Jump to content

Spania, a V-a etapa


ionatan

Recommended Posts

O noua etapa de campionat a inceput in aceasta seara, o etapa importanta deoarece majoritatea echipelor se prezinta aici cu imbunatatiri aduse masinilor, e interesant de vazut rezultatul antrenamentelor libere care se desfasoara chiar acum. Pana acum Button se mentine pe locurile fruntase asa cum ne-a obisnuit sezonul asta, cei de la Toyota alearga bine si de remarcat faptul ca Massa e pe 4 un loc onorabil pentru Ferrari in acest sezon. La BMW nici o surpriza pe 14 Kubica si Heidfeld pe 18 dar pozitiile se schimba repede si antrenamentele nu s-au terminat. Momentul adevarului este rezultatul calificarilor de maine acolo se va vedea ce echipa a reusit o imbunatatire vizibila a monoposturilor.

 

Cursa va fi duminica la ora 15:00.

Link to comment
Share on other sites

La sfarsitul partii a II-a a antrenamentelor Button este cu cu adevarat rapid cu 1:21:799 a coborat sub 1:22:00 ceea ce spune multe, Kubica si Heidfeld urca pe 3 si 4 o adevarata performanta pentru BMW.
Link to comment
Share on other sites

Inainte de calificari e nimerit sa postez cateva detalii tehnice despre circuitul din Barcelona

 

 

 

 

 

"Circuitul de Grand Prix din apropiere de Barcelona este unul pe care toate echipele il cunosc foarte bine datorita sutelor de kilometri facuti aici in teste pe parcursul intersezoanelor. Putine piste ofera o asemenea varietate de viraje de viteza medie si mare, iar acest circuit este cunoscut drept cel mai potrivit si sever pentru testarea pachetului aerodinamic al unei masini de Formula 1. Cu putine zone de franare puternica si atat de multe viraje de mare viteza, depasirile sunt dificil de efectuat iar o performanta buna in calificari, ca si o strategie buna, sunt aspecte extrem de importante pentru un weekend incununat de succes.

 

Aerodinamica

Eficienta aerodinamica reprezinta un factor cheie la Barcelona, desi introducerea relativ recenta a ultimei sicane la sfarsitul turului a inlocuit una dintre cele mai importante zone de viteza si a facut ca pista sa nu mai fi atat de solicitanta precum era odata. Chiar si-asa, circuitul ramane testul suprem pentru pachetul aerodinamic, iar echipele vor avea un set-up cu apasare ridicata pentru a fi competitive pe turul de circuit. Fernando Alonso: "Sunt multe zone de mare viteza unde performanta aerodinamicii este critica. Un bun exemplu este virajul 9, unul rapid, de dreapta, prin care se trece in treapta a V-a la circa 230 km/h. Trebuie sa ai o masina extrem de precisa si nu-ti poti permite greseli la iesire, caci e important sa mentii o viteza cat mai ridicata avand in vedere linia dreapta ce urmeaza."

 

Suspensie

In ceea ce priveste suspensia trebuie sa gasim cel mai bun compromis pentru a oferi pilotilor o masina cu un bun balans si care sa raspunda bine la schimbarile de directie. Acest lucru inseamna ca vom folosi setari relativ dure pentru puntea fata pentru a avea schimbari bune de directie, in timp ce spatele va fi putin mai moale pentru a avea cea mai buna tractiune cu putinta la iesirea din virajele lente, cum ar fi cele cu numarul 14 si 15, asa cum explica Nelson: "Finalul turului era foarte rapid, dar introducerea sicanei cu ceva timp in urma a facut din aceasta zona una de mica viteza unde ai nevoie de aderenta mecanica si tractiune. E in special importanta iesirea din virajul 15, caci aceasta duce la ultimul viraj si apoi pe linia dreapta principala de un kilometru. Daca pierzi viteza in virajul 15 si vei fi vulnerabil si sub presiune pe linia dreapta principala."

 

Garda la sol este de asemenea un parametru important; in general putem folosi o garda mai joasa pentru a maximiza eficienta aerodinamica.

Performantele motorului

Barcelona nu este un circuit considerat, in general, unul 'de motor', caci propulsorul nu este extrem de solicitat - 61% dintr-un tur este petrecut cu accleratia la podea. Sunt relativ putine zone de accelerare puternica de la turatii mici, motorul fiind accelerat mai pe tot parcursul turului de la mijlocul plajei de turatie. Avand in vedere aceste aspecte, prioritara este livrarea puterii intr-un mod progresiv pentru a obtine cea mai buna 'manevrabilitate' si pentru limitarea uzurii pneurilor.

