Jump to content

consum exagerat de mare la 318tds


bogdanel_p

Recommended Posts

Scuza-ma ca te intreb... Cat ai dat pe masina? Daca tot ai fost in Germania puteai sa cauti ceva mai bun!

Masina mea a costat in Belgia 1800euro...eu am luat-o pe 1dec 2008 cu 2500euro de la cel care a adus-o in tara... Avea in bord 289670km cand am cumparat-o...

Pana acum am facut peste 6000km cu ea... Am schimbat prima data antigelul, apoi pivotii inferiori la bratele de pe fata pt ca m-au respins la RAR (am vrut sa inscriu masina in Ro), apoi bucsele si bieletele antiruliu, senzorii ABS,

Ca si la tine imi huruiau rulmentii pe spate ca imi vuia capul la peste 60km/h... Acum 2saptamani am schimbat rulmentii pe spate (vreo 4zile m-am chinuit sa desfac niste suruburi) si e o mare placere sa merg cu masina. Am mai schimbat filtrele si cureaua de la alternator...

Urmeaza sa fac schimbul de ulei si sa inlocuiesc o garnitura (cred ca la pompa de vacuum daca nu ma insel) pt ca se prelinge ulei pe acolo si vascocuplajul pt ca nu mai raceste bine cand o forjez putin <_< ...

 

Ai facut treaba foarte buna schimband piesele defecte... Vezi ca rulmentii pentru bratele cu frana pe tambur nu se potrivesc cu cei pt bratele cu frana pe disc! Sunt putin mai mici...

Ai grija cu solutia ai pt curatat motorul care se pune in locul uleiului... Motorul are uzura mare si acea solutie poate desprinde unele depuneri care acopera unele imperfectiuni si atunci o sa faci rau motorului!

Poate nu iti baga turbina suficient aer si de aia iti consuma mult... Oricum daca ai eroare la turbina, pompa si senzorul de acceleratie inseamna ca exista o legatura intre ele... Cand vei afla ce corelatie este intre cele 3 cred ca vei sti de ce iti consuma asa mult!

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de masina!

 

Multumesc la fel!

 

Poate ca puteam sa cumpar o masina (BMW) mai bun. Insa e o chestie de noroc si ceva sttinta. Eu nu sunt mecanic, desi pot sa spun ca la a 6 masina personale cunosc ceva mecanica astfelincat sa aleg o masina. Dar sa nu uitam faptul va vorbim despre masini de 12-14 ani si trebuie sa recunoastem ca trebuie sa cheltuim ceva bani ca sa le readucem intr-o stare cat mai apopiata de perfectiune.

 

Iar al doilea motiv pentru care am cumparat totusi aceasta masina si nu alt BMW, si pentru care cheltuiesc cu toata inimia fiecare leu pentru aceata masina este pentru ca IMI PLACE ACEASTA MASINA, asa in stare standard, fara modificari de tunning. Dar standard are o groaza de dotari si aceste dotari alcatuiesc confortul pe care mi l-am dorit de la masina.

 

A costat, dupa negocieri acerbe 2400 EUR. Insa ca sa ajunga in starea tehnica pe care mi-o doresc.....ajung undeva la 5500-6000 EUR, incluzand toate taxele de inmatriculare.

 

Dar repet, imi place aceasta masina, si va fi in stare perfecta de functionare, ca la usa fabricii, chiar daca implica costuri. Estetic nu am ce sa-i fac, nu are nici un pic de rugina pe caroserie sau podea, iar modificari estetice nu am de gand sa-i fac. Imi place sa fie standard, dar in absolut perfecta stare. Doar la motor cred ca voi vrea sa mai adaug inca 20-30 cai.

 

Multumesc pentru sfaturi.

 

Toate cele bune si plimbari placute!!!

Edited by bogdanel_p
Link to comment
Share on other sites

Cred ca am mai descoperit o posibila cauza a consumului excesiv. Citind alte topicuri de pe forum am ajuns la acesta:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=52386

 

unde se discuta printre altele despre un filtru epurator sau altfel numit "oil separator" care influneteaza functionarea turbinei si implicit consumul de motorina.

 

Este un filtru care se gaseste doar pe motoarele diesel.

