Jump to content

320d e46 sau 325i e46


robi

Recommended Posts

Diferenta de 22 cai, normal ca se simte :)

 

Si in plus masina ta o sa traga bine doar peste 4000 de ture...

Acolo incepe distractia.

in fine...cu toate astea vreau sa spun sincer ca nu se compara condusul skodei chiar daca e din 2006 cu cel al bmw-ului meu din 2001:finete, stabilitate chiar daca are tractiune spate, si o izolare fonica perfecta!

imi spune si mie careva daca cd payer bmw e46 se potriveste perfect in locul radio cass-ului orig bmw...mai trebuie ceva conexiuni suplimentare ...sau pun cd-ul orig, bag cd-ul si canta <_<

Link to comment
Share on other sites

Diferenta de 22 cai, normal ca se simte :)

 

Si in plus masina ta o sa traga bine doar peste 4000 de ture...

Acolo incepe distractia.

in fine...cu toate astea vreau sa spun sincer ca nu se compara condusul skodei chiar daca e din 2006 cu cel al bmw-ului meu din 2001:finete, stabilitate chiar daca are tractiune spate, si o izolare fonica perfecta!

imi spune si mie careva daca cd payer bmw e46 se potriveste perfect in locul radio cass-ului orig bmw...mai trebuie ceva conexiuni suplimentare ...sau pun cd-ul orig, bag cd-ul si canta <_<

 

 

se potriveste perfect fare sa-i faci nimic, doar la modelele de cdplayer mai noi o sa ai alta mufa de antena radio pentru care iti trebuie un adaptor.

Link to comment
Share on other sites

vad ca sa inceput eterna contradictie diesel/benzina, haideti sa fim seriosi pana in 250cp nu se merita sa iei benzina, e ineficient, toata europa cumpara diesel renumite fiind pentru fiabilitate, performante si costuri reduse dar mereu apar orgoliosi care incearca sa se autoconvinga ca nu e chiar asa. personal am facut cu 320 meu 208 000 km si functioneaza perfect, nu am avut niciodata probleme cu el, trag la maxim de el si nu am investit nimic in el in afara de consumabile. am prieteni care au ajuns la 500 000 km si nu au avut probleme, in schimb nu am vazut benzinar care sa mai mearga ok nici dupa 200 000km. plus ca benzinarul te rupe la costuri de intretinere daca vrei sa il mentii in forma, daca cei ce au benzina ar face un dino test cred ca mai mult de jumate ati descoperii ca aveti sub puterea declarata a motorului

 

 

????? Bai frate tu esti bolnav rau cu firmatiile genul "haideti sa fim seriosi pana in 250cp nu se merita sa iei benzina" iar cu asta mai facut praf "plus ca benzinarul te rupe la costuri de intretinere daca vrei sa il mentii in forma" <_<

 

da sutn de acord cu Diesel la 500.000 KM cu doua turbine schimbate...sa nu mai vorbesc de prima ta mentiune...esti varza frate

Link to comment
Share on other sites

vad ca sa inceput eterna contradictie diesel/benzina, haideti sa fim seriosi pana in 250cp nu se merita sa iei benzina, e ineficient, toata europa cumpara diesel renumite fiind pentru fiabilitate, performante si costuri reduse dar mereu apar orgoliosi care incearca sa se autoconvinga ca nu e chiar asa. personal am facut cu 320 meu 208 000 km si functioneaza perfect, nu am avut niciodata probleme cu el, trag la maxim de el si nu am investit nimic in el in afara de consumabile. am prieteni care au ajuns la 500 000 km si nu au avut probleme, in schimb nu am vazut benzinar care sa mai mearga ok nici dupa 200 000km. plus ca benzinarul te rupe la costuri de intretinere daca vrei sa il mentii in forma, daca cei ce au benzina ar face un dino test cred ca mai mult de jumate ati descoperii ca aveti sub puterea declarata a motorului

 

 

????? Bai frate tu esti bolnav rau cu firmatiile genul "haideti sa fim seriosi pana in 250cp nu se merita sa iei benzina" iar cu asta mai facut praf "plus ca benzinarul te rupe la costuri de intretinere daca vrei sa il mentii in forma" <_<

 

da sutn de acord cu Diesel la 500.000 KM cu doua turbine schimbate...sa nu mai vorbesc de prima ta mentiune...esti varza frate

 

Hai ca se poate sa dam replici si intr-o altfel de maniera.Putina decenta in exprimare n-ar strica.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
M-am plictisit de motorina si as vrea sa schimb masina cu un 325i. Al meu e 320d de 150CP.Ce vreau eu e ceva putere mai mare, un sunet mai placut (asta de diesel chiar e plictisitor).

Pina la urma vreau sa simt ca conduc un BMW.

Rog pe cei care cunosc ambele variante sa ma lamureasca daca e bine; punctele tari si puctele slabe ale fiecaruia.

Multumesc anticipat de sugestii.

 

 

 

In primul rand trebuie sa iei in calcul numarul de kilometri pe care il faci pe an.

Apoi calculeaza pretul la sigurare, impozitul si diferenta obtinuta la consum.

Daca faci un calcul atent vei vedea ca indiferent ce ti-ar cadea la diesel (turbina, ambreiaj, etc.) nu iesi in pierdere cu el. De ce? Calculeaza cat econonisesti din carburant, impozit si asigurare (cu un 320d) daca mergi 40.000km pe an si ti masina 2-4 ani. Presupunem ca iti pica turbina. Si ce? Cineva spunea ca pica pe la 200.000km. Cu banii economisiti ti-o schimbi si gata. La benzina nu pica turbina ca nu o are da nici nu mergi prea mult cu ea pentru ca se goleste usor buzunaru.

