Jump to content

320d e46 sau 325i e46


robi

Recommended Posts

Eu nu inteleg unu lucru: de ce Dumnezeu de fiecare data cand un om vrea sa-si ia o masina noua neaparat nu diesel, ca vorba aia "rade fetele de tine la semafor bueeei". Da chiar totul la un BMW se rezuma la plecat de pe loc pe rosu?! Eu credeam ca asta e doar o mica parte din placerea de a conduce si nu totul! Si eu mi-as lua un benzinar, insa numai si NUMAI motor mare. In urechile mele(poate altcuiva ii place) un benzinar mic(sub 2.0) suna a aspirator. Daca omul vrea putere e evident sa-si ia 325i-ul numai sa nu se astepte la prea multa economie cand vine vorba de consum. Multa lume spune ca benzinarul consuma doar cu putin peste diesel. Adevarat doar pentru cazul in care mergi temperat si cu ochii pe consum. Cand ai insa atata putere sub capota, te mai gandesti ca "stai bre...da consumul?". Nu...ii dai. Eu am avut un 525d si daca mergeam ca la carte ajungeam in extraurbat la nivelul de consum al 318-ului si in oras cu foarte putin peste! Da credeti ca aveam rabdare? Cand stii ca poate, ii dai...nu neaparat pe rosu, dar fortezi ceva mai mult...si uite asa ma trezeam cu 12-13l/100km pe E39.

 

Mai pe scurt:

 

Diesel = Workhorse loial si fiabil care-ti da si ceva peroformante

Benzinar = Rapid si puternic, insa ceva mai ineficient la consum

 

Eu unul am o singura regula cand imi cumpar masina:

 

< 2.5l => diesel(desi sunt cateva exceptii gen 330xd care tare tare ma tenteaza, insa exista si 320xd in aceeasi ordine de idei)

> 2.5 => benzina(desigur cu micile exceptii)

Edited by f1bogdan
Link to comment
Share on other sites

la fel ca ce a zis f1bogdan mai sus.. depinde pt ce iei masina daca vrei consum redus ia diesel daca nu te int cat consuma ia benzina oricum e bmw oricum nu o sa mergi decent cu el o sa ii dai talpa pt ca e misto senzatia :) cel mai bine ar fi daca ai avea niste prieteni care au niste masini asemanatoare sa vezi diferenta la condus si diferenta la consum si tu constati dupa aia <_<
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa intru in eterna polemica despre benzina si motorina, mie sincer imi plac amandoua....DAAAR concluziile mele:

 

- am condus 325ci: motorul suna bine in ture, trage destul de frumos insa nu m-a dat pe spate cum ma asteptam, fiind obisnuit cu cei 184 cai de la 330d-ul meu, consumul la mers extrem de linistit si doar seara prin Bucuresti era peste 15% (nu sariti ca nu era reglata, ca avea probleme, etc pentru ca masina era intr-o stare exceptionala)...parerea mea e ca daca vrei intr-adevar sa simti putere, 325i-ul te va imbata doar cu apa rece pentru o scurta perioada de timp pana te obisnuiesti si apoi o sa vrei ceva mai mult.

 

- 320d-ul e90 poate fi o alternativa, masina mai noua, taxe mici, consum bun, trage acceptabil

 

- 330d e46 - indiferent ca e modelul de 184 sau 204 cai o sa-ti trezeasca niste emotii <_< consumul in Bucuresti e undeva la 10.5-11%, circul zilnic cu ea dar nu prind blocaje mai deloc. despre fiabilitate, am schimbat in 2 ani doar consumabile, amortizoarele ca aveau si ele o varsta, bucsi, basculele, bieletele antiruliu si flansa cardanica. basmele cu forja la ITP de-ti crapa motorul eu nu le cred, mie nu mi-au forjat-o deloc, spaga 30 ron...simplu. n-a picat turbina, nici ambreiaj sau volanta, terminati cu prostiile astea...si masina vede si 4000 ture...si uneori mai mult...trage perfect si se aude demential.

 

- 330d e90 - am avut ocazia sa-l testez...n-am cuvinte...masina de vis :)

Link to comment
Share on other sites

am condus 325ci: motorul suna bine in ture, trage destul de frumos insa nu m-a dat pe spate cum ma asteptam, fiind obisnuit cu cei 184 cai de la 330d-ul meu

Cai cai are 325ci-ul ?

Link to comment
Share on other sites

ma faci sa rad sincer :) masina aia era intr-o stare foarte buna, crede-ma...si se mergea foarte frumos cu ea...sub consumul asta nu scotea in oras.

 

nu vreau sa intru in polemica, fiecare declara consumul care il vrea. daca asta te face pe tine mai fericit, poti sa afirmi ca un 325i consuma 11 in oras <_<

Link to comment
Share on other sites

@Pyu-192 CP

Imi vine sa rad, dar ma abtin.

