Jump to content

Ce ulei folositi si la cati km faceti schimbul


AR99RMS

Recommended Posts

sunt curios unde ai vazut tu pe eticheta BMW 5W-30 HELLAS

da-mi voie sa te contrazic.

la mine,10w 40 nu 5w 30,tot ulei bmw scrie pe prima eticheta munchen-germany,iar sub ea scrie ceva cu caractere grecesti hellas.

intradevar sub prima eticheta scrie traducerea in mai multe limbi.

daia te-am intrebat mai devreme ce scrie pe eticheta.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

sunt curios unde ai vazut tu pe eticheta BMW 5W-30 HELLAS

da-mi voie sa te contrazic.

la mine,10w 40 nu 5w 30,tot ulei bmw scrie pe prima eticheta munchen-germany,iar sub ea scrie ceva cu caractere grecesti hellas.

intradevar sub prima eticheta scrie traducerea in mai multe limbi.

daia te-am intrebat mai devreme ce scrie pe eticheta.

eu am vorbit de castrol in post-ul meu 5W40 CASTROL MAGNATEC asta am bagat azi in motor

si pe 5W40 si 5w30 nu e nimic din ce spui tu

la10W40 o fi

la imporatori cu care lucrez nu este ulei 10W40 BMW

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

Eu fac schimbul de ulei la maxim 10.000 km si filtrele de aer/polen le schimb la 5.000 km

 

Ulei Castrol TWS 10w60 la M6

 

Ulei BMW 5w30 la Seria 1 120d

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Eu unu cred ca sunt exagerari schimbatul de ulei de calitate la 5000-6000 de km. Eu cand am luat masina mi-a zis proprietarul anterior ca il schimba cam la 16.000 cand i se aprindea atentionarea(asta cand era in Germania). Eu mi-am propus sa-l schimb la 10.000. Pai daca faci o plimbare prin europa, ce faci frate iti iei schimbu de ulei cu tine. Pleci de la constanta la Duseldorf cu masina , mai dai o geana pe la vecini, Franta, Belgia, Olanda si la intoarcere , pe la Viena tragi pe dreapta si schimbi uleiul.

Cei care folosesc ulei BMW original si il schimba la 6000, daca si-l schimba singuri sunt rugati daca se poate sa mi-l trimita mie. As fi recunoscator.

Numai bine

Link to comment
Share on other sites

Eu unu cred ca sunt exagerari schimbatul de ulei de calitate la 5000-6000 de km. Eu cand am luat masina mi-a zis proprietarul anterior ca il schimba cam la 16.000 cand i se aprindea atentionarea(asta cand era in Germania). Eu mi-am propus sa-l schimb la 10.000. Pai daca faci o plimbare prin europa, ce faci frate iti iei schimbu de ulei cu tine. Pleci de la constanta la Duseldorf cu masina , mai dai o geana pe la vecini, Franta, Belgia, Olanda si la intoarcere , pe la Viena tragi pe dreapta si schimbi uleiul.

Cei care folosesc ulei BMW original si il schimba la 6000, daca si-l schimba singuri sunt rugati daca se poate sa mi-l trimita mie. As fi recunoscator.

Numai bine

Sincer si eu ma miram de treaba asta :) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest IulianE

si mie mi se pare obsesiv sa schimbi uleiul la 5-6mii...

citisem undeva ca aditivii de curatare din ulei incep sa fie eficienti dupa 10-11mii km...si dupa perioada asta incepe sa se inegreasca mai mult si sa se ingroase putin.

poate mai gasesc linkul

eu fac revizia pe la 12-13000...si filtru de aer e aproape curat,are o bruma subtire de praf

Link to comment
Share on other sites

si mie mi se pare obsesiv sa schimbi uleiul la 5-6mii...

citisem undeva ca aditivii de curatare din ulei incep sa fie eficienti dupa 10-11mii km...si dupa perioada asta incepe sa se inegreasca mai mult si sa se ingroase putin.

poate mai gasesc linkul

eu fac revizia pe la 12-13000...si filtru de aer e aproape curat,are o bruma subtire de praf