Daca mergi 200.000km cu o turbina o scoti din economia de carburant de 2 ori si mai ramai si cu bani.

Benzina e pentru cei care nu isi pun problema consumului.

Dieselul e pentru cei care dincolo de senzatii se uita si la bugetul familiei.

Succes!

Link to comment
Share on other sites

M-am plictisit de motorina si as vrea sa schimb masina cu un 325i. Al meu e 320d de 150CP.Ce vreau eu e ceva putere mai mare, un sunet mai placut (asta de diesel chiar e plictisitor).

Pina la urma vreau sa simt ca conduc un BMW.

Rog pe cei care cunosc ambele variante sa ma lamureasca daca e bine; punctele tari si puctele slabe ale fiecaruia.

Multumesc anticipat de sugestii.

 

 

 

In primul rand trebuie sa iei in calcul numarul de kilometri pe care il faci pe an.

Apoi calculeaza pretul la sigurare, impozitul si diferenta obtinuta la consum.

Daca faci un calcul atent vei vedea ca indiferent ce ti-ar cadea la diesel (turbina, ambreiaj, etc.) nu iesi in pierdere cu el. De ce? Calculeaza cat econonisesti din carburant, impozit si asigurare (cu un 320d) daca mergi 40.000km pe an si ti masina 2-4 ani. Presupunem ca iti pica turbina. Si ce? Cineva spunea ca pica pe la 200.000km. Cu banii economisiti ti-o schimbi si gata. La benzina nu pica turbina ca nu o are da nici nu mergi prea mult cu ea pentru ca se goleste usor buzunaru.

Daca mergi 200.000km cu o turbina o scoti din economia de carburant de 2 ori si mai ramai si cu bani.

Benzina e pentru cei care nu isi pun problema consumului.

Dieselul e pentru cei care dincolo de senzatii se uita si la bugetul familiei.

Succes!

 

am vazut mai multe posturi care iti apartin, esti maniac(a) cu consumul de carburant.

sa imi arati tu mie oamenii care au diesel si pun la fiecare plin bani de-o parte pentru inlocuirea turbinei. bine .. tu s-ar putea sa fii singurul.

 

ontopic: trecerea de la un diesel la un benzinar o sa iti placa cu siguranta. o sa fii uimit de lipsa zgomotului , a vibratiilor , a mirosului specific de diesel daca deschizi geamul,a norului de fum lasat in spate, si de rafinamentul si sunetul cu adevarat frumos al unui motor in 6 cilindrii.

Link to comment
Share on other sites

diferenta intre cele doua modele la consum urban 3-4l, extraurban 2-3l

 

daca diferenta de consum e de doar cit zici tu........ 100% voi merge pe 325i. Oricum ma asteptam la un consum de 15%-16% urban. Din cite vad tu ai chiar 325i. Cum simti herghelia in linie de sub capota ta si la ce turatie se simte in largul lor caii aia?

 

diferenta intre cele doua modele la consum urban 3-4l, extraurban 2-3l

 

daca diferenta de consum e de doar cit zici tu........ 100% voi merge pe 325i. Oricum ma asteptam la un consum de 15%-16% urban. Din cite vad tu ai chiar 325i. Cum simti herghelia in linie de sub capota ta si la ce turatie se simte in largul lor caii aia?

 

scuze "SIMT"

 

da' ce masina ai acum?

320d acum, dupa ce am avut 318i si 525d

 

de ce ai dat 525d-ul ???

Link to comment
Share on other sites

am vazut mai multe posturi care iti apartin, esti maniac(a) cu consumul de carburant.

sa imi arati tu mie oamenii care au diesel si pun la fiecare plin bani de-o parte pentru inlocuirea turbinei. bine .. tu s-ar putea sa fii singurul.

 

ontopic: trecerea de la un diesel la un benzinar o sa iti placa cu siguranta. o sa fii uimit de lipsa zgomotului , a vibratiilor , a mirosului specific de diesel daca deschizi geamul,a norului de fum lasat in spate, si de rafinamentul si sunetul cu adevarat frumos al unui motor in 6 cilindrii.

 

 

 

Nu sunt un maniac doar realist. Masina pentru mine nu este doar un obiect pentru distractie sau placere este o necesitate, un mijloc prin care imi castig existenta si la mine masina produce bani nu doar ii consuma. O foloses 90% in interes de servici.

 

Mi-ar place un 325i sau un 330i (chiar si un 525i sau 530i) dar momentan nu sunt dispus sa ard banii pe benzina doar pentru cateva secunde de fun.

Am un principiu ”masina trebuie sa faca bani nu sa toace bani”. Nu ma numar printre cei care ”invart banii cu lopate” nici printre cei care stau cu masina in garaj ca nu au bani de benzina azi sau fac reduceri din bugetul familiei ca sa puna carburant in rezervor.

 

On topic: Masina se cumpara functie se necesitati si preferinte. BMW e renumit pentru motoarele 6 in linie (acestea au consacrat firma) dar nu toti muritorii de viata romaneasca care viseaza la un Bmw isi permit consumuri de 6 in linie asa ca ajung sa conduca diesel (care oricum sunt deasupra concurentei ca si performante).

