Jump to content

Ce ulei folositi si la cati km faceti schimbul


AR99RMS

Recommended Posts

Mie imi place dizertatia ta; Are o singura Hiba: motorul asta al meu este in parametrii de motor nou!! la 150.000 km pe grila de la autotest. (deci nu ca m-am uitat eu la BMW-ul din dotare si lucea in soare si am ajuns eu la concluzia asta). Masurand compresia, puterea la roata, presiunea turbinei - chestii de genul asta.

Daca ar fi fost - si acum te citez - "la limita picarii pieselor majore in garantie" - nu ar fi iesit asa nu? :) :)

 

Intervalul mic de revizii este evident pentru a scoate mai multi bani obligat-fortat ca sa-ti pastrezi garantia. PUNCT. Si in SUA si in Europa.

Ca din acest motiv daca nu mergi sa schimbi uleiul in perioada de garantie si pica un releu de semnalizare nu il mai schimba pe garantie. Nu e alt motiv. Pentru mine e clar.

 

Si sa nu crezi ca eu la Seat si VW dadeam 800 sau 1.200 ron la revizie in perioada de garantie in loc sa dau 400-500 ron la aceeasi revizie facuta in alta parte (foarte probabil mai bine).

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

eu inchei discutia asta. Tu imi vii cu citate de marketing de la specialistii in vanzari din reprezentate.

Ca idee in vest masinile se vand impreuna cu pachete de service. la fel si flotele. Interesul este sa ai cat mai putine intervale de service. Piata din Romania e interesanta doar pentru dealer-i locali, pentru producatori e egala cu 0. Nu exista reprezentanta BMW directa in Romania, ci doar niste francize. Masinile premium in Romania se vand sub 10.000 toate marcile la un loc, BMW cam 2000 de buc. anul trecut. Asa ca nu imi spune te rog de studiile facute pentru factorii locali din Romania :) , ca nu exista.

 

Garantia functioneaza cu totul altfel in vest-ul europei. Ce e in Romania e altceva. As putea sa scriu 3 pagini despre asta.

 

Studiile serioase asupra efectelor uleiului si aditivilor se fac cu desface de motor completa, nu masurand compresia si presiunea creata de turbina.

 

Mai schimba tu la 40 k (desi acum vad ca ai mai cobarat la 20 k ), da jos doar capacul chiulasei(care acopera valvele), nu e nevoie sa mergi mai adanc, asa pe la vreo 200 k km cel mult, fa o poza si mai vorbim.. :)

sa fii tu sanatos si stai cu aia 2 mil economisiti pe un schimb de ulei la 40 k km si lasa-ma pe mine in pace sa il schimb de nebun la 10k km.

Link to comment
Share on other sites

Masinile premium in Romania se vand sub 10.000 toate marcile la un loc, BMW cam 2000 de buc. anul trecut. Asa ca nu imi spune te rog de studiile facute pentru factorii locali din Romania :) , ca nu exista.

 

Mai schimba tu la 40 k (desi acum vad ca ai mai cobarat la 20 k ), da jos doar capacul chiulasei(care acopera valvele), nu e nevoie sa mergi mai adanc, asa pe la vreo 200 k km cel mult, fa o poza si mai vorbim.. :)

 

Ref. la 1 acum 2-3 ani a venit familia porsche in romania pentru ca in romania se vindeau cele mai multe masini porsche din toata europa de vest (vreo 100 de masini cu aproximatie/1an) La un pret mediu de 80.000 euro bucata se strang 8.000.000 euro. Daca la asta mai adaugi

3000 audi

3000 seat

20.000 vw

23.000 skoda

Asta pe surse - vezi vanzari 2008 APIA http://apia.softnet.ro/date/2008-12-SitMake.pdf

se strang bani de testat 5 -10 eprubete de combustibil nu? Impropriu spus se starang bani pentru ca ei oricum au laboratoare pentru testare.

 

Daca nu am specificat la momentul respectiv specific acum: probele astea erau trimise la producator care in functie mapele pentru motor special pentru romania/ combustibilii din romania.

 

Daca BMW-ul face sau nu acelasi lucru habar nu am. La 2400 de masini e posibil sa nu o faca.

 

Uite o reactie (sanatoasa) a romanilor la garantia mai mica oferita de vw.

