Jump to content

Reparatie capitala BMW 320i 1992


Liviu320

Recommended Posts

Salut.

De curĂŽnd am avut contact cu un BMW seria 3, mai exact un 320 din 1992 si trebuie sa spun ca felul in care merge m-a cucerit. Motorul are 245.000 km si nu papa pic de ulei, sunetul este demential si puterea e exceptionala. Inca de cand am condus-o m-am gandit sa o cumpĂŁr. MaÂşina e a unui prieten, e recent adusĂŁ din Italia si e de vanzare.

Dar, in afara de motor care functioneaza impecabil, starea maÂşinii e cam deplorabila. Ăntrebarea mea pentru voi e: cam cat m-ar costa sa o transform intr-o maÂşina de weekend si de liniuĂže, fiabilĂŁ? BineinĂželes ca ma aÂştept la o suma aproximativĂŁ, worse case scenario ...

Si ca sa nu discutam aiurea o sa va fac o lista a problemelor:

 

INTERIOR: masina a fost complet retapitzata, singurele probleme care raman: macarale geamuri electrice, maciulie schimbator viteze si mecanismul schimbatorului de viteze care are un joc infiorator.

EXTERIOR:

1. Esapament spart.

2. Bucse braĂž fata stĂŽnga +dreapta

3. Rulmenti fata + spate, stanga +dreapta

4. Pivoti stĂŽnga + dreapta

5. Capete de bara stg +dr

6. Amortizoare - toate 4 - reconditionat

7. Posibil CasetĂŁ de direcĂžie- atunci cand miÂşc volanul huruie ĂŽngrozitor.

8. Posibil pompa injecĂžie- relantiul motorului, dupĂŁ ce se incalzeste un pic, oscileazĂŁ intre 1000 si 2000 rpm.

 

Nu ma pricep deloc la acest gen de maÂşina, deci daca am scris ceva eronat mai sus sa nu-mi dati in cap <_<

Sunt doar presupuneri emise in urma unui test drive destul de consistent.

 

Bun, astea fiind zise .... poate reusiti sa imi dati o mana de ajutor.

 

Masina nici nu e inmatriculata, e necirculabila ....

Locatia: Craiova.

Link to comment
Share on other sites

ba frate ferestete de ea vezi ca e non euro si taxa cea noua te ajunge pe la 6000-7000 euro si eu am patit la fel

am dat pe ea 2000 masina e tot un 320 din noiembrie 91 si am platit taxa 2000 de euro atunci era taxa veche

daca vrei sa o inscri in romania nu merita

Edited by nap605
Link to comment
Share on other sites

Oameni buni omul v-a intrebat ceva!!! Raspunde-i-ti la ce a intrebat!

Si ca sa nu discutam aiurea o sa va fac o lista a problemelor:

 

- macarale geamuri electrice 410lei bucata cu tot cu motoras; sau mai ieftine la dezmembrari...

- maciulie schimbator viteze gasesti SH cu vreo 50lei;

- pentru mecanismul schimbatorului de viteze nu stiu un pret informativ;

- esapament spart... Am vazut din inox SH la 150euro tot traseul pt esapament;

- bucse braţ fata stĂŽnga +dreapta am schimbat acum 2luni cu 70lei setul(stanga+dreapta) Lemforder;

- rulmenti fata + spate, stanga +dreapta daca iti trebuie tot kitul (rulment, piulita si siguranta) am vazut pe original la 180lei (era kitul pt puntea spate) numai pt o parte, dar gasesti si mai ieftin ...

- pivoti stĂŽnga + dreapta eu am dat 144lei parca;

- capete de bara stg + dr nu stiu pretul dar presupun ca nu trece de 300lei;

- amortizoare - toate 4 - reconditionat...aici nu ma bag pt ca nu ma pricep;

- posibil Casetă de direcţie... Gasesti SH la dezmembrari...