Dieselul e pentru oamenii cumpatati care circula mult si sunt atenti la ce fac cu castigul lor (320d). Penzina (325i) e pentru cei care vor in primul rand distractie si fun de la masina si nu merg prea mult cu ea.

Daca dieselul nu avea nici un farmec sau avantaj nu aparea pe piata si nu lua un asa mare avant.

Fiecare model (320d si 325i) are farmecul lui dar se adreseaza unor categorii diferite! Daca nu te uiti la bani cumpara 325i (acest motor a consacrat BMW).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Calcul de rentabilitate ORIENTATIV LA DIESEL:

 

320d vs 325i – presupunem ca masinile au acelasi pret!

 

consum mixt 320d – 5.9l/100km

pret motorina OMV Premium Diesel 4,00 lei pe litru – 5,9 litri x 4 lei = 23,60 Lei/100 km

 

 

consum mixt 325i – 8,6l/100km

pret benzina OMV Carrera 100 4,45 lei pe litru – 8,6 litri x 4,45 lei = 38,27 Lei/100km

 

 

Economie cu motor diesel doar din pretul carburantului la:

100 km – 38,27lei – 23,60lei = 14.67lei

1000 km – 146,70 lei

10000 km – 1467 lei

20000 km – 2934 lei

30000 km – 4401 lei

40000 km – 5868 lei

50000 km – 7335 lei

 

Daca mergi 40.000km pe an si ti masina(320d) 3 ani – economie 17604 lei (4192 euro). euro calculat la o valoare de 4.2 lei

 

Impozitul este :- intre 1.601 si 2.000 cmc: 15 RON/ 200 cmc 150 RON la 320d

- intre 2.001 si 2.600 cmc: 30 RON/ 200 cmc 375 RON la 325i

 

Economie din impozitul anual la diesel: 225 lei pe an x 3 ani – 675 lei (160 euro)

 

 

Asigurare anuala este :- intre 1.801 si 2.000 cmc: 392 RON la 320d – la GENERALI

- intre 2.001 si 2.600 cmc: 463 RON la 325i – la GENERALI

 

Economie la sigurarea anuala la diesel: 71 lei x 3 ani – 213 lei (51 euro)

 

 

Presupunem ca pica turbina, injectoare, ambreiaj, etc – Sunt bani sa le schimbam cu ce am economisit si ne mai si raman.

 

Daca pica ceva la benzina acolo pui din buzunat! Dieselul isi plateste piesele ce cad din economie. Benzina niciodata!

 

Daca 3 ani nu pica nimic ramai in buzunar cu 4403 euro! (4192 E + 160 E + 51E = 4403)

 

FIECAREA TRAGE SINGUR CONCLUZIILE!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Calcul de rentabilitate ORIENTATIV LA DIESEL:

 

320d vs 325i – presupunem ca masinile au acelasi pret!

 

consum mixt 320d – 5.9l/100km

pret motorina OMV Premium Diesel 4,00 lei pe litru – 5,9 litri x 4 lei = 23,60 Lei/100 km

 

 

consum mixt 325i – 8,6l/100km

pret benzina OMV Carrera 100 4,45 lei pe litru – 8,6 litri x 4,45 lei = 38,27 Lei/100km

 

 

Economie cu motor diesel doar din pretul carburantului la:

100 km – 38,27lei – 23,60lei = 14.67lei

1000 km – 146,70 lei

10000 km – 1467 lei

20000 km – 2934 lei

30000 km – 4401 lei

40000 km – 5868 lei

50000 km – 7335 lei

 

Daca mergi 40.000km pe an si ti masina(320d) 3 ani – economie 17604 lei (4192 euro). euro calculat la o valoare de 4.2 lei

 

Impozitul este :- intre 1.601 si 2.000 cmc: 15 RON/ 200 cmc 150 RON la 320d

- intre 2.001 si 2.600 cmc: 30 RON/ 200 cmc 375 RON la 325i

 

Economie din impozitul anual la diesel: 225 lei pe an x 3 ani – 675 lei (160 euro)

 

 

Asigurare anuala este :- intre 1.801 si 2.000 cmc: 392 RON la 320d – la GENERALI

- intre 2.001 si 2.600 cmc: 463 RON la 325i – la GENERALI

 

Economie la sigurarea anuala la diesel: 71 lei x 3 ani – 213 lei (51 euro)

 

 

Presupunem ca pica turbina, injectoare, ambreiaj, etc – Sunt bani sa le schimbam cu ce am economisit si ne mai si raman.

 

Daca pica ceva la benzina acolo pui din buzunat! Dieselul isi plateste piesele ce cad din economie. Benzina niciodata!

 

Daca 3 ani nu pica nimic ramai in buzunar cu 4403 euro! (4192 E + 160 E + 51E = 4403)

 

FIECAREA TRAGE SINGUR CONCLUZIILE!!!!!!!!!

esti f bun la calcule

numai ca litrul de benzina costa 4ron,

si daca tot esti bun la calcule ai putea sa calculezi si cite cafele bei pe zii si tigari si etc si sa vedem daca merita sa mai traim!

Link to comment
Share on other sites

Calcul de rentabilitate ORIENTATIV LA DIESEL:

 

320d vs 325i – presupunem ca masinile au acelasi pret!