 

Abia astept sa pun mana pe surubelnite si chei si sa-l desfac sa vad in ce stare este. NU m-ar mira sa fie inbacsit, plin de ulei uscat si mazga, probabil neschimbat niciodata.

 

Va tin la curent.

Edited by bogdanel_p
Link to comment
Share on other sites

Cred ca am mai descoperit o posibila cauza a consumului excesiv. Citind alte topicuri de pe forum am ajuns la acesta:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=52386

 

unde se discuta printre altele despre un filtru epurator sau altfel numit "oil separator" care influneteaza functionarea turbinei si implicit consumul de motorina.

 

Este un filtru care se gaseste doar pe motoarele diesel.

 

Abia astept sa pun mana pe surubelnite si chei si sa-l desfac sa vad in ce stare este. NU m-ar mira sa fie inbacsit, plin de ulei uscat si mazga, probabil neschimbat niciodata.

 

Va tin la curent.

nu cauta degeaba

318tds cum am spus mai sus nu are nici debitmetru nici filtru epurator

filtrul epurator se gaseste doar pe motoarele de generatie mai noua

Link to comment
Share on other sites

Asta e cel mai important sa-ti placa tie masina pe care ti-ai ales-o si sa te simti bine in ea!

Si a mea e stock masina si asa o voi pastra... vreau sa-i schimb doar interiorul (poate cu unul din piele) si sa pun climatronic digital... iar dupa ce voi rezolva problema la pompa de injectie vreau sa-i pun cip (face un coleg de pe forum resoftare cu 200euro)

Am vazut ca incep sa apara pete micute de rugina acolo unde a sarit vopseaua de la pietricele... si nu stiu unde pot sa gasesc un spray culoare Cosmosschwartz Metallic...

 

Abia astept sa pun mana pe surubelnite si chei si sa-l desfac sa vad in ce stare este. NU m-ar mira sa fie inbacsit, plin de ulei uscat si mazga, probabil neschimbat niciodata.

Nu te chinui sa desfaci pe la motor ca nu o sa dai de el pt ca nu exista... am desfacut eu peste tot unde era posibil sa fie amplasat acest filtru epurator si nu l-am gasit!

Motorul aM41 e un motor relativ simplu... nu e greu de umblat la el... mai nasol e la partea electrica a motorului pt ca nu prea ma pricep.

In concluzie daca nu exista filtru epurator pe acest motor consumul tau mare nu este din aceasta cauza!

 

PS: nu mai posta consecutiv la intervale scurte de timp ca sa nu iei warn ... daca ai posibilitatea in intervalul ala de 30min editeaza mesajul precedent <_< si cand dai reply la un mesaj pastreaza doar partea care te intereseaza si la care faci referire... e mai usor pentru ceilalti utilizatori cand citesc!

 

Arata-ne si noua masina :) pune-i niste poze la Topicul cu "E36 ! cate avem printre noi!" ( http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=39294 ) sau fa-i o prezentare la sectiunea "Masina mea"

Numai bine!!!

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

Asta e cel mai important sa-ti placa tie masina pe care ti-ai ales-o si sa te simti bine in ea!

Si a mea e stock masina si asa o voi pastra... vreau sa-i schimb doar interiorul (poate cu unul din piele) si sa pun climatronic digital... iar dupa ce voi rezolva problema la pompa de injectie vreau sa-i pun cip (face un coleg de pe forum resoftare cu 200euro)

Am vazut ca incep sa apara pete micute de rugina acolo unde a sarit vopseaua de la pietricele... si nu stiu unde pot sa gasesc un spray culoare Cosmosschwartz Metallic...

 

Abia astept sa pun mana pe surubelnite si chei si sa-l desfac sa vad in ce stare este. NU m-ar mira sa fie inbacsit, plin de ulei uscat si mazga, probabil neschimbat niciodata.

Nu te chinui sa desfaci pe la motor ca nu o sa dai de el pt ca nu exista... am desfacut eu peste tot unde era posibil sa fie amplasat acest filtru epurator si nu l-am gasit!

Motorul aM41 e un motor relativ simplu... nu e greu de umblat la el... mai nasol e la partea electrica a motorului pt ca nu prea ma pricep.

In concluzie daca nu exista filtru epurator pe acest motor consumul tau mare nu este din aceasta cauza!