 

Pneuri

Barcelona este un circuit cunoscut pentru solitarea pneurilor din cauza multitudinii de viraje lungi si de mare viteza, iar suprafata pistei este destul de abraziva. Cel mai solicitant viraj este cel cu numarul 3, asa cum explica Fernando: "Aici petrecem doua sau trei secunde la o viteza de 250 km/h si muschii gatului sunt foarte solicitati. Cheia negocierii corecte a virajului este reprezentata de gasirea liniei, caci nu poti gresi absolut deloc la intrare. Daca gasesti linia corecta, atunci poti merge pana la terminarea virajului cu un nivel bun de aderenta si nu mai e atat de dificil. Daca daca ratezi intrarea chiar si cu foarte putin, urmeaza sa te lupti cu subvirarea si apoi supravirarea, strici pneurile si pierzi timp pe toata lungimea virajului."

 

Pneurile sunt asadar mult solicitate, mai ales cel din stanga-fata - acesta este solicitat mai cu seama in virajele de dreapta cum ar fi cel cu numarul trei si cel cu numarul noua. Bridgestone vor pune astfel la dispozitia echipelor pneurile de specificatie hard si soft pentru acest weekend, iar acestea vor trebui sa fie foarte atente la uzura si degradare in timpul antrenamentelor libere pentru a determina cu ce tip de pneu trebuie sa alerge pentru cea mai mare parte a cursei.

 

Prima cursa: 1991

Mari Premii: 18

Tururi: 66

Lungimea unui tur: 4,655 km

Distanta cursei: 307,104 km

Viraje: 16 (9 dreapta, 7 stanga)

Pneuri disponibile: Soft / Medium

Turatie maxima: 61% (dintr-un tur)

Uzura franelor: scazuta

Zone de franare: 8

Timp petrecut pe franare (estimare '09): 12% (dintr-un tur)

Uzura pneurilor: ridicata

Nivel de apasare aero: ridicat 8/10

Viteza medie: 207 km/h

 

Recorduri:

Pole position: 1m14.648s Fernando Alonso (Renault, 2006)

Cel mai rapid tur: 1m15.641s Giancarlo Fisichella (Renault, 2005)

Durata cursa: 1hr26m21.759s Fernando Alonso (Renault, 2006)

Castigatorul din 2008: Kimi Raikkonen (Ferrari)"

 

 

Declaratiile pilotilor dupa antrenamentele de vineri:

 

Jenson Button (Brawn GP): "Balansul masinii mele n-a fost foarte bun cu noul pachet aero. Am avut probleme de aderenta, lucru care e oarecum frustrant, dar credem ca am identificat motivele. Aspectul pozitiv este acela ca Rubens a adunat date importante astazi pe care sa le analizam peste seara si care sa ne ajute ca maine sa avem o zi mai buna."

 

Rubens Barrichello (Brawn GP): "Am avut o buna prima zi si ne-am concentrat asupra evaluarii noului pachet aero pe care-l avem pentru aceasta cursa. De dimineata am rulat cu pachetul anterior pentru datele de baza, iar apoi am montat noul pachet. Sentimentul meu initial este unul pozitiv si masina a fost in regula si bine echilibrata. Am rulat cu un program destul de conservator care ne-a oferit date importante pe care urmeaza sa le analizam."

 

Mark Webber (Red Bull): "Inca o zi de vineri pe muchie de cutit, nu? Ha ha. Evident, toata lumea cunoaste foarte bine acest circuit, astfel ca mereu va fi o lupta foarte stransa aici, dar am avut o a doua sesiune destul de buna. Prima sesiune n-a fost foarte reusita, dar a doua a fost mai buna si am simtit mai bine masina. Am avut o mica problema la ultima incercare, dar stim despre ce a fost vorba. Baietii au facut o treaba buna astazi si am adunat multe date pe care le putem analiza in aceasta seara; cred astfel ca suntem intr-o forma destul de buna."

 

Sebastian Vettel (Red Bull): "O zi de antrenamente destul de normala, singura problema fiind una legata de transmisia radio - cred ca la un moment dat niste taximetristi spanioli vorbeau cu mine. Am facut multe tururi si am testat cateva noi componente aero, la care cred ca am gasit raspunsurile, dar pentru a fi siguri pentru maine si duminica, vom compara timpii cu cei reusiti de rivalii nostri. Cred ca exista anumite arii in care ma pot descurca mai bine si in care putem aduce imbunatatiri masinii, astfel ca trebuie sa muncim mult pentru a fi si mai puternici maine."

