Jump to content

se schimba si pompa de apa ?


RobyS

Recommended Posts

la masinile care au cureaua de distributie pe pompa de apa,nu ma refeream la bmw,vw golf,opel astra,vectra,alfa romeo,etc.kitul de distributie de la masinile respective contin si pompa de apa,care se schimba in functie de model intre 60k si 80k,indiferent ca pompa de apa are si rol de a tensiona cureaua,sau nu.

 

Ovi, sincer, interesant ce spui, nu stiam de fapt nu-mi inchipuiam.

Eu la acea Vectra A ce a apartinut tatalui meu acum ceva ani, la inlocuirea curelei intr-un renumit service din Bucuresti, pachetul cu care a venit mecanicul din magazie si care era "genuine" nu continea pompa...cred ca l-a pacalit si a oprit-o el...Am fost foarte atent ca eram prin preajma si ori a fost el iute de mana ori nu continea kit-ul si pompa aia

@4ucom: tu cum vinzi kit distributie ...cu sau fara pompa....si daca e cu, zi o marca si un PN de curiozitate sa-mi ridic si eu nivelul de know-how

Link to comment
Share on other sites

uite Dane,opel astra F 1,6-55 kw-contitech,set pompa apa + curea -CT 874WP2 si kit fara pompa CT 874K1.

 

da man...e ok...eu zic ca asta e o treaba super, si mai mult daca ar fi respectata...Asta da input adevarat..Chiar imi foloseste ce-ai zis

Toate cele bune!

Link to comment
Share on other sites

pompa de apa se schimba la masinile cu distributie pe curea,la restul cand curge,nu are rost sa o schimbi atat timp cat nu ai probleme.

 

 

Ovi, la masinile cu distributie pe curea, cand?

Opel Vectra A din cate retin, avea pompa de apa cu efect de intindere a curelei, dar asta nu insemna ca daca schimbi cureaua cumva sa arunci si pompa...o curea este garantata un numar de km, poate asa putem corela o durata de viata aproximativa cu referire la BMW..asta eu unul il vad ca un punct bun..

 

@DanS

eu am spus ca e recomandat sa schimbi pompa nu ca e obligatoriu ( poate crezi ca pompa de apa e lifetime)

ca poate are joc in ax care se poate mari dupa schimbarea transmisiei si deci se strica pompa

referitor la pagina mea web nu ai nimerit pe ai cu cu piese auto <_<

in rest numai bine

 

 

Bun, si cine recomanda? Tu sau cine? Asta e intrebarea la care vad ca nu raspunzi

Vezi ca Metabond are un aditiv pe baza de borat de sodiu care innobileaza antigelul...de ce omiti din calcul ca si pompa de apa va avea durata de viata marita?

Si poti posta si link cu piese ca nu poate fi un secret (sau poate servesti asa cate o recomandare ca sa ne intarati...ma si gandesc la abuundenta de pivoti de e46 care ne va taia rasuflarea..), si poate tragi ceva clienti..ca doar d'asta esti in "biznisu'" asta

Numa' bine si tie

ca de obicei nu citesti

am zis ca se recomanda ca sa nu ai ceva neplaceri mai incolo

daca are cel mai mic joc in ax e bine sa o schimbi nu sa astepti pana curge sau se rup paletii din spate ( aia de plastic cum e si pompa originala BMW)

nu ti-am dat link paginii ca nu am chef de bvreo 10 zile pauza

doecamdata cred ca ti-am demonstrat treaba cu pivotii de e46

sau ai primit un raspuns de la meyle si nu stiu eu?

e ultimul post in care m-am mai obosit sa-ti raspund

nu de alta dar irosesc timpul si uzez tastele degeaba ca tu si cu programul in fata o tii pe e ta

succes

 

ps baga tu in masina ta "Metabond are un aditiv pe baza de borat de sodiu care innobileaza antigelul...de ce omiti din calcul ca si pompa de apa va avea durata de viata marita?" aici ai vrut sa fii ironic?nu prea ti-a iesit

