Jump to content

probleme comune e36 316i si 318i


cotti

Recommended Posts

deci pana la urma uzura unor piese sau infundarea gaurilor duce la bataia tachetilor? daca e a doua recomandati duralube?

 

si inca ceva, cum trebuie sa arate uleiul dupa vreo 7000km?

 

am un prieten, a schimbat uleiul la reprezentanta si dupa 200km era negru si l-a schimbat iar.

Link to comment
Share on other sites

inseamna ca i murdar motoru . si eu la 316-le meu am schimbat uleiul de vr o 500 de km si este murdar la loc. am auzit ce este ceva solutie MOTOR FLUSH cu care se curata motorul. Cat despre bataie si la mine bat tachetii se aud de numa numa. si in plus mai am o bataie infundata,mecanicii mi au spus ca poate pistonul imi bate in camasa,si cica sa nu mi fac griji,numa ca nu pot. <_<
Link to comment
Share on other sites

eu am 316i E36, are 264.200km si nu am astfel de probleme, adica batai, tacaneli sau altele. ulei ii pun castrol magnatec 10w40 si inainte de a fi la mine, adica in germania a avut 10w40 BMW deci tot cam aceeasi chestie. eu ma gandesc ca tine mult si de modul de exploatare, adica sunt multi care ii dau pana ii "sar pistoanele prin capota" nu se uita la ulei, merg pana se aprinde becul in bord. de la 1.6,1.8 nu poti cere performate, sprinturi, demaraje, drifturi si altele. la drum se intinde, vorba aia, dar nu e o masina sport. si eu o mai turez pana pe la 5000-5500, dar destul de rar asta, doar daca cer imprejurarile, in rest 2500-4000 max. de tacheti am auzit dar de restul descrise de tine inca nu am auzit in oras la mine si am colindat service-urile in cautare de informatii.
a

 

de aceesi parere...

 

In plus eu folosesc ulei full sintetic 5w-40, si nu consuma nici un gram de ulei nici in 10000 de km !!!!

Si masina e din 1994, e un 316 tuning coupe.

Foarte rar ajung pana la 5000 rot/min, de obicei schimb la 3000 si masina are deja 240000.

Nici o probelama pana acum, nu bate nimic, merge asa, ca si ar fi noua.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca se vede clar in poza uzura la ax pe cama ,dar la culbutor se vede clar uzura.

Da, la axa nu prea se vede.

Abia astept sa desfac si eu, sa vad ce gasesc pe acolo...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare tuturor

Am un 316i din '91, dupa ce am schimbat uleiul (am avut 10w40 si am pus mobil1 5w40 full synthetic + duralube) tacanitul tachetilor s-a accentual simtitor (inainte imi facea numai cand era rece si la pornire, acum face aproape tot timpul desi sunt zile cand nu face deloc)

Mentionez ca am un stil "batraneste" de condus (extrem de rar ajung la 4000 de ture)

Mai jos se poate vedea si o poza cu axul cu came, la care posibil nu-mi dau eu seama dar uzura nu mi se pare a fi extrem de vizibila

 

 

Va multumesc anticipat

Atept comentarii!

post-14770-1250841254_thumb.jpg

post-14770-1250841295_thumb.jpg

post-14770-1250841302_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

cam subtirel uleiul 5w40 pt o masina care banuiesc ca are ceva uzura din 91 pana acum.

 

pune ceva mai gros, castrol 10w60, mobil 5w50 sau 15w50, toate 3 full sintetice

 

tacanitul s-a accentuat ca ai pus un ulei mai subtire, iar cel vechi poate era si el aditivat

Link to comment
Share on other sites

cam subtirel uleiul 5w40 pt o masina care banuiesc ca are ceva uzura din 91 pana acum.

 

deci este posibil ca de aici sa plece de fapt problema cu care ma confrunt...

Eu cand am luat uleiul m-am uitat pe specificatiile de la bmw si acolo asta scria ca trebuie 5w40

 

Mi-a recomandat un mecanic sa pun aditiv de presiune ulei ca sa nu mai tacane dar acuma nu e problema ca-l amestec cu dura-lube?

 

Multumesc pentru sfaturi!

Link to comment
Share on other sites

Salutare!!! :)

Eu am E30 dar e 89' motoru cu injectie de pe pisica 316i

la mine tacanea la turatii mari ..tacanit metalic

apoi a inceput tot timpu

Am schimbat culbutorii, tachetii, pastilele de la tacheti si 10 cuzineti

Nu mai tacane

Total piese pe original luate: 1400 ron

culbutoru a fost 105 bucata

 

Si tin sa cred asa cum cineva spunea mai sus..problema e din cauza ungerii proaste...

Eu zic ca modelele 316 si 318 au probleme majoritatea cu ungerea..de acolo atata tacheti si axe cu came

Acum dupa ce le-am schimbat sa realizez ca pompa nu baga la debit normal doar daca e putin mai turat motorul

Parerea mea e ca in orice probleme de acest fel trebuie verificata UNGEREA apoi schimbate si piesele..ca te trezesti ca ti le termina si pe cele noi

Link to comment
Share on other sites

Uzura apare la rece sau iarna cind axul cu came merge pe uscat pana ajunge uleiul in rampa,aceleratile bruste la rece dauneaza grav suprafetei camelor. Toate motoarele care au culbutorul mai ingust decat cama axului sunt predispuse la uzura axului cu came, ex. Opel motoarele OHC,Daewo, BMW. :)
Link to comment
Share on other sites

cam subtirel uleiul 5w40 pt o masina care banuiesc ca are ceva uzura din 91 pana acum.

