Jump to content

China GP, cea de-a III-a etapa din campionat


ionatan

Recommended Posts

Clasament dupa calificarile de astazi:

 

1 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:36.565 1:35.130 1:36.184

2 Fernando Alonso Renault 1:36.443 1:35.803 1:36.381

3 Mark Webber RBR-Renault 1:35.751 1:35.173 1:36.466

4 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 1:35.701 1:35.503 1:36.493

5 Jenson Button Brawn-Mercedes 1:35.533 1:35.556 1:36.532

6 Jarno Trulli Toyota 1:36.308 1:35.645 1:36.835

7 Nico Rosberg Williams-Toyota 1:35.941 1:35.809 1:37.397

8 Kimi RäikkÜnen Ferrari 1:36.137 1:35.856 1:38.089

9 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:35.776 1:35.740 1:38.595

10 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:36.284 1:35.965 1:39.321

11 Nick Heidfeld BMW Sauber 1:36.525 1:35.975

12 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:36.646 1:36.032

13 Felipe Massa Ferrari 1:36.178 1:36.033

14 Timo Glock Toyota 1:36.364 1:36.066

15 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:36.673 1:36.193

16 Sebastien Bourdais STR-Ferrari 1:36.906

17 Nelsinho Piquet Renault 1:36.908

18 Robert Kubica BMW Sauber 1:36.966

19 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:37.669

20 Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 1:37.672

 

E lesne de observat totala incapacitate a celor de la BMW de as se adapta la noile reguli, dupa ce difuzoarele celor de la Brawn au fost declarate conforme aproape toate echipele si-au adaptat masina cu noua configuratie dar evident BMW este ceva mai conservator. Dupa cum se desfasoara lucrurile cred ca BMW e o echipa de "pluton" in F1 si pentru a se schimba ceva in aceasta echipa trebuie alti oameni care sa fie ceva mai inventivi nu doar sa lucreze precum angajatii la stat multumiti de salariul pe care il primesc si de simpla prezenta. Pana si Kubica se da la BMW si spune ca: "in timp ce unele echipe au adaptat deja masinile spre un difuzor double decker chiar daca nu mai devreme de miercurea trecuta componenta a fost declarata legata, ei au aceeasi masina ca si in Australia"; frustrarea polonezului e lesne de inteles avand in vedere performantele de astazi.

 

Bmw sta alaturi de Force india pe grila de start nasol <_<

 

 

 

 

 

 

Declaratiile pilotilor dupa calificari: (declaratiile pilotilor de la BMW sunt undeva la subsol :) )

 

Sebastian Vettel (Red Bull), locul I: "Sunt foarte, foarte fericit - e incredibil. A fost cumva in ultimul ceas! Am facut doar un singur tur cronometrat in fiecare parte a calificarilor dar, asa cum vedeti, n-ai nevoie de mai mult! N-a fost usor, am avut o problema cu masina si a trebuit sa limitam rulajul cat de mult posibil. Totusi, masina a fost foarte rapida, Mark a facut doua incercari in fiecare parte si a fost mereu sus, astfel ca n-am niciun fel de ingrijorare. Daca faci un singur tur n-ai voie sa gresesti. Sunt foarte fericit - pana la urma am ajuns in pole position! Sesiunea de dimineata n-a decurs intr-un mod ideal, dar s-ar parea ca pe cat rulez mai putin de dimineata, pe atat de bine ma descurc in calificari! Multumesc mult mecanicilor care au muncit foarte, foarte mult, practic intreaga noapte, si multumesc de asemenea intregii echipe din Milton Keynes. Am reusit! Astept cu nerabdare ziua de maine, e o cursa lunga, dar avem cea mai buna pozitie de start."

 

Fernando Alonso (Renault), locul 2: "Masina a fost rapida de dimineata in antrenamente, dar am avut la dispozitie numai trei tururi pentru a testa noile componente montate pe monopost. Prima linie a grilei de start reprezinta o motivatie importanta pentru echipa. E incredibil si e prima oara cand am putut vedea un asemenea efort. Echipa a lucrat 24 de ore pe zi in ultimele cateva saptamani pentru a produce aceste componente si astazi era timpul sa avem performante mai bune. Multumesc mult celor din Enstone si inginerilor si mecanicilor de aici care n-au dormit prea mult azi-noapte pentru a pregati masina. De asemenea, trei motoare Renault se afla in top 3 - multumiri echipei de motoare din Viry. Putem fi multumiti de rezultatul de astazi si asteptam cu nerabdare cursa de maine si speram ca vom castiga ceva puncte."