Edited by 4ucom
Link to comment
Share on other sites

M-am linistit...esti tare si recomanzi din experienta.Simtisem eu ceva cand ai inceput sa explici de aftermarket si de oem....Si da..cu pivotii ai stralucit definitiv

Poate postezi link-ul cu magazinul tau de piese

 

Deci:

-am zis ca se recomanda ca sa nu ai ceva neplaceri mai incolo

Eu am intrebat cine recomanda>>

-daca are cel mai mic joc in ax e bine sa o schimbi nu sa astepti pana curge sau se rup paletii din spate ( aia de plastic cum e si pompa originala BMW)

Eu am pompa originala si nu are "paleti" de plastic din pacate, posibil sa dai detalii ca sa se stie de cand pana cand si la ce modele..banuiesc ca sti astea fiindca vad ca numai de piese vorbesti..ceva solutii de ajutor pe cand, sau nu e domeniul tau?

nu ti-am dat link paginii ca nu am chef de bvreo 10 zile pauza

-ori nu exista asa ceva ori n-ai aflat de PM pana acum

Si inca astept sa-mi spui de ce folosesti cuvantul "recomand" ca ma cam sacaie...este util de stiut baza fiindca feed back-ul asta foloseste multora in a-i ajuta sa se orienteze..Sau poate este experienta ta de mecanic bmw..asta offtopic (numai pentru mine..se poate si pm)

Link to comment
Share on other sites

La VW Bora care are ditributia pe curea si e antrenata si cureaua de apa mi-au verificat pompa, avea un mic joc si mi-au recomandat schimbarea ei ..cand au desfacut avea 2 pale rupte ..deci la cam 60 k km se duce fizic ..E un soi de consumabil cred !..Si nu cred ca are legatura cu tensionarea pe cureaua de distributie ..Tine de producator , exploatarea masinii! E doar una din multele piese care mai devreme sau mai tarziu cedeaza . Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

La VW Bora care are ditributia pe curea si e antrenata si cureaua de apa mi-au verificat pompa, avea un mic joc si mi-au recomandat schimbarea ei ..cand au desfacut avea 2 pale rupte ..deci la cam 60 k km se duce fizic ..E un soi de consumabil cred !..Si nu cred ca are legatura cu tensionarea pe cureaua de distributie ..Tine de producator , exploatarea masinii! E doar una din multele piese care mai devreme sau mai tarziu cedeaza .

 

Si eu votez pentru in cazul asta..Se pare totusi ca in timp s-a convenit la unele marci inlocuirea plasticului cu metal din considerente de fiabilitate si cost (acu' pentru cine era in avantaj ca si cost....). Totusi banuiesc ca exista si distributii pe curea (cu pompa antrenata) la care kit-ul de reparatie nu include pompa de apa. Tensiunea in curea poate avea ceva rol numai ca vorbim de curea destul de lata iar distributia/ repartizarea fortelor ce duc la moment de incovoiere (ca asta in final o termina) e destul de deasa si uniforma pe lungimea reprezentata de latimea curelei (implicit latimea fuliei) ca sa afecteze prea mult. In schimb jocul axial dat. uzurii (bataie axiala) se amplifica in timp datorita socurilor la pornire (moment de rotatie ce duce la translatia axiala a axului si cu ceva socuri....). In cazul in care e folosita si ca intinzator, se cam clarifica treaba..

Link to comment
Share on other sites

Ciao,

 

Am fost la un service si mi-a zis mecanicul, ca ar fi timpul sa schimb rolele si curelele ca-mi fac un zgomot ciudat. Ii dau dreptate ca am auzit si eu zgomotul dar nu stiam de la ce provine. Pe langa asta a zis ca daca tot le schimb si sa schimb si pompa de apa.

Nu am priceput acest sfat. De ce sa schimb si pompa de apa ? e totusi o pompa nu un filtru. Se schimba si ea neaparat sau de ce mi-a zis sa o schimb ? Asa e procedura ?