Si eu am facut schimbul la 11000 si filtrul de aer chiar am ramas surprins arata foarte bine , ma asteptam sa-l gasesc imbacsit de praf dar de unde..... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest IulianE

serios....data viitoare ,la revizie ii fac o poza.

am si traseul putin mai lung la admisia de aer,fiind turbo,de jos de la roata ,in intercooler,apoi in filtru...dar e putin probabil sa influenteze asta

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Eu unu cred ca sunt exagerari schimbatul de ulei de calitate la 5000-6000 de km. Eu cand am luat masina mi-a zis proprietarul anterior ca il schimba cam la 16.000 cand i se aprindea atentionarea(asta cand era in Germania). Eu mi-am propus sa-l schimb la 10.000. Pai daca faci o plimbare prin europa, ce faci frate iti iei schimbu de ulei cu tine. Pleci de la constanta la Duseldorf cu masina , mai dai o geana pe la vecini, Franta, Belgia, Olanda si la intoarcere , pe la Viena tragi pe dreapta si schimbi uleiul.

Cei care folosesc ulei BMW original si il schimba la 6000, daca si-l schimba singuri sunt rugati daca se poate sa mi-l trimita mie. As fi recunoscator.

Numai bine

 

Ăn principiu uleiul trebuie schimbat dupĂŁ un anumit numĂŁr de ore de funcĂžionare, se dĂŁ o medie de 210 ore.

 

De ce nu ar fi nevoie sĂŁ schimbi uleiul dupĂŁ o plimbare prin Europa? Pt. cĂŁ viteza medie la mers legal 100% ar fi mĂŁcar 100km/h, dar chiar mai mare ĂŽn multe cazuri, cĂŁ mai ciupeÂşti pe ici pe colo. La calcule sumare asta ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ poĂži parcurge 20k km de mers la un regim de croazierĂŁ cu un ulei normal, nu special long life, care ar mai putea ĂŽmpinge perioada de utilizare.

 

Ăn RomĂŁnia viteza medie e cam maxim jumĂŁtate. DacĂŁ e mai mare, e atinsĂŁ cu un regim de funcĂžionare al motorului semnificativ mai ridicat, Âştim toĂži despre ce vorbesc, cĂŁ doar e forum BMW :), deci tot ar impune o schimbare ceva mai rapidĂŁ a uleiului.

 

DacĂŁ mergi numai ĂŽn oraÂş e Âşi mai rĂŁu Âşi uleiul trebuie schimbat Âşi mai des. De asemenea la motoarele vechi, uleiul trebuie schimbat mai des.

 

Ăn general e bine sĂŁ foloseÂşti ulei recomandat de producĂŁtor, cu menĂžiunea cĂŁ trebuie Ăžinut cont Âşi de clima de la noi. Vara temperaturile sunt cam mari, aÂşa cĂŁ e de preferat un 5W-40. Un ulei care nu face faÞã temperaturilor ridicate, ĂŽÂşi schimbĂŁ rapid proprietĂŁĂžile. ĂmpreunĂŁ cu alĂži factori, cele mai sensibile se vor dovedi motoarele turbo diesel, mai precis turbinele.

 

Recent am observat cã japonezii recomandã pt. benzinare 0W-20 pe care l-au fãcut egal cu 5W-30, iar personal consider asta o greºealã. Nici nu sunt similare ºi primul nici nu e cea mai bunã alegere pt. noi. Ok, unge foarte bine la rece, se obÞine un consum mai scãzut ºi noxe mai mici, dar când au crescut temperaturile, adio. Asta a dus la o serie de procese În SUA cu motoare japoneze distruse dupã câteva zeci de mii de km, principalul vinovat fiind uleiul.