 

Mark Webber (Red Bull), locul 3: "Ce rezultat! Munca depusa de echipa, mai ales in ultimele cateva saptamani, a fost incredibila. Ar fi fost frumos sa avem ambele masini pe prima linie a grilei de start, dar Fernando a facut o treaba extraordinara. Ma astept sa fie putin mai usor, dar vom vedea maine cum vor influenta cantitatile de combustibil cursa. Am facut o treaba buna. Partea a doua a fost una puternica pentru noi si masina se comporta bine, oferind multa aderenta. Voi face tot ce pot pentru a-i face zile grele tanarului [Vettel], ne fortam unul pe altul foarte mult si asta da rezultate!"

 

Rubens Barrichello (Brawn GP), locul 4: "Am avut o sesiune buna de calificari, dar progresul F1 este foarte rapid si se vede asta. Chiar daca am fost surprinsi sa vedem ca Red Bull sunt atat de rapizi, asta face ca lupta la varf sa fie foarte interesanta. Va fi greu sa-i invingem, dar credem ca avem o strategie buna. Atat Jenson cat si eu cunoastem drumul catre podium, asa ca speram sa repetam rezultatele bune si maine."

 

Jenson Button (Brawn GP), locul 5: "Masina noastra se descurca bine aici, dar au fost altele cateva mai rapide decat ne asteptam in calificarile de astazi. S-a vazut in Q2 ca Red Bull au fost foarte puternici in virajele de mare viteza si am stiut atunci ca avem de luptat. Va fi interesant de vazut cum se vor desfasura strategiile diferite in cursa. Desigur, am fi preferat sa fim pe prima linie a grilei de start, dar vom dat totul maine in cursa si vom vedea ce se intampla."

 

Jarno Trulli (Toyota), locul 6: "A fost o sesiune dificila pentru mine si sunt putin dezamagit de rezultat, caci dupa sesiunea de antrenamente de astazi credeam ca avem ritmul necesar de a fi in fata. Dar cumva, la fel ca in Australia, aderenta a disparut intre sesiunea de antrenamente si cea de calificari. Ceva a lipsit dupa asta, masina nu s-a mai comportat la fel de bine si a trebuit sa fortez chiar pentru a ajunge in Q3. Totusi, sunt multumit de ultimul tur si pana la urma chiar si locul al saselea este unul rezonabil. Maine ar trebui sa avem parte de o cursa frumoasa si ar putea sa si ploua, astfel ca situatie poate fi amestecata."

 

Nico Rosberg (Williams), locul 7: "Aici suntem in acest moment. Suntem a patra cea mai performanta echipa, astfel ca locul sapte e, mai mult sau mai putin, unul asteptat. Am avut mici probleme cu aducerea pneurilor in temperatura, dar in afara de asta sunt destul de multumit. In privinta strategiei suntem in regula si nu ma ingrijoreaza ritmul nostru de cursa. Daca ne animtim Malaiezia, in cursa am fost destul de puternici, chiar daca pneurile pot ridica ceva probleme aici, atat cele mai dure cat si cele mai moi. Trebuie sa vedem ce cantitati de combustibil au cei din jurul nostru. Ar fi bine ca, dupa Australia si Malaiezia, situatia sa mai mearga si in favoarea noastra maine. Trebuie sa spun ca, din punctul meu de vedere, surpriza de astazi a fost Alonso."

 

Kimi Raikkonen (Ferrari), locul 8: "Bineinteles ca nu sunt multumit de locul opt dar, avand in vedere actualul potential, trebuie sa ne multumim doar cu atat. Am scos totul din masina, dar pentru Q3 n-am mai avut pneuri super soft, astfel ca e ceva faptul ca am reusit sa punem destul de multi competitori in spatele nostru. Problema este aceeasi, nu suntem suficient de rapizi. Manevrabilitatea masinii nu e rea, dar asa cum am spus si inainte, avem o secunda de recuperat fata de cei mai rapizi. Sper ca dezvoltarile sa vina repede dar, intre timp, incercam sa facem ce putem cu pachetul actual. Sper intr-o cursa buna in care sa adun ceva puncte. Nu stiu unde ne-am fi situat daca am fi avut KERS: uneori iti ofera avantaje, iar alteori dezavantaje. Ar fi fost util sa-l avem macar pe o masina pentru a intelege mai bine situatia."