Multumesc de eventualele raspunsuri si lamuriri

 

la BMW pompa de apa este angrenata pe trasmisie, ea se schimba numai daca se observa scurgeri sau face galagie , sau daca are vre-un defect vizibil care vrei tu..., nu conteaza.

Mecanicul care ti-a recomandat sa o schimbi doar asa ptr ca asa stie el ca se schimba, repara mai mult vw sau opel, ptr ca la astea pompa de apa este pe distributie, iar in cazul asta este cu totul alta chestie, ca trebuie umblat iar la distributie daca e ceva in 2-3000 de km ....

Deci pompa de apa daca nu are vre-un defect vizibil eu ti-asi recomanda ca sa nu umblii la ea.

In cazul in care totusi vrei sa o schimbi, iti recomand AIRTEX.

Mult success

Edited by ct-xx-cda
Link to comment
Share on other sites

la BMW pompa de apa este angrenata pe trasmisie, ea se schimba numai daca se observa scurgeri sau face galagie , sau daca are vre-un defect vizibil care vrei tu..., nu conteaza.

Mecanicul care ti-a recomandat sa o schimbi doar asa ptr ca asa stie el ca se schimba, repara mai mult vw sau opel, ptr ca la astea pompa de apa este pe distributie, iar in cazul asta este cu totul alta chestie, ca trebuie umblat iar la distributie daca e ceva in 2-3000 de km ....

Deci pompa de apa daca nu are vre-un defect vizibil eu ti-asi recomanda ca sa nu umblii la ea.

In cazul in care totusi vrei sa o schimbi, iti recomand AIRTEX.

Mult success

 

pe transmisie?

Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat pompa de apa la seat cordoba la 90.000 km cand am schimbat cureaua de distributie. (era recomandat nu obligatoriu). Si nu avea joc deloc.

La modelele din 2004> se recomanda schimbarea curelelor la 120.000 km (deci si pompa implicit ar trebui sa reziste mai mult).

Asta la diesel.

Daca huruie la 60.000 km evident ca trebuie schimbata mai devreme. Cunosc pe cineva cu BMW care a lasat-o sa huruie si a plesnit pe la 220.000 km. Dar nu cred ca merita sa stai pana te lasa masina in drum.

Link to comment
Share on other sites

la BMW pompa de apa este angrenata pe trasmisie, ea se schimba numai daca se observa scurgeri sau face galagie , sau daca are vre-un defect vizibil care vrei tu..., nu conteaza.

Mecanicul care ti-a recomandat sa o schimbi doar asa ptr ca asa stie el ca se schimba, repara mai mult vw sau opel, ptr ca la astea pompa de apa este pe distributie, iar in cazul asta este cu totul alta chestie, ca trebuie umblat iar la distributie daca e ceva in 2-3000 de km ....

Deci pompa de apa daca nu are vre-un defect vizibil eu ti-asi recomanda ca sa nu umblii la ea.

In cazul in care totusi vrei sa o schimbi, iti recomand AIRTEX.

Mult success

 

pe transmisie?

 

Exact. un motor are 2 circuite de angrenare

- unu care pleaca de la arbore pe ditributie, care poate fi pe curea sau pe lant ( dar nu avem treaba cu asta)

- iar unu care pleaca de la arbore pe trasnmisie, unde este angrenat numai de curea de trasmisie, cu caneluri sau trapezoidala, in fuctie de masina si angreneaza alternatorul, agregatul de la ac , pompa de apa, si cateva role de ghidare si de tensionare a curelei.

 

de ex la BMW exista PE CIRCUITUL DE TRASMISIE de la fulia de la arbore, alternatorul, pompa de apa, agregatul de ac, o rola intinzatoare si una de ghidare.

de aceea nu se schimba automat si pompa de apa atunci cand schimbi cureaua decat daca prezinta defectiuni, ptr ca este foarte usor sa ajungi la ea , nefiind inclusa in circuitul de distributie, ca sa ma exprim asa mai pe intelesul tuturor.