Link to comment
Share on other sites

Masina o am de numai 6 luni,iar de cand am cumparat-o am pus Castrol 5w30.Am de gand sa fac schimbul de ulei si filtre la 15000 si am cumparat din Germania Castrol edge 0w30 turbo diesel.Pe eticheta bidonului scrie numai in germana dar scrie ca este facut in EU si cred indiferent din ce tara cumperi uleiul nu se schimba absolut nimic din calitate.
Link to comment
Share on other sites

Eu merg la 15.000 km +/- 2000km. La un ulei garantat 30.000km de producator cansider ca daca il schimb la jumatatea intervalului e ok. Pe langa asta am vazut si pe fisa service a masinii ca proprietarul mai intarzia cu cate 2000-3000km la revii.

 

La 15.000 filtrul arata inca bine zic eu depinde si pe unde se circula cu masina.

Link to comment
Share on other sites

Eu merg la 15.000 km +/- 2000km. La un ulei garantat 30.000km de producator cansider ca daca il schimb la jumatatea intervalului e ok. Pe langa asta am vazut si pe fisa service a masinii ca proprietarul mai intarzia cu cate 2000-3000km la revii.

 

La 15.000 filtrul arata inca bine zic eu depinde si pe unde se circula cu masina.

 

Nu mai stau sĂŁ caut pe net sĂŁ vĂŁ dau link-uri, o puteĂži face si voi. DeÂşi producĂŁtorii de maÂşini recomandĂŁ de ani buni schimbul de ulei dupĂŁ un anumit numĂŁr de km, el trebuie privit ĂŽntr-un anumit context, dacĂŁ tot luaĂži ĂŽn considerare uleiul ca un factor important.

 

Ăn primul rând sĂŁ pornim de la câteva principii de bazĂŁ pe care le puteĂži folosi singuri dupĂŁ, de la caz la caz. Ăsta ar fi unul dintre motivele pt care ĂŽncĂŁ n-am stricat nici un motor sau turbinĂŁ.

 

La rece uleiul nu unge suficient de bine, chiar Âşi ĂŽn cazurile ĂŽn care este special pt. clima rece, uleiul are o temperaturĂŁ de funcĂžionare normalĂŁ pe care o atinge destul de greu. Neatingerea acestei temperaturi afecteazĂŁ anumiĂži contaminanĂži (umezealĂŁ ĂŽn acest caz), reducĂŁnd Âşi mai mult proprietĂŁĂžile uleiului, aÂşa cĂŁ orice tĂŁlpĂŁ la rece va avea un efect dezastruos.

 

Pentru a atinge temperatura de lucru, trebuie sã mergi cam 10-15-20km, depinde de ulei. Dacã zilnic ai un drum la serviciu sub aceºti km ºi faci aºa mai tot intervalul de km pânã la revizie, deja acel ulei ºi-a pierdut de mult proprietãÞile.

 

TendinĂža recentĂŁ (cam de 10 ani) este de a folosi ulei cu o vâscozitate mai micĂŁ, bun pt. astfel de drumuri, dar apare alt neajuns. Uleiul ĂŽÂşi pierde rapid din proprietĂŁĂži Âşi când creÂşte temperatura, cu un impact negativ Âşi mai puternic. La temperaturi mari e de preferat un ulei gros. Se considerĂŁ cĂŁ la fiecare 10° creÂştere a temperaturii, viaĂža uleiului scade exponenĂžial. Ăn general se dau cam 210 ore de funcĂžionare ĂŽn condiĂžii normale. Asta ĂŽn vest ĂŽnseamnĂŁ cam 20k km. ExistĂŁ Âşi unele excepĂžii Âşi viaĂža uleiului s-a mĂŁrit puĂžin, de ex cazul nostru, BMW dĂŁ un interval de revizie de 30k km pt uleiul long life, dar nu este o cifrĂŁ absolutĂŁ, BMW are un sistem nu Âştiu cât de eficient de a "mĂŁsura" "abuzul" la care este supus uleiul, astfel cĂŁ intervalul pt. schimburi nu este fix 30k km. Deci la ei nu existĂŁ probleme prea mari ĂŽn schimbul uleiului.

 

Astfel existĂŁ o serie de factori care limiteazĂŁ drastic viaĂža unui ulei. Deja am menĂžionat, dacĂŁ mergi puĂžin, uleiul nu ajunge sĂŁ se ĂŽncĂŁlzeascĂŁ suficient.