- am condus 325ci: motorul suna bine in ture, trage destul de frumos insa nu m-a dat pe spate cum ma asteptam, fiind obisnuit cu cei 184 cai de la 330d-ul meu

184 cai trag mai bine ca 192.

 

Multumesc, asta vroiam sa stiu.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

325 CI

 

Engine : 6 cylinders in line 2494 cm³ 24 valves

Power : 192 PS (141 Kw / 189 hp) at 6000 tr/min (Max RPM 6500 tr/min)

Torque : 245 Nm (25 mKg / 181 Lb-Ft) at 3500 tr/min (~ 122PS)

Ratios : 77 PS/L (57 Kw/L) - 98 Nm/L

 

Max Speed : 232 Km/h

400m : 15.5 s.

Km : 28.3 s.

0 to 100 : 7.1 s.

 

330 D

 

Engine : 6 cylinders in line 2926 cm³ 24 valves diesel Turbo

Power : 183 PS (135 Kw / 180 hp) at 4000 tr/min (Max RPM 4750 tr/min)

Torque : 390 Nm (39.8 mKg / 288 Lb-Ft) at 1750 tr/min (~ 97PS)

Ratios : 63 PS/L (46 Kw/L) - 133 Nm/L

 

Max Speed : 229 Km/h

400m : 16 s. ( passing at : 144 Km/h )

Km : 29 s. ( passing at : 185 Km/h )

0 to 100 : 8 s.

 

 

Cat despre consum in oras, atat eu cat si alti POSESORI de 325 (nu vorbitori din carti) spunem ca este de 14% ziua si 11-12% seara/noaptea la un mers civilizat si fara multa glomeratie!

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

Masina mea : 530dA (231hp/510nm).

Masina sora-mii e36 325coupe automat.

 

Ii iau masina destul de des cand ma duc la munca ca sa mai diversific senzatiile (200km dus intors), deci am ocazia sa fac comparatia saptamanal intre motoare.

Ambele masini sunt in toate mintile, eu ma ocup de amandoua.

 

La 2.5 singurul lucru frumos este sunetul motorului si faptul ca urca in ture progresiv cu puterea , in rest nu se compara sub nici o forma cu M57 3.0 diesel. Stiu ca pe e36 cutia automata e cam prostuta ca performante , am condus si 325 manual , e mai rapida dar nu e de senzatie.

Ce se simte primul lucru la o masina este cuplu ( senzatia de bagat in scaun) , iar 325 se aude frumos dar parca sta pe loc si abia pe la 3000 incepe sa impinga, pe cand un 3l diesel in a-2-a calcata brusc se simte in muschii gatului.

Nu mai vorbesc ca in trafic normal, oras sau autostrada e mai incomod de condus o masina pe benzina, pentru ca trebuie turata peste 3000 ca sa traga.

Ca sa nu mai zic de reprizele 80-130 pe care le are un 330d sau un 530d.

Ca senzatie eu zic ca un 3l diesel este peste 2.5 iar performantele sunt asemanatoare, acum la intretinere depinde de ce masina nimeresti, cati bani ai de investit, ce mecanic te ajuta.

Si mai e un lucru, la 3l diesel cu max 500 euro mai castigi 40 cai, 30% cuplu, si 0.8 sec 0-100km, si deja e alta masina la 510nm.

De plictisit oricum te plictisesti de amandoua motoarele in 6 luni sau 1 an, si vrei ceva mai mare si mai rapid.

Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare o aberatie TOTALA sa compari mere cu pere. Iei un motor de generatie noua de pe un E39 (care mai are si resoftare dupa cate vad din semnatura) si il compari cu un amarat de E36 cu cutie AUTOMATA (fie el si 325)?!
Link to comment
Share on other sites

si mie mi se pare o tampenie compari o masina de 8 ani cu una 14-15 ani sau cat are E36 pai in primu rand tehnologia a progresat foarte mult iar cine stie cati cai o mai avea E36 ala sunt mai multe la loc acia totusi nu e buna comparatie daca vrei sa compari.. compara 2 masini noi.. nu una mai noua alta cu aproape de 2 ori mai vehe decatcealalta <_<

 

plus de asta cat au evoluat cutiile automate de atunci pana acu

Edited by ins1dez
Link to comment
Share on other sites

330d manual 6 01-03 7.8 sec 184 cai

330d manual 6 03-04 7.2 sec 204 cai

 

 

325i manual 5 01-05 7.3 sec 192 cai

325ci manual 03-06 7.3 sec 192 cai

 

Asta pentru o informare corecta !

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

ma faci sa rad sincer :bashwall: masina aia era intr-o stare foarte buna, crede-ma...si se mergea foarte frumos cu ea...sub consumul asta nu scotea in oras.

