Jump to content

Bmw 116i.Mesaje de avertizare pe bord.Incepator.Help !


Recommended Posts

Salut la toti,

Istoric:

Am cumparat un bmw 116 i cu 54900 km la bord in nov anul trecut.De atunci am facut doar 1500 km cel mai mult timp in oras(urziceni,trafic infim) si vreo 3 drumuri urz-buc-urz.De 2 saptamani mergv si prin buc cu ea.

Masina e fabricata in oct 2004

In oct 2006 a fost adusa in romania

in nov 2008 am luat-o eu.

PS:nu sunt incepator,dar nu am cunostinte decat minime si am nevoie de ajutor intai de pe forum sa stiu ce e de facut inainte sa ma parleasca mecanicii prin diferite service-uri cum am mai patit de atatea ori cu dacia prietenei mele.

Totul a fost ok pana prin ian cand intrand pe un drum de pietris in panta s-a aprins becul de airbag/srs si de atunci sta aprins.Coincidenta sau nu,nu a disparut,ramane mereu aprins si se aprinde si pe display ul mic la pornirea motorului .Nu tipa in timpul mersului dar ramane aprins pe bord.

La fel si becul de centura.

Astea le-am ignorat din lipsa de timp dar mi-e teama ca in caz in impact airbag ul nu se va deschide.

 

Asta una la mana.

A doua la mana este ca imi arata service -6000 km cand am cumparat-o si acum imi arata service -7000 km ,asta inseamna ca nu s-a facut revizia masinii de 7000 de km de cand ar fi trebui facuta?Ce implica revizia.Ce se schimba,cat costa si unde se face la pret decent?

 

A trelea si CEL MAI IMPORTANT LUCRU :

 

Am gasit un manual pdf de e87 si l-am mai studiat azi cand am gasit aseara o a TREIA problema.

Mersesem cam 20 km pe rosu cu benzina si la o repornire de motor mi s-a apins o iconita pe display ul de jos cu o masina pe un fel de rampa.Am mers cam 15 metrii si am observat apoi ca ramansese sembolul de (!) aprins pe bord.Am oprit motorul,verificat frana de mana,era ok si repornit.Nu s-a mai aprins,am mers acasa insa incepand de azi dimineata se tot aprinde la pornirea si oprirea motorului.Umbland prin meniu la service check parca si in mers in display ul patratos de jos se aprinde si ramane ( ! ) aprins pe bord

 

Am atasat poze !

Am alimentat azi si tot nu a disparut si din ce am citit in manual ori sunt placutele de frana ,ori lichidul de frana ori...alte probleme.Nu stiu de la vechiul proprietar daca s-au schimbat placutele de curand sau lichidul.

Placutele se schimba toate 4 sau doar cate 2?Cat costa set-ul original sau compatibile (DAR DE INCREDERE,NU CHINEZARII) ?Lichidul se completeaza sau inlocuieste?Cat ar costa

 

Ce pot face?Am mare nevoie de masina zilele astea si nu stiu cat o sa mai pot merge asa.

Plus de asta tare mi-e ca ma usuca de bani mecanicii si nu am chef sa le ingras portofelele.

Ma puteti ajuta cu sfaturi.

Ce sa fac,la ce bani sa pregatesc,ce e de schimbat si UNDE SA APELEZ?

Asa ...pot sa ma duc si la sediu AB dar cred ca fara 1000 ron( sau cine stie cat )nu scap si mi-e sa nu fie decat ceva minor.

post-20333-1241880311_thumb.jpg

post-20333-1241880453_thumb.jpg

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

- pai trebuie sa schimbi lichidul de frana (chestia aia rosie jumate plina, jumate goala ),

- ai depasit cu 7000km intervalul de revizie a motorului

- masina suspendata inseamna ca trebuie sa faci verificarea la 60.000km (ma uimeste ca tu trebuie sa faci revizia de 60.000 pe la 56000 :bashwall: ). Masina aia suspendata e rosie sau portocalie ?? intra si tu in calculatorul de bord si vezi cat mai ai pana la fiecare interval de service in parte ....

- faza cu becul de airbag ... sa nu ai stricata plasa de la senzorul de prezenta in scaun(e) .....

 

- revizia se face la 30.000 - hai sa zicem ca o faci la 25000-30000km ( masina trebuie sa aiba o singura revizie in momentul de fata in cartea de service ).