DacĂŁ mergi des ĂŽn aglomeraĂžie mai ales vara, temperatura ĂŽn care uleiul funcĂžioneazĂŁ e mai mare, rĂŁcirea nu se poate produce eficient. DacĂŁ mergi ĂŽntr-un regim solicitant pt. motor, ture multe etc, de asemenea uleiul va funcĂžiona la temperaturi foarte mari.

 

PoĂži face destule pt. a avea grijĂŁ de viaĂža motorului, turbinei etc. Primul pas este alegerea uleiului potrivit pt. clima Âşi condiĂžiile de exploatare specifice Ăžie, dar sĂŁ fie un ulei agreat de producĂŁtor. AÂş putea adĂŁuga o excepĂžie, cazul celor care folosesc uleiuri Racing pe maÂşini relativ normale Âşi care puĂžin probabil sĂŁ gĂŁseascĂŁ uleiul folosit printre cele considerate compatibile. Ei trebuie sĂŁ ĂžinĂŁ cont de recomandĂŁrile producĂŁtorului uleiului respectiv.

 

Al doilea pas este sĂŁ stabileÂşti un numĂŁr de ore de utilizare pt acel ulei, se poate face destul de simplu bazat pe viteza medie Âşi poĂži aproxima.

 

Al treilea pas este sã iei În considerare condiÞiile de exploatare. Este posibil sã faci km. mai repede decât numãrul de ore de exemplu. Dacã uleiul este unul normal, ar trebui schimbat mai repede, dupã cum spuneam, folosirea lui Îndelungatã la temperaturi mari Îi scade serios proprietãÞile. Sau foloseºti maºina Într-un mediu cu foarte mult praf etc.

 

Ăn mod normal astea ar sunt trecute undeva ĂŽn manual ca folosire a autovehiculului ĂŽn condiĂžii de drum dificile, dar destul de rar se fac precizĂŁri amĂŁnunĂžite, pt. cĂŁ ĂŽn ultima vreme intervalele de service mari au devenit o bunĂŁ reclamĂŁ pe de o parte (se induce ideea cĂŁ maÂşina e aÂşa bine fĂŁcutĂŁ cĂŁ nu necesitĂŁ cine Âştie ce ĂŽntreĂžinere, costuri reduse, mai nou reviziile sunt gratuite o perioadĂŁ de timp, dar de fapt ĂŽĂži dai seama cĂŁ e posibil sĂŁ nu ai mai mult de 2-3 revizii, care nici nu costĂŁ aÂşa de mult), apoi a mai apĂŁrut moda cu reducerea pe hârtie a consumului Âşi a noxelor prin folosirea unui ulei prea subĂžire totuÂşi, dar dĂŁ foarte bine peste tot, clienĂži, autoritĂŁĂži.

 

Dar nu e cazul sĂŁ se facĂŁ o paranoia din schimburile de ulei. E bine sĂŁ iei Âşi datele ĂŽn considerare, dar sĂŁ ajungi Âşi la un compromis financiar decent.

 

Apropo, culoarea unui ulei nu spunea prea multe, e ca cititul in stele.

Link to comment
Share on other sites

BMW Longlife-04

 

Garantat 50.000 km. Eu intentionez sa il schimb la 30.000 km sau 2 ani (daca in 2 ani nu fac 30.000 km).

Neamtul a schimbat doar la 40.000 si motorul merge brici. (testat la el obiectiv tot-inclusiv puterea la roata; nu pe vorbe)

 

Din punctul meu de vedere schimbul la 6.000-7000 km este necesar doar in conditiile unei exploatari sport (burn out, liniute, tras de masina diesel intre 3500-4500 ture etc). Eu nu ma ocup cu sporturi din astea si in plus nici nu turez motorul exagerat pana cand nu a ajuns apa la temperatura optima.

 

Sa schimbi la 6.000 uleiul care este recomandat sa il schimbi la 15.000 este moft. Pentru cel LL-04 este chiar exagerat.

Inseamna sa nu recunosti ca pachetele de aditivi din ulei si motoarele au progresat in ultimii 30 de ani.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.