 

PS: nu mai posta consecutiv la intervale scurte de timp ca sa nu iei warn ... daca ai posibilitatea in intervalul ala de 30min editeaza mesajul precedent <_< si cand dai reply la un mesaj pastreaza doar partea care te intereseaza si la care faci referire... e mai usor pentru ceilalti utilizatori cand citesc!

 

Arata-ne si noua masina :) pune-i niste poze la Topicul cu "E36 ! cate avem printre noi!" ( http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=39294 ) sau fa-i o prezentare la sectiunea "Masina mea"

Numai bine!!!

 

Deci m-am linistit, problema mea nu e de la acest filtru, pe care nu-l am pe masina, si totusi se simte ca trage greu si merge gatuit, sufocat, turibina face mai mult zgomot decat e normal, se aude de parca decoleaza masina.

 

Imi cer scuze pt postarile consecutive, voi remedia aceasta procedura pe viitor, voi fi mai atent.

 

Spre rusinea mea nu i-am facut nici o poza pana acum, poate pentru ca m-am axat mai mult pe reconditionarea tehnica a masinii si toti banii i-am cheltuit pe piese si mecanic (am mecanicul meu la care merg de cativa ani, foarte priceput, ieftin si de mare incredere)

 

Eu am interiorul din piele albastra, mocheta albastra, clima bizonala digitala, trapa electrica din fabrica, scaune incalzite si altele dotari. Dupa ce ii schimb azi si basculele spate o spal si ii fac cateva poze apoi o prezint pe printesa.

 

Mai am sa-i schimb volanul, e putin ciupit in partea de sus si momentan am pus o husa de volan, pana la prima suta de euro dedicata schimbarii volanului

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... daca turbina face urat inseamna ca are ceva defect si din cauza asta poate nu baga suficient aer, iar ca sa traga motorul consuma mai multa motorina la peste 2000ture cand teoretic ar trebui deja sa intre turbina in functiune (din cate am citit turbo intra pe la 1700-1800ture, dar la mine se simte ca intra turbo pe la 2000ture, insa motorul trage bine cand trec peste 3000ture... atunci ma pot baza pe el intr-o depasire pt ca are demaraj )...

O cantitate mai mare de aer bagata de turbina in admisie inseamna o cantitate mai mare de oxigen din care rezulta o ardere mult mai buna, deci mai multa forta... ma gandesc ca poate la tine lipsa unei cantitati suficiente de aer este suplinita de o cantitate mai mare de motorina de unde rezulta consumul mai mare... poate asta e legatura dintre erorile care ti-au iesit la diagnoza...

La mine turbina se auzea doar cand am dat filtrul de aer jos si l-am pus pe frate-miu sa accelereze si se auzea asa ca un fluierat iar cand lua piciorul de pe acceleratie inceta acel fluierat... in rest in mers nu se aude turbina...

Ma deranjeaza ca imi trage ulei pe la capacul de la culbutori si il baga in admisie... un mecanic mi-a zis ca e din cauza la bucsele de carbon de la axul turbinei sau ceva de genul :bashwall:

 

Aici http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=54742 e masinuta mea <_< nu are asa multe dotari ca a ta dar sunt multumit de ea... si la mine e uzat volanul si am husa... am dat odata husa jos si din cauza ca ma obisnuisem cu ea nu putea sa conduc relaxat... mi se parea prea sunbtire :unsure:

La inceput cand am luat-o vroiam sa scap cat mai repede de ea din cauza tacanitului de la pompa de injectie si de la huruitul rulmentilor... acum dupa ce i-am schimbat rulmentii pe spate ma simt altfel cand o conduc si nu as mai schimba-o deloc... chiar daca are doar 90CP si prinde maxim 182km/h cred ca face un 316i ...

in viitor daca e sa o schimb vreau tot E36 325 sau 328 sau un E38 de prin '98 :)

Link to comment
Share on other sites

1. eroare la pompa de injectie

2. eroare la senzorul de acceleratie ( la pedala)

3. eroare la turbina.

 

Ce poate sa fie?

 

 

 

.... Palarie-n-tr-un picior ghici ciuperca ce e ?

 

Pai rezolva erorile alea...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

1. eroare la pompa de injectie

2. eroare la senzorul de acceleratie ( la pedala)

3. eroare la turbina.

 

Ce poate sa fie?

 

 

 

.... Palarie-n-tr-un picior ghici ciuperca ce e ?

