Jump to content

Ce ulei folositi si la cati km faceti schimbul


AR99RMS

Recommended Posts

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

BMW Longlife-04

 

Garantat 50.000 km. Eu intentionez sa il schimb la 30.000 km sau 2 ani (daca in 2 ani nu fac 30.000 km).

Neamtul a schimbat doar la 40.000 si motorul merge brici. (testat la el obiectiv tot-inclusiv puterea la roata; nu pe vorbe)

 

Unde ai citit ca uleiul respectiv este garantat 50k?

 

Schimbul de ulei se face la maxim 1 an indiferent de numarul de km. Cum ai ajuns la 2 ani?

Link to comment
Share on other sites

La anumite maÂşini BMW dĂŁ interval de schimb 30k km (dar orientativ, ei spun cĂŁ de fapt maÂşina decide, 30k km este maxim) sau 2 ani.

 

Personal dupĂŁ ceva calcule, la 3.0sd schimb la 10k km. De ce? Pt. cĂŁ atunci ating cu aproximaĂžie numĂŁrul de ore. DacĂŁ locuiam ĂŽn Germania puteam schimba liniÂştit Âşi la 20-25k km.

Link to comment
Share on other sites

In service plan la VAG scrie (nu pe bidon; si evident nu scrie marca - scrie doar norma VW; nu conteaza ca tu pui aral, castrol, mobil). La mine cartea BMW este in germana. O sa ma uit ca mata in calendar sa vad daca gasesc ceva :)

 

Din moment ce un dealer autorizat BMW a facut acest lucru in perioada de garantie (sa seteze intervalul la 50.000) e cam pierdere de vreme. Dar o sa caut si o confirmare in service plan,

Link to comment
Share on other sites

BMW Longlife-04

 

Garantat 50.000 km. Eu intentionez sa il schimb la 30.000 km sau 2 ani (daca in 2 ani nu fac 30.000 km).

Neamtul a schimbat doar la 40.000 si motorul merge brici. (testat la el obiectiv tot-inclusiv puterea la roata; nu pe vorbe)

 

Din punctul meu de vedere schimbul la 6.000-7000 km este necesar doar in conditiile unei exploatari sport (burn out, liniute, tras de masina diesel intre 3500-4500 ture etc). Eu nu ma ocup cu sporturi din astea si in plus nici nu turez motorul exagerat pana cand nu a ajuns apa la temperatura optima.

 

Sa schimbi la 6.000 uleiul care este recomandat sa il schimbi la 15.000 este moft. Pentru cel LL-04 este chiar exagerat.

Inseamna sa nu recunosti ca pachetele de aditivi din ulei si motoarele au progresat in ultimii 30 de ani.

 

Logica te poate contrazice foarrte uÂşor.

 

Ce vitezĂŁ medie a avut neamĂžul?

Ce vitezĂŁ medie ai tu?

 

Câte ore de funcÞionare sunt În 100 km parcurºi prin Bucureºti?

Câte ore de funcÞionare sunt În 100 km parcurºi Într-un oraº din Germania?

 

Sã schimbi uleiul la 30 000 km În România mi se pare un sport extrem.

Link to comment
Share on other sites

30 de mii e mult si in Germania. Nu mai gasesc pozele cu motor de BMW desfacut la 160k km cu schimb facut la 30.000, vai de urmatorul proprietar, era plin de mazga peste tot..

E valabil si la alte marci nu numai la BMW.

Sa traiasca societatea de consum ...in curand o sa iasa ulei lifetime si la motor ca ala de cutii :)

Link to comment
Share on other sites

Adica voi sustineti ca motorul BMW e mai slab decat unul de logan-renault?

http://forum.4tuning.ro/219-masini-noutati...km-doi-ani.html

 

Si ca producatorii motoarelor recomanda niste intervale de service care evident le aduc deservicii (incaseaza mai putini bani in perioada de garantie pe revizii) doar de dragul de a-si ponegri marca? Adica in traducere sa-si distruga motoarele?

 

Si asta la ce ar folosi?

 

De ce in romania revizia la VW este obligatorie la 15.000 si in germania exista optiunea 15.000 sau 40.000? :)

Poate pe langa clientii care se invart in bucuresti exista unul care face timisoara-germania. Nu ar fi corect ca acest client sa aiba aceleasi optiuni cu unul din germania?

 

In romania exista aceasta cutuma cu schimbatul uleiului la 6000-7000 (evident foarte necesara in viziunea service-urilor). Daca cineva are chef de un test obiectiv eu sunt dispus sa facem un test de putere (masina mea cu ulei schimbat la 30-40000 contra unei masini similare la care s-a schimbat uleiul la 6.000 km).