 

Jarno Trulli (Toyota): "Am pacurs programul normal de testare a pneurilor si de set-up pentru a ne pregati de calificari. Am lucrat de asemenea si la gasirea strategiei potrivite. Compararea pneurilor a decurs destul de bine, dar trebuie sa analizam datele inainte de a lua orice decizie. Masina nu e pefecta si are nevoie de un balans putin mai bun pentru a fi complet multumit. Cred totusi ca vom avea o modificare a conditiilor pe care le va oferi pista in calificari, astfel ca nu sunt ingrijorat. Trebuie sa asteptam sa vedem ce se va intampla maine dimineata."

 

Timo Glock (Toyota): "Sincer sa fiu, n-a fost o zi foarte buna pentru mine. Comportamentul pneurilor m-a facut sa ma chinui putin in ambele sesiuni si mi-a fost greu sa inteleg care era problema. Trebuie sa analizam rezultatele de astazi si sa muncim pentru a face pasi inainte maine. Nu sunt multumit de cum au decurs astazi lucrurile, dar nu ne vom da batuti; vom face tot ce putem pentru a gasi o solutie."

 

Robert Kubica (BMW Sauber): "A fost o zi de vineri speciala pentru ca avem o multime de noi componente aero. Am lucrat mult la set-up si am incercat diferite lucruri. Acum trebuie sa analizam datele pentru a putea exploata la maximum potentialul masinii. In plus, ca in orice zi de vineri, am comparat cele doua tipuri de pneuri disponibile, dar destul de devreme a devenit evident faptul ca pneul mai moale ofera performante mai bune."

 

Nick Heidfeld (BMW Sauber): "Din pacate am pierdut ceva timp de dimineata din cauza a doua probleme. Numai la final am reusit sa urmaresc programul normal. E pacat, caci cu un pachet aero atat de nou si o masina fara KERS, o premiera pentru mine, timpul petrecut pe pista este esential. Luand in considerare distanta mica parcursa de dimineata, dupa-amiaza am facut progrese in pregatirea masinii si cred ca e loc de mai bine."

 

Felipe Massa (Ferrari): "Am facut o treaba buna in ultimele cateva saptamani si masina a fost imbunatatita, dar, desigur, ceilalti n-au stat cu mainile-n san. Cat priveste ziua de maine, vom vedea daca am reusit sa urcam in clasamentul competitivitatii, caci rezultatele de astazi sunt greu de interpretat si presupun ca acestea nu reprezinta nivelul de performanta. Am lucrat avand in vedere cursa de duminica. La ultima iesire pe circuit am avut trafic si am pierdut ceva timp, dar performantele de maine sunt cele care conteaza. Voi face tot ce pot pentru a ajunge in ultima parte a calificarilor si apoi obiectivul va fi obtinerea unei pozitii bune pe grila de start."

 

Kimi Raikkonen (Ferrari): "In mod cert am facut un pas inainte in ceea ce priveste performantele masinii: se poate simti nivelul mai ridicat de apasare aero si de asta aveam nevoie. Desigur, e vineri si e greu sa tragi concluzii, dar sentimentul este acela ca ne-am apropiat de masinile din top. Aici, la fel ca si la ultima cursa, pneul mai dur este mai dificil, in timp ce, cu cel mai moale, ne descurcam destul de bine. Maine dimineata vom pregati calificarile, avand in vedere ca astazi ne-am concentrat asupra cursei in sine. Per total, sunt multumit de cum au decurs lucrurile astazi."

 

Lewis Hamilton (McLaren Mercedes): "Suntem inca departe si n-am simtit nicio imbunatatire. Cred ca maine va fi greu sa ajungem in Q3. Fortam, dar din nefericire noile componente pe care le-am incercat n-au functionat pentru mine si masina nu pare sa se fi imbunatatit. Pierdem mult timp in virajele 3 si 9 pentru ca nu putem intra cu o viteza atat de mare in asemenea viraje precum celelalte echipe. Dar vom cauta drumul spre top luptand."