 

Pai rezolva erorile alea...

 

:) erorile acestea le-am rezolvat usor....le-am sters <_< dar problema in sine inca nu este rezolvata. NU am de gand sa cumpar fara sa lamuresc daca e nevoie, turbina, senzorul de la pompa de injectie si senzorul de la pedala. Imi consuma mult, mult mai mult decat trebuie. Azi am desfacut filtrul de aer, furtunele dintre turbina si intercooler si cele de dupa itercooler, incusiv EGR si galeriile de admisie. Pest tot era plin de ulei, mult ulei, luand in calcul faptul ca EGR l-am mai desfacut si curat acum 5 zile.

 

Nu am avut chei necesare sa desfac si turbina, suspectez o garinura uzata in turbosuflanta si de acolo uleiul respectiv pe tot traseul si poate si cunsumul meu anormal de mare.

 

Pana la urma am pus totul la loc, dupa ce am curatat piesele desfacute, iar dupa ce trec de RAR (joi) imi iau scule si o desfac din nou, sa vad ce se intampla in turbina.

 

 

 

 

 

@bogdanel_p

sa ne tii la curent cu ce se mai intampla dupe ce pui bascule spate si rulmentii sidupa ce reusesti sa cureti intercooler-ul si restul

 

Am pus basculele cu tot cu discuri pe spate si parca e alta masina......raneaza excelent, incomplarabil cu tamburii. Singura problema este ca nu-mi funcitioneaza deloc frana de mana. Cablurile s-au potrivit perfect (erau de la bascuelele cu discuri, cele de la Tamburi nu se potrivesc) si am inteles ca pt frana de mana am alti saboti (frana de mana nu actioneaza etrierul de pe spate) care probabil sunt uzati, sau nu trage cablul in interiorul discului. Inca nu stiu care e problema, dar ma voi lamuri si o voi rezolva.

 

Pe basculele acestea nu am pus rulentii noi ( ii am in portbagaj pt cand va fi nevoie) sunt rulmentii de pe ele, dar funrioneaza perfect. Printesa e foarte silentioasa, mai putin atunci cand aceeler si se aude un "vuiet", de parca isi ia zborul :bashwall:

Link to comment
Share on other sites

Arata-ne si noua masina :) pune-i niste poze la Topicul cu "E36 ! cate avem printre noi!" ( http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=39294 ) sau fa-i o prezentare la sectiunea "Masina mea"

Numai bine!!!

 

Gata, mi-am facut temele si mi-am prezentat printesa <_<

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=710989

 

Va multumesc tuturor pentru sfaturi si pareri. Daca mai aveti si alte inrumari pentru rezolvare problemei acestui topic....sunt numai ochi si urechi.

Link to comment
Share on other sites

Nu am avut chei necesare sa desfac si turbina, suspectez o garinura uzata in turbosuflanta si de acolo uleiul respectiv pe tot traseul si poate si cunsumul meu anormal de mare.

 

Nu te chinui sa desfaci turbina... Din ce am observat la motoarele noastre nu exista fitru epurator iar toti vaporii de ulei trec prin gaura de la capacul de la culbutori si ajung prin traseul de sub filtrul de aer direct la turbina...

In acelasi timp o parte din uleiul care ajunge sus pt a unge tachetii trece si el prin acea gaura din capacul culbutorilor si ajunge la turbina, iar turbina impinge uleiul pe admisie...

Un mecanic mi-a zis ca axul turbinei are 2bucse de carbon si daca s-au uzat bucsele trage ulei din motor...

Link to comment
Share on other sites

:unsure: erorile acestea le-am rezolvat usor....le-am sters <_< dar problema in sine inca nu este rezolvata.

 

 

 

... pai logica ta ma da pe spate.... ajung sa zic.... " da ! sigur.... tu stii mai bine..."

 

Pai frate erorile alea nu apar ca sa-ti dea tie preocupare pe la masina.... Ele nu au fost facute ca atunci cand apar, tu sa le stergi si se rezolva problema....

 

Asa faci si cand iti indica schimbarea de ulei ? resetezi ledurile de pe bord si gata frate,.,.,.,. E ca si cand ai schimbat uleiul !!!!

 

Esti tare ! Tine-o tot asa... :)

 

 

Cum am mai zis,,,, Tu stii mai bine.... Ce sa ma apuc eu acum sa te contrazic...