 

Verifica vizual macar placutele de frana .... eu pe la 55.000km le'am schimbat pe fata, pe spate nu era necesar, dar au fost schimbate ( am mers si foaaaarte mult pe autostrazi ).

 

placutele de frana fata/spate schimbate la mhs ..... cred ca au fost undeva 12-15mil ( sincer nu mai retin ) .... cu manopera cu tot.

 

Nu te panica, ia'o incet incet .... in primul rand trebuie cumva sa ajungi la un service sa resetezi intervalele de revizie sau sa cauti pe net cum ... exista si pe aici info (cred). Problemele care'ti apar nu sunt grave, dar netratarea lor poate duce la probleme grave - incepand cu ULEIUL !

 

 

LE: legat de revizie. cumpara ulei de la BMW si filtre MANN de unde gasesti la preturi decente si bune. Uleiul e scump... Acum nu ma pot pronunta foarte bine, dar cred ca poti cauta si ceva ulei Castrol. Nu stiu ce sa'ti recomand. La benzina nu ma pricep asa ca nu pot sa'ti zic mai multe <_< Dar cred ca vreo 500ron tot o sa fie. Nu stiu daca la benzina filtrul de combustibil este sub masina cu incalzire si ce dzeu mai are pe acolo. Asta ar fi destul de scump ( e vreo 2-3mil la bavaria la diesel :) )

Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

- pai trebuie sa schimbi lichidul de frana (chestia aia rosie jumate plina, jumate goala ),

- ai depasit cu 7000km intervalul de revizie a motorului

- masina suspendata inseamna ca trebuie sa faci verificarea la 60.000km (ma uimeste ca tu trebuie sa faci revizia de 60.000 pe la 56000 :) ). Masina aia suspendata e rosie sau portocalie ?? intra si tu in calculatorul de bord si vezi cat mai ai pana la fiecare interval de service in parte ....

- faza cu becul de airbag ... sa nu ai stricata plasa de la senzorul de prezenta in scaun(e) .....

 

- revizia se face la 30.000 - hai sa zicem ca o faci la 25000-30000km ( masina trebuie sa aiba o singura revizie in momentul de fata in cartea de service ).

 

Verifica vizual macar placutele de frana .... eu pe la 55.000km le'am schimbat pe fata, pe spate nu era necesar, dar au fost schimbate ( am mers si foaaaarte mult pe autostrazi ).

 

placutele de frana fata/spate schimbate la mhs ..... cred ca au fost undeva 12-15mil ( sincer nu mai retin ) .... cu manopera cu tot.

 

Nu te panica, ia'o incet incet .... in primul rand trebuie cumva sa ajungi la un service sa resetezi intervalele de revizie sau sa cauti pe net cum ... exista si pe aici info (cred). Problemele care'ti apar nu sunt grave, dar netratarea lor poate duce la probleme grave - incepand cu ULEIUL !

Sincer,cu revizia nu stiu mare lucru ce se face si cum.De aia cer ajutor.

Alerta e cu rosu,nu portocaliu.

Carte de service nu am <_<

Am intrebat la http://www.dormag.ro/service-auto-service-bmw-contact.html si mi-au zis in jur de 1250 ron,4 placute+manopera+schimbat senzor(by the way,ce e cu senzorul asta?unde e amplasat?Eu credeam ca se reseteaza,nu se schimba.Ma puteti lamuri?

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Nu schimbi toate placutele de frana decat in cazul in care trebuie schimbate toate 4, mergi intr-un service si vezi care sunt uzate, sau te poti uita tu la roti, si unde vezi tu ca placutele sunt foarte sutiri 3-4 mm, alea trebuie schimbate doar. placutele pe fata de exeplu sunt in jur de 270 lei setul cel putin pe producator, placutele pe spate sunt considerabil mai ieftine.

 

pe 1 roata pe fiecare punte ai 1 senzor, cand grosimea placutelor scade, discul de frana intrerupe (taie) un fir de la senzor, astfel in bord ti se aprinde avertizarea luminoasa. Deci eroare se reseteaza, dar senzorul se schimba. un senzor e in jurul sumei de 50 de lei...dar poate sa fie mai scump (pe producator).

 

Ulei gasesti si pe forum , ulei BMW Longlife 04 ce vascozitate vrei tu, in jurul sumei de 40 lei / L cu mult sub pretu de la reprezentanta.

