Jump to content

geometrie / unghi de fuga


Recommended Posts

mi-am pus bascule noi, bucse bascule si bielete antiruliu fata.

trebuie sa fac geometria-directie (unghiurile de fuga)...

unde-mi recomandati sa ma duc pe criteriu calitate/pret?

astept recomandari, merci

78602[/snapback]

 

In principiu daca nu a umblat la capetele de bara, nu s-a modificat nimic, pentru ca din alea se modifica geometria. Dar totusi, ar fi bine sa mergi si sa o faci.

Link to comment
Share on other sites

cu groapele din buc eu ash face unghiu de fuga in fiecare 6 luni :blink:

 

 

unghi de fuga facut full, adica fatza spate, castor, camber si thrust bearing, toate facute bine te costa putzin mai mult dar am vazut eu la mine diferentza ... e imensa fatza de doar unghiul de fuga

Edited by XR6
Link to comment
Share on other sites

cu groapele din buc eu ash face unghiu de fuga in fiecare 6 luni :blink:

unghi de fuga facut full, adica fatza spate, castor, camber si thrust bearing, toate facute bine te costa putzin mai mult dar am vazut eu la mine diferentza ... e imensa fatza de doar unghiul de fuga

78846[/snapback]

 

 

intrebare: daca rotile spate stau un pic inclinate(parcata fiind masina)...de la ce este?

Link to comment
Share on other sites

intrebare: daca rotile spate stau un pic inclinate(parcata fiind masina)...de la ce este?

78852[/snapback]

 

Ai incercat sa te uiti daca nu cumva ai parcat pe vreo bordura ? :blink:

...doar o parere.....

:)

Link to comment
Share on other sites

cu groapele din buc eu ash face unghiu de fuga in fiecare 6 luni :)

unghi de fuga facut full, adica fatza spate, castor, camber si thrust bearing, toate facute bine te costa putzin mai mult dar am vazut eu la mine diferentza ... e imensa fatza de doar unghiul de fuga

78846[/snapback]

 

 

si unde faci tu din australia toate astea in romania ????? :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

deci... pana la urma cea mai buna varianta ramane ...Sama Service?!

79062[/snapback]

 

Cea mai buna varianta ramane ... AB :blink:

Pe mine m-a costat 3 milioane. Asta la un E39 care are si pe spate o gramada de reglaje.

Link to comment
Share on other sites

intrebare: daca rotile spate stau un pic inclinate(parcata fiind masina)...de la ce este?

78852[/snapback]

 

 

Deci nu stiu de alte BMW's decat de E36 care pe fatza potzi relga unghiul de fuga, camber, caster, steering box si thrust bearing, iar pe sate unghiul de fuga (pana la 3 grade), camber si caster.

 

Toe In/Out (unghiul de fuga) - in grade cate grade stanga drepata are fiecare roata de pe fatza, la ceva masini se poate seta si pe spate, eg. BMW

 

Camber - in grade in relatzia rotzii cu axa verticala, la negativ rotzile apar cum ai avea in portbagaj juma de tona de caramizi. Putzin negative caster e OK prea mult roade cauciucurile si pierde tractziune. Depinde de tzara in care conduci deobicei cam 1.2 negative caster se pune pe partea opozita a volanului, asta ca drumurile nu sunt drepte si putzin inclinate sa nu stea apa pe ele cand ploua, asta ajuta masina sa mearga drept daca iei mainile de pe volan, este mai elegant asa decat sa ii dai 1 grad de toe in la aceiasi roata.

 

Castor - este in grade dar mai greu de expicat, mere mana in mana cu Camber. Cel mai bine se vede la mercedesuri si mai ales alea din anii 90-95, and intoarce unu dala roata zicic a pica roata jos de la cat Caster are. Ceva genu cand iei curba roata nu se invarte de la stanga la dreapta numai, dar se si inclina putzin asta depinde si de Camber, cu cat ai camber mai mare cu atat se dubleaza Castor. Oricum multe masini nu mai au reglaje pentru asa ceva.

 

Steering Box Allignment este cand multe cutii de directie au adjustment pentru a le misca putzin de la stanga la dreapta. La BMW potzi doar sa reglezi greutatea volanului la cutia de directzie ..atat.