 

:bashwall:

Link to comment
Share on other sites

:unsure: erorile acestea le-am rezolvat usor....le-am sters <_< dar problema in sine inca nu este rezolvata.

 

 

 

... pai logica ta ma da pe spate.... ajung sa zic.... " da ! sigur.... tu stii mai bine..."

 

Pai frate erorile alea nu apar ca sa-ti dea tie preocupare pe la masina.... Ele nu au fost facute ca atunci cand apar, tu sa le stergi si se rezolva problema....

 

Asa faci si cand iti indica schimbarea de ulei ? resetezi ledurile de pe bord si gata frate,.,.,.,. E ca si cand ai schimbat uleiul !!!!

 

Esti tare ! Tine-o tot asa... :)

 

 

Cum am mai zis,,,, Tu stii mai bine.... Ce sa ma apuc eu acum sa te contrazic...

 

:bashwall:

 

:blink: multumesc pentru invatamintele tale...nu am vrut sa iau la misto indicatiile tale de a rezolva erorile, ci am incercar sa identific cauzele pentru care apar erorile respective. Tocmai de aceea ti-am spus ca erorile le-am reolvat foarte usor dar problemele persista.....nu stiu unde anume e problema exact (din cele trei posibilitati) tocmai de aceea am deschis acest topic, deoarece refuz ca cred ca toti cei trei senzori functioneaza incorect. Cred ca este o problema la senzorul de la pedala sau la pompa de injectie sau la turbosuflanta.

 

Ca sa le schimb pe toate trei ma costa foarte mult si probabil problema mea (consumul ridicat si tractiunea slaba a motorului va persista) poate este si o problema fizica (acel ulei pe traseul turbosuflanta-intercooler-EGR-adimisie aer) despre care dintr-un post de mai sus am aflat ca e oarecum normal la acest tip de motor.

 

Am incercat sa desfac turbina ca sa merg cu ea la un mecanic specializat in reconditionarea turbinelor.

 

Nu ma consider atotstiutor in ale mecanicii, cu atat mai putin la BMW, este primul BMW pe care-l posed.

 

Deci multumesc si continui sa citesc indicatiile celor care s-au mai lovit de astfel de situatii, fara sa facem misto gen......rezolva problemele... sau poate....schimba masina cu totul...asta stim cu totii, dar dupa ce am cheltuit deja aproape 2000 eur pe reparatiile unei masini care valoreaza tot cam atat, se cam goleste punguta si atunci trebuie sa identific corect problema pentru a nu schimba piese care sunt functionale.

 

Toate bune!

Edited by bogdanel_p
Link to comment
Share on other sites

Nu am avut chei necesare sa desfac si turbina, suspectez o garinura uzata in turbosuflanta si de acolo uleiul respectiv pe tot traseul si poate si cunsumul meu anormal de mare.

 

Nu te chinui sa desfaci turbina... Din ce am observat la motoarele noastre nu exista fitru epurator iar toti vaporii de ulei trec prin gaura de la capacul de la culbutori si ajung prin traseul de sub filtrul de aer direct la turbina...

In acelasi timp o parte din uleiul care ajunge sus pt a unge tachetii trece si el prin acea gaura din capacul culbutorilor si ajunge la turbina, iar turbina impinge uleiul pe admisie...

Un mecanic mi-a zis ca axul turbinei are 2bucse de carbon si daca s-au uzat bucsele trage ulei din motor...

 

Ai dreptate, nici eu nu am gasit nici un filtru epurator. Uleriul trece direct prin capacul filtrului de aer la turbina.

 

Stiu ca turbina trebuie sa fie lubrifiata in partea din mijloc, dar nu cred ca e normal, nici la acest tip de motor sa trimita uleiul mai departe spre intercooler, cand treaba ei este sa trimita doar aer.

 

Sigur garniturile de la trubina sunt uzate si scapa ulei pe acolo. Ieri am desfacut o parte din traseul de aer si era ulei (destul de mult peste tot). EGR l-am mai curatat acum 5 zile si ieri avea din nou ulei proaspat pe el, care siroia in partea de jos. Nu mai zic de furtunele dinaintea si dupa intercooler care aveau ulei si mazga unsuroasa de 2 mm pe ele.

