Jump to content

Ce ulei folositi si la cati km faceti schimbul


AR99RMS

Recommended Posts

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sunt de aceeaÂşi pĂŁrere cu DOMI.

 

Din punctul meu de vedere 90% din uzura motorului apare la pornire. Pe locurile urmatoare ar fi (nu neaparat in ordinea asta): calitatea uleiului, condusul sportiv (exploatarea necorespunzatoare mai exact), numarul de ore si nr. de km.

 

Asadar daca eu pornesc motorul si parcurg 100 de km in 2 ore si neamtul intr-o ora nu ar fi o problema asa mare.

Daca eu pornesc motorul de 6 ori sa fac 100 de km si neamtul 1 data ar fi o problema considerabil mai mare.

O sa ma uit pe BC sa vad viteza medie; din pacate acolo nu imi arata de cate ori pornesc.

 

EÂşti foarte optimist.

Condusul sportiv nu distruge motorul, ci condusul sportiv ĂŽn condiĂžiile unor intervale de revizie foarte mari.

Cu alte cuvinte, dacã eu conduc sportiv ºi schimb uleiul la 7000 km, iar tu conduci normal dar schimbi uleiul la 30 000, mã tem cã al tãu se va uza mai rãu decât al meu.

 

Orele de funcĂžionare sunt foarte importante, nu poĂži spune cĂŁ dublul orelor de funcĂžionare ĂŽnseamnĂŁ acelaÂşi lucru.

Este adevĂŁrat cĂŁ cea mai mare uzurĂŁ are loc la pornire, dar nici chiar aÂşa.

Cea mai mare uzurĂŁ are loc la pornirea la rece, nu la pornire ĂŽn general.

DacĂŁ teoria ta ar fi corectĂŁ, noile BMW-urile care au funcĂžia Auto Start Stop ar trebui sĂŁ pice foarte repede pentru cĂŁ motoarele se opresc la aproape fiecare semafor de mai multe ori dacĂŁ este Âşi aglomeraĂžie.

 

ĂĂži respect pĂŁrerea, eÂşti liber sĂŁ schimbi uleiul când doreÂşti, chiar Âşi la 50 000 km dacĂŁ tu aÂşa consideri, ĂŽnsĂŁ nu cred cĂŁ este o idee bunĂŁ.

 

AÂşa cum spune DOMI, trĂŁim ĂŽntr-o societate de consum.

ProducĂŁtorii auto nu vor sĂŁ facĂŁ maÂşini care sĂŁ dureze 20-30 de ani ci maxim 10 ani.

Astfel vor putea vinde mai multe maÂşini Âşi sĂŁ facĂŁ profit mai mare.

Nu spun cã ar fi o conspiraÞie, Însã cam aºa se Întâmplã În toate domeniile.

 

Nu are rost sã faci lucruri foarte fiabile, pentru cã preÞul de vânzare ar creºte considerabil, iar clienÞii se vor duce la concurenÞã.

Link to comment
Share on other sites

Exista o anumita inertie - eu consider ca pachetele de aditivi au evoluat si gasesc fireasca decizia mea de a evolua odata cu ele.

 

Ai dreptate au evoluat dar in RAU. Documenteaza-te cum au fost redusi treptat aditivii anti-uzura pentru a nu dauna sistemelor de reducere a emisiilor poluante. :)

Link to comment
Share on other sites

Cea mai mare greseala e sa schimbi uleiul la mai mult de 15-20 kkm, mai ales daca se folosesc uleiuri de ultima generatie gen LL04 !! Sa va spun de ce:

 

- uleiurile au un anumit TBN (total base number) care masoara cantitatea de aditivi ai uleiului. Acesti aditivi sunt folositi pt pastrarea bazicitatii uleiului cat mai mult timp. Ei interactioneaza in mare parte cu sulful din combustibili si in timp cantitatea de aditivi se reduce drastic ducand la uzura motorului.