 

Heikki Kovalainen (McLaren Mercedes): "Am avut o problema la cutia de viteze in prima sesiune, cauza fiind una hidraulica. Din fericire, echipa a reusit sa repare monopostul la putin timp dupa startul celei de-a doua sesiuni si astfel n-am pierdut prea mult timp. Sunt foarte multumit de progresul pe care l-am facut. Noile componente par sa functioneze intr-adevar: cred ca dupa cursa din Bahrain am reusit sa imbunatatim pachetul tehnic, dar trebuie sa asteptam pana maine pentru a compara ritmul nostru cu cel al rivalilor."

 

Fernando Alonso (Renault): "Sesiunile de antrenamente au fost interesante pentru ca trebuit sa evaluam cateva noi componente pe care le-am introdus in acest weekend. In prima sesiune n-am prea avut aderenta, dar dupa-amiaza am gasit ceva care ne-a pus pe directia buna si am imbunatatit timpii. Trebuie insa sa ramanem realisti in privinta zilei de maine, dar suntem destul de increzatori pentru o buna pozitie in calificari. Obiectivul pentru duminica ramane acelasi: sa adunam cat mai multe puncte posibil."

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Cei de la FIA au prezentat pentru vineri o statistica a timpilor medii pe tur in antrenamentele libere in poza alaturata sunt trecuti pilotii cu cele mai bune evolutii pe intreg parcursul zilei.

 

 

 

"Fiecare dintre echipe s-a axat pe programe diferite in cele doua sesiuni de antrenamente de ieri, insa o medie a timpilor arata intr-o oarecare masura nivelul de competitivitate pentru fiecare monopost. S-au luat in calcul abele sesiuni de ieri, exceptandu-se timpii neconcludenti (pragul fiind acela de 1 minut si 26 de secunde). In dreptul fiecarui pilot veti regasi toate acele tururi ca se incadreaza in descrierea de mai sus, in ordine crescatoare - de la cel mai rapid pana la cel mai slab tur cronometrat; cu cat mai multe tururi in lista, cu atat mai reala este media ce reiese.

 

Astfel, s-ar parea ca cei de la Red Bull Racing nu sunt nici de aceasta data de trecut cu vederea, caci media lui Sebastian Vettel este cea mai buna. Deja caracteristic, ritmul aratat de Rosberg in antrenamente este si in Spania unul foarte bun - trebuie vazut daca va reusit de acasta data sa-l pastreze in calificari si cursa; Jenson Button este aproape de Vettel, insa britanicul a parcurs destul de putine tururi si, prin urmare, media sa nu este extrem de apropiata de realitate - Brawn GP-ul 001 ar putea fi mai rapid. Eroul local, Fernando Alonso, este destul de bine in carti conform acestui clasament, in timp ce BMW Sauber, Ferrari, Toyota si McLaren sunt la circa sase zecimi de Vettel sau Button - oricum pilotii Scuderiei au spus clar ca ieri s-au concentrat pe ritmul de cursa."

 

 

Pentru antrenamentele de sambata ierarhia s-a schimbat putin, Rares in caz ca esti interesat "calutul" are "aripioare" noi si cu ele zboara ceva mai rapid.

 

Ce scrie pe un site de specialitate:

 

"Ferrari in top, urmati de Brawn GP, Kubica, Trulli si Hamilton.

 

Noul pachet aerodinamic al Scuderiei pare sa fi pus intr-adevar echipa pe drumul cel bun, caci daca in antrenamentele de ieri Massa si Raikkonen n-au surprins concentrandu-se in special pe ritmul de cursa, ultima sesiune de antrenamente a weekend-ului spaniol i-a regasit pe primele doua pozitii ale clasamentului - chiar confortabil. Nici macar liderii din cele doua clasamente generale n-au reusit sa egaleze ritmul F60-ului de specificatie Barcelona, iar Button si Barrichello s-au multumit cu pozitiile patru si cinci, la circa jumatate de secunda de pilotii Ferrari.

 

Robert Kubica a fost al cincilea pentru BMW Sauber intr-o sesiune in care coechipierul acestuia, neamtul Nick Heidfeld, a parcursul numai 8 tururi - o iesire in decor a pus capat pregatirii sale. Trulli si Hamilton au terminat pe locurile 6 si 7, iar Glock, Buemi si Alonso au incheiat topul 10 inainte cu doar doua ore de calificari."

Link to comment
Share on other sites

Grila de start pentru cursa de maine este destul de compacta timpii fiind apropiati.

