Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Posibila sursa de economie combustibil la E60


Recommended Posts

Am vazut pe un site strain ( http://forums.e60.net/index.php?showtopic=...=swirl%20flaps) , o foarte interesanta constatare, conform careia, e posibil ca acele E60uri care consuma mult sa fie afectate din urmatoare cauza:

- neincalzirea suficienta motorului in timpul mersului si ca urmare motorul comanda mai mult combustibil pentru a incerca sa ajunga la temperatura optima de functionare ~ 90 gr. celsius.

- cauza : un termostat aflat in apropierea valvei EGR care ramane deschis, practic racind motorul din prima clipa, inca inainte de atingerea unei temperaturi optime.

- uneori si termostatul principal este gasit vinovat.

 

Din experienta celor de acolo, s-a simtit o imbunatatire sensibila a consumului de combustibil.

 

Ce trebuie facut, in primul rand este monitorizarea temperaturii de operare a motorului, ceea ce se face prin accesarea meniului secret (07) care afiseaza temperatura digitala a lichidului de racire.

 

" 1) Turn ignition key to position 1 (Radio)

2) Press and hold Trip button until 01.__ appears.

3) The car’s chassis number will soon appear below this – add the last five digits together, and remember this total for later on.

4) Press and hold Trip button to get 01.__ again, and then keep pressing the Trip button repeatedly until menu “19 Lock On” appears

5) As soon as 00 appears below it, immediately keep pressing the Trip button until this figure reads the same as the total number of the last five digits of the chassis number which were added together previously

6) Wait momentarily until menu 01.__ appears, and then press the Trip to get menu 07.__, and the temp. will appear.

If the car is started from this menu, you will get a continuous temp. read-out until the ignition is switched off again."

 

Daca masina nu atinge intr-un timp rezonabil - depinde de regimul de mers - temperatura de 90 grade celsius, se recomanda verificarea celor 2 termostate, incepand cu cel mai usor accesibil - cel de langa EGR.

Termostatul principal se pare ca este mai greu accesibil si dureaza mult mai mult.

 

La mine, E 60 525 D Steptronic, in Cluj, se incalzeste destul de greu motorul, chiar daca afara sunt ~ 20 gr. Celsius. Trece de 90 de grade numai daca merg agresiv sau se merge bara la bara. Ce e putin mai ciudat, in aceste ultime cazuri temperatura trece de 95 si revine destul de greu.

Sunt curios sa vad temperaturile cu care va laudati voi.

Link to comment
Share on other sites

pai se stia de mult ca motorul consuma mai mult pana ajunge la temperatura optima de functionare. banuiesc ca tu vrei sa stii cam in cat timp se petrece acest lucru, dar depinde de prea multi factori ca sa poti face o generalizare.
Link to comment
Share on other sites

N-ai spus cat iti consuma. Mie E60 525D (197CP, steptronic) imi ia 13.7-14% in Bucuresti. In afara scade si la jumatate daca merg mai mult pe cruise.

 

Amuzant e ca am plecat vineri din Bucuresti la un drum de 250 de km. La plecare indicatorul imi arata ca mai am motorina pentru 299km. Dupa vreo 250 de km, scazand consumul mediu, arata ca mai pot face inca 301 km <_<

Edited by mihaig
Link to comment
Share on other sites

Eu ma refeream la faptul ca, desi unul sau ambele termostate pot sa nu functioneze in parametri corecti, aceasta eroare nu apare pe tester, iar la E 60, daca nu intri in meniul secret nu poti sa vezi temperatura reala, deci nu stii despre aceasta defectiune usor neobisnuita.

Practic poti sa umbli ani intregi asa , fara sa stii.

 

pai se stia de mult ca motorul consuma mai mult pana ajunge la temperatura optima de functionare. banuiesc ca tu vrei sa stii cam in cat timp se petrece acest lucru, dar depinde de prea multi factori ca sa poti face o generalizare.

 

 

N-ai spus cat iti consuma. Mie E60 525D (197CP, steptronic) imi ia 13.7-14% in Bucuresti. In afara scade si la jumatate daca merg mai mult pe cruise.

 

Amuzant e ca am plecat vineri din Bucuresti la un drum de 250 de km. La plecare indicatorul imi arata ca mai am motorina pentru 299km. Dupa vreo 250 de km, scazand consumul mediu, arata ca mai pot face inca 301 km <_<

 

MIe imi consuma cam la fel. Dar motorul e 177 CP. Ori e foarte departe de cifrele oficiale. Oricum e de asteptat sa nu le poti atinge, dar nici asa mare diferenta nu mi se pare normala.

Link to comment
Share on other sites

Cu temperatura cam la fel sta treaba si la mine cam in 10-15 min mers in trafic dimineata ajunge la 90 C si apoi sta un pic peste cam 94-95 C dar scade cum prind o portiune mai libera si merg cu peste 50 km/h . Consumul urban nu stiu , in bord am ceva de genu 31 km/h medie de viteza si un consum de 9,5 l/100 km care ar fi mai degraba un mixt adica l-am resetat in urma cu 800 km din care cam 550 km sunt facuti afara .
Link to comment
Share on other sites

Probabil daca motorul nu atinge temperatura optima se aprinde check engine deoarece afecteaza emisiile.Asa mi se pare normal.

 

Nu cred ca se intampla acest lucru la nici un motor/display care ar avea simptomele descrise mai sus (adica probleme cu unul sau ambele termostate)

Link to comment
Share on other sites

Probabil daca motorul nu atinge temperatura optima se aprinde check engine deoarece afecteaza emisiile.Asa mi se pare normal.

 

Nu cred ca se intampla acest lucru la nici un motor/display care ar avea simptomele descrise mai sus (adica probleme cu unul sau ambele termostate)

 

Termostatul este monitorizat de computerul de injectie.

In functie de timp, turatia pompei de apa, sarcina motorului,...termostatul este diagnosticat la fiecare pornire a motorului.

Verificarea este destul de sofisticata dar nu asta este important, important este faptul ca un termostat blocat deschis este identificat foarte rapid, deci motorul nu are cum sa functioneze rece fara ca proprietarul masinii sa fie avertizat.

 

Bine, nu strica nici verificarea aia cu temperaturile alea prin bord. <_<

Link to comment
Share on other sites

Azi am demontat termostatul de la EGR si surpriza ..... . Acesta se pare ca nu functioneaza, deoarece pot sufla aer prin el. L-am comandat. Il voi schimba si va voi tine la curent cu evolutia temperaturii motorului.

Acum, la drum de 50 km, fara urcare, niciodata temperatura nu ajunge la 90 gr. Maxim 85. De obicei, in jur de 82.

 

PS. Acest termostat nu are nici un senzor sau mufa electrica, deci nu poate fi monitorizat de computer. Nu stiu, in schimb daca termostatul principal nu are mufa electrica.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.