 

Intercoolerul nu l-am scos pt ca nu mam priceput sa scot radiatorul mare de deasupra lui. iar timpul ma preseaza pt ca maine trebe sa ajung la RAR. Dupa RAR trebuie sa le descaf din nou, complet, ca sa curat intercoolerul de ulei si sa duc turbina la un mester specialist in turbine sa-mi reconditioneze ce e de reconditionat pe acolo.

 

Si asa sper ca, consumul meu sa revina la normal. Cat am mai mers in weekend cu masina prin oras....desi nu era aglomerat...mi-a consumat in jur de 12-13%.

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca turbina trebuie sa fie lubrifiata in partea din mijloc, dar nu cred ca e normal, nici la acest tip de motor sa trimita uleiul mai departe spre intercooler, cand treaba ei este sa trimita doar aer.

 

Sigur garniturile de la trubina sunt uzate si scapa ulei pe acolo. Ieri am desfacut o parte din traseul de aer si era ulei (destul de mult peste tot). EGR l-am mai curatat acum 5 zile si ieri avea din nou ulei proaspat pe el, care siroia in partea de jos. Nu mai zic de furtunele dinaintea si dupa intercooler care aveau ulei si mazga unsuroasa de 2 mm pe ele.

 

in legatura cu ungerea turbinei am primit raspunsul de mai jos...

(Calin78 @ 23/Apr/2009, 08:51) *
(mc_crbl @ 22/Apr/2009, 07:39) *

salut! cum se face ungerea turbinei???

cu uleiul de la motor, are o conducta care merge la turbo.

 

Intercoolerul nu l-am scos pt ca nu mam priceput sa scot radiatorul mare de deasupra lui.

nu trebuie sa dai radiatorul mare jos ca sa scoti intercoolerul... daca ai scut, da scutul jos si te bagi sub masina... defaci furtunele si vezi ca inercoolerul e prins in partea de sus in 2 cleme...parca trebuie sa impingi de o clema si apoi tragi in jos, iar din partea cealalta o sa iasa singur... te uiti atent si o sa-iti dai seama cum sa-l dai jos... numai sa nu-l bruschezi...

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca turbina trebuie sa fie lubrifiata in partea din mijloc, dar nu cred ca e normal, nici la acest tip de motor sa trimita uleiul mai departe spre intercooler, cand treaba ei este sa trimita doar aer.

 

Sigur garniturile de la trubina sunt uzate si scapa ulei pe acolo. Ieri am desfacut o parte din traseul de aer si era ulei (destul de mult peste tot). EGR l-am mai curatat acum 5 zile si ieri avea din nou ulei proaspat pe el, care siroia in partea de jos. Nu mai zic de furtunele dinaintea si dupa intercooler care aveau ulei si mazga unsuroasa de 2 mm pe ele.

 

in legatura cu ungerea turbinei am primit raspunsul de mai jos...

(Calin78 @ 23/Apr/2009, 08:51) *
(mc_crbl @ 22/Apr/2009, 07:39) *

salut! cum se face ungerea turbinei???

cu uleiul de la motor, are o conducta care merge la turbo.

 

Intercoolerul nu l-am scos pt ca nu mam priceput sa scot radiatorul mare de deasupra lui.

nu trebuie sa dai radiatorul mare jos ca sa scoti intercoolerul... daca ai scut, da scutul jos si te bagi sub masina... defaci furtunele si vezi ca inercoolerul e prins in partea de sus in 2 cleme...parca trebuie sa impingi de o clema si apoi tragi in jos, iar din partea cealalta o sa iasa singur... te uiti atent si o sa-iti dai seama cum sa-l dai jos... numai sa nu-l bruschezi...

 

Turbina se lubrifiaza printr-un furtul separat? deci nu prin acel orificiu care trece prin carcasa filtrului de aer?

 

Am sa redesfac tot traseul turbina-EGR dupa ce trec de RAR (joi) pana una alta dupa ce am impachetat totul la loc observ ca acel "vuiet" a disparut. Mi-a zis si mecanicul ca acela se poate datora elicei care se invarte permanent in fata motorului. Si vad ca de cand am curatat-o ieri de mazga si ulei nu mai se aude de parca decoleaza masina.

 

Dar in continuare consumul e mare. Trebuie sa-i dau de cap!