 

consum mixt 320d – 5.9l/100km

pret motorina OMV Premium Diesel 4,00 lei pe litru – 5,9 litri x 4 lei = 23,60 Lei/100 km

 

 

consum mixt 325i – 8,6l/100km

pret benzina OMV Carrera 100 4,45 lei pe litru – 8,6 litri x 4,45 lei = 38,27 Lei/100km

 

 

Economie cu motor diesel doar din pretul carburantului la:

100 km – 38,27lei – 23,60lei = 14.67lei

1000 km – 146,70 lei

10000 km – 1467 lei

20000 km – 2934 lei

30000 km – 4401 lei

40000 km – 5868 lei

50000 km – 7335 lei

 

Daca mergi 40.000km pe an si ti masina(320d) 3 ani – economie 17604 lei (4192 euro). euro calculat la o valoare de 4.2 lei

 

Impozitul este :- intre 1.601 si 2.000 cmc: 15 RON/ 200 cmc 150 RON la 320d

- intre 2.001 si 2.600 cmc: 30 RON/ 200 cmc 375 RON la 325i

 

Economie din impozitul anual la diesel: 225 lei pe an x 3 ani – 675 lei (160 euro)

 

 

Asigurare anuala este :- intre 1.801 si 2.000 cmc: 392 RON la 320d – la GENERALI

- intre 2.001 si 2.600 cmc: 463 RON la 325i – la GENERALI

 

Economie la sigurarea anuala la diesel: 71 lei x 3 ani – 213 lei (51 euro)

 

 

Presupunem ca pica turbina, injectoare, ambreiaj, etc – Sunt bani sa le schimbam cu ce am economisit si ne mai si raman.

 

Daca pica ceva la benzina acolo pui din buzunat! Dieselul isi plateste piesele ce cad din economie. Benzina niciodata!

 

Daca 3 ani nu pica nimic ramai in buzunar cu 4403 euro! (4192 E + 160 E + 51E = 4403)

 

FIECAREA TRAGE SINGUR CONCLUZIILE!!!!!!!!!

 

 

doamne cate calcule... imi dau dureri de cap... . probabil esti genul de om care nu lasa bacsis cand iese la o terasa sau are grija sa plateasca el ultimul pentru ca , consumatia lui sa fie gratis (acoperita din bacsisurile celorlalti). la fel de calculat esti si in pat? no offence....

 

Este evident ca daca nu exista un avantaj in motoarele diesel nu se fabricau ... acum de ce sa nu spunem lucrurilor pe nume .. motoarele diesel au iesit pe piata din pricina consumului. S-a cautat consum mai mic. Asta este singurul avantaj al acestor motoare.Si atentie avantaj numai "daca" faci peste 40k km pe an ... "daca" nu pica nici o piesa in nush cati ani... "daca" la benzina pica ceva in acesti ani <_<)... . epopeea ta contine foarte multi "daca". Sansele sa se intample ce ai spus tu mai sus .. sunt aproape egale cu zero, iar daca se intampla asta esti un "norocos".. da, ai economisit 4400 de euro in 3 ani de zile dar a trebuit sa induri: zgomot , miros , vibratii , demaraj slab, fum , daca ai cutie manuala ai pus-o... o sa stai numai cu mana pe schimbator (plaja de lucru a motorului este de 2000 de ture).. si exemplele pot continua.

o sa ajungi in pragul disperarii iar intr-un final dupa 3 ani de chin.. masina ta diesel + banii economisiti o sa se transforme intr-un benzinar . :))))))

Link to comment
Share on other sites

da, ai economisit 4400 de euro in 3 ani de zile dar a trebuit sa induri: zgomot , miros , vibratii , demaraj slab, fum , daca ai cutie manuala ai pus-o... o sa stai numai cu mana pe schimbator (plaja de lucru a motorului este de 2000 de ture).. si exemplele pot continua.

o sa ajungi in pragul disperarii iar intr-un final dupa 3 ani de chin.. masina ta diesel + banii economisiti o sa se transforme intr-un benzinar . smile.gif)))))

 

<_<)))))))))))))))))))))) ce argumente.. zgomot, miros, vibratii, demaraj slab, fum.. cutie manuala :))

Link to comment
Share on other sites

doamne cate calcule... imi dau dureri de cap... . probabil esti genul de om care nu lasa bacsis cand iese la o terasa sau are grija sa plateasca el ultimul pentru ca , consumatia lui sa fie gratis (acoperita din bacsisurile celorlalti). la fel de calculat esti si in pat? no offence....

 

Este evident ca daca nu exista un avantaj in motoarele diesel nu se fabricau ... acum de ce sa nu spunem lucrurilor pe nume .. motoarele diesel au iesit pe piata din pricina consumului. S-a cautat consum mai mic. Asta este singurul avantaj al acestor motoare.Si atentie avantaj numai "daca" faci peste 40k km pe an ... "daca" nu pica nici o piesa in nush cati ani... "daca" la benzina pica ceva in acesti ani <_<)... . epopeea ta contine foarte multi "daca". Sansele sa se intample ce ai spus tu mai sus .. sunt aproape egale cu zero, iar daca se intampla asta esti un "norocos".. da, ai economisit 4400 de euro in 3 ani de zile dar a trebuit sa induri: zgomot , miros , vibratii , demaraj slab, fum , daca ai cutie manuala ai pus-o... o sa stai numai cu mana pe schimbator (plaja de lucru a motorului este de 2000 de ture).. si exemplele pot continua.

o sa ajungi in pragul disperarii iar intr-un final dupa 3 ani de chin.. masina ta diesel + banii economisiti o sa se transforme intr-un benzinar . :))))))

 

 

1. Consumul nu e singurul avantal al motoarelor diesel! Alte avantaje ar fi (doar cateva):

- cuplu mult mai mare la turatii mult mai mici de unde rezulta ca sunt mai practice la incarcatura mare si la viteze mai mici sau in trafic aglomerat.

