Jump to content

ChipTuning E60


Surrender

Recommended Posts

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@bimmer_e60 - esti sigur ca modele 525 530 si 535 au acelasi tip de motor, dar limitat de calculator pentru a face 'diferenta' intre ele ?

 

 

 

 

Motorul este acelasi, dar diferenta nu este facuta numai din soft...mai sunt unele MICI modificari, la racire, evacuare, admisie, probabil injectoare, ... etc...poate la 535d, la unele piese, s-or folosi si alte materiale mai rezistente...dupa motor sunt si alte modificari: ambreiaj, diferential,frane, cred ca si suspensii etc...

 

 

535d are 2 turbine, dar nu este un BI-TURBO ! Exista o turbina mai mica care intra la turatii mici(pentru cuplu mare la turatii mici si eliminarea minusculului lag de la 530d), cred ca pana la 1500RPM, si a doua turbina, care este probabil ceva mai mare decat cea de la 530, care intra dupa 1500RPM.

 

 

Nu cred in cipTuning si atat.... cand ridici puterea unei masini de la 231 la 270-280cp cum promit chiptuning-urile, at tre sa umbli si la racire - obligatoriu - evacuare, admisie, injectoare, cat si la frane. Toata lumea vrea caaaaaaaai multi, dar nu se gandesc cum ii si opresc!!! Din cate stiu, 535d are frane mai mari decat 530d - nu sunt 100% sigur...

Link to comment
Share on other sites

Interesant, nu stiam detaliile astea. Daca eu de ex. vreau sa imi fac cip tunning(nu mi-as face niciodata pt. ca am propriile opinii legate de chip tunning), cum as putea imi sa imi mai modific evacuarea, si injectoarele ?
Link to comment
Share on other sites

Interesant, nu stiam detaliile astea. Daca eu de ex. vreau sa imi fac cip tunning(nu mi-as face niciodata pt. ca am propriile opinii legate de chip tunning), cum as putea imi sa imi mai modific evacuarea, si injectoarele ?

 

 

 

 

montare evacuare mai lata si alte injectoare <_<

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ma bate gandul unei remapari la bavarezul meu, (de fapt nevasta insista...ca cica nu-i mai ajung 231hp... :bashwall: :) )_dar parerile in romania sunt atat de impartite incat nu mai stiu ca sa cred...

 

Am urmarit treaba asta afara, pe unde am umblat am luat toate revistele de profil pe care am putut pune mana, cat si revista BMW.

 

Ultima revista BMW o am din Londra, unde la sectiunea anunturi, este plin de reclame cu remapari, ciptuning.

Am mai gasit si un reportaj al unui redactor al respectivei reviste, care povesteste cum si-a remapat el masina (masina avand 200k miles)...nimic insa despre efecte secundare sau defectiuni ulterioare.

Ce vreau eu sa subliniez in aceasta interventie este ca in nicio revista de profil din afara, nu se mentioneaza nimic despre aceste presupuse efecte secundare asupra motorului si cutiei, cu toate ca subiectul este abordat cel putin odata in fiecare publicatie.

 

<_<

Edited by bimmer E60
Link to comment
Share on other sites

@BMW E60: chiar crezi ca merita un chip ? Sa zicem ca iti faci unul si primesti 20-30 CP in plus si ceva la cuplu. Ce "faci" cu ei ? Chiar ajungi sa-i folosesti zilnic astfel incit sa merite ?

Daca stai sa te dai la liniute zi de zi, poate ar merita. Dar daca faci 2 drumuri pe saptamina pina la Sinaia, poti mergi la fel de linistit si cu 150 CP ca tot la fel ajungi. Poate doar "confortul psihic" ca ai 250 CP.

Link to comment
Share on other sites

in cazul meu dupa ce am apelat la remapare ......am omorat o turbina

 

 

scurt si la obiect!!!!

Se intampla, dar nu cred ca e relevant. Masina are limitare la over-boost chiar si cu alt soft ( daca nu e facut la colt de strada), deci nu prea vad cum s-ar strica o turbina daca nu depaseste valoarea prestabilita sau nu ramane fara ulei.