 

Mai scriu dupa ce demontez intercoolerul si vad ce balauri mai gasesc si pe acolo. Si poate garniturile uzate in turbina (cauza pt care gasesc mereu ulei proaspat dupa ea), Stiu ca tebuie sa functioneza pe o pelicula de ulei....dar nu pe siroaie.

 

Apoi merg din nou la terter.....sa vad ce mai apare.

Edited by bogdanel_p
Link to comment
Share on other sites

eu ma gandesc ca turbina cand absoarbe aerul filtrat trage si vaporii de ulei care se formeaza sub capacul culbutorilor... palele elicei de la turbina sunt propulsate de gazele de esapament care au o temperatura ridicata si incalzesc la randul lor turbina, care la randul ei incalzeste aerul absorbit... in acelasi timp turbina are si un compresor care comprima aerul, care in urma incalzirii se dilata si creaza o anumita presiune (nu stiu despre ce valori este vorba)... aerul astfel comprimat dar incalzit este trimis in intercooler pt a se raci ... in acelasi timp pt ca nu avem filtru epurator sunt absorbiti de turbina si cred ca se combina cu aerul si cand ajung in intercooler condenseaza si astfel apare ulei pe conducte
Link to comment
Share on other sites

eu ma gandesc ca turbina cand absoarbe aerul filtrat trage si vaporii de ulei care se formeaza sub capacul culbutorilor... palele elicei de la turbina sunt propulsate de gazele de esapament care au o temperatura ridicata si incalzesc la randul lor turbina, care la randul ei incalzeste aerul absorbit... in acelasi timp turbina are si un compresor care comprima aerul, care in urma incalzirii se dilata si creaza o anumita presiune (nu stiu despre ce valori este vorba)... aerul astfel comprimat dar incalzit este trimis in intercooler pt a se raci ... in acelasi timp pt ca nu avem filtru epurator sunt absorbiti de turbina si cred ca se combina cu aerul si cand ajung in intercooler condenseaza si astfel apare ulei pe conducte

 

Acesta este principiul clasic de functionare al turbinei. Am mai cautat pe net si am descoperit ca doar "miezul turbinei", partea dintre elicea propulsata de debitul de gazelde esapament si elicea compresorului este lubrifiata. Numai intre ele ar trebui sa fie ulei. Daca trimite ulei mai departe e ceva anormal si nu are ce sa fie decat una din garnituri uzate. Garniturile sunt dintrn aliaj care rezista la temperaturi f inalte, deci garnituri mai speciale.

 

Acuma, daca la motorul TDS este un alt principiu de funcionare si lubrifiere al turbinei, nu mai stiu.

 

Am sa vad despre ce e vorba dupa ce desac turbina si merg cu ea in mana la "turbinar" <_<

Edited by bogdanel_p
Link to comment
Share on other sites

Azi am pus din nou diagnoza pe masina si rezultatul.....nici o eroare <_< , dupa ce am sters data trecuta erorile de la turbina, pompa de injectie si senzorul de la pedala de acceleratie. Poate erau erori vechi care nu fusesera sterse, dupa ce se remediase problema. Ideea e ca in continuare consuma exagerat de mult.

 

Cert este ca nu are nici o eroare de ordin electric. Mai ramane de virificat partea mecanica: mecanicul mi-a recomadat sa merg la un specialist care sa-mi curete injectoarele. Ar fi singurul lucru suspect pentru consumul ridicat.

 

Daca nu functiona turbina, cica ar fi trebuit sa-mi scoata mult fum negru, ceea ce nu se intampla.

 

Alte pareri la problema consumului? Cine a mai avut aceasta problema?

Link to comment
Share on other sites

Azi am pus din nou diagnoza pe masina si rezultatul.....nici o eroare <_< , dupa ce am sters data trecuta erorile de la turbina, pompa de injectie si senzorul de la pedala de acceleratie. Poate erau erori vechi care nu fusesera sterse, dupa ce se remediase problema. Ideea e ca in continuare consuma exagerat de mult.

 

Cert este ca nu are nici o eroare de ordin electric. Mai ramane de virificat partea mecanica: mecanicul mi-a recomadat sa merg la un specialist care sa-mi curete injectoarele. Ar fi singurul lucru suspect pentru consumul ridicat.

 

Daca nu functiona turbina, cica ar fi trebuit sa-mi scoata mult fum negru, ceea ce nu se intampla.