- Posibil pompa injecţie- relantiul motorului, după ce se incalzeste un pic, oscilează intre 1000 si 2000 rpm... Nu ai pompa de injectie pt ca nu e motor diesel... Da un search pe forum pt a vedea posibilele cauze pt care oscileaza la relanti si rezolvarile...

 

In mare cu aproximativ 1000-1200euro iti rezolvi problemele de mai sus luand in calcul ca o sa cumperi majoritatea pieselor noi... Daca o iei ieftin de la prietenul tau cred ca se merita investitia...altfel orienteaza-te pt o masina de prin '94-'95 daca vrei sa o inscrii in Romania pt ca e taxa mai mica daca e Euro2... Oricum si alta masina daca iei tot va trebui sa investesti in ea pt a schimba diverse... Decizia iti apartine!

Masina nici nu e inmatriculata, e necirculabila ....

Locatia: Craiova.

Cineva zicea mai sus ca e scumpa inscrierea masinii in Romania... Daca te intereseaza te pot ajuta sa o inscrii in Bulgaria pt 550euro daca motorul are pana in 120kw...

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

faza cu non euro se rezolva rpd, e 100e un kit twintec, mai dai la omologare 6 mil si maxim 2-3 mil la montaj si ai scapat de taxa aia uriasa de non euro... totul cu conditia sa il montezi inainte sa faci rar-ul ca daca ti-au scos-o pe dosar la grivita non euro pe urma tre sa platesti o taxa de reincadrare poluare de 12,5 mil

pentru omologarea twintec-ului iti trebuie : factura de achizitie a kitului, un certificat de autenticitate (care iti vine in pachet cand il cumperi), factura de montaj si un KAT test care sa iti masoare noxele dua montaj sa fie in parametrii euro 2 si cam atat

 

"capete de bara stg + dr nu stiu pretul dar presupun ca nu trece de 300lei " nu gasesti de cumparat nou doar capatul de bara, trebuie sa cumperi toata bieleta si costa in toamna 220 lei la Autonet

"posibil CasetĂŁ de direcĂžie... Gasesti SH la dezmembrari" - e 150e la baietii de pe forum, SH

"Posibil pompa injecĂžie- relantiul motorului, dupĂŁ ce se incalzeste un pic, oscileazĂŁ intre 1000 si 2000 rpm" daca ea de fapt trage sa moara si intra socul si de aia oscileaza e posibil sa fie pompa de benzina sau sa traga aer fals pe undeva (furtune, debitmetru, etc) aici iti dai seama numai dupa o diagnoza facuta bine sau un control amanuntit in service

Edited by Asgaard
Link to comment
Share on other sites

eu stiu multi baieti care au adus masini care erau Euro1 cu kituri de astea montate ca sa polueze mai putin si in Germania erau D3... ei se asteptau la RAR sa iasa Euro2... La noi la RAR au o baza de date si poti sa ai kit montat pe masina pt Euro4 daca masina e Euro1 in acte asa o sa ti-o scoata si ei...

Nu te contrazic cu omologarea aia dupa ce montezi kitul... Dar faza asta o faci ca sa fii mai prietenos cu mediul si sa poluezi mai putin!

Sau daca o sa se puna un impozit in functie de cat poluezi atunci multi o sa-si monteze kit de ala si o sa-l omologheze

Link to comment
Share on other sites

Pretul pentru care as cumpara-o ar fi de 1300 euro.

Sunt de acord cu voi, deja caut alta si ma interesez de posibilitati in acelasi timp.

Multumesc pentru preturi, nu sunt deloc mari ! Nu e chiar asa de dificil de realizat reparatia asta capitala.

Masina a fost adusa in tara inainte de 10 decembrie 2008, deci beneficiez de taxa auto veche, si cred ca este EURO 2.

Pana acum ... am plecat de la dacie, fabia diesel, octavia diesel, c4 benzina si acum am un astra h diesel. Dar de BMW-ul asta m-am indragostit. Trage foarte foarte bine pentru varsta ei si nr. de km on board. Iar placerea de a o conduce e de nedescris. Probabil se datoreaza simplismului masinii, felul in care "comunica" cu soferul, pozitia de sofat, sunetul motorului, etc.

