcat la un amic in masina si o avea coborata, pe langa faptul ca arata mult mai misto si senzatia de sofat e alta..

 

Iar de drumuri rele nici nu se pune problema. As fi vrut sa stiu cat de mult sau mai bine zis care ar fi parametrii de coborare, cati cm fata cati spate?

Mi+ajunge kitul din poza de mai jos sau mai trebuie si alte chestii?

Link to comment
Share on other sites

Deci sunt hotarat sa fac treaba asta, pe bune, m+am urcat la un amic in masina si o avea coborata, pe langa faptul ca arata mult mai misto si senzatia de sofat e alta..

 

Iar de drumuri rele nici nu se pune problema. As fi vrut sa stiu cat de mult sau mai bine zis care ar fi parametrii de coborare, cati cm fata cati spate?

Mi+ajunge kitul din poza de mai jos sau mai trebuie si alte chestii?

 

teoretic nu, acum nu stiu ce sa zic ca nu sunt mecanic. Stiu despre ce senzatie vb, e super tare, dar mie drumurile din romania mi-au scos peri albi.. daca vrei iti pot da poze sa vezi cam cum e a mea, si cat de lasata e (nu as putea sa iti zic in centimetrii <_<)

Link to comment
Share on other sites

da, ai putea sa pui niste poze,sau sa mi le trimite printr+un mesaj.. Cum spuneam drumurile sunt foarte bune, chiar nu ar fi nici o problema cu partea asta, eventual probabil mai problematic cand vin cu ea in tara, dar acuma asta e.

Asa ca pret mi se pare ok, as fi vrut sa stiu daca ar trebui sa schimb si amortizoarele, ca daca e musai sa le schimb si pe alea, am gasit un set de FSD-uri la 750 de euro si cred ca e ok la pretul ala, nu stiu sigur dar am sa mai caut.

Apoi ar fi treaba cu cauciucurile alea, va dati seama ca ar arata naspa sa le pastrez pe cele de acum. As vrea sa ii pun de+alea subtiri <_<

Link to comment
Share on other sites

@dumi: ce intelegi tu prin cauciucuri "subtiri"? cred ca te referi la talonul anvelopei nu? inaltimea practic.

 

In primul rand, cred ca acel kit din poza ta nu este pentru E46, deoarece pe spate, arcul nu trece prin amortizor la aceste masini. Cauta ceva care sa ti se potriveasca exact pe modelul tau de masina, sa nu ai surprize. Personal iti recomand un kit de amortizoare Bilstein B8 cu arcuri Eibach. In total cred ca te duce in jur de 1000 euro, insa sunt de vis crede-ma.

 

In ceea ce priveste jantele, cu o asemenea suspensie sport poti merge lejer pe 18", cu gume cu talon mic, eventual mai late pe spate. O sa-i schimbe complet look-ul, stabilitatea si aderenta...o sa simti ca esti intr-o alta masina.

Link to comment
Share on other sites

Deci sa inteleg ca masina o cobor doar din amortizoare si arcuri, nu-mi va mai trebui altceva? Intreb ca habar nu am.. Iar apropo de cauciucurile cu talon subtire, merg si pe jantele de 17 sau sunt speciale, fiecare masura de janta are masura ei de cauciuc?
Link to comment
Share on other sites

Poti sa cobori masina doar daca schimbi arcurile cu unele sport, si pe 17 ai putea sa pui 225/40/R17,

 

am vrut sa-mi fac si eu acelasi lucru si m-am interesat in prealabil dar eu avand coupe am remarcat ca masina e coborata din fabrica la mine bara fata e problema este prea mica sau nu-mi explic ...probil imi trebuie o bara M 2 sa se vada bine pt ca o prelungire de facelift coupe am vazut doar ca AC Schnitzer au facut si e de-a dreptul hidoasa

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

E recomandat ca si amortizoarele sa fie mai scurte, daca se pun arcuri mai scurte, altfel nu vor lucra in cotele optime. Da, un kit de arcuri + amortizoare sport, care coboara garda la sol sunt suficiente. Iti recomand ca la operatiunea asta sa schimbi si flansele de la amortizoare pentru ca mai mult ca sigur sunt uzate si nu costa mult (ulterior e mai greu ca trebuie iar sa dai totul jos sa le schimbi). Atentie, cumpara flanse originale nu aftermarket pentru ca s-ar putea sa ai surpriza sa fie mai inalte un pic si degeaba iti mai iei arcuri mai scurte.