 

pune ceva mai gros, castrol 10w60, mobil 5w50 sau 15w50, toate 3 full sintetice

 

tacanitul s-a accentuat ca ai pus un ulei mai subtire, iar cel vechi poate era si el aditivat

 

Salut!

Am sa schimb uleiul cu cel recomandat de voi, dar mai intai vreau sa incerc sa- pun un aditiv de vascozitate sa vedem daca o pacalesc asa, mai ales ca acum inca este cald afara si parca imi pare rau de banii dati pe un ulei bun zic eu cu care am mers mai putin de 1000 km.

Sper sa nu dauneze faptul ca il amestec cu duralube (am citit pe cutia de la duralube ca nu trebuie amestecat cu alti aditivi cu teflon)

 

In conditiile unui mers normal, departe de unul sportiv (bine la o masina de 1.25t motoras de 1.6 si 100 de cai nu prea se poate sportiv, dar in fine) cam cat credeti ca poate sa funcioneze un motor fara sa apara probleme mult mai grave?

 

Va multumesc!

Drumuri bune si carburant ieftin! :)

Link to comment
Share on other sites

Eu am un 318iS din 1994. Tacanit nu am auzit. Eu schimb uleiul la aprox 10.000 km, folosesc Castrol 15W40, pentru ca asta am citit ca foloseste si producatorul la motorul meu. Schimb si filtrulde fiecare data. Nu am probleme , nu consuma ulei, pe joja nivelul scade 1-2 mm intre schimburi, nu a ajuns niciodata mai jos de jumatate intre cele 2 semne.
Link to comment
Share on other sites

Si eu aud un tacanit de tacheti dar doar daca am uleiul pus la mijlocul distantei dintre nivelul minim si maxim de pe joja...

Daca pun ulei pana pe nivelul maxim nu-mi mai bat tachetii de nici un fel.... Cum aud tachetii verific uleiul si-l completez...

Probabil ca tineti uleiul la un nivel scazut....

Sa consideram ca nivelul minim de pe joja este nivelul A , Nivelul intermediar este B , iar nivelul maxim este C.

 

Diferenta intre B si C este cam de un litru ( la motor de 2.5 litri.... )

 

Nu puneti ulei peste nivelul maxim ( C ) ca faceti mai rau motorului decat daca ar fi sa-l tineti pe nivelul A sau B....

 

 

Cat despre anumite batai pe care le auziti cand este motorul rece sau doar in anumite situatii cred ca poate fi vorba de distributie....

Un motor care are probleme din pistoane sau vibrochen va bate in toate situatiile...

Link to comment
Share on other sites

Si eu aud un tacanit de tacheti dar doar daca am uleiul pus la mijlocul distantei dintre nivelul minim si maxim de pe joja...

Daca pun ulei pana pe nivelul maxim nu-mi mai bat tachetii de nici un fel.... Cum aud tachetii verific uleiul si-l completez...

Probabil ca tineti uleiul la un nivel scazut....

Sa consideram ca nivelul minim de pe joja este nivelul A , Nivelul intermediar este B , iar nivelul maxim este C.

 

Diferenta intre B si C este cam de un litru ( la motor de 2.5 litri.... )

 

Nu puneti ulei peste nivelul maxim ( C ) ca faceti mai rau motorului decat daca ar fi sa-l tineti pe nivelul A sau B....

 

 

Cat despre anumite batai pe care le auziti cand este motorul rece sau doar in anumite situatii cred ca poate fi vorba de distributie....

Un motor care are probleme din pistoane sau vibrochen va bate in toate situatiile...

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

 

Am optat pentru schimbarea uleiului si am pus Valvoline MaxLife 15W40, efectul fiind diminuarea zgomotului (tot mai tacane cand e rece, dar dupa ce se incalzeste / mers mai turat se mai potoleste)

Oricum am vazut ca exista uzura le axa cu came (cum vedeti si voi in poze) deci cred ca o sa ma indrept catre o investitie (axa + tacheti = 1000 lei, nu stiu culbutorii si manopera cat vor insemna deci daca a trecut cineva prin experiente similare astept comentarii.

 

Mutlumesc!

post-14770-1251274946_thumb.jpg

post-14770-1251274968_thumb.jpg

post-14770-1251274995_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sper sa nu am nevoie vreodata, dar aproximativ cat costa axul cu came,culbutorii si tachetii + manopera ?

 

 

culbutori + ax came 150 Euro second...

NU merita sa dai atatia bani pentru second-uri care pot tine cateva mii de km.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ma scuzati ca reinvii topicul, desi nu s-a mai postat de ani de zile.

 

Azi am fost la service si mi-a spus ca am tacanitul de la axul cu came, problema cu ungerea. Masina e un e36, 316 din 92, probabil de-aia mi-a spus mecanicul ca nu se merita sami bat capul, cica mai merge muult si bine. Bineinteles ca eu nu stau asa linistit :) . Asa sa fie?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.