 

 

Pentru locul 1 Button parca si-a facut abonament in sezonul asta, urmeza Vettel si Barrichello care desi are aceeasi masina ca si Button confirma din plin vocatia sa de pilot mediu dar care nu este deloc de neglijat, cu ajutorul puncetelor sale echipa BrawnGP e la un avans consistent in clasamentul general. Dar pana la finalul campionatului mai sunt multe etape de disputat.

 

Rezultatul calificarilor:

 

1 Jenson Button Brawn 1:20.707 1:20.192 1:20.527

2 Sebastian Vettel Red Bull 1:20.715 1:20.220 1:20.660

3 Rubens Barrichello Brawn 1:20.808 1:19.954 1:20.762

4 Felipe Massa Ferrari 1:20.484 1:20.149 1:20.934

5 Mark Webber Red Bull 1:20.689 1:20.007 1:21.049

6 Timo Glock Toyota 1:20.877 1:20.107 1:21.247

7 Jarno Trulli Toyota 1:21.189 1:20.420 1:21.254

8 Fernando Alonso Renault 1:21.186 1:20.509 1:21.392

9 Nico Rosberg Williams- 1:20.745 1:20.256 1:22.558

10 Robert Kubica BMW Sauber 1:20.931 1:20.408 1:22.685

11 Kazuki Nakajima Williams 1:20.818 1:20.531

12 Nelsinho Piquet Renault 1:21.128 1:20.604

13 Nick Heidfeld BMW Sauber 1:21.095 1:20.676

14 Lewis Hamilton McLaren 1:20.991 1:20.805

15 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:21.033 1:21.067

16 Kimi RäikkÜnen Ferrari 1:21.291

17 Sebastien Bourdais Toro Rosso 1:21.300

18 Heikki Kovalainen McLaren 1:21.675

19 Adrian Sutil Force India 1:21.742

20 Giancarlo Fisichella Force India 1:22.204

 

Clasament general piloti:

 

1 Jenson Button 31

2 Rubens Barrichello 19

3 Sebastian Vettel 18

4 Jarno Trulli 14.5

5 Timo Glock 12

6 Mark Webber 9.5

7 Lewis Hamilton 9

8 Fernando Alonso 5

9 Nick Heidfeld 4

10 Heikki Kovalainen 4

11 Nico Rosberg 3.5

12 Kimi RäikkÜnen 3

13 SĂŠbastien Buemi 3

14 SĂŠbastien Bourdais 1

15 Felipe Massa 0

16 Adrian Sutil 0

17 Nelsinho Piquet 0

18 Giancarlo Fisichella 0

19 Kazuki Nakajima 0

20 Robert Kubica 0

 

Clasament general constructori:

 

1 Brawn/Mercedes 50

2 Red Bull/Renault 27.5

3 Toyota 26.5

4 McLaren/Mercedes 13

5 Renault 5

6 BMW Sauber/BMW 4

7 Toro Rosso/Ferrari 4

8 Williams/Toyota 3.5

9 Ferrari 3

10 Force India/Mercedes 0

 

 

 

Interesant! Massa si Kubica 0 puncte, cine si-ar fi imaginat 4 curse in care 2 piloti de top cu echipe de top reusesc sa imparta acelasi numar de puncte cu cei de la Force India. <_<

 

Un alt aspect interesant e folosirea propulsoarelor Mercedes, Ferrari si Renault echipele de casa se afla sub echipele ce si-au contractat motarele. Elocvent e cazul BrawnGP - Mercedes si Red Bull- Renault si nici Ferrari nu face exceptie Toro Rosso/Ferrari i-au intrecut in clasament. Deci daca ar fi sa te gandesti asa un pic mai bine plasate sunt echipele care au fost repede "la piata" si-au cumparat motorul si apoi au alocat timpul muncii lor dezvoltarii sasiului. Pe cand "gradinarul" pana o udata motorul sa creasca a pierdut unele aspecte. Mai bine de BMW si Toyota ca nu au dat motoare la echipe concurente, nu de alta da nu au de cine fi umiliti. :)