Link to comment
Share on other sites

multumesc tuturor pentru sfaturi, chiar daca unele au fost in contradictie cu altele, dar din aceste mici conflicte se adauga detalii si mai invata omu' cate ceva.

mai specific urmatoarele :

- masina e din 1/2005, 318d 1995cm3, 195mii km acum (o am de un an de la 175mii km). cred ca nu au schimbat in germania role, curele si pompa apa.

- mecanicul care a zis sa schimb rolele a auzit doar motorul mergand cu capota deschisa (l-am pus sa se uite la suportii motor). a auzit un zgomot si a zis ca fac galagie rolele si trebe schimbate + curele si pompa de apa. stia de motoare BMW, nu era specializat pe opeluri si vag, deoarece l-am intrebat sa-mi dea detalii despre valva CDV si a stiut, spre deosebire de un mecanic la care mai mergea pt schimbul de ulei specializat pe VAG care nu stia de valva respectiva <_<

sunt in impas. nu stiu daca sa schimb si pompa sau nu. voi merge zilele astea la o constatare full a masinii, sa vada ce e uzat si ce trebuie schimbat. 4ucom ai putea sa-mi dai pm cu site-ul tau de piese sa ma informez.

mersi

Link to comment
Share on other sites

e mecanicul de la PitStop. nici ieftin, nici foarte scump. depinde de tine, de el, de firma! intelegi tu <_<

nu stiu cat e de bun ca nu am facut la el decat o constatare vizuala si am avut niste discutii tehnice. urmeaza sa merg la el.

rapid e dar dureaza ce vrei sa faci, deoarece e cu programare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
multumesc tuturor pentru sfaturi, chiar daca unele au fost in contradictie cu altele, dar din aceste mici conflicte se adauga detalii si mai invata omu' cate ceva.

mai specific urmatoarele :

- masina e din 1/2005, 318d 1995cm3, 195mii km acum (o am de un an de la 175mii km). cred ca nu au schimbat in germania role, curele si pompa apa.

- mecanicul care a zis sa schimb rolele a auzit doar motorul mergand cu capota deschisa (l-am pus sa se uite la suportii motor). a auzit un zgomot si a zis ca fac galagie rolele si trebe schimbate + curele si pompa de apa. stia de motoare BMW, nu era specializat pe opeluri si vag, deoarece l-am intrebat sa-mi dea detalii despre valva CDV si a stiut, spre deosebire de un mecanic la care mai mergea pt schimbul de ulei specializat pe VAG care nu stia de valva respectiva <_<

sunt in impas. nu stiu daca sa schimb si pompa sau nu. voi merge zilele astea la o constatare full a masinii, sa vada ce e uzat si ce trebuie schimbat. 4ucom ai putea sa-mi dai pm cu site-ul tau de piese sa ma informez.

mersi

Acum la 195.000Km eu zic sa schimbi si pompa de apa daca nu a fost schimbata pana acum.Oriucum nu o sa tina prea de aici incolo.Decat sa umblii toata ziua pe aclolo mai bine schimbi tot si scapi mai ales ca nu stii care e treaba exact.Totusi cred ca a fost schimbat ceva pe acolo pt ca nu am auzit sa tina 195.000Km curelele la o masina.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 years later...
Vad ca se incepe un subiect si se da in altul. Puneti mana si schimbati-va pompa de apa la 60k-100k km sau 5 ani ca mie mi s-a spart pompa de apa si mai eram si pe drum. Am dus o pe platforma la service. Eu am distributie pe lant. Nu are nicio legatura ca e pe curea sau pe lant, pompa trebuie inlocuita in intervalul asta.
Link to comment
Share on other sites

eu zic sa o schimbati la 30k, ca si mie mi-a curs pompa tot cand eram pe drum,nu putea sa curga in garaj, :rolleyes:.ce sa mai, pe lant sau curea eu zic sa o inlocuiti la intervalul asta sau la fiecare schimb de ulei daca se poate :frantics:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.