 

Si vedem ce are motorul ala in plus.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Referitor la treaba cu 2 ani va recomand sa cititi manualul la capitolul: Service-intervallanzeige; Daca mergi putin (sub 10.000 km) ai voie sa stai cu uleiul 2 ani chiar si in cazul in care pui ulei normal (nu longlife cum pun eu).

Manualul a fost facut la momentul BMW longlife -98 si-01

 

Acum exista BMW longlife 04

 

Die lastabhängige Intervallbestimmung

deckt praktisch alle Einsatzbedingungen

ab. Ausgesprochene Wenigfahrer –

deutlich unter 10 000 km pro Jahr –

sollten jedoch spätestens alle 2 Jahre

einen MotorĂślwechsel vornehmen lassen,

da MotorÜl auch lastunabhängig

altert.

Link to comment
Share on other sites

De ce nu iei ĂŽn considerare Âşi orele de funcĂžionare Âşi iei ĂŽn calcul doar km?

 

E foarte corecta observatia - dar pentru asta aveam nevoie de o masina mai desteapta care sa-si calculeze singura (si in functie de orele de functionare si in functie de regimul turatiilor folosite etc).

 

Cum evit sa merg cu BMW-ul in ultima perioada, o sa fac 2 ani si aproximativ 20.000 km. Deci voi schimba uleiul mai devreme decat mi-am propus :)

 

@DOMI: Poti sa incerci sa pui ulei din ce in ce mai des; Eventual 1 data la plecarea catre servici si odata la venire.

Si vezi ca citatul dat de mine este din producatorul BMW-ului nu al uleiului. Daca te deranjeaza si ce scrie in cartea aia ma las pagubas. Ai dreptate.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

PĂŁi nu-i nevoie, poĂži vedea viteza medie pe MID.

 

Ăn regim urban, nu depĂŁÂşeÂşte 25 km/h.

 

La germani e altĂŁ situaĂžie, mulĂži se folosesc zilnic de autostrĂŁzi ca sĂŁ ajungĂŁ la locul de muncĂŁ, prin urmare maÂşinile parcurg mult mai mulĂži km ĂŽn mult mai puĂžine ore de funcĂžionare.

Link to comment
Share on other sites

Eu v-am dat un punct de vedere. Se pot cãuta informaÞii fãrã probleme pe internet. ViaÞa unui ulei se mãsoarã primar În numãr de ore conform specificaÞiilor sale din care Începi sã scazi conform condiÞiilor de utilizare. La motoarele aspirate nu se vede imediat, eu am studiat cazul Toyota În SUA ºi probleme apar destul de târziu. La cele turbo adesea nu asociezi uleiul cu defectul si pentru cã procesul este accelerat ºi de alÞi factori.

 

Ce scrie ĂŽn manual nu poate fi universal valabil, uneori nu e valabil deloc. DacĂŁ japonezii ĂŽmi demonstrazĂŁ cumva cĂŁ 0W-20=5W-30, ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ toĂži producĂŁtorii de ulei Âşi toate standardele din industrie sunt ĂŽntr-o gravĂŁ eroare.

Link to comment
Share on other sites

Eu consider ca mai aproape de adevar ar fi masurarea in kwh, dar la auto eroarea ar fi totusi mare pt ca regimul de functionare e foarte rar constant.

 

P.S. la motoarele industriale uleiul nu se schimba (decat in caz de contaminare grava), ci se curata in continuu si se completeaza.

Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere 90% din uzura motorului apare la pornire. Pe locurile urmatoare ar fi (nu neaparat in ordinea asta): calitatea uleiului, condusul sportiv (exploatarea necorespunzatoare mai exact), numarul de ore si nr. de km.

 

Asadar daca eu pornesc motorul si parcurg 100 de km in 2 ore si neamtul intr-o ora nu ar fi o problema asa mare.

Daca eu pornesc motorul de 6 ori sa fac 100 de km si neamtul 1 data ar fi o problema considerabil mai mare.

O sa ma uit pe BC sa vad viteza medie; din pacate acolo nu imi arata de cate ori pornesc.

 

Banuiesc ca BMW-urile din generatia noua au interval de service variabil in functie de exploatarea masinii (cum e la Audi de exemplu).