 

Cel mai important este sa mergi intr-un service, sa-ti spuna ce placute trebuie schimbate, si care sunt cauzele celorlalte erori din bord, cu lista facuta, poti cauta cele mai bune preturi

Link to comment
Share on other sites

Multlumes pentru ajutor.Am sunat la MHS ,lichid frana+manopera=200 ron,placute fara 750(inclusiv manopera),placute spate (800 ron) + manopera.Va tin la curent.O sa incerc odata ce stiu ce placute de schimbat sunt,sa caut personal,poate ies mai ieftin sa platesc apoi doar manopera.Ideea e la ce magazine de piese sa incerc.Am vazut de exemplu lichid de frana de duzina dot 4 la 11-15 ron/450-500ml dar si recomandari de mobil 1 dot 4.unde l-as gasi la un pret decent?Nu de alta,dar ar fi culmea sa da 200 ron doar sa imi toarne un baietel pe la un service o sticla de 15 ron si sa ceara 200-250 ron pt toata "manopera" asta.

PS:si eu lucrez in service,dar de altceva(PC-uri) si stiu cam care sunt "manevrele".Daca nu te pricepi,te ia de fraier si te usuca de bani sa schimbi o tona de chestii inutile cel putin in acel moment la suprapret bineinteles.

Pt inceput:diagnoza,lichid,placute+senzor unde e nevoie...si mai vedem si de rest.

PS(2).uleiul a fost schimbat acm cateva mii de km ,e un castrol 5w(ceva,nu mai retin).

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Multlumes pentru ajutor.Am sunat la MHS ,lichid frana+manopera=200 ron,placute fara 750(inclusiv manopera),placute spate (800 ron) + manopera.Va tin la curent.O sa incerc odata ce stiu ce placute de schimbat sunt,sa caut personal,poate ies mai ieftin sa platesc apoi doar manopera.Ideea e la ce magazine de piese sa incerc.Am vazut de exemplu lichid de frana de duzina dot 4 la 11-15 ron/450-500ml dar si recomandari de mobil 1 dot 4.unde l-as gasi la un pret decent?Nu de alta,dar ar fi culmea sa da 200 ron doar sa imi toarne un baietel pe la un service o sticla de 15 ron si sa ceara 200-250 ron pt toata "manopera" asta.

PS:si eu lucrez in service,dar de altceva(PC-uri) si stiu cam care sunt "manevrele".Daca nu te pricepi,te ia de fraier si te usuca de bani sa schimbi o tona de chestii inutile cel putin in acel moment la suprapret bineinteles.

Pt inceput:diagnoza,lichid,placute+senzor unde e nevoie...si mai vedem si de rest.

PS(2).uleiul a fost schimbat acm cateva mii de km ,e un castrol 5w(ceva,nu mai retin).

 

Salut,

 

Tocmai am schimbat eu lichidul de frana si placutele pe spate. Le-am schimbat la filaret 300 Ron lichidul de frana + manopera, placutele le aveam cumparate de aici de pe forum.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Tocmai am schimbat eu lichidul de frana si placutele pe spate. Le-am schimbat la filaret 300 Ron lichidul de frana + manopera, placutele le aveam cumparate de aici de pe forum.

 

am si eu de schimbat placutele pe spate,pot cei de la filaret sa mi le schimbe?

chiar daca vin eu cu ele?

Link to comment
Share on other sites

am si eu de schimbat placutele pe spate,pot cei de la filaret sa mi le schimbe?

chiar daca vin eu cu ele?

 

Da nu e nici o problema, eu aveam si lichidu de frana cumparat dar nu aveau cum sa-l foloseasca, pt ca au aparatu ala special.

Au 220 Ron pe ora manopera si no sa dureze mai mult de o ora.

Link to comment
Share on other sites

am si eu de schimbat placutele pe spate,pot cei de la filaret sa mi le schimbe?

chiar daca vin eu cu ele?

 

Da nu e nici o problema, eu aveam si lichidu de frana cumparat dar nu aveau cum sa-l foloseasca, pt ca au aparatu ala special.

Au 220 Ron pe ora manopera si no sa dureze mai mult de o ora.

 

 

merci

Link to comment
Share on other sites

la seria 1 trebuie sa schimb lichidul - face 2 ani in iunie. adrian, ai intrebat tu la mhs si e 200ron ?? ca incepe sa ma minuneze treaba cu filaretul. .. astia incep sa'si taie singuri craca de sub picioare ??? incep sa ma minunez din ce in ce mai mult ......