 

Lewis Hamilton (McLaren Mercedes), locul 9: "Au fost tururi dificile! Aproape dincolo de limita. Pas cu pas, mergem inainte. Multumesc tuturor celor de la fabrica pentru munca fantastica pentru pentru aducerea noilor componente - fiecare amanunt ne ajuta sa prindem liderii. Mai e mult drum de parcurs, dar acesta reprezinta in mod clar startul pe drumul revenirii."

 

Sebastien Buemi (Toro Rosso), locul 10: "Sunt foarte fericit ca am ajuns in Q3, caci rezultatul mi-a depasit asteptarile. Nu stiu daca as fi putut sa ma clasez mai sus. Cu putin combustibil masina a fost foarte competitiva, dar n-am mai avut pneuri super soft pentru Q3, astfel ca a trebuit sa fac trei tururi cronometrate cu pneuri medium; luand acest aspect in calcul, putem fi multumiti de rezultat. Echipa a muncit foarte bine si a imbunatatit mult masina de la startul sezonului, iar astazi aceasta a functionat foarte bine. Acum astept cu cea mai mare nerabdare cursa de maine."

 

Nick Heidfeld (BMW Sauber), locul 11: "Prima incercare din Q2, cel mai rapid tur reusit astazi de mine, a fost tot ce-am putut scoate din masina, iar turul a fost unul foarte bun. Speram sa reusesc unul chiar mai bun la a doua incercare, caci conditiile pe care le ofera pista se imbunatatesc mereu pe parcursul calificarilor. Dar apoi, din nu stiu ce motiv, acel set de pneuri optiune [super soft] n-a mai oferit aderenta. Trebuie sa aflam ce s-a intamplat. Am ratat topul 10 la doar o sutime de secunda, dar e clar ca ne lipseste ritmul. Speram ca un update aero, ce va veni odata cu Spania, ne va ajuta. Acum treubuie sa exploatam la maximum situatia in care ne aflam, iar maine e posibil sa ploua, lucru care mi-ar placea. Vom gandi atent strategia pentru cursa. Sunt in afara topului 10 si-mi pot alege cantitatea de combustibil dorita."

 

Felipe Massa (Ferrari), locul 13: "Prima incercare din Q2 a fost destul de reusita, dar in cea de-a doua am facut o greseala in virajul 9 care m-a scos din calcule pentru Q3. Am avut ceva trafic pe turul de intrare in pista si n-am reusit sa aduc pneurile in temperatura optima de functionare. Trebuie sa incercam sa trecem prin aceste cateva curse dificile, sa castigam cateva puncte si sa lucram intre timp la dezvoltarea masinii. In cazul meu lipsa KERS reprezinta in mod cert un handicap, mai cu seama in calificari. Aceasta este o alta arie la care trebuie sa lucram pentru a-l putea folosi cat mai devreme cu putinta."

 

Robert Kubica (BMW Sauber), locul 18: "Masina n-a avut deloc aderenta si n-a fost deloc usor de manevrat. M-am chinuit cu pneurile super-soft. Dupa sesiunea de antrenamente de astazi nu ma asteptam deloc la asta, caci diferenta dintre cele doua tipuri de pneuri era mai insemnata atunci. In plus, am facut o greseala pe franarea pentru virajul 12 care m-a facut sa pierd mult timp."

Link to comment
Share on other sites

Mare dezamagire dupa testele din iarna ale BMW Sauber.

Iata greutatile cu care se porneste in cursa de maine, preluate de pe alt site.

]

1. Sebastian Vettel, Red Bull, 644kg

2. Fernando Alonso, Renault, 637

3. Mark Webber, Red Bull, 646.5

4. Rubens Barrichello, Brawn GP, 661

5. Jenson Button, Brawn GP, 659

6. Jarno Trulli, Toyota, 664.5

7. Nico Rosberg, Williams, 650.5

8. Kimi Raikkonen, Ferrari, 673.5

9. Lewis Hamilton, McLaren, 679

10. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 673

11. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 679

12. Heikki Kovalainen, McLaren, 697

13. Felipe Massa, Ferrari, 690

14. Kazuki Nakajima, Williams, 682.7

15. Sebastien Bourdais, Toro Rosso, 690

16. Nelson Piquet, Renault, 697.9

17. Robert Kubica, BMW Sauber, 659

18. Adrian Sutil, Force India, 648

19. Timo Glock, Toyota, 652

20. Giancarlo Fisichella, Force India, 679.5

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.