Daca va uitati pe specificatiile uleiului o sa vedeti ca de ex. cele tip LL04 au un TBN de 6-7...adica MINIM recomandat!!!

LL01 are putin peste 10 (ceea ce insemna ca e mai rezistent decat LL04).

 

LL04 are TBN mic pt ca astfel interactioneaza cat mai putin cu filtrele de particule instalate pe noile modele diesel, insa sunt folosite STRICT in statele UE unde cantitatea de SULF din combustbili e mica (fata de US sau Australia).

Daca se foloseste acest ulei in alte tari motorul se va uza drastic...

Daca se foloseste acest ulei timp indelungat, chiar si cu benzine cu putin sulf iarasi incepe sa apara uzura.

 

Spre exemplu, la motoarele maritime luam mostre de ulei lunar si il trimitem spre analiza, in felul acesta stim exact cand s-a atins limita minima a TBN si astfel putem extinde viata uleiului la maxim, eliminand schimburile de ulei premature si totodata uzura motoarelor.

 

Cum la masini nu prea poti face acest lucru, ese recomandata schimbarea uleiului la o limita de km (la noi ar fi cam 15-200kkm) sau mai devreme, in functie de CALITATEA combustibililor din acea zona.

Link to comment
Share on other sites

Cea mai mare greseala e sa schimbi uleiul la mai mult de 15-20 kkm, mai ales daca se folosesc uleiuri de ultima generatie gen LL04 !! Sa va spun de ce:

 

Probabil din acest motiv tin mai mult motoarele in germania. Pentru ca ei se bazeaza pe niste date si noi de bazam pe mentalul colectiv. Sunt convins ca aia fac numai greseli. Din acest motiv cumparam noi masini produse acolo si nu invers.

Loganul nu face exceptie de la aceasta regula. E asamblat in romania si gandit in alta parte.

 

Masina mentalului colectiv romanesc - anume dacia 1310 - tinea maxim 80.000 si daca schimbai uleiul dla 5.000.

 

Uite ca masina nemteasca cu 170.000 km se incapataneaza sa nu consume ulei si sa nu dea nici un semn de slabiciune desi a facut reviziile la 30.000-35.000 km. Si eu sunt convins ca este o greseala.

 

Si cum nu pot sa gandesc in mintea mea de ce - o sa ma documentez pe forum incercand sa gasesc o explicatie. :)

 

 

- uleiurile au un anumit TBN (total base number) care masoara cantitatea de aditivi ai uleiului. Acesti aditivi sunt folositi pt pastrarea bazicitatii uleiului cat mai mult timp. Ei interactioneaza in mare parte cu sulful din combustibili si in timp cantitatea de aditivi se reduce drastic ducand la uzura motorului.

Daca va uitati pe specificatiile uleiului o sa vedeti ca de ex. cele tip LL04 au un TBN de 6-7...adica MINIM recomandat!!!

LL01 are putin peste 10 (ceea ce insemna ca e mai rezistent decat LL04).

 

Daca as gasi un loc in care sa cuantific acest TBN in bucuresti as face-o (sunt curios sa vad in ce masura rezista uleiul sau nu). Din pacate am inteles ca nu se poate decat in ploiesti la universitatea de petrol si gaze.

Link to comment
Share on other sites

EÂşti foarte optimist.

Condusul sportiv nu distruge motorul, ci condusul sportiv ĂŽn condiĂžiile unor intervale de revizie foarte mari.

Cu alte cuvinte, dacã eu conduc sportiv ºi schimb uleiul la 7000 km, iar tu conduci normal dar schimbi uleiul la 30 000, mã tem cã al tãu se va uza mai rãu decât al meu.

 

Orele de funcĂžionare sunt foarte importante, nu poĂži spune cĂŁ dublul orelor de funcĂžionare ĂŽnseamnĂŁ acelaÂşi lucru.

