Jump to content

Probleme E46 320D


Recommended Posts

Salut,

Masina in cauza: E46, 320D, 2001 (a unui coleg de serviciu).

Probleme: nu trage (trage putin mai slab ca a mea care e 318D din 2002) cam pe la 2700rpm se plafoneaza in orice treapta de viteze,

pe loc daca o accelerezi scoate fum ca un autobuz si miroase la fel (un fum albastrui), din zona filtrului de aer (de dedesubtul

lui) iese un pic de fum cand o turezi, din zona turbinei se aude un zgomot ca niste bile metalice care le plimbi intr-un castron <_< .

Inca nu am desfacut sa verific furtunele care intra si ies din turbina si in acelasi timp jocul axului turbinei.

Am verificat functionarea electrovalvei de la turbina: cand e la ralanti trage actuatorul, dar cand o accelerezi, prima oara

se misca un pic actuatorul si apoi nu mai clinteste. Ok, asta imi e clar, e electrovalva (capsula am verificat-o si nu pierde

vacuum). Furtunele de vacuum sunt schimbate.

Eu banuiesc ca e si debitmetrul: dupa filtrul de aer, pe sita aia, daca pui degetul...parca cureti o toba de esapament deci nu

prea mai am indoieli, desi daca scot mufa de la debitmetru nu se modifica mare lucru in functionare.

Am pus-o pe tester (carsoft 6.5) si mi-a dat urmatoarea eroare la DDE/DME: 48 fuel injection regulation.

Ce inseamna eroarea aia?

A mai fost cu masina la 4 service-uri si la doua i-au zis ca e pompa de injectie si la unul ca e un injector (nr. 3). Eu ma cam

indoiesc si de una si de alta.

Daca ii schimb electrovalva de la turbina si debitmetrul e posibil sa se mai plafoneze (presupunand ca si turbina e cu bube in cap)?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Masina in cauza: E46, 320D, 2001 (a unui coleg de serviciu).

Probleme: nu trage (trage putin mai slab ca a mea care e 318D din 2002) cam pe la 2700rpm se plafoneaza in orice treapta de viteze,

pe loc daca o accelerezi scoate fum ca un autobuz si miroase la fel (un fum albastrui), din zona filtrului de aer (de dedesubtul

lui) iese un pic de fum cand o turezi, din zona turbinei se aude un zgomot ca niste bile metalice care le plimbi intr-un castron <_< .

Inca nu am desfacut sa verific furtunele care intra si ies din turbina si in acelasi timp jocul axului turbinei.

Am verificat functionarea electrovalvei de la turbina: cand e la ralanti trage actuatorul, dar cand o accelerezi, prima oara

se misca un pic actuatorul si apoi nu mai clinteste. Ok, asta imi e clar, e electrovalva (capsula am verificat-o si nu pierde

vacuum). Furtunele de vacuum sunt schimbate.

Eu banuiesc ca e si debitmetrul: dupa filtrul de aer, pe sita aia, daca pui degetul...parca cureti o toba de esapament deci nu

prea mai am indoieli, desi daca scot mufa de la debitmetru nu se modifica mare lucru in functionare.

Am pus-o pe tester (carsoft 6.5) si mi-a dat urmatoarea eroare la DDE/DME: 48 fuel injection regulation.

Ce inseamna eroarea aia?

A mai fost cu masina la 4 service-uri si la doua i-au zis ca e pompa de injectie si la unul ca e un injector (nr. 3). Eu ma cam

indoiesc si de una si de alta.

Daca ii schimb electrovalva de la turbina si debitmetrul e posibil sa se mai plafoneze (presupunand ca si turbina e cu bube in cap)?

Multumesc.

 

1. Zici ca scoate fum alb-albastrui si ca din zona turbinei se aude un sunet ca de bile metalice. Vezi ca asta inseamna turbina "decedata". Sunetul ala vine de la faptul ca paletii turbinei lovesc in pereti.

* Cred ca in scurt timp iti va aprinde si becul galben de la ulei.

 

2. Carsoftul nu este cel mai cuprinzator tester, dar daca zici ca ai "48 fuel injection regulation" poate fi senzorul de presiune de injectie (picture 1 - 03), sau regulatorul de injectie (picture 1 - 02) . Senzorul se afla in capul rampei de injectie. Sau MAP senzorul, cel din spatele galeriei de admisie (picture 2 - 16). Poate fi, Doamne fereste, chiar si pompa de inalte... Dar slabe sanse.

* Doar daca masina este 320d common-rail.

 

Daca nu e common-rail, atunci poate fi ori pompa, ori un injector, ori mai multe...

 

3. Cu mizeria de la debitmetru nu e chiar ok. Inseamna ca filtrul de aer nu mai face nici un fel de treaba. Asta este inca un motiv sa cred ca turbina are "greţuri".

 

4. Cred ca te grabesti putin cu electrovalva...

 

In proportie de 95% eu cred ca este turbina, mai ales daca spui de acel sunet...

post-8682-1241626373_thumb.png

post-8682-1241626790_thumb.png

Edited by alex mihalciuc
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Masina in cauza: E46, 320D, 2001 (a unui coleg de serviciu).

Probleme: nu trage (trage putin mai slab ca a mea care e 318D din 2002) cam pe la 2700rpm se plafoneaza in orice treapta de viteze,

pe loc daca o accelerezi scoate fum ca un autobuz si miroase la fel (un fum albastrui), din zona filtrului de aer (de dedesubtul

lui) iese un pic de fum cand o turezi, din zona turbinei se aude un zgomot ca niste bile metalice care le plimbi intr-un castron <_< .

 

si a mea facea la un moment dat asa. dupa cateva zile m-a intrebat de o turbina noua. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.