Sant destule turbine care pica pe aici si fara tuning pe masini. Si pana la urma o turbina e consumabil. Mai mult de 100.000 km, deja e destul, iar fiabilitatea depinde de multe lucruri in mai mare masura decat de soft-ul motorului.( filtru epurator, stil de condus, cum se incalzeste masina, daca e lasat motorul 1-2 minute inainte de a fi oprit).

 

Eu m-am riscat la 290.000 sa-i fac resoftare (230 cai,510nm cam cea mai agresiva de pe e39 ). Acum am 320.000 si merge fara probleme.Deja e alta masina, de la 8.1sec (0-100km) a coborat la 7sec, si inca mai poate 0.1,0.2 sec. ( Mai am de schimbat valva care comanda turbina si furtunele de vacum, pentru ca nu da tot pana in 3000 ture). Dadea mai mult fum dupa softare , dar am curatat admisia, egr-ul, si nu mai da deloc. A scazut si consumul cu vreo 0.3, 0.4 litri.

 

Stau in Olanda si softul l-am facut aici. Ce vad in ultimii 2 ani este un trend spre resoftare numit ecotuning. Firmele fac softuri orientate spre reducerea consumului la diesel ( bineinteles creste puterea si cuplul). E ditamai coada la resoftari, plin de masini de firma, van-uri de transport, camioane.

Link to comment
Share on other sites

DSF, cat a costat resoftarea si de la ce firma? ma refer la tunerul care a dezvoltat softul...ca banuiesc ca nu ai facut-o in vreo parcare... <_<

chestia cu schimbatul valvei si furtune....ti-a spus-o un mecanic? am mai auzit treaba cu fumul dupa resoftare, dar e prima oara cand aud ca se rezolva asa usor...masina mea nu scoate fum, dar ma gandesc ca dupa resoftare ar putea sa scoata si doar curatarea admisiei ar rezolva treaba??

 

 

Asteptam in continuare parerile voastre despre resoftare, si mai ales pe cei care au apelat deja la aceasta... pareri, impresii, probleme, etc...

Link to comment
Share on other sites

@BMW E60: vad ca esti hotarit pe chip tuning. <_<

 

Un coleg cu un Peugeot 1.6 HDI 110 CP si-a facut chip la vreo 30.000 km. I-au zis ca i-au dat peste 135 CP. Multumit initial, forja, fente cica se simtea diferenta. Consumul i-ar fi scazut cu 0.5l.

La 60.000 km a trebuit sa-l dea jos. Motorul incepuse sa scoata zgomote destul de puternice, consumul incepuse sa creasca iar masina parca nu mai tragea ca inainte. Acum merge evident fara el iar zgomotele motorului s-au diminuat.

 

Si dupa cum stii, diesel-urile de la Peugeot sint considerate motoare foarte bune.

 

Chip-ul a fost facut la o firma cunoscuta.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut resoftare si nu am avut probleme..

In alta ordine de idei, din experienta mea, dieselurile de la peugeot sunt oricum foarte zgomotoase dupa un numar de km. Cert este ca eu pana acum, nu am vazut nici un studiu care sa demonstreze clar ca fiabilitatea motorului scade dupa o resoftare. Deci nu stiu ce sa zic..

Link to comment
Share on other sites

DSF, cat a costat resoftarea si de la ce firma? ma refer la tunerul care a dezvoltat softul...ca banuiesc ca nu ai facut-o in vreo parcare... <_<

chestia cu schimbatul valvei si furtune....ti-a spus-o un mecanic? am mai auzit treaba cu fumul dupa resoftare, dar e prima oara cand aud ca se rezolva asa usor...masina mea nu scoate fum, dar ma gandesc ca dupa resoftare ar putea sa scoata si doar curatarea admisiei ar rezolva treaba??

 

 

Asteptam in continuare parerile voastre despre resoftare, si mai ales pe cei care au apelat deja la aceasta... pareri, impresii, probleme, etc...

Uite aici detalii , inclusiv firma :

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=50042

A fost vreo 400 euro, softurile sunt facut prin Germania. Am cerut oferte si pe la Hartge dar sunt in jur de 800 euro si doar vreo 15-20 cai.