 

nu vreau sa intru in polemica, fiecare declara consumul care il vrea. daca asta te face pe tine mai fericit, poti sa afirmi ca un 325i consuma 11 in oras :)

ala e consumul la 2,5 mers dimineata si seara cu el(aglomeratie putina mers in general cu schimbare in 2500 +cateva schimbari catre 5000 ture) ne vedem cand vrei resetam calculatorul si facem 20-30 km in Bucuresti in condtitiile de masi sus si o sa vezi ca nu va sari de 12 consumul <_<

da stiu incredibil

PS:si eu si Alexxx vorbim de 325 compact E46

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

si mie mi se pare o tampenie compari o masina de 8 ani cu una 14-15 ani sau cat are E36 pai in primu rand tehnologia a progresat foarte mult iar cine stie cati cai o mai avea E36 ala sunt mai multe la loc acia totusi nu e buna comparatie daca vrei sa compari.. compara 2 masini noi.. nu una mai noua alta cu aproape de 2 ori mai vehe decatcealalta <_<

 

plus de asta cat au evoluat cutiile automate de atunci pana acu

 

Nu comparam nimic, vorbeam de senzatii la volan si impresii de condus. Am codus si e46 325 manual si nu mi se pare ca e alt motor si ca fuge cu 5 sec mai repede.

Spuneam doar ca primul lucru care se simte la un motor e cuplul, iar 3ldiesel si 2.5 benzina au performante apropiate , numai ca dieselul se simte mai bine.

Cu 510nm aia in cap am facut test drive cu vreo 2-3 745i si desi fugeau cu 50m cauciuc ars in spate si urca acul la kilometraj ca la NFS, nu prea m-au dat pe spate ca senzatie(cuplu) si respuns violent la apasarea pedalei.

Si spun asta nu ca fan diesel, pentru ca vreau sa trec inapoi pe benzina, dar ca imagine generala 3l diesel a fost si este un motor de exceptie.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

ok ca si cuplu dizelul e in fata ,ma rog e mai comod un pic in depasiri pentru ca nu trebuie retrogradat ca in cazul benzinei <_<

totusi 3 turbo vs 2,5 benzen e un pic cam fortata comparatia si totusi benzina se tine bine

alt edit:mai demult am facut un test 323i E30 150 cai vs 320d E46 136 cai in care 323 a iesit in fata destul de clar

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Bai fratilor da voi ce sunteti piloti pe miguri de nu va ajung 190cp, hai sa fim seriosi ca asa vorbiti de parca la voi traficul e cursa de formula 1, unde tre sa depasiti masini de sute de cai putere, rad si curcile, 60% din masinile din ro sunt sub 90cp plus ca nu cred ca aveti chiar voi norocul sa ii prindeti in trafic pe aia 15% care au "super masini". Ce faceti voi sunt povesti sa treaca timpul.

A si inca una, "Nu mai vorbesc ca in trafic normal, oras sau autostrada e mai incomod de condus o masina pe benzina, pentru ca trebuie turata peste 3000 ca sa traga.", asta a fost cea mai tare afirmatie, pai pt ce masa s-a mai facut benzinarul atunci(oare care a fost primul oul sau gaina).

 

BRB

Link to comment
Share on other sites

ok ca si cuplu dizelul e in fata ,ma rog e mai comod un pic in depasiri pentru ca nu trebuie retrogradat ca in cazul benzinei <_<

totusi 3 turbo vs 2,5 benzen e un pic cam fortata comparatia si totusi benzina se tine bine

alt edit:mai demult am facut un test 323i E30 150 cai vs 320d E46 136 cai in care 323 a iesit in fata destul de clar

 

Eu nu ziceam nimic de 320d, pentru ca e un pic cam prea mare diferenta de la 320d la 330d.

Iar ca sa alegi o masina care are puterea maxima la 6500 ture , face suta cu 0.1 sec mai putin ca cealalta si sa te alergi la fiecare semafor si sa faci 200-300 km cu un plin, mi se pare un pic ca pueril.

Daca vrei sa faci "racing" iei un M3, 325 mi se pare un pic "wanna be", o masina cu motor decent la limita inferioara a sportivitatii, care consuma relativ mult si mai ales in trendul ultimilor ani are sanse mari sa fie "rusinata" de noi pretendente de la firme mai modeste (GTI, Type R, FR, Cupra, Renault Sport).

Motorul si masina au fost legende pana acum 5-6 ani cand facea legea pe la semafoare si pe sosele.

330d in schimb e o masina fara pretentii sport, care face 800 km cu un plin, depasiri confortabile, in oras mai ales daca e automata se comporta exemplar si se conduce relaxat. Un motor fiabil atat cat este intretinut corespunzator.

