Jump to content

PROBLEMA VENTILATOR RACIRE E46


GabyR

Recommended Posts

Nu mai porneste ventilatorul de racire...l-am avut o perioada legat pe direct ca o solutie temporara ... banuind ca s-a dus releul (comanda) din spatele ventilatorului am luat sh alt releu ...tot nu merge <_< Unde sa fie pb? Ati mai intalnit pb asta ??

Merci.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu mai porneste ventilatorul de racire...l-am avut o perioalutieda legat pe direct ca o so temporara ... banuind ca s-a dus releul (comanda) din spatele ventilatorului am luat sh alt releu ...tot nu merge <_< Unde sa fie pb? V-ati mai confruntat cu pb asta ??

Merci.

Link to comment
Share on other sites

Poate s-a ars rezistenta care regleaza treptele 1 si 2. Ea se afla pe carcasa ventilatorului. Sau vrei siguranta, asta daca ai trecut-o prin instalatia originala.

Sigurantele le-am verificat...exclus...rezistenta respectiva se poate schimba ? In carcasa ventilatorului sau in comanda (releul) din spatele lui? am atasat o poza cu ventilatorul....

post-14401-1241143475_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu merge nici cu clima...ce ar putea fi ? nu s-a mai confruntat chiar nimeni cu pb asta?

Un electrician in tm care s-ar baga la niste "masuratori" imi recomandati ?

Multumesc !

 

 

Eu am avut o problema asemanatoare,nu mai imi mergea ventilatorul de la radiator si din cauza asta mi-a explodat vasul de expansiune,problema a fost din cauza electroventilatorului ars(eu am E46 328i),mi-au schimbat si senzorul, nou electroventilatorul costa cam 18 mil,eu l-am luat de la dezmembrari de la Carlos de pe Buziasului cu 100 de eu.

 

 

Sper ca te ajuta.

Edited by icetrance
Link to comment
Share on other sites

Nu merge nici cu clima...ce ar putea fi ? nu s-a mai confruntat chiar nimeni cu pb asta?

Un electrician in tm care s-ar baga la niste "masuratori" imi recomandati ?

Multumesc !

 

 

Eu am avut o problema asemanatoare,nu mai imi mergea ventilatorul de la radiator si din cauza asta mi-a explodat vasul de expansiune,problema a fost din cauza electroventilatorului ars(eu am E46 328i),mi-au schimbat si senzorul, nou electroventilatorul costa cam 18 mil,eu l-am luat de la dezmembrari de la Carlos de pe Buziasului cu 100 de eu.

 

 

Sper ca te ajuta.

 

Electro-ventilator am gasit si la 12 mil pe original complet la Groza Dan, depinde de adaos; spui ca a fost "ars" ?! ....deci eu l-am legat pe direct pe al meu si merge cat timp este pus contactul ...defect am banuit ca este releul(comanda) din spatele vent...am luat alta comanda sh de la Gabi din Ar, pus sus si la fel :) ... nu porneste defel....Pe unde-mi recomandati sa fac niste investigatii mai amanuntite la preturi decente? ..dau o bere <_<

post-14401-1241186577_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pe carcasa ar trebui sa fie. Ar trebui sa arate ca un radiator de calculator cu aripioare sau ca un arc intr-o carcasa, depinde de model. Ea se gaseste pe firele care pleaca din motorul ventilatorului, inainte de relee.

Eu la un E34 am schimbat rezistenta cu una de la un Renault si merge foarte bine. Am modificat doar prinderea pe carcasa.

Link to comment
Share on other sites

probabil la tine e altfel , eu la e38 am comanda ventilatorului electronicasi cutia de comandae pe ventilator ,vreau sa spun ca ventu merge perioade de timp nedefinite si cu multe viteze nu doar 2,cica stie el ,problema e ca nici la mine nu mai pleaca si inca nu l-am reparat ,nu porneste deloc prin alimentarea celor 2 fire desi primeste curent ,probabil ar trebui sa sar peste cutia de comanda si sa mearga el pe o viteza anume, din cate am inteles nu prea gasesti comanda ,ci doar ventu cu tot,care e cam scump
Link to comment
Share on other sites

probabil la tine e altfel , eu la e38 am comanda ventilatorului electronicasi cutia de comandae pe ventilator ,vreau sa spun ca ventu merge perioade de timp nedefinite si cu multe viteze nu doar 2,cica stie el ,problema e ca nici la mine nu mai pleaca si inca nu l-am reparat ,nu porneste deloc prin alimentarea celor 2 fire desi primeste curent ,probabil ar trebui sa sar peste cutia de comanda si sa mearga el pe o viteza anume, din cate am inteles nu prea gasesti comanda ,ci doar ventu cu tot,care e cam scump

Eu am luat comanda din shrot...pus sus si nu porneste...pe direct merge legat in tablou...cat este pus contactul merge continuu...dar ii doar o solutie temporara..sper eu <_<

Link to comment
Share on other sites

dar cand dai drumul la clima porneste?

Nici cu clima <_< ..stiu ca asta-i testul de "foc"

poate fi un senzor de la o conducta de clim ,pentru ca ventilatoru e legat prin mufa respectiva sau termocupla de temperatura de pe motor sau radiator

Link to comment
Share on other sites

De fapt nu e un senzor propriu zis, e presostatul de la AC. Cand creste temperatura in instalatie, da drumul la ventilatorul de pe radiatorul de AC sa ajute la scaderea temperaturii si implicit a presiunii.

Posibil la E38 sa fie altfel. Nu stiu ce face acea cutie de comanda de care spui. De obicei pleaca comandat de presostat sau de termocupla, pe 2 trepte. O fi la E38 altfel, vreun modul de comanda ceva mai destept. Dar oricum ar fi comanda, el pleaca tot bazat pe niste informatii primite din alta parte. Separatia vitezelor cu acea rezistenta e cea mai des si simpla solutie folosita la multe marci auto. Daca motorul ventilatorului se busheste, cazul meu cand s-a dezlipit un magnet de pe stator si s-a blocat in rotor, instalatia cedeaza in alta parte: rezistenta, siguranta, mufa, releu. Trebuie luate la mana, eu cel putin asa am putut descoperi buba.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ventola si comanda merg, amandoua testate separat...la mine nu primeste comanda de la computerul de la motor...sau nush de unde...este un fir verde/negru mai subtire... pe el nu vine nici o tensiune cand pornesc clima. Pe unde ma sfatuti sa fac niste investigatii mai amanuntite la preturi decente in Timisoara ?

 

da dar omu azis ca a pus ventola pe direct si merge,deci nu ar fi magnetii
Link to comment
Share on other sites

Ventola si comanda merg, amandoua testate separat...la mine nu primeste comanda de la computerul de la motor...sau nush de unde...este un fir verde/negru mai subtire... pe el nu vine nici o tensiune cand pornesc clima. Pe unde ma sfatuti sa fac niste investigatii mai amanuntite la preturi decente in Timisoara ?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.