Baiatul de la firma m-a intrebat cum vreau sa-mi faca resoftarea - software prin laptop conectat la ODBII , sau sa imi rescrie chipul si sa-l lipeasca la loc in computerul masinii. Am ales varianta software.

Remaparea s-a simtit dupa 1000-1500 km , nu imediat.( Ceva legat de adaptarile computerului).

M-am apucat de curatat EGR-ul, si cu ocazia asta am dat si galeria jos , si am spalat la ea vreo 2 zile. Am dat si valvele de pe turbina si egr sa curat filtrele, si le-am schimbat intre ele, si a inceput sa traga mai bine sub 3000 ture. O sa-mi comand o valva noua pentru turbina, pentru ca filtrele sunt pline , si mai au si un filtru inauntru care nu se poate curata.

 

Inainte de soft nu imi dadea fum deloc, am schimbat filtrul epurator cu modelul nou de e60. Dupa soft dadea fum dar numai 2 secunde prima data cand o calcam mai tare ( probabil arunca funinginea depusa la mers batraneste), dupa aia foarte putin. Dupa ce am curatat galeria nu mai da aproape deloc. Fumul e vizibil numai noapte cand se vede in farurile masinii din spate.

Referitor la fum, conteaza mult si motorina banuiesc. Aici in Olanda nu am auzit sa aibe cineva probleme cu motorina, indiferent de benzinarie. Folosesc numai Shell V-Power.

In rest n-am observat nimic care sa se fi stricat din cauza chipului. Am schimbat uleiul in cutie dupa resoftare pentru ca scutura nitel si acum nu mai face nici o problema ( am 300.000 mii cu masina, si cutia e originala cred)

Banuiesc ca e normal sa scoate ceva mai mult fum dupa resoftare ( cam cat un Mercedes nou :) ), e debit de motorina mai mare.

De multe ori cred ca sunt alte cauze care produc mai mult fum. Daca masina nu e in stare perfecta de functionare, si mai e si resoftata mi se pare normal sa apara probleme la unii.

Eu cel putin mi-am pus mainile in cap cand am vazut cata mizerie e in galeria de admisie ( 1 cm de gudron, ulei, carbon pe toate laturile). Cel putin la clapetele de admisie, debitul de aer era cu cel putin 30-40% restrictionat.

La fel cele 2 valve au 2 filtre, unul extern, altul intern ( se ajunge la el numai daca se desface valva, si trebuie lipita la loc). Cel extern era negru, e normal ca nu mai face vacum in parametrii si de aici rezulta o functionare proasta a turbinei si probabil mai mult fum.

Astea sunt chestii inevitabile datorita uzurii, cred ca numai din curatarea galeriei, schimbarea furtunelor de vacum si a celor 2 valve se "restaureaza" 10 cai din cei pierduti de-a lungul timpului.

 

 

In rest daca masina trage super bine si nu sunt probleme, n-am ce sa zic decat sa ma bucur de ea.

Link to comment
Share on other sites

Ciao BMW, eu zic sa-ti fac remapare dar ai grija unde faci. Asa am stat si eu pe ganduri 1 an de zile de cand am luat masina sa ma hotarasc exact unde sa fac chip. Dupa multe recomandari vazute aici pe forum, si dupa multe discutii pe mess cu 320i e36, am hotarat sa-mi fac la el chiptuning. Mi-am facut cam de 1 luna si masina are 198mii Km (E46 318d 2005). Nu a dat pic de fum nici inainte nici dupa resoft, nici la talpa nici la mers relaxat (e euro 4). Castigul de putere este destul de mare in cazul meu (de la 116 la 150 Hp) si se simte clar diferenta. Cine zice ca-i placebo cum am citit mai devreme aici glumeste sau nu stie ce vorbeste. Masina trage excelent acum, nu mai am lag la turbo, si trage liniar pana in 5000 rpm. Inainte se plafona dupa 3500 rpm si nu mai tragea deloc. Consumul la un drum de cluj mi-a scazut de la 6.7 la 5.8 (deci a scazut cu 1%), iar pe oras sincer mi-a crescut cam cu 1%, dar merg mult mai sportiv si profit de noul cuplu. Eu nu cred ca poate sa pice ceva din cauza resoftarii. Turbina daca pica, pica si fara soft nou. Si daca luam in calcul costul de 600-700 euro una reconditionata in cazul meu + 200 softu.... tot ies mai ieftin ca softerii mari de care vorbeati de 1000-2000 euro si ma aleg si cu turbina noua, fara sa fac un drum de germania si sa astept dupa un soft mai slab ca acesta care il am.