 

Referitor la cauciucuri, la E46 sunt recomandate urmatoarele combinatii:

 

- jante 17" - cauciucuri fata 225/45/17 si spate 225/45/17 sau 245/40/17

- jante 18" - cauciucuri fata 235/40/18 si spate 255/35/18

Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg cum vin arcurile astea... vin separat sau impreuna cu amortizoarele? Ca mai toate produsele care le vad eu aici, apar ca niste amortizoare inconjurate de niste arcuri... Iar pe masina arata separat

 

 

P.S. care sunt flansele?

Edited by dumi
Link to comment
Share on other sites

Ce vezi tu in poze pe site-uri sunt probabil kit-uri pentru alte masini/modele. E foarte important cand comanzi sa stie aia exact pentru ce masina, model, an de fabricatie sunt.

 

Flansele de amortizoare sunt niste rulmenti/bucse care leaga practic capul amortizorului in partea de sus de caroserie. De la socuri cu timpul incep sa bata si e bine sa le schimbi sau macar sa le verifici daca sunt in stare buna. In general cele pe fata sunt mai solicitate, eu doar pe alea le-am schimbat, cele pe spate erau foarte bune <_<

Link to comment
Share on other sites

Daca iti pui jante pe 19 trebuie sa-ti iei cauciucuri cu talon(inaltime) mai mic ca sa pastrezi acelasi diametru al rotii, altfel vei avea erori la vitezometru, iti va arata ca ai o viteza mai mica sau mai mare, depinde ce cauciucuri iti pui.

 

Deci distanta dintre cauciuc si aripa ramane acelasi <_<

Edited by OoZz
Link to comment
Share on other sites

eu am cumparat H&R Cup Kit BMW E46 Lowering (mm): 55/35 masina mea a avut suspensie sport de fabrica cu actualul setup si 225/50/16 e ok coborarea in cazul meu nu a fost foarte spectaculoasa sa zic 1,5 max 2 cm fata si cam 1 cm pe spate.PS:chiar par un pic mai confortabile H&R iar stabilitatea s-a imbunatatit Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Pai ce are daca merg tare?

 

 

e mai mare riscul la drum prost talonul fiind mic ..guma e moale imediat faci o galma sau lovesti janta !.Probabil unde stai tu ai drumuri mai bune ! . 18 e un compromis bun ca look si functionalitate ! iar la 18-19 ar trebui sa iei original sau macar un brand !

Link to comment
Share on other sites

Am vorbit acum la service+ul care se ocupa de montaj si alte alea.. si mi+a zis ca mi+ar trebui schimbate doar arcurile, cam ciudat ca nu a zis nimic de amortizoare.

Apropo de jante ma gandeam la niste BBS+uri de 19, dar daca intr+adevar sunt riscuri majore la drum denivelat atunci cred ca merg si 18.

 

Ce se poate intampla daca se schimba doar arcurile si se lasa amortizoarele care sunt acum?

Link to comment
Share on other sites

Ce se poate intampla daca se schimba doar arcurile si se lasa amortizoarele care sunt acum?

daca sunt prea joase sa nu fie stabila masina , mai mult de 4,5 cm deja devine problematic cu amortizoare normale , cat despre kitu` acela reglabil am vazut nenumarate suspensii pe ebay cu arcu` pe ele , acuma nu stiu ce sa zic

Link to comment
Share on other sites

inclusiv eu am , daca mai ai rabdare eu cred ca o sa comand reglabila si le pun la vanzare , au 4 luni pe masina :)

 

si mi le trimiti in suedia? <_<

 

Pana una alta m+a intrebat unu daca vreau sa schimb jantele mele de 17" cu ale lui de 18", si poate va intreb o parere, daca se merita ale lui sau sa le pastrez pe ale mele. (schimb pe schimb cu tot cu cauciucuri)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.