- fiabilitate mai mare (de aproape 2 ori fata de un motor Otto) datorita regimului de turatie mai mic la care lucreaza.

- motorina e mai ”vascoasa” si asigura o mai buna ungere a cilindrilor decat benzina care e mai ”uscata”. Uzura mai rapida la motorul Otto.

- motorina e mai sigura decat benzina (nu se apride asa de repede ca benzina si nu produce explozie). Asta in caz de accident.

- eficienta data de lucrul in sarcinã parÞialã raportata la cantitatea de conbustibil arsa (kg arse pe kWh produs) la un motor diesel rãmâne aproape constanta, spre deosebire de motoarele pe benzinã, care folosesc mai mult combustibil proporÞional cu puterea pe care o livreaza in sarcini parÞiale diferite.

- monoxidul de carbon eliminat de un motor diesel este minim de aceea acestea sunt folosite si in mine, etc.

2. Unii isi cumpara masina ca sa mearga mult nu ca sa o tina in garaj. De aceea pentru cei care merg mult si foarte mult motoul diesel e mai practic. (Dar doar pentru cei care au resurse financiare limitate. Daca nu te uiti la bani poti merge si cu 760i cate 100.000km pe an.)

3. Piesele pica si la benzina si la diesel. La o benzina pica mai greu pt ca merge mai putin!!!. Fi sigur ca o benzina la 300.000 km forjata te usuca la piese cand incep sa cada.

4. Zgomot ai doar la pornire la diesel mai mare lca la benzina. In mers nu e nici o diferenta. Unele teste arata chiar ca dieselui comman-raile e mai silentioas ca benzina la viteze mari in exploatoare (cauta testele din revista ”Auto, Motor si Sport”).

5. Miros de motorina eu nu simt decat cand alimentez. Tu probabil te referi la dieselul de acum 15-20 de ani cand vorbesti de miros de motorina in habitaclu.

6. Vibratii, foarte mici, ai doar la pornire si la oprire. Un incovenient absolut minor si nesemnificativ.

7. Demaraj slab? Cred ca nu ai condus un diesel Bmw inca. Un motor diesel care are cuplu la turatii mici demareaza mai repede ca un motor otto. Mai citeste niste teste comparative. Benzina devine mai sprintena la viteze mari (peste 100km la ora).

8. Nu am inteles care ar fi dezavantajul fumului! Cu ce te deranjeaza? De la volan nici nu-l vezi. Se uita la el cel pe care l-ai depasit!

9. Cutia manuala o problema? N-as vrea sa fiu in locul tau daca patesti ceva la cutia automata. Ce dau eu pe turbo daca pica dai tu pe cutie daca se strica!

10. Si exemplele ar putea continua ........!

11. Am avut pana acum 3 masini cu motor Otto si 3 cu motor Diesel. Daca vrea si un Otto te poate dispera si un Diesel. Din cei 11 ani de cand conduc 4 ani am mers cu Otto si 7 cu Diesel si sti de ce? Sunt mai rentabile, mai practice si mai usor de condus si de exploatat cele pe motorina.

 

P.S. Ce poate un 320d nu poate un 318i. Ce poate un 325i sau 330i nu va putea niciodata un 320d asa ca ele se adreaseaza unor categorii diferite de clienti.

Link to comment
Share on other sites

- fiabilitate mai mare (de aproape 2 ori fata de un motor Otto) datorita regimului de turatie mai mic la care lucreaza.

- - motorina e mai sigura decat benzina (nu se apride asa de repede ca benzina si nu produce explozie). Asta in caz de accident.

 

- monoxidul de carbon eliminat de un motor diesel este minim de aceea acestea sunt folosite si in mine, etc.

4. Zgomot ai doar la pornire la diesel mai mare lca la benzina. In mers nu e nici o diferenta. in habitaclu.

6. Vibratii, foarte mici, ai doar la pornire si la oprire. Un incovenient absolut minor si nesemnificativ.

 

Fiabilitatea nu este mai mare la motoarele diesel.Cel putin la motoarele actuale nici vorba deoarece exista zeci de componente care au rolul doar de a micsora noxele, si sunt departe de a fi foarte fiabile.

Monoxidul de carbon este ultima grija la un motor diesel."Diesel particulate" sunt mult mai periculoase decat monoxidul de carbon.Practic faci cancer si mori.Cam asa ceva.

Vibratiile si zgomotul sunt foarte deranjante pentru multi potentiali clienti de masini de lux.In nici un caz nu sunt minore si nesemnificative.

 

8. Nu am inteles care ar fi dezavantajul fumului! Cu ce te deranjeaza? De la volan nici nu-l vezi. Se uita la el cel pe care l-ai depasit!

 

 

Poluare, cancer,...ceva de genul asta.

Edited by Bavaria
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

M-am plictisit de motorina si as vrea sa schimb masina cu un 325i. Al meu e 320d de 150CP.Ce vreau eu e ceva putere mai mare, un sunet mai placut (asta de diesel chiar e plictisitor).

Pina la urma vreau sa simt ca conduc un BMW.

Rog pe cei care cunosc ambele variante sa ma lamureasca daca e bine; punctele tari si puctele slabe ale fiecaruia.

Multumesc anticipat de sugestii.