Repet, ideea in care as vrea sa iau masina asta e sa am o masina de weekend si de burnin` rubber ...

Link to comment
Share on other sites

Pei ca sa beneficiezi de taxa veche pt masinile aduse in tara pana pe 15 dec 2008 ar fi trebuit sa se fi dus prietenul tau sa depuna dosarul pentru decizia de plata la administratia financiara in cele 20zile de cand s-a dat Ordonanta 7/2009, iar taxa de mediu sa o platesti in cele 90zile alocate acesti ordonante... daca te duci tu acum sa depui dosarul o sa-ti dea decizie de plata pt taxa dubla...

Ma indoiesc ca masinile din '92 (ma refer la BMW) sunt Euro2... in cel mai bun caz sunt Euro1

 

Atentie mare – DATA FABRICATIEI si nu data inmatricularii, cea trecuta pe talonul strain.

 

Pentru a avea un tablou complet al acestei probleme, iata istoricul standardelor europene pentru emisiile masinilor mici (sub 3,5t) din vestul Europei:

 

- non-euro pana in Iulie 1992.

- Euro1 din Iulie 1992

- Euro2 din Ianuarie 1996

- Euro3 din Ianuarie 2000

- Euro4 din Ianuarie 2005

 

Si in viitor:

- Euro5 din Septembrie 2009

- Euro6 este in proiect, neavand inca o data finala de implementare.

 

In absenta unui inscris Euro clar, avand doar norma D in cartea de identitate (Fahrzeugbrief), este dificil de ales o masina Euro3 cunoscand doar anul de productie 2000, un an de tranzitie tehnologica prelungita. Exista totusi un instrument ajutator, un tabel RAR suficient de explicit pentru a face diferenta intre Euro2 si Euro3. Este vorba despre vechiul tabel folosit de RAR pentru a permite inmatricularea unui autoturism minim Euro3. Daca exista codul motor al masinii alese in tabel, inseamna ca masina este minim Euro3. Daca nu e maxim Euro2, tabelul poate fi vizualizat/descarcat de aici: http://www.rarom.ro/Liste_euro3.pdf

 

PS : acum sper ca lucrurile sunt mai clare

 

Daca masina e in stare buna in afara de ce trebuie sa schimbi acum la ea si reusesti sa o iei masina cu 1200-1300euro si mai bagi vreo 1500euro pt reparatii eu zic ca se merita sa o iei... si alta masina mai tanara cu 4-5-6 ani daca iti iei in primul rand o gasesti mai scumpa si in al doilea rand tot trebuie sa bagi bani in ea ca sa o pui la punct...

M-am uitat la calculatorul de pe autovit si taxa veche pana la 14.12.2008 ar fi fost 699,3euro, iar incepand cu 19.02.2009 taxa aste 2.797,2euro

 

Taxa noua(dupa 19/02/2009)____/___ Taxa veche (01/07/2008-14/12/2008)

Taxa specifica CO2: 0__________/___ Taxa specifica CO2: 0

Taxa specifica pe cilindree:14.00_/___ Taxa specifica pe cilindree:7.00

Cota reducere:90.00__________ /___ Cota reducere:95

Vechime:Peste 14 ani__________/___ Vechime:Peste 15 ani

Taxa:2,797.20 E ____________/___ Taxa:699.30 E

Taxa:10,451.46 RON__________/___ Taxa:2,612.86 RON

 

Diferenta: 2,097.90 E adica 7,838.59 RON mai mult decat vechea taxa

 

O varianta ar fi sa o inscrii in Bulgaria pt 550euro!

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

Nu inscrierea e problema, din start m-am gandit la bulgaria, nu am de gand sa dau bani statului roman.

Problema era numarul de necunoscute, in ceea ce priveste costurile cu reabilitarea masinii. Acum ca am aflat care-i baiu`, o sa mai strang niste banuti o luna doua sa am si de reparatii si ma duc sa o iau din germania direct.