Link to comment
Share on other sites

Motanule, daca te-ai documenta putin ai vedea ca intervalele mari de service sunt o mare gogorita de marketing. Tu ai impresia ca BMW e o societate de caritate a carei scop e sa faca cele mai bune masini din lume, maintenance free si totul dintr-o pasiune ?

E o societate privata care face bani fabricand masini.

Vorbeste si tu cu cativa ingineri auto care stiu ce fac si au studiat problema si o sa vezi.

Nu fac schimbul la fiecare pornire dar il fac la 10 -12 mii maxim. Nu cred ca am prins 12 mii cu el vreodata. Si asta e intervalul corect la un ulei sinteitic. Daca foloseam altceva schimbam mai des.

Tota treaba cu intervale mari de service a pornit in anii 1995-1997, cam la toate marcile auto. Nu stiu care a declansat concurenta asta nebuna cu intervale de service dar BMW a intrat si el in hora. Sunt multe motive pentru asta. Atrage fleet managerii cu costuri reduse, ajuta la marketing cum ca e maintenance free, le reduc costurile pentru ca in vest masinile premium se vand cu un pachet de mentenanta. ... A inceput cu uleiul lifetime in cutie la e34, pe care s-a experimentat o perioada scurta apoi la e39 a devenit litera de lege..rezultatul..fail. Citeste daca ai acces indicatiile de service la un TIS de prin 2005 legat de mentenanta cutiilor automate de e34.

E ceva hilar. Pe unele a fost pus ulei ATF normal si altele ESSO LT cu eticheta verde(cutiile fiind identice). Cele cu ESSO LT au devenit lifetime si alea, dar numai dupa vreo 3-4 ani cand au observat ca par sa tina, studiul s-a facut pe spinarea clientului. :).Pur si simplu scrie negru pe alb. La cutiile cu eticheta verde schimbul nu se mai face la 60000, ci niciodata :) Iar la e39 s-au introdus pe scara larga(toate au fost lifetime). ESSO LT e un lei cu caracteristici mai bune dacat un ATF, dar nu e lifetime.

Mergi la o reprezentant ZF daca e vreuna in Romania si vezi cate cutii de BMW lifetime sunt la rebuild. Oamenii manaca o paine frumoasa de pe urma nebuniei asteia. La fel si cu intervalul de schimb de ulei. La aproximativ aceleasi motoare si uleiuri sintetice care erau pe piata de ceva timp intervalul s-a dublat. Nu am auzit in anii aia de vreun premiu nobel pentru chimia uleiului sau cine stie ce inovatie in principiul de functionare a motorului Otto sau diesel care sa schimbe situatia...

Bineteles, ca asta e un forum, totul e un zvon la radio Sant... si lumea e invidioasa pe tine ca tu schimbi la 40000...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Eu am cunoscut un baietica care se ducea des in Germania la cursuri de specialitate. Si acolo ii invatau aia cam toate normele din lumea asta de uleiuri (adica stie tot ce inseamna fiecare cifra sau litera indiferent de norma) si cum se rasfrang aceste modificari in pachetele de aditivi.

Am discutat cu 2 oameni separat care au facut aceste cursuri in germania (ingineri la o firma concurenta nu BMW).

 

Si din feedbackul primit de la niste mii de masini (dupa cum stiti probabil toti importatorii au o mica baza de date cu toate vehiculele din uniunea europeana servicate ca sa nu ii pacalesti si sa ceri aceeasi piesa in 2 tari diferite) au ajuns la urmatoarele concluzii:

Singurul motor la care nu este recomandat sa tii uleiul 40.000 de km era batranul 1.9 TDI de 150 CP. Nici la asta nu recomandau nemtii schimbul la mai putin de 15.000 km. Dar recomandau ulei long life care sa fie schimbat la interval de ulei obisnut - 15.000 mai exact.

La restul motoarelor nu s-au observat probleme la trecerea la un interval de revizie de 30.000-40.000 km.

 

Daca mentalul colectiv de pe acest forum este de alta parere - isi merita soarta.

Exista o anumita inertie - eu consider ca pachetele de aditivi au evoluat si gasesc fireasca decizia mea de a evolua odata cu ele.

 

Aceasta evolutie este recunoscuta de mai multe norme independente vezi:

a) API - American Petroleum Institute

:) ACEA (fost CCMC) - Asociation Construction European Automotive

c) norma VAG

si vezi intervalele date de producatorii masinilor (nu ai uleiurilor) care certifica cam acelasi lucru - prelungirea intervalului de service

 

Voi aveti alt punct de vedere. Ghici catre cine inclin eu balanta?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.