 

 

Calcul de rentabilitate ORIENTATIV LA DIESEL luand ca exemplu consumul lui THX-1 la 325i E90 de 14,3l/100km si consumul lui trafic2k la 320d E90 de 8,4l/100km pentru a fi mai aproape de realitate.

 

320d vs 325i - Presupunem ca masinile au acelasi pret la cumparare!

 

consum mixt 320d – 8,4l/100km

pret motorina OMV Premium Diesel 4,00 lei pe litru – 8,4 litri x 4 lei = 33,60 Lei/100 km

 

consum mixt 325i – 14,3l/100km

pret benzina OMV Carrera 100 4,45 lei pe litru – 14,3 litri x 4,45 lei = 63,635 Lei/100km

 

Economie cu motor diesel doar din pretul carburantului la:

100 km – 63,635lei – 33,60lei = 30.035lei

1000 km – 300,35 lei

10000 km – 3003,50 lei

20000 km – 6007 lei

30000 km – 9010,5 lei

40000 km – 12014 lei

50000 km – 15017,5 lei

 

Daca mergi 40.000km pe an si tii masina(320d) 3 ani – economie 36042 lei (8581,43 euro). Euro a fost calculat la o valoare de 4.2 lei

 

Presupunem ca pica turbina, injectoare, ambreiaj, etc – ai bani sa le schimbi cu ce ai economisit si iti mai si raman.

 

Daca pica ceva la benzina acolo pui din buzunar! Dieselul isi plateste piesele ce cad din economie. Benzina niciodata!

 

Impozitul este :- intre 1.601 si 2.000 cmc: 15 RON/ 200 cmc 150 RON la 320d

- intre 2.001 si 2.600 cmc: 30 RON/ 200 cmc 375 RON la 325i

 

Economie din impozitul anual la diesel: 225 lei pe an x 3 ani – 675 lei (160 euro)

 

Asigurare anuala este :- intre 1.801 si 2.000 cmc: 392 RON la 320d – la GENERALI

- intre 2.001 si 2.600 cmc: 463 RON la 325i – la GENERALI

 

Economie la sigurarea anuala la diesel: 71 lei x 3 ani – 213 lei (51 euro)

 

 

Daca 3 ani nu pica nimic ramai in buzunar cu 8792,43 euro! (8581,43 E + 160 E + 51E = 8792,43)

Link to comment
Share on other sites

Fiabilitatea nu este mai mare la motoarele diesel.Cel putin la motoarele actuale nici vorba deoarece exista zeci de componente care au rolul doar de a micsora noxele, si sunt departe de a fi foarte fiabile.

Monoxidul de carbon este ultima grija la un motor diesel."Diesel particulate" sunt mult mai periculoase decat monoxidul de carbon.Practic faci cancer si mori.Cam asa ceva.

Vibratiile si zgomotul sunt foarte deranjante pentru multi potentiali clienti de masini de lux.In nici un caz nu sunt minore si nesemnificative.

 

 

 

1. Chiar daca mai cade cate o piesa la diesel aceasta se amortizeaza in timp din economia de la carburant.

Nu cred ca in 3 ani sa zicem se strica piese de aproape 8000 de euro valoare (a se vedea calculul facut mai sus). Si chiar nu ar fi o problema atata timp cat banii dati pe piese au fost luati din cei salvati la pompa. Si la benzina se strica piesele iar acelea se platesc din buget. Pe langa ce dai in plus la pompa simti fieacare piesa pe care o schimbi la buzunar.

2. Cel mai adesea cancerul e declansat de un stil de viata nesanatos nu de fumul de la teava de esapament. (Cancer de ficar si pancreas - cauza alcoolul; cancer de plamani - cauza nicotiana ”tutunul ucide”; cancerul de stomac - din cauza excesului de carne si grasimi si a lipsei vegetalelor, fructelor si cerealelor integrale din alimentatie...etc.)

3. Clientii de masini de lux care sunt sensibili la zgomot si vibratii sunt cei cu un stil de viata peste media populatiei (sa-i numim milionari, pretentiosi si mofturosi). Si totusi unii din ei isi cumpara 730d sau 740d! Oare de ce? Acestea nu au vibratii si zgomot? Daca modelele din clasa de super lux Seria 7, S-class, A8 se vand foarte bine si cu motoare diesel inseamna ca si cei cu bani cred ca merita sa le cumperi.

 

 

Ai uitat sa mai adaugi un avantaj al motorinei . Daca locuiesti in apropierea unui depou RATB poti lua motorina cu 2,5 lei litrul

 

 

In trei ani la calculul facut de mine si cu pretul de 2,5l/litru de motorina economisesti bani de alta masina.

Link to comment
Share on other sites

Eu am ajuns la concluzia ca socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din piata.

Din cauza asta raman la motoare pe benzina. <_<

 

 

te lupti cu morile de vant.... ei o stiu pe a lor ,una si buna: DIESELLLL!

 

ma intreb daca amaBMW mai are timp si de altceva ... :))).

 

da, ai economisit 4400 de euro in 3 ani de zile dar a trebuit sa induri: zgomot , miros , vibratii , demaraj slab, fum , daca ai cutie manuala ai pus-o... o sa stai numai cu mana pe schimbator (plaja de lucru a motorului este de 2000 de ture).. si exemplele pot continua.

o sa ajungi in pragul disperarii iar intr-un final dupa 3 ani de chin.. masina ta diesel + banii economisiti o sa se transforme intr-un benzinar . smile.gif)))))

 

:bashwall:)))))))))))))))))))))) ce argumente.. zgomot, miros, vibratii, demaraj slab, fum.. cutie manuala :unsure:)

 

 

sunt aiurea argumentele nu? ia in calcul faptul ca trebuie sa faci minim 40k km pe an .. deci trebuie sa iti petreci ceva timp in masina...