 

Concluzie : eu zic sa-ti faci ! bafta

Link to comment
Share on other sites

Problema e ca toti vor masina de 5000 de euro maxim, cu motor de 1.5 Diesel neaparat care sa aibe 250 de cai cel putin.

Cuplul sa fie de macar 500 Nm chiar daca e pentru 1 sec pe o plaja de turatii de 200 de RPM si apoi fass.

Masina trebuie sa tina cam 10 ani doar schimbat uleiul la ea.

Sa consume cel mult 4.5 % urban. cum am vazut pe aici consum urban declarat la 320D

Cand am spus odata ca cel putin 80 % care au e60 diesel se uita la consum cu ochii cat cepele, mi-a sarit juma de forum in cap ca e imposibil.. ca daca cine are bani de e60 si sa il si intretina nu se uita la consum.

Popularitatea chip tuning-ului la modele noi si scumpe, ale caror posesori se presupune ca isi permit sa le intretina si sa mearga si la deal cu ele, nu numai la vale pe N, ma uimeste.

Inteleg pe cineva care are o coaja de 15 ani care e cam 3k toata si nu risca mare lucru si oricum o da in 2 ani maxim.

 

Luati-va frate v8 sau 535 I, 540 I sunt atatea si atatea variante si nu numai BMW .. cumpara-ti Porsche, Aston Martin ca sunt o groaza ieftine la vanzare... sau cat vreti de mare daca vreti putere mai mare si cuplu. Iti iei Dodge Charger cu 10 k in stare exceptionala. are ala cuplu sa dea la inca 10 masini. Masina se poate schimba.. e posibil sa nu dai nimic in plus.. ca se cauta motoare mai mici ca e criza.

Pentru ce recurgeti la o operatie care oricum scade fiabilitatea masinii si nu luati ceva construit k lumea din start ?

Sau faceti ceva profesionist la 1-2000 de euro minim .. modificati ce mai e de modificat, o lista lunga.

De crezi ca la Hartage costa 800 de euro si scotea doar 15-20 de cai ? ca nu se putea mai mult scoate fara a forta si schimba multe altele.

Lasa ca e mai destept ala in spatele blocului la 200 de euro care iti da 80 de cai in plus si a vazut stand de test doar la TV. Vine el cu laptop si iti zice.. merge domle.. fara numar de la mine inca 80 de cai.

Am dat 525tds de 143 de CP si am luat acelasi model dar 525I

de 192 de cai. Consuma mai mult ? da consuma, dar am vrut putere mai mare. e intretinerea mai scumpa ? cam la fel cel putin la mine.

Vreau sa vad si eu pe cineva care face treaba cum trebuie si la un pret mai realist.

Verificat stare tehnica generala.. puricat transmisia, ambreiaj, inlocuit ambreiaj cu ceva mai sport si care sa reziste la noul cuplu/putere, intarit pe unde trebuie, modificat sistem de franare.

Dar "astia sunt prosti ce stiu ei ".. si costa vreo 2000 de euro pe putin lasa ca rezolva X cu 200 si se jura pe rosu ca masina nu pateste nimic. Da si garantie la software.. adica il rescrie moca de 100 de ori pana crapa ECU.

Pe mine personal ma umfla rasul .. mai ales cand vad ca oameni care au dat poate si 60k pe o masina luata de noua se duc imediat la "chip tuning" in loc sa mai fi dat acolo inca 2000 de cand au cumparat-o

Link to comment
Share on other sites

In primul rand lasa-ne cu abureli din astea cu Aston Martin si alte chestii. Cumpara-ti tu Dodge Charger si sa faci topic separat sa ne zici cum merge.