Poate am norocul sa gasesc vreun 328 sau 330 la un 2-3000 de euro ...

Link to comment
Share on other sites

eu stiu multi baieti care au adus masini care erau Euro1 cu kituri de astea montate ca sa polueze mai putin si in Germania erau D3... ei se asteptau la RAR sa iasa Euro2... La noi la RAR au o baza de date si poti sa ai kit montat pe masina pt Euro4 daca masina e Euro1 in acte asa o sa ti-o scoata si ei...

Nu te contrazic cu omologarea aia dupa ce montezi kitul... Dar faza asta o faci ca sa fii mai prietenos cu mediul si sa poluezi mai putin!

Sau daca o sa se puna un impozit in functie de cat poluezi atunci multi o sa-si monteze kit de ala si o sa-l omologheze

 

eu am m50 motorul (care e din fabrica non euro) si am kitul acela omologat si masina mea e euro2 ... daca nu ma crezi iti pot da un scan de pe cartea masinii ca sa te convingi

Stii tu ceva dar nu tot... Ideea e in felul urmator : in momentul cand te duci cu kitul montat la voluntari ,dupa ce iti dau baietii bun tehnic, te trimit la grivita pentru stabilirea normei de poluare. La grivita nu e suficient sa ai kitul montat , ci trebuie sa ai si documentatia necesara pentru a fi recunoscut de ei (adica factura de achizitie, factura de montaj, KAT test facut cu noxe in parametrii euro2 si certificatul de autenticitate al kitului).Daca nu ai aceasta documentatia atunci ei nu il recunosc desi il ai montat si iti trec norma de poluare cu care a iesit motorul din fabrica (in cazul nostru E0)

Link to comment
Share on other sites

Acum ca am aflat care-i baiu`, o sa mai strang niste banuti o luna doua sa am si de reparatii si ma duc sa o iau din germania direct.

Poate am norocul sa gasesc vreun 328 sau 330 la un 2-3000 de euro ...

 

Ai grija ca la masinile cu puterea motoarelor peste 150KW e scumpa inscrierea si in Bulgaria...

Bafta!!!

 

@Asgaard ti-am zis ca nu te contrazic... probabil baietii nu aveau acea documentatie si nu aveau nicio sansa sa le-o treaca la RAR Euro2... eu am facut RAR-ul la pe Grivitei si a iesit euro2 fara emotii (masina e produsa in octombrie '96)

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

la euro 2 taxa pt un motor de 2000 e Taxa:1,314.06 E cu un curs de 1e=3,75lei , la asta mai adauga 200-250e kitul si montaj si o sa vezi ca te costa cam 1500-1600e sa o inscrii acum in tara, cu un pret de achizitie de 1300 si mai pui si reparatii 1500 o sa vezi ca te duce undeva la 4500e, hai sa zicem prin absurd 5000e sa fie totul tipla (din cate ne-ai zis tu)

 

Esti dispus sa "dai" 5000e pe masina asta? crezi ca se merita?

 

PS:1) eu cred ca acum ar trebui sa ai o viziune clara asupra lucrurilor , stii cam cat de mare ar fi toata investitia, DECIZIA E A TA ..

2)inafara de bani trebuie sa te gandesti si la cata alergatura e, cat stres si cat timp de pierdut ai la dispozitie, in locul tau sincer mi-as lua una inscrisa de curand la vreo 3000e si as mai baga vreo 2000 in ea sa o reconditionez (toata chestia e sa fie motorul si tabla buna, restul se fac...)

Link to comment
Share on other sites

Asa e cel mai bine.strangi bani si te duci tu sa iti cumperi din strainatate.

Oricum, afacerile cu familia sau prieteni nu prea sunt indicate! <_<

Decat sa ii cumperi masina prietenului tau, si dupa aceea sa-l bati la cap ca de ce ti-a dat-o asa de "distrusa", mai bine te duci sa o cumperi si sa o cauti cu mana ta!

 

Dupa ce te hotarasti, sau o cumperi, da-ne un semn!

Edited by Alecsandrel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.