 

Alte pareri la problema consumului? Cine a mai avut aceasta problema?

si eu am avut eroarea aia la pedala

aia apare de la mersul " rapid " prin bucurestiul minunat ( mergi mult cu masiana intre 1000 -1500 de ture )

daca o sa mai pui testerul pe masina peste 2-3 luni o sa vezi ca o sa reapara eroarea aia

cred ca e bine sa cureti injectoarele dar ai grija la cine te duci ca se dau multi ca stiu si mai rau le strica

vezi ca e un turc pe la viilor prin zona ( din pacate nu stiu exact unde e care e as in injectoare si pompe de injectie )

bafta!

am vazut pe alt topic ca stai prin dristor .. pe unde mai exact ca as trece sa-ti vad pisica neagra...

Edited by 4ucom
Link to comment
Share on other sites

ai fost la RAR azi?

cat e taxa de mediu?

de ce ti se pare exagerat consumul asta? e cu 1,5-2% mai mare decat consumul pe care il avea masina cand era noua

de la 9% consum urban la 12% consum urban e cam 30% in plus nu 1.5-2% <_<

Edited by 4ucom
Link to comment
Share on other sites

Azi am pus din nou diagnoza pe masina si rezultatul.....nici o eroare :) , dupa ce am sters data trecuta erorile de la turbina, pompa de injectie si senzorul de la pedala de acceleratie. Poate erau erori vechi care nu fusesera sterse, dupa ce se remediase problema. Ideea e ca in continuare consuma exagerat de mult.

 

Cert este ca nu are nici o eroare de ordin electric. Mai ramane de virificat partea mecanica: mecanicul mi-a recomadat sa merg la un specialist care sa-mi curete injectoarele. Ar fi singurul lucru suspect pentru consumul ridicat.

 

Daca nu functiona turbina, cica ar fi trebuit sa-mi scoata mult fum negru, ceea ce nu se intampla.

 

Alte pareri la problema consumului? Cine a mai avut aceasta problema?

si eu am avut eroarea aia la pedala

aia apare de la mersul " rapid " prin bucurestiul minunat ( mergi mult cu masiana intre 1000 -1500 de ture )

daca o sa mai pui testerul pe masina peste 2-3 luni o sa vezi ca o sa reapara eroarea aia

cred ca e bine sa cureti injectoarele dar ai grija la cine te duci ca se dau multi ca stiu si mai rau le strica

vezi ca e un turc pe la viilor prin zona ( din pacate nu stiu exact unde e care e as in injectoare si pompe de injectie )

bafta!

am vazut pe alt topic ca stai prin dristor .. pe unde mai exact ca as trece sa-ti vad pisica neagra...

 

stau la McDonalods la Dristor, dar pisica mea nu e neagra (nu trebuie sa te intorci 10 pasi <_< ). Maine ma apus sa-i desfac rotile spate sa vad in ce stare sunt sabotii de la frana de mana, asa ca voi fi la masina. Treci cand vrei si vorbim.

Link to comment
Share on other sites

ai fost la RAR azi?

cat e taxa de mediu?

de ce ti se pare exagerat consumul asta? e cu 1,5-2% mai mare decat consumul pe care il avea masina cand era noua

 

 

Am facut RAR-ul azi, am trecut fara probleme. Singurul lucru care m-a deranjat a fost ca handicapatul care masura noxele o tinea la 5000-5500 ture cateva secunde (pe rosu) pt care i-am luat toti vii si morti. Stiu a se tine turatia constanta cateva secunde acolo unde are maxumul de cai (4400 in cazul meu, din cate stiu).

 

IN rest totul ok, taxa e 1200 eur.

 

 

Consumul de 9% nu mi s-ar parea exagerat daca ar fi in oras (Bucuresti), dar atunci cand ai consumul acesta la o viteza 130-140 pe autostrada cred ca e un consum exagerat pentru acest motor, chiar cu uzura morala si fizica pe care o are.

Link to comment
Share on other sites

taxa de mediu pt a mea era de 1760Euro <_< ,si mi-au calculat la cursul zilei adica trebuia sa dau vreo 6500lei

si la mine cand merg peste 120-130km/h incepe sa consume cam 8%

daca merg pana in 120% imi ia cam 6-7%

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.