Este adevĂŁrat cĂŁ cea mai mare uzurĂŁ are loc la pornire, dar nici chiar aÂşa.

Cea mai mare uzurĂŁ are loc la pornirea la rece, nu la pornire ĂŽn general.

DacĂŁ teoria ta ar fi corectĂŁ, noile BMW-urile care au funcĂžia Auto Start Stop ar trebui sĂŁ pice foarte repede pentru cĂŁ motoarele se opresc la aproape fiecare semafor de mai multe ori dacĂŁ este Âşi aglomeraĂžie.

 

Am specificat ca in cazul unui condus sportiv e necesar si logic sa se schimbe uleiul mai des. (aici ai dreptate)

Ref. la porniri evident ma refeream la pornirile la rece. In cazul start-stop avem motorul la temperatura optima si uleiul unde trebuie nu coborat in baie.

 

 

Dar condiĂžiile de exploatare nu s-au schimbat?

 

Mai multe ore de funcĂžionare, combustibil mai prost.

 

S-au schimbat. In germania avea media cam 60 daca nu ma inseala memoria. O sa vad ce viteza medie am eu.

Link to comment
Share on other sites

Media 60 În oraº? Pt. cã altfel cât am stat eu acolo minim am avut media 90, chiar +90 ºi asta pt. cã În zona Munchen era limitare cam de 120 peste tot. De asemenea nu se ducea nimeni 10-15 km cu maºina, cã ajungi foarte rapid cu transportul În comun. Alte aspecte, calitatea carburantului, lipsa prafului, mersul constant. Apoi dupã cum spuneam, BMW nu garanteazã nici un ulei 30k km, e un interval maxim, teoretic maºina decide.

 

Ăn România media legalĂŁ inter-urbanĂŁ este de ~50km/h. Cea urbanĂŁ, Dumnezeu cu mila, de multe ori am mers acasĂŁ cu 1km/h.

Link to comment
Share on other sites

Mai motane zi si mie un progres tehnologic de 10 ani incoace la motoare legat de ulei. Nu mai au segmenti ? supape ?

Calitatea uleiului sinteitic scade la fiecare generatie. Sa iti mai dau un exemplu .. Uleiul de M-uri a fost Castrol RS 10w-60. Avea cea mai mare rezistenta la rupere din toate uleiurile care se gaseau comercial. Era preferatul tutoror ca ulei de track-day, nu exista nimic comparabil si accesibil usor. A fost inlocut de Castrol edge 10w-60, care e inca bun dar a scazut rezistenta la rupere in linie cu celelalte de teapa lui. BMW a cumparat licenta lor, ca nu mai vroiau sa il produca Castrol si vechiul RS exista acum doar sub brand BMW.

Ai idee la ce temperatura ajunge o turbina si cu ce se face racirea ei ? Ce inseamna pentru un ulei sa treaca de la sute de grade apoi sa se raceasca si apoi sa se incalzeasca de n-spe ori pe h ?

Imi vorbesti mie de baiatul ala care a fost la un curs la VW.. pai ce sa ii spuna aia la curs ? ca am facut noi niste studii si daca schimbam la 40.000, riscul sa pice ceva major in garantie e minim, si dupa ce trec 2 ani ni se rupe ?

Cauta niste studii despre ulei si ungerea intr-un motor si apoi mai vorbesti..

barcile alea americane de care radem pline de plastice din anii 70 de ce crezi ca mai merg si dupa 600.000 + de mile ? cade tabla de pe ele dar motoarele sunt refolosibile 100%..

te-ai uitat la un filtru de aer in Romania cum arata dupa 5000 de km vara ? nu 10k .. 5k...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Asta e un argument sa schimbi filtrul de aer mai des - nu uleiul (sau si uleiul dar nu de 6 ori mai des). Sau sa stau cu masina in garaj la pastrare sa nu intre praf in ea.

