Jump to content

Desfiintare clapete din galeria de admisie E 60 diesel


Recommended Posts

Tocmai am terminat de desfacut galeria sa o curat, si SURPRIZA am clapete . Pe toate posturile de pe net, lumea vorbeste de clapete numai la E60. Masina mea e e39, motor de 193 cai stoc, data fabricatiei 9/2000. Nu e galerie de E60 sau alte minuni, pentru ca sunt functionale, cu furtune de vacum , conexiune electrica in controler. Pun maine poze.
Link to comment
Share on other sites

Depinde la care tija te referi, cea lunga care se conecteaza la actuator ramane, daca scot o sa dispara clapetele si cu mecanismul de rotire ( 6 bucati).

Acum ma documentez si eu. Unii cumpara niste dopuri speciale, altii folosesc suruburi mari cu adeziv.

Ce e ciudat ca se pare ca au rol dublu, pentru emisii la turatii mici, si pentru a taia din puterea motorului cand intra DSC sau ASC.

Intrebarea care se naste e cum mai merge DSC-ul sau ASC la cei care le au scoase, daca intradevar sunt folosite pentru asta.

 

Asta e un topic de 100 + pagini despre problema asta. Sper sa fie permis sa postez linkuri.

http://www.bmwland.co.uk/talker/viewtopic....sc&start=20

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Reducerea puterii motorului se face mai mult prin reducerea cantitatii de motorina injectata.Clapetele au rolul pentru reducerea noxelor, nu cred ca se va simti o diferenta la ASC/DSC fara ele.De ce le scoti si nu le lasi deschise permanent?

 

ps

 

Nu cred ca ai voie sa dai link catre un alt forum BMW din Romania, acolo cred ca este problema...

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Sa vad cum se prezinta maine pe lumina, acum stau la "fezandat" intr-un borcan cu terebentina. Am turnat 2 l de terebentina in galerie si maine ma apuc de curatat. Daca sunt bune si nu se misca vreo clapeta in ax atunci le las, daca nu scot numai clapetele si pun axul si mecanismele de rotire la loc.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

In momentul opririi motorului , la toate motoarele diesel , pe langa faptul ca se opreste alimentarea cu motorina , se obtureaza si admisia de aer in cilindru. Nu cumva aceste clapete indeplinesc si acest rol?

Dupa ce ati renuntat la clapete motorul se vibra mai mult la oprire , era mai zgomotos?

Link to comment
Share on other sites

In momentul opririi motorului , la toate motoarele diesel , pe langa faptul ca se opreste alimentarea cu motorina , se obtureaza si admisia de aer in cilindru.

 

 

Serios? <_<

Cum se obtureaza admisia la un M47 de exemplu?Cu ce?

La M47 stiu ca nu are flap control in galerie . Eu am avut un passat 1.9 diesel si clapeta ce inchidea aerul avea corp comun cu debitmetru. Erau depuneri mari pe ea si nu mai etansa bine. La oprire tremura toata masina.Nu vreau sa scot clapetele din galerie si pe urma sa intampin alte probleme.

 

Eu am postat sa intreb nu sa va verific . In continuare astept lamuriri.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Clapetele astea vad ca sunt o problema si la 320d 150 cp. Si in Italia multi posesori recomanda scoaterea lor. Un exemplu cu ce se poate intampla daca acele clapete ajung in motor:

 

http://www.tonioworld.net/immagini1/images/331119DSC01184.JPG

http://www.tonioworld.net/immagini1/images/540791DSC00706.JPG

 

http://www.bmwpassion.com/forum/showthread.php?t=170302

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

O schita poate lamuri cit 1000 de cuvinte si citeva poze "muncite" pot ajuta pe multi entuziasti.

 

Alimentarea cilindrului cu aer se face prin doua canale de admisie:

1) unul inclinat cu o sectiune dreptunghiulara (vezi ultima poza - schita) in zona clapetei de admisie reglabila in functie de diverse conditii (citi ce a postat cu lamuriri foarte bune "maciu1" - postul #21) si

2) altul cilindric prin care admisia aerului se face direct - canalul vertical din schita colorata.

 

Inginerii de la BMW au complicat sistemul cu aceste clapete dar au obtinut performante deosebite (care ne plac :) ): in regimuri mici de ex. oras consum mai mic + noxe mai mici. "Turatia - turbulenta" pe care o imprima clapeta din canalul inclinat aerului absorbit in cilindru, creaza conditii mult mai bune de ardere a combustibilului injectat in cilindru la regimuri defavorabile arderii perfecte (regimuri mici, motor rece etc...). Pentru aceasta ardere aproape perfecta, s-a creat un intreg sistem de detectie cu senzori care transmit informatia calculatorului de unde urmeaza comenzile catre elementele de executie pneumatice si mecanice si rezultatul mult dorit:

1) consum mai redus,

2) suplete in accelerare,

3) noxe mai mici (sa nu neglijam totusi mediul in care traim).