Toata dezbaterea tine pana la urma de ce vrea de la o masina cel care alege, de ce bani are disponibili si ce isi doreste.

Link to comment
Share on other sites

toata europa cumpara diesel renumite fiind pentru fiabilitate, performante

 

 

Cum doamne iarta-ma sa fie renumite pentru fiabilitate, tu pe ce forum esti ? Nu vezi ca vorbind strict de motoare daca te uiti pe forumul asta 90% din probleme sunt cu dieselurile ? si nu le da nimeni de capat din prima mai ales daca mergi la vreun service in Ro ? Nu e un studiu valid, dar e destul de relevant, si probabil ca posesorii de diesel intrec ca numar posesorii de benzine , dar totusi...

Link to comment
Share on other sites

@DSF-nu stiu ce 2,5 ai mers nu uita compari 2,5 aspirat cu motoare facute de diviziile Motorsport Honda Renault etc..

consumul nu sunt de acord dar ma rog ramane valabila oferta care am facut-o lui mikken si tie

clar fiecare alege masina care i se potriveste cel mai bine <_<

Link to comment
Share on other sites

Cate tendentiozitate miseleasca, frustrare si subiectivitate. Incredibil. Eu zic sa ne lasi deja cu tractorul tau fortat sa scoata 230 CP, la care se schimba turbina la 1.000 KM, pompele de motorina la 300 km si gaura neagra de inghitit banii. 250, 300 KM cu un plin? cu 0.1%? De ce are 325 pretentii sa fie sport si 330 D nu? Cum putem compara 325 cu GTI, Cupra ETC? De ce nu comparam 330 sau M3? Poate pentru ca ne frustreaza LA MAXIM ca un motor cu 500 cmc mai mic si nesupraalimentat ne bate la fund de ne asculta cu urechea si a castigat premii pentru cel mai bun/fiabil motor ani la rand? M-am saturat de atata perversiune in idei... Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

revin si eu in discutie <_<, ca idee generala performantele la ora actuala nu difera simtitor intre motorizari, asa ca fiabilitatea si consumul sunt plusuri la diesel, lucru care pe mine ma facut sa imi aleg diesel contra benzina desi benzinarul era mai ieftin. acum dupa 6 ani de exploatare consider ca am facut alegerea corecta si asta imi da satisfactie de cate ori parcurg peste 500 km (un rezervor imi ajunge cam 1000 km) cu un pret nesemnificativ si totusi cu performante peste media multor masini. minusuri la diesel vedeam inainte sa am, cum ar fi soundul si vibratiile dar la bmw chiar nu se simt asa ca...
Link to comment
Share on other sites

toata europa cumpara diesel renumite fiind pentru fiabilitate, performante

 

 

Cum doamne iarta-ma sa fie renumite pentru fiabilitate, tu pe ce forum esti ? Nu vezi ca vorbind strict de motoare daca te uiti pe forumul asta 90% din probleme sunt cu dieselurile ? si nu le da nimeni de capat din prima mai ales daca mergi la vreun service in Ro ? Nu e un studiu valid, dar e destul de relevant, si probabil ca posesorii de diesel intrec ca numar posesorii de benzine , dar totusi...

pe forumul asta se vb de diseluri peste 400k km luate la second de la al 3-lea prop din germ, eu de exemplu nu am avut niciodata probleme cu motorul, nici macar bateria nu am schimbat-o, merge la fel ca in prima zi de cand am luat-o. restul problemelor le dau pe seama mea cum ar fi intercoolerul spart iarna asta intr-un namete <_<

Link to comment
Share on other sites

ca idee, consumul afisat pe computerul de bord nu e cel real, stiti foarte bine chestia asta. te invit si eu la un test oricand sa te convingi ca la mine pe CB arata consum 8.5% (pe ultimii 2500km) facuti 90% in Bucuresti. cred ca aberatiile astea cu mers doar seara si noaptea sunt povesti de adormit copii, o masina e facuta sa fie utilizata tot timpul...si in trafic si cand e liber...dar na, mai bine iti iei motor mare pe benzina ca sa alergi noptile pe magheru cand e liber si iti consuma 11 <_<

 

mi se pare o comparatie extrem de justificata 330d e46 cu 325i e46, ani de fabricatie apropiati, preturi poate chiar mai bune pentru 330d, costuri de intretinere aproximativ la fel si performante asemanatoare => mai departe tine de gusturile fiecaruia.

 

parerea mea personala (dupa ce am condus mult timp Alexxx, nu vorbesc din povesti, chiar daca nu am o asemenea masina) este ca 325i e46 este o masina mult prea gurmanda pentru ce ofera....pur si simplu senzatia nu se compara.

 

inca nu am mers cu 330i e46, alegerea asta mi s-ar parea mai ok pentru o masina pe benzina de la care ai anumite pretentii de sportivitate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.