Anumite filtre le schimb de 2 pana la 4 ori mai des decat se schimba in germania. Nu si uleiul. Asta doar putin mai repede (75% din timpul de acolo).

 

Nu cred ca li se rupe sa pice motoarele la 2 ani cum sustii tu. Atata timp cat multa lume (printre care ma numar si eu) se uita in testele ADAC la fiabilitatea modelelor si anumitor motoare cand cumpara un anumit model/motor.

Nu mai luam eu nici modelul asta; nici motorul asta daca la 2 ani si 100.000 km picau motoarele.

 

Poate tu il luai tu si schimbai uleiul la 6.000 sa te tina 600.000 mile. Eu insa nu il luam garantat. Cam asta e diferenta.

 

Daca are anumite standarde sub standardul unui logan - mai bine imi cumpar logan, sau Audi sa nu va simtiti lezati de comparatie.

 

Media 60 În oraº? Pt. cã altfel cât am stat eu acolo minim am avut media 90, chiar +90 ºi asta pt. cã În zona Munchen era limitare cam de 120 peste tot. De asemenea nu se ducea nimeni 10-15 km cu maºina, cã ajungi foarte rapid cu transportul În comun.

 

Pai poate asta nu dorea sa mearga cu transportul in comun. Cum nu merg nici eu chiar daca as ajunge mai repede cu metroul pe anumite trasee.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

La nemÞi mergeam cu metroul de plãcere. Nu mai spun cã am avut o datã treabã ºi locaÞia era cam la 5km. Am fost numai pe jos câteva zile, mai mare dragul sã te plimbi.

 

Cum poÞi judeca o maºinã ca fiind bunã dupã km pânã la revizie? ªi dacã clienÞii judecã astfel, ce crezi cã ar putea face BMW?

Link to comment
Share on other sites

Singurul motor la care nu este recomandat sa tii uleiul 40.000 de km era batranul 1.9 TDI de 150 CP.

 

Tu vorbesti serios?Mergi 40.000km cu un schimb de ulei?

 

 

Aceasta evolutie este recunoscuta de mai multe norme independente vezi:

a) API - American Petroleum Institute

:( ACEA (fost CCMC) - Asociation Construction European Automotive

c) norma VAG

si vezi intervalele date de producatorii masinilor (nu ai uleiurilor) care certifica cam acelasi lucru - prelungirea intervalului de service

 

Voi aveti alt punct de vedere. Ghici catre cine inclin eu balanta?

 

 

Pai vezi sa nu inclini prea rau balanta aia. :)

Daca tot vorbesti de API si alte standarde americane iti amintesc ca este vorba despre piata lor de desfacere care difera enorm de cea din Europa.

Cand cumperi un BMW toate reviziile sunt gratis pe perioada garantiei, daca iti spun ca in US si placutele sunt gratis probabil nu o sa ma crezi. :)

Conteaza daca se schimba uleiul la 10k sau la 24k deoarece ei il platesc.Un motor care nu are schimbat uleiul de 40k este plin de sludge, de depuneri.Nu conteaza ce ulei a fost.Da, daca mergi aproape zilnic pe autostrada este posibil ca uleiul sa mai aiba ceva proprietati pentru ungere dupa aprox 20k insa nu multe.

La ce benzina se gasetse in tara, la ce ulei se pune prin motoare, nici 15k nu cred ca tine.Nu vreau sa inclin balanta insa daca mergi cu masina ta 40k cu un schimb de ulei, sau mai mult, as aprecia daca ai pune niste poze dupa. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Daca nici neamtul nu a schimbat la 40.000 nu o sa fiu eu mai presus. (a schimbat la 30.000-35.000) Dar nici mai prejos :)

Poze cu el la 40.000 nu pot sa pun; dar la 30000 da.

E posibil sa il schimb la 20.000 pentru ca merg putin cu masina asta si nu intentionez sa il las mai mult de 2 ani.