Firme ca Hartge, Dinan, etc cam stramba din nas la peste 150.000 km pentru ca sunt firme mari si daca ceva se intampla cu motoarele , nu neaparat din vina lor, e publicitate proasta. Deci intr-un cuvant iti cam dau de inteles ca nu s-ar baga.

Chestia e simpla : firma, firmele, baietii din spatele blocului, de pe trotuar presteaza un serviciu : daca eu ca beneficiar sunt multumit si de pret si de calitatea serviciului nu stiu de ce ar trebui sa mint si sa zic ca nu este bine sa faci tuning,etc,etc.

Chiar daca se strica ceva tot eu platesc, asa ca nu-ti face probleme.

Initiatorul topicului a cerut pareri despre remapare la e60, nu despre frustrarile unora despre consum, Aston Martin-e, Fast and Furious, schimbat tds-uri pe rachete.

Fiecare face ce vrea cu banii lui pana la urma, fie ca are e60 de 60 mii, fie o coaja de 2 mii.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Initiatorul topicului a cerut pareri despre remapare la e60, nu despre frustrarile unora despre consum, Aston Martin-e, Fast and Furious, schimbat tds-uri pe rachete.

Fiecare face ce vrea cu banii lui pana la urma, fie ca are e60 de 60 mii, fie o coaja de 2 mii.

 

Pai si care e problema.. ? aia de mai sus e parerea mea despre chiptuning. Chiptuning mai ales ala de 200 de euro, nu tuningul profesionist, dupa parerea mea nu e o solutie. Iar facut la o masina relativ noua cum e un e60 mi se pare riscant si cu urmari care pot fi mult mai costisitoare decat costul unei firme serioase.

Schimbat tds pe rachete... pai nu vezi ca asta face lumea ? din 140 in 170 de cai.. din 160 in 190 si tot asa.

Si am pus si o explicatie si variante. Cea mai simpla si mai sigura varianta dupa parerea mea e sa iti schimbi masina.

Normal ca fiecare face ce vrea dar si eu imi exprim ideile care le am, ca am dreptul sa vorbesc ce vreau in limitele bunului simt si daca sunt la obiect, conditii care cred ca le-am indeplinit

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Salut! Eu am facut remapare la 320 dA, de la 163-203 CP si cuplul de la 340-410Nm. Asta se intampla pe la vreo 40.000 km, acum am 56.000, nicio problema. Si eu am stat 1 an de zile cu dilema asta...sa merg la ACS cu 2150 E sau la @320i e36. Am ales a doua varianta si pana acum nu m-am inselat. Chestia cu remaparea softului este o treaba cu dus si intors. Majoritatea gandesc ca daca ai 200 de CP in loc de 163, masina a devenit un fel de M3 si incep sa o calce. Traim in Romania, nu exista autostrazi, putine sunt drumurile cu 2 benzi pe sens si sa nu uitam ca inca mai circula "autoturisme" Dacia fab sub 1985. In concluzie remaparea nu este binevenita decat atunci cand efectuezi o depasire, cand ai nevoie de mai mult cuplu...Pentru senzatii tari exista M3,M5,M6 sau de ce nu Z4 "M"...hai sa zicem si un 335i. Concluzie este ca daca faci rempare la 530 D si de la 231 Cp o duci in 260-270 CP, masina este tot un 530D nicidecum un M5, deci trebuie sa o tratezi ca atare. Daca intelegi acest lucru, se merita 100%. Edited by fantozzi007
Link to comment
Share on other sites

Eu am chiptuning facut de Rabanne, am cam 15.000 de kilometri facuti de atunci, motorul merge impecabil, cuplul este de belea (nu o fortez prea des, parca mi-e frica sa nu rupa cardanul <_<)....consumul la drum mi-a scazut cu in jur de 1 l/100 km si in oras cam cu 2 l/100 km (eu merg destul de incet si relaxat in oras)....Rabanne face singur softurile si eu personal am avut incredere sa-l las sa-si "bage softurile" in motorul meu.... Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.