Link to comment
Share on other sites

M-am plictisit de motorina si as vrea sa schimb masina cu un 325i. Al meu e 320d de 150CP.Ce vreau eu e ceva putere mai mare, un sunet mai placut (asta de diesel chiar e plictisitor).

Pina la urma vreau sa simt ca conduc un BMW.

Rog pe cei care cunosc ambele variante sa ma lamureasca daca e bine; punctele tari si puctele slabe ale fiecaruia.

Multumesc anticipat de sugestii.

 

 

Calcul de rentabilitate ORIENTATIV LA DIESEL luand ca exemplu consumul lui THX-1 la 325i E90 de 14,3l/100km si consumul lui trafic2k la 320d E90 de 8,4l/100km pentru a fi mai aproape de realitate.

 

320d vs 325i - Presupunem ca masinile au acelasi pret la cumparare!

 

consum mixt 320d – 8,4l/100km

pret motorina OMV Premium Diesel 4,00 lei pe litru – 8,4 litri x 4 lei = 33,60 Lei/100 km

 

consum mixt 325i – 14,3l/100km

pret benzina OMV Carrera 100 4,45 lei pe litru – 14,3 litri x 4,45 lei = 63,635 Lei/100km

 

Economie cu motor diesel doar din pretul carburantului la:

100 km – 63,635lei – 33,60lei = 30.035lei

1000 km – 300,35 lei

10000 km – 3003,50 lei

20000 km – 6007 lei

30000 km – 9010,5 lei

40000 km – 12014 lei

50000 km – 15017,5 lei

 

Daca mergi 40.000km pe an si tii masina(320d) 3 ani – economie 36042 lei (8581,43 euro). Euro a fost calculat la o valoare de 4.2 lei

 

Presupunem ca pica turbina, injectoare, ambreiaj, etc – ai bani sa le schimbi cu ce ai economisit si iti mai si raman.

 

Daca pica ceva la benzina acolo pui din buzunar! Dieselul isi plateste piesele ce cad din economie. Benzina niciodata!

 

Impozitul este :- intre 1.601 si 2.000 cmc: 15 RON/ 200 cmc 150 RON la 320d

- intre 2.001 si 2.600 cmc: 30 RON/ 200 cmc 375 RON la 325i

 

Economie din impozitul anual la diesel: 225 lei pe an x 3 ani – 675 lei (160 euro)

 

Asigurare anuala este :- intre 1.801 si 2.000 cmc: 392 RON la 320d – la GENERALI

- intre 2.001 si 2.600 cmc: 463 RON la 325i – la GENERALI

 

Economie la sigurarea anuala la diesel: 71 lei x 3 ani – 213 lei (51 euro)

 

 

Daca 3 ani nu pica nimic ramai in buzunar cu 8792,43 euro! (8581,43 E + 160 E + 51E = 8792,43)

pentru a fii mai aproape de realitate ar trebui sa pui consumul mixt la 325i ,24%,

apropo,ai tu asa ceva?

m-as mira!

Link to comment
Share on other sites

frate...daca faci 40.000 km / an crede-ma ca nu tii masina aia decat 2 ani maxim! regimul de exploatare ar trebui sa fie barbar de-a dreptul. nu cred ca se preteaza calculul acela decat pentru o masina noua pe care sa o tii vreo 3 ani. dar in cazul in care iei masina de noua nu cred ca la 40.000 de euro si faci 40.000 km / an te intereseaza foarte tare cei 8000 euro presupusi ca si economie. zic presupusi pentru ca sunt influentati de foarte multi "daca" . daca nu schimb brate, bascule, clapete de acceleratie, debitmetre si toate micile rahaturi date ca si "consumabile".
Link to comment
Share on other sites

M-am plictisit de motorina si as vrea sa schimb masina cu un 325i. Al meu e 320d de 150CP.Ce vreau eu e ceva putere mai mare, un sunet mai placut (asta de diesel chiar e plictisitor).

Pina la urma vreau sa simt ca conduc un BMW.

Rog pe cei care cunosc ambele variante sa ma lamureasca daca e bine; punctele tari si puctele slabe ale fiecaruia.

Multumesc anticipat de sugestii.

 

 

Calcul de rentabilitate ORIENTATIV LA DIESEL luand ca exemplu consumul lui THX-1 la 325i E90 de 14,3l/100km si consumul lui trafic2k la 320d E90 de 8,4l/100km pentru a fi mai aproape de realitate.

 

320d vs 325i - Presupunem ca masinile au acelasi pret la cumparare!

 

consum mixt 320d – 8,4l/100km

pret motorina OMV Premium Diesel 4,00 lei pe litru – 8,4 litri x 4 lei = 33,60 Lei/100 km

 

consum mixt 325i – 14,3l/100km

pret benzina OMV Carrera 100 4,45 lei pe litru – 14,3 litri x 4,45 lei = 63,635 Lei/100km

 

Economie cu motor diesel doar din pretul carburantului la:

100 km – 63,635lei – 33,60lei = 30.035lei

1000 km – 300,35 lei

10000 km – 3003,50 lei

20000 km – 6007 lei

30000 km – 9010,5 lei

40000 km – 12014 lei

50000 km – 15017,5 lei

 

Daca mergi 40.000km pe an si tii masina(320d) 3 ani – economie 36042 lei (8581,43 euro). Euro a fost calculat la o valoare de 4.2 lei

 

Presupunem ca pica turbina, injectoare, ambreiaj, etc – ai bani sa le schimbi cu ce ai economisit si iti mai si raman.