2008

vw vindea 20.000 masini

bmw 2500

hyundai 13.000

2009

vw 8.600

hyundai 10.000

bmw 1000.

 

Adica prostilor care sunteti niste prosti s-au desteptat si isi cumpara masina avand in vedere garantia si costurile pe termen lung.

 

Pana acum nu am auzit sa schimbe ceva maica-mea la hyundai (si il are de mai mult de 3 ani - din 2007). Schimba uleiul obligat-fortat la 7500 km dar nu asta e motivul pentru care nu a picat nimic de pe masina (vezi articulatii, directie, etc).

Link to comment
Share on other sites

Aici nu pot sa zic ca nu ai dreptate. Dar este posibil sa bagi in acel motor de 2 ori mai multi bani (200% sa zicem) si sa ii prelungesti viata cu 10-20%.

Eu oricum nu intentionez sa tin masina pana la 300-400.000 km ca sa ma intereseze.

 

Am bãgat mult mai mulÞi bani În maºinã Încât sã mã intereseze câteva schimburi de ulei În plus.

 

ªi chiar dacã nu aº Þine-o pânã la 300-400 000 km, nu vãd de ce ar trebui sã-mi bat joc de o maºinã bunã.

 

Eu am ĂŽntotdeauna grijĂŁ de lucrurile pe care le folosesc, am telefoane pe care le-am folosit acum 4-5 ani Âşi care Âşi acum funcĂžioneazĂŁ Âşi aratĂŁ perfect.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt un specialist, analist al pietei auto dar ca orice roman am si eu o opinie si te contrazic. Porsche a vandut in Europa largita (inseamna Eu+EFTA, cam tot in afara de Rusia Europeana si Ucraina) 33.000 de unitati. Cele 100 din Romania, daca au fost 100, din punct de vedere al pietei lor reprezinta pisatul unui betiv bautor de bere intr-o piscina olimpica. Nicidecum "cele mai multe din europa de vest". Stii tu ceva cu 100 aia dar nu stii bine. Ei au fost uimiti ca SUV-ul era cumparat intr-o proportie covarsitoare de femei. Si s-a vandut intradevar mult pentru o masina de pretul ala intr-o tara saraca cum e Romania.

Imi comfirmi ca repeti niste semiaberatii si rastalmaciri ale unor reprezentanti de vanzari, ei folosesc expresia "familia porsche" cand mai trimiteau cate un articol unui blogger fomist sau alti analisti "profesionisti si independenti" si mai ales deontologi, ca am auzit ca daca nu esti deontolog e naspa..:), de pe tot felul de site-uri si review-uri auto obscure :) Pur si simplu e hilar.

Pentru informarea ta mai corecta, intre timp, "famila" Porsche a fost mancata de "familia" Volkswagen care a inghitit-o mai greu, dar se pare ca au si aia lamaie destula...

Link to comment
Share on other sites

Nu-l mai folosesc, ĂŽnsĂŁ am avut, de exemplu, E50 Âşi i l-am dat lui tata, aratĂŁ Âşi funcĂžioneazĂŁ perfect deÂşi eu l-am folosit cam un an Âşi jumĂŁtate.

 

Am avut Âşi N80, N93, acum le foloseÂşte mama, sunt la fel, adicĂŁ impecabile.

Link to comment
Share on other sites

Eu uleiul la masina il schimb la 8000-9000 km, puteti voi sa imi spuneti ca ati vorbit personal cu inginerul sef de la BMW si ca ala v-a zis sa il schimbati la 15000, eu tot la 8000 il schimb. Cum zicea si Ciupa, de ce sa imi bat joc de masina.
Link to comment
Share on other sites

PS: La o firma concurenta - nu dau nume - cand s-au setat computerele pentru romania s-au cerut esantioane de combustibul de la toate benzinariile reprezentative. La momentul respectiv 1 singura benzinarie din romania era si in realitate euro 4; restul erau sub pragul minim desi se vindeau ca euro 4. :) Asta pentru cei care vor sari ca nu au pus in calcul combustibilul mai prost din romania.

 

Tu le cam confunzi cred. :)

Nu are legatura faptul ca este euro4 sau mai stiu eu ce alt euro.Cifra octanica este una si pachetul de detergenti este alta.