 

Motorul iti spune daca uleiul mai are proprietati sau nu.

 

La seat consuma cam 3l la 15.000.

Cand pun ulei nou 6.000 de km nu completez (rezista cel mai bine). Dupa acest interval pun 0,5-0,7 l la 2000 km.

 

La BMW am 10.000 de la schimb si nu a consumat 1l (am verificat si cred ca nici 0,5 nu a consumat). Am vorbit cu cineva la intilnirea saptamanala - care a schimbat tot la 30.000 km si a zis ca nu a fost nevoie sa completeze. Sunt si eu curios cat ma tine.

 

Adica cat tolereaza motorul acest ulei cu proprietatile duse si plin de depuneri cum spuneti voi.

Link to comment
Share on other sites

Daca as gasi un loc in care sa cuantific acest TBN in bucuresti as face-o (sunt curios sa vad in ce masura rezista uleiul sau nu). Din pacate am inteles ca nu se poate decat in ploiesti la universitatea de petrol si gaze.

 

Este foarte util si eu caut de mult asa ceva. Poti da mai multe detalii? Cred ca transportul unui recipient cu ulei pana in ploiesti nu reprezinta un impediment.

Link to comment
Share on other sites

Eu am sunat la un laborator care vinde aparate de masura si control. Au zis ca aparatul respectiv nu a mai fost comandat de nimeni - dar sa iau legatura la univ. de petrol si gaze din ploiesti (stie sigur ca acolo au)

Moment in care eu m-am lasat pagubas. Sa trimit bidon acolo prin posta nu prea sunt dispus. Daca gaseam in Bucuresti ma duceam. Stiam eu cum sa fac proba daca imi dau cifre reale. (adica as fi trimis o mostra cu ulei de 10.000 si una cu ulei de 10.000 amestecat cu ulei nou 30% - la care teoretic cel putin ar trebui sa iasa un TBN mai bun). Si as fi spus ca sunt mostre de la 2 masini diferite.

 

Dar cu ploiestiul nu ma complic.

 

Despre acest vanzator este vorba; E primul scos de google:

http://www.multilab.ro/MainPages/Key-Lab/P...re/Titrare.htm#

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Am fost ieri la reprezentanta si nu am pierdut ocazia sa deschid subiectul long service - schimbul de ulei.

Asa cum ma asteptam BMW-urile noi au acelasi sistem de care stiam de la Audi de "ajustare" a intervalului de service in functie de modul de exploatare.

 

Adica masina vine setata la 40.000 dar tu daca mergi ca disperatul cu ea numai pe rosu pe la 6-10.000 te indruma respectuos care un delaer autorizat.

 

Sunt luati in calcul o gramada de factori (cu punctaj mai mic sa mai mare).

1. Pornire la rece

2. Pornire la cald

3. Turatie (plaja in care este exploatata masina preponderent)

4. Ore de functionare

etc.

 

Sunt convins ca punctajele respective nu sunt date dupa ureche - cum ar fi tentati multi romani sa creada. Sunt date masurand Cifra de bazicitate totala (TBN - Total Base Number) si restul proprietatilor uleiurilor de azi la care se aplica diferite moduri de exploatare.

 

La cele de mai sus se pune si o marja de eroare (adica te cheama sa schimbi uleiul inainte ca acesta sa ajunga la pragul minim).

 

Ca sa nu mai lungesc vorba:

1. Pentru cei cu un stil de mers normal si condus in oras 90% intervalul ar fi 18-20.000 km

2. Pentru cei cu un stil de mers normal si condus 50% oras, 50% in afara intervalul ar fi 25.000 km

 

Eu ma incadrez la 1; deci un interval de schimb bazat pe niste calcule/masuratori obiective ar fi 20.000 km nu 30.000 cum sustineam eu.

