Jump to content

Recommended Posts

Salutare, sunt nou pe forum dar am cautat rezolvarile la problemele mele si nu am gasit mai nimic.

Am achizitionat de curand un BMW E39 5.20d din 2001 :) (mai pe larg il voi prezenta la rubrica masina mea) si am constatat urmatoarele probleme:

 

1. Acul de la combustibil nu-mi indica corect decat daca este trecut de jumatate daca a scazut imi arata cand 15l, cand 0, cand 20 dupa mai multe opriri si porniri.

 

2. Acul de la cunsumul instantaneu nu-mi functioneza decat pana in treapta a 3-a si foarte putin la a 4-a. In treapta a 5-a nici nu se clinteste.

 

3. Acul de la temperatura apei se duce maxim pana dupa cadranul albastru, adica mai putin de un sfert (e normal?).

 

Tin sa preciziez cam am facut testul la cesurile de bord (multumesc lui marius, utilizator al acestui forum) si acestea functioneza pana la capat.

 

PS: Am hotarat sa pun cruise control si am inteles ca imi trebuie volan cu comenzi. trebuie sa schimb tot volanul sau se gasesc doar comenzile separat? Mentionez ca masina este dotata cu volan in 4 spite.

 

Multumesc anticipat userilor de pe acest forum <_<

 

scuze cred ca am postat unde nu trebuie

se poate inchide aici

Link to comment
Share on other sites

eventual poti scoate ceasurile de bord afara.daca banda de hartie cu codul e intacta inseamna ca nu s-a umblat in el .daca nu e intacta...........stii tu

 

pai legat de ceasurile de bord am mai spus si repet. am facut acel test pentru ceasuri si mi se aprind toti martorii iar acele pleaca de la zero si se duc pana la maxim. deci nu vad daca problema ar fi de la ele.

Link to comment
Share on other sites

1. Una din sondele de nivel ale rezervorului ( sint 2 sub bancheta spate )

3. Verifica sistemul de racire ( eu suspectez termostatul). Nu e indicat sa mergi cu un motor sub temperatura optima de functionare

si consumul instantaneu?

Link to comment
Share on other sites

1. Una din sondele de nivel ale rezervorului ( sint 2 sub bancheta spate )

3. Verifica sistemul de racire ( eu suspectez termostatul). Nu e indicat sa mergi cu un motor sub temperatura optima de functionare

 

am saltat azi bancheta spate, am scos garnitura de cauciuc de la sonda din dreapta si mai departe am pus garnitura la loc, apoi si bancheta... mi-am prins urechile acolo...

Link to comment
Share on other sites

si nu mai ai urechi? <_< :)

glumesc. greu de descoperit asa.poate ai un contact rece sau o mufa la bord nemufata ca lumea. dar eu zic sa verici ceasurile in spate

Edited by pedro
Link to comment
Share on other sites

si nu mai ai urechi? <_< :)

glumesc. greu de descoperit asa.poate ai un contact rece sau o mufa la bord nemufata ca lumea. dar eu zic sa verici ceasurile in spate

 

maine la prima ora, hai la a doua :bashwall: asta fac

Link to comment
Share on other sites

indicatorul de la consum ia semnal de la debitmetru de aer,nu stiu ce sa zic,eu as verifica daca corespunde codul,sa nu fie pus altul si verifica pe un tester daca e in parametri

la rezervor ai probleme cu o sonda,sant 2,cate unu pe fiecare rezervor

la motor,cel mai probabil,termostat defect.

Edited by ovy318i
Link to comment
Share on other sites

Acul de temperatura trebuie sa stea vertical, acolo e temperatura optima de functionare. Daca sta mai jos probabil ca primul lucru la care ar trebui sa te uiti e termostatul, sa nu ramana pe deschis. Sa nu crezi ca nu e problema daca e mai rece, uzura va fi foarte mare si consumul usor marit.

La e39 din cate stiu sunt doi senzori in rezervor, probabil ca ala care masoara cand e nivelul mai scazut s-a dus.

Link to comment
Share on other sites

Am pus masina pe tester si-mi da o eroare la ceasurile de bord, repet ca am facut testul acela din bord pentru ceasuri si toti martorii si acesta functioneaza perfect. Ma bate gandul sa o duc la Bavaria dar am inteles ca este foarte costisitor si ca as putea primi un raspuns evaziv...

Vreun as in asa ceva prin constanta stie careva ?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

revin cu mai vechea problema in legatura cu ceasul de temperatura a apei. am schimbat pompa apa, am schimbat termostat... degeaba.

am intrat in meniul secret OBC si... surpriza apa se incalzeste pana la 90 grade dar ceasul indica la fel, putin peste zona albastra.

repet ca la testul cu instrumentele de bord acele se duc la capat si revin fara probleme. :lol:

care ar fi rezolvarea problemei ?!? :)

Link to comment
Share on other sites

eventual poti scoate ceasurile de bord afara.daca banda de hartie cu codul e intacta inseamna ca nu s-a umblat in el .daca nu e intacta...........stii tu

 

pai legat de ceasurile de bord am mai spus si repet. am facut acel test pentru ceasuri si mi se aprind toti martorii iar acele pleaca de la zero si se duc pana la maxim. deci nu vad daca problema ar fi de la ele.