Combustibilul este prost deoarece nu se pun aditivi in el si de aici apar marile probleme la motoare.

Link to comment
Share on other sites

Nicidecum "cele mai multe din europa de vest".

 

Am scrie eu gresit. Era vorba de europa de est. Erau vremuri in care romania vindea ca tara cam cat vindea un oras mare din europa de vest. Lucrurile s-au schimbat un pic desi suntem inca foarte departe.

 

 

Poti sa-mi explici de ce esti asa de inversunat in a schimba uleiul rar? Te bucura asa de mult economia de 200 de ron cat ar costa un schimb in plus? Esti cumva de la organizatia "Salvati padurea"?

 

Pentru ca nu am argumente obiective sa fac contrarul. As fi fost dispus sa dau uleiul la testat (sa vad in ce masura isi pierde proprietatile cum spuneti voi - dar nu am gasit sa o fac in bucuresti)

 

In lipsa acestui experiment ma bazez pe calculele facute de un computer presetat de fabrica aflat pe masinile noi vandute. (care nu merge dupa ureche - are el acolo niste algoritmi obiectivi de calcul bazati pe niste cercetari stiintifice).

Nu am fost eu acolo in fabrica sa le verific - dar merg pe mana lor.

 

@bavaria. Nu stiu sa-ti explic la nivel molecular daca combustibilul din romania este prost ca nu are cifra octanica sau ca nu are pachetele de detergenti. Nici rezultatul detaliat al verificarilor. Stiu doar ca in marea majoritate a cazurilor este prost. (fara detaliile aferente sau de specialitate).

 

Acum daca tu ai niste rezultate mai detaliate sau obiective ma bucur sa ma luminezi.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

La ce te referi?Cine masoara asa ceva?

 

Nimeni. Probabil producatorii motoarelor dau cu banul cand stabilesc intervalul de schimb al uleiului pentru motor iar producatorii uleiurilor stabilesc reteta la inspiratie.

Mergand mai departe incadrarea uleiurilor in anumite grupe/norme se face citind forumurile de specialitate unde se dau numai oameni cu experienta cu parerea. :)

Link to comment
Share on other sites

In lipsa acestui experiment ma bazez pe calculele facute de un computer presetat de fabrica aflat pe masinile noi vandute. (care nu merge dupa ureche - are el acolo niste algoritmi obiectivi de calcul bazati pe niste cercetari stiintifice).

 

Algoritmii obiectivi de care vorbesti dupa care se calcueaza intervalele de schimb ale uleiului se pare ca nu sunt altceva decat o marime proportionala cu cantitatea de combustibil consumat. Este ceva bun oricum fata de intervalul fix dar decizia la cat se schimba uleiul este decisa de cei care au programat computer-ul respectiv. Considerentele luate in calcul in aceasta decizie nu sunt toate de natura tehnica asa cum au explicat si altii mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Si mai pornesti de la niste prezumtii false. Una ar fi ca intodeauna intodeauna Uleiul e la standardul pe care scrie pe el. Se estimeaza ca mai bine de jumatate din uleiul auto din Romania e falsificat cel putin la standardul de calitate, daca nu si la firma. Adica Uleiul Castrol SM nu e SM ci L sau mai jos, s.a.m.d.

Nici in Europa de vest nu e mult mai bine. De asta si multi se indreapta spre branduri mai putini cunoscute dar care sunt in pericol mai mic de a fi contrafacute.

Din pacate problema asta preocupa pe putina lume. Majoritatea cumpara doar ce isi permit ca masina noua si aceia in general le schimba mai des. Chestia asta e relevanta daor pentru cei care repara masini iesite din garantie, care cumpara SH, care sunt pasionati de un anume model si au grija de el, de cei care au un corsa cu care merg la servici si un M5 cu care merg la track day...

Aproape ca nu exista documente raportate de institute de analiza independente asupra efectului pe termen lung asupra vietii motorului cand se maresc intervalele de service. Exista doar niste indicatii primite de sus de undeva, dar si in manualele de service interne mai sunt scapari asupra "studiilor stiintifice" si a premisei de la care pornesc. Care nu este in nici un caz protectia consumatorului, ci reducerea costurilor si campanii de marketing.