 

PS: La o firma concurenta - nu dau nume - cand s-au setat computerele pentru romania s-au cerut esantioane de combustibul de la toate benzinariile reprezentative. La momentul respectiv 1 singura benzinarie din romania era si in realitate euro 4; restul erau sub pragul minim desi se vindeau ca euro 4. :) Asta pentru cei care vor sari ca nu au pus in calcul combustibilul mai prost din romania.

Esantiane de praf din pipera probabil nu au solicitat - dar din acest motiv exista filtre de praf care se mai si schimba. (la unii proprietari mai des, la unii mai rar).

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Natura comercială a vânzării de maşini ĂŽşi va spune oricum cuvântul.

 

Doar nu vroiai să-ţi spună că mai bine schimbi la 10 000, pe ei ĂŽi interesează ca maşina să treacă perioada de garanţie.

 

Din punctul meu de vedere, cu cât schimbi uleiul mai des cu atât protejezi mai mult motorul şi ĂŽi măreşti durata de viaţă.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Crede-ma ca stiu de la un director de service ca ii intereseaza mai mult sa-ti ia banii. Si ca o mare parte din castigurile unui service sunt reviziile (nu ai nevoie de ingineri specializati - orice ucenic poate face asta cu un minim de training). Un calcul simplu arata ca pierd aproape jumatate din bani daca nu cheama masinile des.

 

Si din acest calcul cinic la VAG romania esti obligat in perioada de garantie la un interval maxim DE 15.000 indiferent ce faci cu masina si o garantie (minim acceptata legal) de 2 ani (va amintiti probabil cand legislatie ii obliga la 1 an, la VAG garantia era de 1 an). In tot acest timp cam in toata europa ai 3 ani garantie si ai optiunea de a face revizie la 40.000 sau 15.000.

 

E un fel de hai sa ii prostim pe prosti. Poate o fi mai bine pentru mine ca client si sa am garantie mai mica si eu nu imi dau seama.

Sa nu intru in detalii cu garantia in romania ca nu am experiente placute. (chiar si aia de 1 sau 2 ani).

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, cu cât schimbi uleiul mai des cu atât protejezi mai mult motorul ºi Îi mãreºti durata de viaÞã.

 

Aici nu pot sa zic ca nu ai dreptate. Dar este posibil sa bagi in acel motor de 2 ori mai multi bani (200% sa zicem) si sa ii prelungesti viata cu 10-20%.

Eu oricum nu intentionez sa tin masina pana la 300-400.000 km ca sa ma intereseze.

Link to comment
Share on other sites

Primele masini care au venit cu interval de service de 40k km au fost Fiat :) . Cu totii stim ce masini fiabile au fost si sunt.

Trendul este de a mari intervalele de service la limita riscului acceptabil de picat piese majore in garantie. Asta inseamna la ei toate studiile facute pentru fiabiliatea masinii. . De asta si intervalul e mai scazut in Romania.

De exemplu in State unde sunt obligati prin lege sa dea o garantie de 80k mile la motor si cutie, intervalele sunt mai scurte la aceleasi marci, desi conditiile sunt similare cu cele din Europa de Vest.

Spune-mi ce te faci cu toate masinile SH (cum e cazul a 90 % din posesorii de BMW de aici) care sunt luate din Germania sau din Vest si au softul ala de calcul setat pe conditiile din Germania :) ? Tot dupa idrive te iei ?

Esti cu masina luata de noua si stii ca o schimbi cu certitudine cand face 3 ani sau 150k km nu te doare capul.Poti sa nu schimbi decat de doua ori.... Desi la diesel as scadea limita la 2 ani si 100.000 km.

Vrei sa o tii mai mult, ai putin respect pentru ceva construit bine si nu vrei sa iti bati joc de ea, schimbi mai des. Bineinteles ca pentru multi masina e doar un mijloc de transport mai bun ca autobuzul, eventual un adaos de imagine poate, nu isi bat capul cu chestii dinastea si totul e pentru ei un calcul cost/risc/beneficii.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.