 

Deobicei probleme apar cand pui suspensie mai joasa, dai in negative Camber imediat, la unii le place "look"'ul dar se distrug cauciucurile imediat. Mai ales pe e super nasol ca pierzi din tractziune, pe fatza e bine sa ai cat mai mult Camber daca se poate, adica sa decizi intre tocitura de rotzi si beneficiul de a avea putzin negative Camber. Mie imi place a am vro 2.5 grade peste standard, e cea mai simpla solutzie sa dai afara understeering din masini deoarece toate sunt facute din fabrica sa understeer inainte de oversteer (including BMW). Added bonus e ca simtzi cum masina ia curbe mai bine cu -2.5grade de Camber, parca tai curbele cu o lama nu cu cutzitu de tort :blink:

Link to comment
Share on other sites

Daca mai scrii in engleza...

79272[/snapback]

Explicatiile erau pertinente. Doar ca poate nu stie omul sa le zica in romaneste. De fapt, nici eu nu stiu cum se cheama in romaneste camber, castor, toe-in, etc. Si sa fiu al naibii daca as cauta in DEX doar pentru atita lucru (sa le explic la altii pe un forum). Hai sa fim mai intelegatori. Pe cine roade ca nu intelege, sau e ruda cu Pruteanu, sau cauta singur explicatiile astea in romaneste (ii urez mult success) sau plateste pe cineva sa-i traduca. Eu apreciez efortul omului ca a descris notiunile implicate in reglajele numite generic "geometrie roti" (ca de fapt sint reglajele suspensiei si directiei).

Link to comment
Share on other sites

roata de pe fatza, la ceva masini se poate seta si pe spate, eg. BMW

 

Castor - este in grade dar mai greu de expicat,

79264[/snapback]

 

 

Castor este altceva :blink:

 

Caster negativ sau pozitiv reprezinta pozitia rotii,mai in fata sau mai in spate fata de pozitia normala(o explicatie,cat de cat :) ).

Link to comment
Share on other sites

Eu am facut si la Sama si in vreo 3 alte parti.

 

Sama e mult mai scump, degeaba, dupa parerea mea.

 

Toate au computer, majoritatea au acelasi program de calculator si deci implicit aceleasi date.

 

Nu vad de ce sa mai dau 2 milioane la sama, si sa-mi zica ca, stii pe spate nu prea se regleaza nimic, dar costa 1 mil :blink:, decit sa dau la orice alt service cu computer vreo 2-3-400 mii lei.

Link to comment
Share on other sites

Eu am facut si la Sama si in vreo 3 alte parti.

 

Sama e mult mai scump, degeaba, dupa parerea mea.

 

Toate au computer, majoritatea au acelasi program de calculator si deci implicit aceleasi date.

 

Nu vad de ce sa mai dau 2 milioane la sama, si sa-mi zica ca, stii pe spate nu prea se regleaza nimic, dar costa 1 mil :blink:, decit sa dau la orice alt service cu computer vreo 2-3-400 mii lei.

79610[/snapback]

Ok, asta vroiam sa stiu. Daca isi meirta cei 2.5 milioane pe care ii cer cei de la SAMA... printre altele, la ei un cauciuc continental costa 11.5 milioane iar eu am comandat in alta parte 2 (aceeasi firma si caracteristici) cu banii astia.

Deci sa caut si in alte locuri, recomanda-mi si mie un service pe unde ai fost tu daca tot zici ca ai facut geometria si prin multe alte locuri...

MERCI

Link to comment
Share on other sites

Daca mai scrii in engleza, iti sterg posturile. Daca tot vrei sa dai explicatii la ceilalti membri, fa efortul si scrie romaneste, nu toata lumea intelege ce scrii.

79272[/snapback]

 

 

5. Greseli de tipar, gramaticale sau ortografice. Având În vedere ca avem membri activi a caror limba materna nu este limba Româna, Încercati sa-i ajutati sa se exprime corect in limba româna fara a jigni. Trebuie sa fim recunoscatori acestor membri pentru ca participa alaturi de noi la un forum În limba româna. De cate ori un vorbitor de limba engleza v-a luat peste picior pe un forum de limba engleza pentru o exprimare poate mai stângace dar inerenta?