Mentionai Hyunday si garantia extinsa. Ea se respecta in Europa de vest si ajunge la perioada aia mare doar pentru motor si cutie. Isi permit asta tocmai ca fac shimburile mai des de ulei.

Asta ar trebui sa iti dea un pic de gandit.

Numai marcile care dau minimul de garantie de un an sau 100.000 de km au intervale mari de service.

Link to comment
Share on other sites

ExistĂŁ Âşi o parte bunĂŁ la discuĂžia asta, ai redus schimbul de ulei la jumĂŁtate. Peste 2-3 pagini va fi ok pt. toĂži :(

 

De ce? Nu mai rezistati? :)

 

Intervalul l-am setat de acum 1 an la 30.000 km. (nici nu pornise discutia pe forum). Acum am ajuns la 20.000.

Pana la jumatate (15.000 km) mai aveti de munca :) :twoup:

 

40.000 era interval maxim teoretic; nu mi-am propus sa tin uleiul atat in romania avand in vedere ca merg cu BMW-ul mai mult in oras.

Link to comment
Share on other sites

Algoritmii obiectivi de care vorbesti dupa care se calcueaza intervalele de schimb ale uleiului se pare ca nu sunt altceva decat o marime proportionala cu cantitatea de combustibil consumat.

 

Asta contrazice ce a zis inginerul de la receptie clienti. O sa discut un alt inginer de la alta marca sa vad cum se masuara mai exact.

Link to comment
Share on other sites

Si mai pornesti de la niste prezumtii false. Una ar fi ca intodeauna intodeauna Uleiul e la standardul pe care scrie pe el. Se estimeaza ca mai bine de jumatate din uleiul auto din Romania e falsificat cel putin la standardul de calitate, daca nu si la firma. Adica Uleiul Castrol SM nu e SM ci L sau mai jos, s.a.m.d.

 

Mentionai Hyunday si garantia extinsa. Ea se respecta in Europa de vest si ajunge la perioada aia mare doar pentru motor si cutie. Isi permit asta tocmai ca fac shimburile mai des de ulei.

Asta ar trebui sa iti dea un pic de gandit.

Numai marcile care dau minimul de garantie de un an sau 100.000 de km au intervale mari de service.

 

Daca uleiul e contrafacut e alta discutie. Ref. la hyunday si in europa si in romania motorul si cutia au 7 ani garantie. Si 3 ani e asa zisa garantie totala. Am verificat si totalul de la hyunday este la multe capitole mult peste vw de exemplu. Erau chestii care m-au marcat - din pacate nu le mai tin minte (chiar nu ma asteptam sa intre in garantia de 3 ani - credeam ca intra la consumabile).

 

Garantie de 1 an nu mai da nimeni de cand s-a schimbat legislatia si ii obliga la 2 ani.

 

 

Aproape ca nu exista documente raportate de institute de analiza independente asupra efectului pe termen lung asupra vietii motorului cand se maresc intervalele de service. Exista doar niste indicatii primite de sus de undeva, dar si in manualele de service interne mai sunt scapari asupra "studiilor stiintifice" si a premisei de la care pornesc. Care nu este in nici un caz protectia consumatorului, ci reducerea costurilor si campanii de marketing.

 

Voi nu ati vazut la emisiunile auto 5 gear sau top gear poligoanele alea de testare; testarea masinilor in conditii extreme (in suedia pentru temperaturi scazute si in tari cu temperaturi de 40-50 grade).

Exista si un lac de gheata unde testeaza majoritatea producatorilor ABS-ul ESP-ul etc. Exista poligoane de testat suspensii, etc

Toate astea pe langa testarile din fabrica. Eu sunt convins ca se testeaza si motoarele.

 

Oi fi eu singurul care le vede? :)

Poate voi va uitati la emisiuni de barfa auto la care eu nu rezist mai mult de 5 minute. Sau nu va uitati de loc.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Uleiul controfacut nu e alta discutie. Una e realitatea unor analize in conditii de laborator, abstracte si teoretice, texte din oferta "maintenace free" si alta e realitatea dura din teren. Tu nu traiesti in Europa ? Nu cumperi uleiul de pe piata europeana ? Nu e o problema daca tu crezi ca o sa cumperi ulei sinteitic super longlife cu aroma de capsuni si care reduce si consumul :) si il tii 30k km si el e de fapt semisintetic aditivat slab, care in 7000 de km deja isi peirde proprietatile si in alti 3000 e varza ?