 

Sistemul nu a fost perfect de la inceput, clapetele desprinse au stricat multe motoare, s-a impus o revizuire doar a clapetelor. Noile galerii de admisie mentin avantajele si aduc fiabilitatea dorita.

 

Acest sistem daca e mai vechi, poate controlat, curatat - fara multi bani - sau poate fi imbunatatit (galerie noua).

 

La BMW-ul meu E60 525d, din sept 2004, dupa ce l-am cumparat, am demontat galeria de admisie si am verificat clapetele nu am vrut sa risc o distrugere de motor prin ingestia unei clapete slabite. Am gasit toate clapetele in stare buna, totul functiona nu erau semne de intepenire sau cedare. Intepenirea si apoi cedarea este creata doar de carbonul care se aduna in galeria de admisie datorita sistemului de recirculare a gazelor arse EGR si apoi de fortarea clapetelor in depunerile de carbon de catre sistemul de comanda. Daca totul este curat nu exista riscul desprinedii paletelor. In consecinta am curatat galeria de admisie si calapetele - doar curatirea mi-a luat 5 ore de lucru - si totul a iesit perfect de curat si functional. In plus am curatat EGR-ul si Clapeta de admisie (aceasta era curata). Ca sa impiedic scurgerea de ulei pe la partea inferioara a etansarii clapetelor am imbunatatit etansarea cu putin etansant siliconic (vezi poza cu tubul de etansant, acesta se transforma prin polimerizare intr-o garnitura suplimentara excelenta care imbunatateste etansarea) sa nu mai umezeasca zona de sub galeria de admisie cu ulei (vezi poza 1).

 

Personal nu am renuntat la avantajele clapetelor de admisie "swirl flaps", daca le gaseam "obosite", as fi schimbat galeria de admisie infiferent de costurile aferente, dar fiecare face cum doreste - toti au dreptate din punctul lor de vedere si toti ne stim prioritatile.

 

Cu aceasta ocazie am curatat si EGR-ul si clapeta de admisie specifica ultimelor modele de diesel de la BMW.

 

Anexez poze care sper sa ajute pe cei care doresc sa faca o interventie gen DIY galeriei de admisie.

 

Acum astept sa vad cum se comporta in timp.

post-3516-1263415006_thumb.jpg

post-3516-1263415029_thumb.jpg

post-3516-1263415057_thumb.jpg

post-3516-1263415066_thumb.jpg

post-3516-1263415074_thumb.jpg

post-3516-1263415081_thumb.jpg

post-3516-1263415090_thumb.jpg

post-3516-1263415097_thumb.jpg

post-3516-1263415142_thumb.jpg

Edited by nene
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Buna treaba. :)

Ce spray sau solutie ai folosit pt. curatarea galeriei de admisie si a egr-ului ?

 

Un produs de degresare care se foloseste in combinatie cu apa asta e ideea de baza, cu produse petroliere murdaresti tot, e groaznic. In plus miroase de te doare capul.

Am facut aceasta operatie la 3 masini personale, e bine sa folosesti ceva pe baza de apa, este mai ecologic.

 

2 spray-uri americane 2+2 pentru curatat motorul Engine degreaser au fost suficiente pentru a indeparta urmele de ulei si a aduce galeria in faza de a fi curatata cu apa. Se spray-aza - lasi sa actioneze cam 15 min apoi dai cu apa, jet periute de dinti vechi etc.... Pretul cam 13 RON spray-ul.

 

Grosul l-am inlaturat cu un cutit ieftin cu miner de lemn cu lama flexilila de 10 - 12 cm si bine ascutit e scula veche la asa ceva. Cu el desprinzi carbonul intarit lipit de suprafetele cit de cit cilindrice asta a fost scula #1. Apoi o surubelnita lunga de 20 cm pentru interiorul galeriei. Dar sa stii ca pe finala minuni a facut detergentul de spalat rufe obisnuit si apa nu prea calda. Operatia am facut-o in "cada", jetul de la dus pentru indepartarea reziduurilor. Am ramas uimit cit carbon s-a putut desprinde. Carbonul este tinut ca un liant de urmele de ulei, daca acesta dispare se va desprinde mai usor.

 

Pentru finalizare iti trebuie ceva surubelnite cu care mai desprinzi ultimele urmele de carbon intepenit.

 

O combinatie substante la care sa folosesti apa si ceva scule mecanice.

 

Iti trebuie neaparat minusi de cauciuc, zona sa fie ventilata.

 

La sfirsit totul trebuie uscat, zonele de frecari - ex. supapa EGR le spay-ezi cu WD4. Sa scoti apa din bucsile de bronz ale suruburilor si foloseste WD4 pentru ungerea bucselor de bronz.

 

Asta e experienta mea si iese destul de bine.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.