 

 

O sa ma abtzin sa mai postez daca te supara, si fa un "sticky" cum se cheama "sticky" in romaneste? la forum unde interzici engleza.

Edited by XR6
Link to comment
Share on other sites

numai daca conduci un beatle din ani 70 :blink:

79682[/snapback]

Oare ?

Degeaba te-ai laudat ca ti-ai reglat ca lumea directia, inseamna ca erau total pe dinafara meseriasii. Sau au aplicat regula "merge si asa" ? :)

 

Lasand gluma la o parte, de obicei la BMW directia se regleaza corect cu masina incarcata. De exemplu la majoritatea modelelor, cum ar fi seria E46, E34, E39, E60 sunt urmatoarele cerinte de incarcare :

- cate 68 kg pe locurile din fata

- 68 kg pe centrul banchetei

- 21 kg in portbagaj

- rezervorul full

 

Parerea mea e ca directia trebuie reglata la reprezentanta, nu la un service oarecare care se lauda ca are nu stiu ce computer. Este prea important pentru siguranta si pentru "sanatatea" cauciucurilor ca sa facem economii aici.

Oare chiar credeti ca meseriasii aceia sunt asa de priceputi de sunt in stare sa stie sa regleze directia la toate marcile si tipurile de masini ? Mai sa fie. De obicei dau si ei de 2 ori cu cheia, se uita un pic, daca e ceva prea complicat sau nu pricep sar la pasul urmator.

Regula lor de baza e "merge si asa" !

Din pacate insa, la reprezentanta BMW nu-ti regleaza directia daca nu ai jentile originale BMW, adica sa ai si cele 5 gauri mai mici dintre prezoane. In acele gauri se fixeaza echipamentul de reglaj. Pus acolo este mult mai precis decat montat pe buza jentii care poate fi stramba, deformata si ca urmare pot aparea erori.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

aici esti gresit, defiecare data cand imi fac wheel alignment ma intraba daca am suspensia modificata sau daca e suspensie M, de ce crezi ?

 

doar unghiu de fuga nu conteaza cat ai in masina, unghiu de fuga e stanga/dreapta potzi sa incarci masina cat vrei tu ala nu se schimba, insa camber/caster se schimba.

 

pentru ca ei deja in aparatura de reglaj au setarile care vin standard de la BMW. Deci ce mia spus mie tipul de la Bridgestone e astfel ... intradevar cel mai bine e sa fie greutate in masina cum ai conduce masina normal insa ei au un standard in care a fost luate masurile cu cineva/greutate in masina apoi masuri fara nimeni in masina, si diferentza intre cineva/greutate si masina goala o pune in aplicatzie cand face reglajul camber/castor. Ba mai mult daca ai cauciucurile mancate pe o parte iau si aia in consideratzie, dupa cum am vazut masina sta pe 4 suporturi care masoara cum calca cauciucurile si au niste laser beams care merg la rotzile din spate si fatza.

 

Te mai intreba daca conduci masina sportiv si daca vrei sa sacrifici putzina viatza din cauciururi pentru mai mult "feel" la "turn in" sau daca vrei sa scotzi/adaugi putzin understeer/oversteer.

 

Un unghi de fuga la noi e $45 si un setup complet "complete wheel alignment" este intre $150 si $180

 

Nu stiu cum se face la voi pentru ca nu am avut nevoie sa fac cat timp am stat in hollidays dar deobicei daca intrebi sa itzi faca unghiul de fuga doar ala tzil face.

 

Daca ei itzi fac tzie wheel alignment asa .. si nu nu ai tancu plin si pe nima in fatza langa tine sau in spate ce se intampla? :blink:

 

cum am mai spus .. greutatea nu conteaza la unghiul de fuga! greutatea conteaza la camber/castor si nu numai greutatea ci si daca suspensia e mai joasa/inalta decat standard.

 

Cel putzin eu am vazut mare diferenta intre 1.5 grad pana in 2 grade de camber la masina, defapt diferentza e imensa!

Edited by XR6
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.