Daca intrebi pe toti de pe forum, cel putin 99% iti vor spune ca ei cumpara numai ulei bun si din sursa sigura. Totusi, statistic e imposibil, pentru ca intradevar jumate sunt contrafacute macar la modul bland care l-am descris mai devreme..

Chiar si vanzatori cu experienta si de buna credinta pot fi la randul lor inselati si chiar si sunt, altfel nu ar fi posibil procentul ala mare...

 

Eu nu pun la indoiala priceperea inginerilor. Dar deciziile nu le iau inginerii, ci board-ul, al carui scop e maximizarea profitului. Rezultatul e un compromis intre solutii tehnice optime, costuri, studii de marketing si maximizarea profitului la limita legii si dupa ea in multe cazuri. Vezi Toyota, GM si altii, la care au trebuit sa moara oameni ca sa remedieze o problema minora, si totul ca sa economiseasca 100 de mil de dolari la o masina de serie foarte mare, care nici macar nu inseamna asa de mult. La testarea aia de pe lacurile inghetate se pare ca era totul ok.

 

 

Asta nu intelegi tu, ca tu chiar crezi in bulshit-ul de marketing din fata oricarei mari corporatii..

La top Gear iti arata numai ce vor ei sa arate, nu iti arata tot. Treaba e mult mai complexa. In ziua de azi procesele de proiectare, fabricatie si testare ale modelelor noi sunt printre cele mai bine pazite secrete industriale. Fiind secret eu nu am cum sa am incredere oarba in el. Efortul financiar si de dezvoltare al unui model nou este unul imens si un esec sau o amanare inseamna o lovitura grea, e greu de imaginat ce se intampla apoi pe plan finaciar. Acum totul se face CAD si pe simulare pe calculator . Testarea aia care o vezi tu in Suedia e redusa la minim din motive de costuri. Testarea modelelor dezvoltate anterior anilor 98 erau mult mai dura si mai extinsa, pentru totul se facea hands on si trial - erorr. Acum 80% se face simulare pe calculator si mult mai putin testare pe teren.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

La ce te referi?Cine masoara asa ceva?

 

Nimeni. Probabil producatorii motoarelor dau cu banul cand stabilesc intervalul de schimb al uleiului pentru motor iar producatorii uleiurilor stabilesc reteta la inspiratie.

Mergand mai departe incadrarea uleiurilor in anumite grupe/norme se face citind forumurile de specialitate unde se dau numai oameni cu experienta cu parerea. :)

 

In general se pun biletele in caciula si asa se aleg unele chestii.Asa am auzit eu.

Sa iti dau un exemplu despre cum stabilesc inginerii intervalul de timp, ai dreptate se fac mii de studii.

E36 a inceput prin 97 sa foloseasca la cutie uleiul lifetime.Nu sustin eu asta, scrie pe eticheta, acolo.

Toate bune si frumoase insa exact aceeasi cutie, in urma cu un an folosea tot DexronIII ceea ce se pune si in E36-le din 07.

Este adevarat, a aparut o eticheta noua si frumoasa, verde. :twoup:

Eu cred ca uleiul are viata mai lunga(lifetime) datorita culorii etichetei, uleiul fiind identic cu cel folosit cu un an in urma.

Poate ai o explicatie mai buna. :)

Link to comment
Share on other sites

Eu pe vremea E36-ului ma plimbam cu bicicleta si ulei Dextron nu am folosit (am mai multe defecte - nici pe la uleiul de cutie nu obisnuiesc sa umblu :twoup: :( ; nu mai specific aici sa nu intru in polemici :) ; si impotriva conspiratiilor modiale si ale producatorilor nu am spart-stricat nicio cutie)

Toate mergeau "ceas". Si m-au mai sunat persoane care au luat masina de la mine peste 2-3 ani ca nu gasesc vreun cod de casetofon sau ceva de genul asta si tot nu aveau nimic.

 

Daca eticheta arata mai bine - aprob pozitiv. :) Dar numai daca e schimbata si arata mai bine.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.