 

trebuie sa mergi la fiecare test , pe la 5 6 7 , acolo iti arata cobustibilul , temperatura apei , rotatile ... asa cum ai facut testul acela de la nr 2 le faci si pe restul si daca nu iti indica la fel k ceasurile atunci a fost umblat la ele si nu sunt calibrate . se poate rezolva dar trebe sa ai rabdare :)

 

edit : vad k inca persista problema la ceasuri , desfa bordul , mergi cu acul de la temperatura in partea in care trebe , ma gandesc k spre rosu daca el ramane la albastru pana ajungi in capat (deci pana unde merge el normal-usor) apoi in duci fortat mai departe , chiar un pic , cat crezi ke diferenta k sa iti ajunga la mijloc. apoi nu montezi bordul , mergi doar ciu ceasurile si pui mufele . pornesti si vezi , te uiti si la obc unde arata temperatura la teste . si daca nu iti iese din prima incerci de mai multe ori pana iti iese . am patit si eu . doar sa nu tragi acele in sus .

 

app , daca sufli pe acul de la temperatura k sa se miste , merge pana in capat usor si revine singur ? sufla sau dul du degetu pana la rosu si vezi dac revine usor si incet.

Edited by Dariusel
Link to comment
Share on other sites

cu prima ocazie am sa desfac bordul, multumesc mult pentru informatii. cu acul de temperatura sper ca asta sa fie rezolvarea. cu acul de la combustibil este sigur de la sonda de nivel trebuie sa o schimb cat de curand, dar... cu ceasul de la consumul instantaneu ce e de facut ?!?

cea mai usoara solutie este sa schimb bordul, stiu :)

Link to comment
Share on other sites

cu prima ocazie am sa desfac bordul, multumesc mult pentru informatii. cu acul de temperatura sper ca asta sa fie rezolvarea. cu acul de la combustibil este sigur de la sonda de nivel trebuie sa o schimb cat de curand, dar... cu ceasul de la consumul instantaneu ce e de facut ?!?

cea mai usoara solutie este sa schimb bordul, stiu :)

 

la combustibil cum iti indica ? eu cand am cumparat masina m am speriat deoparece cel de la care am cumparata era foarte de treaba si venind seara cu ea sprea casa masina sa oprit la 50 m de un peco , dar nu stiam k nu are motorina pentru k imi arta la range vreo 300 km si motorina pe la 15 la bord , lam sunat pe baiatul de la care am luat masina , acela si a sunat mecanicul si ... pana la urma dupa povesti la telefon in care ma asigura k masina nu are probleme , am zis totusi sa ii mai bag motorina de 50 lei pentru k mi sa parut k totusi a consumat prea putin tot drumul . am alimentat si am dat de cateva ori la automat si a pornit . a 2 zi mi am luat intrun butoi motorina si cand am ajuns iar la 15 ... sa oprit , am pus motorina din butoi si a pornit ... apoi intro duminica cand ma plictiseam am luat bancheta din spate si am indoit sarma de la plutitor ....sincer mam chinuit de cateva ori k sa arate bine , dar a iesit perfect . acuma scade acul pana la 0 , se aprinde si becul si la range am ajuns doar pe la 50 km , mai jos nu am mers fara sa alimentez , totusi cred k este perfect , daca ar fi sa incerc cred k pe la 0 se si opreste .

 

deci vezi cu testele din bord cata motorina ai , sa sti de unde e exact problema , poate fi la fel acul de temperatura sa nu fie bine calibrat , sau sa fie de la plutitor . la mine a fost schimbat inainte si de acolo din service nu a fost reglat bine . deci daca e plutitorul nu e nevoie sa il schimbi , incearca primadata sa il repari , vezi k are 2 plutitoare . eu am umblat la amandoua pana a iesit bine .

 

iar cu bordul daca nu te descurci si ai timp il poti lua jos si sa mil trimiti si incerc sa til fac ... doar sa imi areti primadat poza cu mufele sa stiu k se potriveste la mine sa il pot proba cand lucrez.

 

totusi cred k mufele se potrivesc . si eu am tot facelift din 2001 525d

Edited by Dariusel
Link to comment
Share on other sites

la sonda litrometrica am gasit problema (vezi poza) si am sa o schimb. dar ceea ce ma nedumereste este faptul ca acul de la consumul instantaneu (cel de sub turometru) nu se ridica deloc in treapta a 5-a. 1, 2, 3, 4 functioneaza perfect, dar in 5 nu se misca deloc, asa mic sa fie consumul in ultima treapta? glumeam, deci indiferent de cum merg, acul nu se deplaseaza deloc. :)

post-24915-1260710806_thumb.jpg

Edited by Livyu18CT
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.