 

Daca pica ceva la benzina acolo pui din buzunar! Dieselul isi plateste piesele ce cad din economie. Benzina niciodata!

 

Impozitul este :- intre 1.601 si 2.000 cmc: 15 RON/ 200 cmc 150 RON la 320d

- intre 2.001 si 2.600 cmc: 30 RON/ 200 cmc 375 RON la 325i

 

Economie din impozitul anual la diesel: 225 lei pe an x 3 ani – 675 lei (160 euro)

 

Asigurare anuala este :- intre 1.801 si 2.000 cmc: 392 RON la 320d – la GENERALI

- intre 2.001 si 2.600 cmc: 463 RON la 325i – la GENERALI

 

Economie la sigurarea anuala la diesel: 71 lei x 3 ani – 213 lei (51 euro)

 

 

Daca 3 ani nu pica nimic ramai in buzunar cu 8792,43 euro! (8581,43 E + 160 E + 51E = 8792,43)

pentru a fii mai aproape de realitate ar trebui sa pui consumul mixt la 325i ,24%,

apropo,ai tu asa ceva?

m-as mira!

 

hai ma .. tu chiar l-ai luat in serios?

 

pleaca de la o comparatie absolut stupida : "320d vs 325i - Presupunem ca masinile au acelasi pret la cumparare!". de ce? din cauza pretului. de ce nu compara 320d cu 320i .. benzinarul e mai ieftin , consuma mai putin decat 325i ... iar calculul lui ar ajunge probabil la o "economie" de maxim cateva sute de euro .. daca ajunge si acolo (nu stiu .. nu stau sa calculez ... im not crazy enough <_<)) ).

el a ales varianta asta 320d cu 325i (zic stupida pentru ca sunt 2 masini cu clientela diferita .. un om care se gandeste sa cumpere un 320d nu pune niciodata in balanta 325i .. in cel mai bun caz se gandeste la 320i), pentru ca acolo din calculele lui (eronate.... benzina e mai ieftina) obtinea o economie maricica sa zicem.

daca ar fi vrut sa ne impresioneze cu adevarat .. probabil ar fi trebuit sa faca o comparatie intre 320d si un M3 ...

Edited by leoberti
Link to comment
Share on other sites

frate...daca faci 40.000 km / an crede-ma ca nu tii masina aia decat 2 ani maxim! regimul de exploatare ar trebui sa fie barbar de-a dreptul. nu cred ca se preteaza calculul acela decat pentru o masina noua pe care sa o tii vreo 3 ani. dar in cazul in care iei masina de noua nu cred ca la 40.000 de euro si faci 40.000 km / an te intereseaza foarte tare cei 8000 euro presupusi ca si economie. zic presupusi pentru ca sunt influentati de foarte multi "daca" . daca nu schimb brate, bascule, clapete de acceleratie, debitmetre si toate micile rahaturi date ca si "consumabile".

 

frate...daca faci 40.000 km / an crede-ma ca nu tii masina aia decat 2 ani maxim! ?????

Adica ce vrei sa spui ca daca cineva face 40.000km /an masina e varza?

Spre cunostiintele tale in ultimii 2 ani am facut 94000km si masina este la fel tot ce am schimbat sunt urmatoarele:

1Ulei

2Cauciucurile de la brate(specific pentru Romania)

3.Saboti frane

Cam atat...asa ca remarcile tale sunt egale cu 0

Link to comment
Share on other sites

M-am plictisit de motorina si as vrea sa schimb masina cu un 325i. Al meu e 320d de 150CP.Ce vreau eu e ceva putere mai mare, un sunet mai placut (asta de diesel chiar e plictisitor).

Pina la urma vreau sa simt ca conduc un BMW.

Rog pe cei care cunosc ambele variante sa ma lamureasca daca e bine; punctele tari si puctele slabe ale fiecaruia.

Multumesc anticipat de sugestii.

 

 

Salut,

 

Hai sa iti mai spun si eu cate ceva -))

 

Daca te uiti asa pe strada cate BMW pe benzina vezi si cate pe motorina?

Nu te-ai intrebat de ce?

 

Ma refer aici strict la BMW cei care le cumpara pe motorina au acelasi motiv "SA CONSUME PUTIN"

Aici ai doua optiuni

Ori vrei BMW->fara nici cea mai mica ezitare recomand 2.2l/170CP the BEST OF ALL si nu iti spun asta sa ma dau eu mare dar am unul si stiu despre ce vorbesc.

Dar daca vrei fite si consum mic sa te vada toti handicapatii pe strada ca ai BMW atunci du-te pe motorina

Poate te intrebi de ce 2.2 si nu 2.5?

Simplu in Romania nu vad ce sa faci cu un 325 sa nu mai zic de 330

La 2.2 iti spun din propria experienta in oras daca mergi normal 8.8/100 daca o calci 11-12/100, in afara am facut si 6.9% pe drum intins la o viteza de 120/H

Asa ca ma intreb cu ce e mai tare un motorinar??? sa nu mai vorbesc de consumabile TOTUL ESTE DUBLU -> ULEI->FILTRU ect ect

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.