 

eu sunt multumit cu mhs, fara nici o gluma - mi se par ca au si preturile cele mai ok dintre reprezentantele bmw...

 

legat de dormag- nu stiu cine sunt astia dar nici daca mi'ar pune placute originale bmw nu m'as duce la ei si as prefera sa ma duc la mhs, sau ... sa'mi cumpar placute de producator care cred ca sunt mai putin de jumate de pret....

 

daca masina aia suspendata e rosie e putin ciudat .... e posibil ca km sa fie dati inapoi. - doar o parere. aia ar trebui sa se faca rosie dupa 60000km

Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

la seria 1 trebuie sa schimb lichidul - face 2 ani in iunie. adrian, ai intrebat tu la mhs si e 200ron ?? ca incepe sa ma minuneze treaba cu filaretul. .. astia incep sa'si taie singuri craca de sub picioare ??? incep sa ma minunez din ce in ce mai mult ......

 

eu sunt multumit cu mhs, fara nici o gluma - mi se par ca au si preturile cele mai ok dintre reprezentantele bmw...

 

legat de dormag- nu stiu cine sunt astia dar nici daca mi'ar pune placute originale bmw nu m'as duce la ei si as prefera sa ma duc la mhs, sau ... sa'mi cumpar placute de producator care cred ca sunt mai putin de jumate de pret....

 

daca masina aia suspendata e rosie e putin ciudat .... e posibil ca km sa fie dati inapoi. - doar o parere. aia ar trebui sa se faca rosie dupa 60000km

Da,e 200 ron cu lichidul lor.Din ce am inteles e nevoie de 2 litrii,deci 4 sticlute de 0.5.Probabil ca baga din ala de duzina,ca atunci cand i-am intrebat de marca nu au zis nimic.Deci,aprox 60 lichid de duzina,140 manopera.Am gasit prin amabiliatea lui XXL manopera la juma' de pret si mobil 1 dot 4 in carrefour la 26 ron/0.5 litrii,deci cam 170 ron.deci mai ieftin,lichid mai bun.

Sa vad cum e cu placutele de frana si ce o fi de schimbat.

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Da,e 200 ron cu lichidul lor.Din ce am inteles e nevoie de 2 litrii,deci 4 sticlute de 0.5.Probabil ca baga din ala de duzina,ca atunci cand i-am intrebat de marca nu au zis nimic.Deci,aprox 60 lichid de duzina,140 manopera.Am gasit prin amabiliatea lui XXL manopera la juma' de pret si mobil 1 dot 4 in carrefour la 26 ron/0.5 litrii,deci cam 170 ron.deci mai ieftin,lichid mai bun.

Sa vad cum e cu placutele de frana si ce o fi de schimbat.

 

Intra decat 1 litru. Garantat.

Am sunat si eu MHS si mi-au zis ca placutele de frana pe spate + lichidu de frana ma costa aproximativ 1000 RON, asa ca le-am cumparat eu si le-am schimbat la filaret si cu totul m-a dus 500 RON eu unu nu cred ca se merita sa le schimbi la vreo reprezentanta sincer, nu la diferentele astea de pret.

Link to comment
Share on other sites

Butonand prin meniu am mai dat de cateva erori cred destul de grave:

 

Sunt si galbene,si verzi si rosii.Scuze pentru calitatea pozelor.

Daca scrie de exemplu 2600km si bujie galbena deci sa inteleg ca maxim 2600km se mai pot folosi?Ce inseamna restul erorilor?Nu am manualul la mine cateva zile de la E87 si stau cu inima la gura.Culmea ca la ulei arata cam 2/3 din bara de volum ca fiind prezent,zice OK dar e cu rosu in poza asta.Stiu ca a fost schimbat in toamna.Vechiul proprietar nu a resetat ceas-ul sau ce se intampla?

 

Ma puteti ajuta va rog?

post-20333-1242193757_thumb.jpg

post-20333-1242193796_thumb.jpg

post-20333-1242193815_thumb.jpg

post-20333-1242193994_thumb.jpg

post-20333-1242194010_thumb.jpg

post-20333-1242194074_thumb.jpg

post-20333-1242194096_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

ce erori arati tu acolo nici nu credeam ca exista <_< ..

 

poza nr.

