Jump to content

Fisura pe galeria de evacuare


nautilixx

Recommended Posts

Se pare ca galeria din poza pusa de mine la inceputul topicului nu e ce am eu, desi diagrama aia e de la modelul meu de masina. M-am uitat atent si se pare ca este asta , care se pare ca include si un fel de catalizator (partea mai bombata). Din cauza asta se pare ca-i asa de scumpa. Deci am doua variante, ori sa o sudez, ori una sh. Acum sa vad daca gasesc pe cineva sa incerce sa demonteze galeria fara sa dea jos motoru <_<

 

Asta e ce am eu.

 

post-10631-1240748347_thumb.jpg

Edited by nautilixx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest curcubeulalb
poate ne spune un profesionist ce sa luam ca baietii care au magazine de tunning recomanda admisie din inox sau otel....oare suporta mai bine decat fonta temperaturile ridicate ...unii mecanici spun sa folosim originalul adica fonta ca la inox s poate crapa si mai rau decat fonta daca sta turbina sau tine greuutate...poate altii ideii ce anume ne recomanda...
Link to comment
Share on other sites

poate ne spune un profesionist ce sa luam ca baietii care au magazine de tunning recomanda admisie din inox sau otel....oare suporta mai bine decat fonta temperaturile ridicate ...unii mecanici spun sa folosim originalul adica fonta ca la inox s poate crapa si mai rau decat fonta daca sta turbina sau tine greuutate...poate altii ideii ce anume ne recomanda...

 

Ai vrut sa spui evacuare din inox sau otel, nu admisie. M-am interesat si eu de asta, problema e ca n-o sa ma mai incadrez in emisii. Galeria asta de evacuare are un catalizator incorporat. Am intrebat la AB de galerie, pentru ca nu se gaseste aftermarket cu catalizator, ci doar pe piesa originala. Pretul este mare, 30 mil. Ei nu recomanda sudarea, ci inlocuirea piesei, motivand ca pentru orice piesa care poate fi reparata, fabricantul pune la dispozitie un kit de reparatie. Deocamdata, din lipsa de timp n-am gasit un mecanic care sa-mi scoata galeria si sa incerc s-o sudez. Din ce m-am interesat, o sudura profesionista e mai mult decat suficienta. Acu trebuie sa caut si un sudor bun. Daca cedeaza sudura la un moment dat, voi fi nevoit sa inlocuiesc galeria, fie cu una noua, fie cu una sh, daca gasesc.

Link to comment
Share on other sites

e cam nasol cu sudatul,eu zic sa cauti la dezmembrari,mai ales ca se demonteaza greu,am vazut mai demult pe cineva care suda un bloc motor,si l-a incalzit intr-un cuptor,pe urma l-a sudat cica sa nu se fisureze,la galerii temperatura este foarte mare ,daca gasesti pe cineva,chiar ar trebui sa-l intrebi cum face,ce tehnologie aplica,sa nu pierzi timp si bani degeaba.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

In sfarsit am rezolvat problema cu galeria, dar a fost cu peripetii. Am dus masina la un baiat care are un garaj si se ocupa in principal cu bmw-uri. Mi-a zis ca e mai dificil de scos evacuarea, dar se rezolva. Si cu fisura s-ar rezolva prin sudura fara probleme. La o prima privire mi-a zis ca e spart invelisul catalizatorului. Ok, s-a apucat de treaba. Ca sa desfaca galeriile de evacuare a trebuit sa desfaca motoru din suporti si sa-l ridice putin cu o macara. A identificat spartura, care era circulara pe imbracamintea metalica a catalizatorului. Ca sa ajunga acolo a trebuit sa desfaca invelisul exterior prin taiere (asta avea o gaura in el si asa a ajuns la concluzia ca invelisul interior e gaurit). A sudat apoi spartura din interior, apoi a sudat la loc carcasa si a montat la loc evacuarile. Am uitat sa zic ca acolo unde credeam initial eu ca e fisurata nu avea nimic :) Dupa ce a montat la loc totul, a avut surpriza ca facea acelasi zgomot motoru <_< Deci logic, era gaurit invelisul de la celalalt catalizator. Apuca-te din nou si da evacuarile jos, taie invelis extern (care era intact), sudeaza spartura, sudeaza iar invelisul extern, monteaza la loc evacuarile. De data asta motoru torcea, parca mai frumos si mai silentios decat inainte de aparitia problemei. Poate ca mi s-a parut, dar a devenit si mai vanos decat inainte la demaraje. Pe langa reparatia galeriei de evacuare a trebuit sa mai schimb si un amortizor de pe spate, care era praf (imi cam troncanea de vreo 2-3 zile la cate o groapa sau denivelare) plus o bucsa la bascula pe aceeasi parte spate. Acum masinuta e in stare buna, toarce fericita si ruleaza lin :bashwall:

 

Foarte de treaba baiatu care mi-a facut-o si la bani destul de putini.

 

Multumesc tuturor care mi-au raspuns pt sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

In sfarsit am rezolvat problema cu galeria, dar a fost cu peripetii. Am dus masina la un baiat care are un garaj si se ocupa in principal cu bmw-uri. Mi-a zis ca e mai dificil de scos evacuarea, dar se rezolva. Si cu fisura s-ar rezolva prin sudura fara probleme. La o prima privire mi-a zis ca e spart invelisul catalizatorului. Ok, s-a apucat de treaba. Ca sa desfaca galeriile de evacuare a trebuit sa desfaca motoru din suporti si sa-l ridice putin cu o macara. A identificat spartura, care era circulara pe imbracamintea metalica a catalizatorului. Ca sa ajunga acolo a trebuit sa desfaca invelisul exterior prin taiere (asta avea o gaura in el si asa a ajuns la concluzia ca invelisul interior e gaurit). A sudat apoi spartura din interior, apoi a sudat la loc carcasa si a montat la loc evacuarile. Am uitat sa zic ca acolo unde credeam initial eu ca e fisurata nu avea nimic :) Dupa ce a montat la loc totul, a avut surpriza ca facea acelasi zgomot motoru <_< Deci logic, era gaurit invelisul de la celalalt catalizator. Apuca-te din nou si da evacuarile jos, taie invelis extern (care era intact), sudeaza spartura, sudeaza iar invelisul extern, monteaza la loc evacuarile. De data asta motoru torcea, parca mai frumos si mai silentios decat inainte de aparitia problemei. Poate ca mi s-a parut, dar a devenit si mai vanos decat inainte la demaraje. Pe langa reparatia galeriei de evacuare a trebuit sa mai schimb si un amortizor de pe spate, care era praf (imi cam troncanea de vreo 2-3 zile la cate o groapa sau denivelare) plus o bucsa la bascula pe aceeasi parte spate. Acum masinuta e in stare buna, toarce fericita si ruleaza lin :unsure:

 

Foarte de treaba baiatu care mi-a facut-o si la bani destul de putini.

 

Multumesc tuturor care mi-au raspuns pt sfaturi.

bv, felicitari ca ai scapat de problema. dau o bere la PET ca e mai mare daca-mi vinzi si mie pontul cu locatia si eventual un nr. de tel al mecanicului. ca suntem din acelasi oras :bashwall: chiar maine sau poimaine am de schimbat fulia vibrochen si pe viitor caut un mecanic bun. eu stiu unul, dar e foarte aglomerat si cand am si eu nevoie ma tot paseaza de pe o zi pe alta si pana la urma nu mai raspunde la tel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.