Link to comment
Share on other sites

1 Jenson Button Brawn GP 66 1:37:19.202

2 Rubens Barrichello Brawn GP 66 +13.0 secs

3 Mark Webber Red Bull 66 +13.9 secs

4 Sebastian Vettel Red Bull 66 +18.9 secs

5 Fernando Alonso Renault 66 +43.1 secs

6 Felipe Massa Ferrari 66 +50.8 secs

7 Nick Heidfeld BMW Sauber 66 +52.3 secs

8 Nico Rosberg Williams 66 +65.2 secs

9 Lewis Hamilton McLaren 65 +1 Lap

10 Timo Glock Toyota 65 +1 Lap

11 Robert Kubica BMW Sauber 65 +1 Lap

12 Nelsinho Piquet Renault 65 +1 Lap

13 Kazuki Nakajima Williams 65 +1 Lap

14 Giancarlo Fisichella Force India 65 +1 Lap

Ret Kimi RäikkÜnen Ferrari 17 +49 Laps

Ret Heikki Kovalainen McLaren 7 Gearbox

Ret Jarno Trulli Toyota 0 Accident

Ret Sebastien Buemi Toro Rosso 0 Accident

Ret Sebastien Bourdais Toro Rosso 0 Accident

Ret Adrian Sutil Force India 0 Accident

Link to comment
Share on other sites

Dupa cursa din Spania Rubens e foarte suparat.

 

 

"Pilotul brazilian Rubens Barrichello ameninÞã cu pãrãsirea Formulei 1 dacã observã favorizarea britanicului Jenson Button, coechipierul sãu de la echipa Brawn GP, care a câºtigat duminicã Marele Premiu al Spaniei, dupã o schimbare de strategie a formaÞiei.

 

Formula 1: Barrichello ameninta cu plecarea, daca va mai fi favorizat Button "DacĂŁ voi intra ĂŽn posesia celei mai mici dovezi cĂŁ este favorizat Jenson, ĂŽmi predau casca de concurs ĂŽn dimineaĂža urmĂŁtoare", a declarat Barrichello pentru canalul de televiziune american SpeedTV.

 

Ordinele de echipĂŁ reprezintĂŁ o amintire sensibilĂŁ pentru Barrichello, care ĂŽn 2005 a plecat de la Ferrari, cu un an ĂŽnainte de expirarea contractului, dupĂŁ ce i s-a sugerat sĂŁ nu concureze ĂŽmpotriva coechipierului sĂŁu Michael Schumacher, ĂŽn acel moment Ross Brawn fiind director tehnic al formaĂžiei italiene. La Barcelona, Barrichello a avut un debut magnific de cursĂŁ, devenind lider la primul viraj, deÂşi a plecat de pe locul 3 de pe lista de start, fiind ĂŽn multe ocazii ĂŽn situaĂžia de a termina ĂŽnvingĂŁtor. DupĂŁ ce s-a stabilit cĂŁ ambele maÂşini vor avea 3 treceri pe la boxe, Ross Brawn a decis ca Button sĂŁ fie oprit la standuri doar de 2 ori, Barrichello fiind nevoit sĂŁ respecte tactica iniĂžialĂŁ, ceea ce l-a costat, practic, victoria.

 

Succesul lui Button la Barcelona a fãcut sã creascã la 14 puncte diferenÞa din clasamentul general al campionatului mondial al piloÞilor. Brawn a dat asigurãri cã nu a luat nicio decizie care sã-l favorizeze pe Button. "Schimbarea de strategie a fost hotãrârea mea, dar a fost luatã dupã ce inginerii mi-au recomandat modificarea, pe baza informaÞiilor pe care le aveau". "

 

 

O alta stire este interesanta este anuntul facut de conducerea echipei Ferrari:

 

 

"Nu vom mai participa la F1 În 2010 dacã nu se schimbã regulamentul. Ferrari confirmã astfel opoziÞia faÞã de noile reguli impuse de FIA ºi nu intenÞioneazã sã se Înscrie la Campionatul Mondial din 2010", se aratã Într-un comunicat de presã.

 

Toyota Âşi Red Bull au anunĂžat cĂŁ nu vor participa la Campionatul Mondial dacĂŁ nu se vor schimba regulile FederaĂžiei InternaĂžionale de Automobilism, ĂŽn principal fiind vorba despre regula de limitare a bugetului pentru fiecare echipĂŁ, la 60,7 milioane de dolari.

 

Cea mai veche echipĂŁ Âşi cea care a avut cel mai mare succes ĂŽn Formula 1, Ferrari, a mai dorit sĂŁ se retragĂŁ in octombrie 2008 atunci cĂŽnd a contestat hotĂŁrĂŽrea FIA de a introduce motorul unic ĂŽn Grand-Prix-uri.

 

Ăn acest sezon, Ferrari a acumulat numai 6 puncte."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.