 

1. uleiul trebuia schimbat in martie 2008 ( probabil revizia a fost facuta in martie 2007 - parca 1 an sau 30000km, sau 2 ani nu mai retin si mi'e lene sa ma uit in carte ). poate a schimbat uleiul si nu a resetat indicatorul - a facut revizia pe genunchi :)

2. de 7000km trebuia sa fie masina dusa la dealer si inspectata pe dedesupt, roti, caseta de directie .... etc

3. faza cu 2600km - cred ca in 2600km trebuie sa schimbi bujiile , sau sa resetezi indicatorul

4. si 5. mai ai 11.000 km pana sa schimbi placute fata si 13.000 pana sa le schimbi pe spate ( estimativ )- asa ca nu ai probleme cu placutele, ci cu lichidul de frana.

6. nu am nici cea mai minora idee ..... ( o fi ceva legat de noxe nu stiu :bashwall: )

7. in septembrie 2006 trebuia sa faci ceva la catalizator :unsure:

 

Erorile nu sunt grave, eu as incepe prin a schimba uleiul, filtrele .... lichidul de frana in ma'sa .... lasa'l asa .... dupa ce faci revizia, trebuie sa vezi ce e cu indicatoarele din pozele 6 si 7 caci nu ma pricep .... si apoi resetezi erorile si aleluia !

Link to comment
Share on other sites

la masinile mai noi cum e E87, au un fel de cronometre care se reseteaza : schimbul de ulei, placutele fata, spate, etc.

 

de ex, la poza cu placutele fata iti arata ca ai mai avea aprox. 11000 km... ideea e ca se schimba de ex placutele, si in functie de cat franezi, calculatorul apreciaza ca ai mai avea x km... chiar daca placutele ar mai merge mai mult. Ele oricum au un senzor separat de uzura care cand se aprinde trebuie neaparat schimbate. Toate astea trebuiesc resetate la timpul lor de catre serviceul respectiv. Nu trebuie sa-ti faci griji, pentru ca de ex daca uleiul se consuma (cum e normal), se aprinde becul galben de "ulei minim" ...

 

daca vrei, am un tutorial sa poti sa ti le resetezi ...

 

http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php...amp;hilit=reset

 

eu am i-drive si e mai simplu pe displayul maricel, dar sistemele sunt identice... de ex. poza 6 cu emissions test e practic o alarma pe care tu o setezi, de ex. luna 06.2009 cand iti expria itpu'... cand intri pe 1 iunie 2009 in masina, se aprinde becul "piiing" du-te la itp.

 

e bine totusi sa mergi intr-un service responsabil (pot sa-ti recomand), sigur NU bavaria, sa-ti verifice fizic placute, etc, sa-ti faca un schimb ulei si filtre, sa-ti reseteze toate intervalele, si o sa stai linistit.

 

O revizie de filtre, uleiuri si o verificare generala te duce pe la 8-9 mil.

Edited by zgabeatza
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 4 years later...

Am si eu o nelamurire aici vis a vis de eroare ( masina rosie suspendata).Zilele trecute am facut un schimb de electromotor si o revizie la filtre si ulei.Pana sa duc masina in service nu aveam eroarea respectiva aprinsa in bord.In ziua cand am ajuns cu masina acasa a aparut si eroarea respectiva dupa ce am scos cheia din contact.

Pareri?

Edited by xp cipri
Link to comment
Share on other sites

Am si eu o nelamurire aici vis a vis de eroare ( masina rosie suspendata).Zilele trecute am facut un schimb de electromotor si o revizie la filtre si ulei.Pana sa duc masina in service nu aveam eroarea respectiva aprinsa in bord.In ziua cand am ajuns cu masina acasa a aparut si eroarea respectiva dupa ce am scos cheia din contact.

Pareri?

Daca ai schimbat uleiul si acesta nu a fost resetat in bord probabil ca ai ajuns la valoarea de 0 km si iti indica ca trebuie sa il schimbi.

Link to comment
Share on other sites

Ai cautat in portbagaj, dupa ce ridici capacul care ascunde bateria, in stanga, manualul de utilizare? Daca n-ai cautat, vei avea o surpriza. Ar trebui sa fie intr-o mapa.

 

3.Trebuie sa schimbi bujiile in 3600km. Iti recomand sa o faci cat mai repede, nu e foarte complicat (cheie de bujii, dai jos capacul de la filtrul de aer si suportul, capacul de plastic de pe motor si gata), bujiile nu sunt scumpe.

6.La E87 se poate seta intervalul de timp la care se face ITP-ul. Ai ITP facut? Asta iti arata acea pictograma, ca nu e setat termenul pt revizia tehnica periodica.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.