Jump to content

o batranica..525i e34


DOMI

Recommended Posts

nu am mari noutati, decat ca dupa o pauza de 3 ani, anul asta m-a secat de bani, a inghitit vreo 30 de mil cu una alta, adica compresor AC, garnitura de chiulasa, vasc si mai nou senzori detonatie (knock sensor)

 

 

am schimbat bucsele de la bratele inferioare, alea mari, desi nu trebuiau, de fapt erau capetele de bara care erau vinovate dar un retardad de mecanic cica sunt inca bune... ma rog.

 

Si acum sa va explic cum e treaba cu pacatosii astia de senzori, care cam e valabila pentru toti posesorii de M50 de varsta asta.

 

Tot punanad-o pe tester de la patania cu apa in benzina, aveam niste erori care reveneau, si anume senzori detonatie morti.

 

Toti spuneau ca e de la altceva, dar bineinteles ca degeaba incercam sa le explic ca daca apar detonatii apare eventual eroare de missfire pe cilindru X, nu senzori morti cum spunea ECU. Eroarea de senzori mort apare cand senzorii chiar sunt morti, si ECu nu poate comunica cu ei.

 

Senzorii astia au rolul de a prevenii detonatiile in cilindru, care la randul lor, in cazuri extreme se lasa cu capete de pistoane topite mai ales daca te prinde la ceva turatii si in sarcina.

Cea ce cu benzina proasta de la noi e ceva nu posibil, ci foarte probabil

 

 

E si m-am apucat si am dat admisia jos pe caldura asta, m-a luat dracul si rezultatul il puteti vedea in poza de mai jos.

Astia ar fi senzorii aia buni care il inselau pe ECU .. :) se pot observa cu usirnta ca toata izolatia de plastic crapase si bobinele alea stateau asa in aer.. :)

 

 

Senzorii noi, cei mai ieftini am gasit chiar originali BMW , la 250 de roni bucata, aia Bosch sau mai stiu eu erau de la 300 de roni in sus :) , deci la o suma rotunda de 530 de RON cu transport..

 

Operatia a durat cam 4 h , ocazie cu care am mai gasit si un furtun de vacuum copt

Asa ca aviz celor cu M50, daca aveti erori de knock sensor si cand mai dati admisia jos uitati-va si la saracile astea, sunt pe bloc, sub EGR cei care au si o mare mataraie de cabluri

DSC_2057 Desktop Resolution.JPG

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

ca tot am pus la punct masina si merge bine a trebuit sa imi fac de lucru.

Am fost la padure si am ocolit pe marginea drumului o dacie care venea din sens opus, si am intrat putin pe margine, in iarba.

Ascuns in iarba era un ciot pe care m-am urcat cu roata fata, si dupa ciot, hau.. practic dupa ce a trecut de ciot roata nu a mai ajuns pe sol si am ramas suspendat in aripa fata ( s-a sfasiat la punctul de contact cu pragul si s-a bombat.)

asa ca acum caut aripa sa cumpar, sper la culoare, daca nu gasesc sa o vopsesc si sa ma rog sa iasa.... si uite asa am pus-o de un gratar de 5-6 mil.. ...bashwall.gif

o sa fac si o poza dar trebuie sa o curat, ca nu se vede de namol.. morti masii de treaba..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

acum vreo saptamana a iesit masina din service, am pus o poza cu aripa noua, vopsita la culoare.

in total a fost cam 8 mil, aripa noua aprox 1.5 mil restul grund, fixer, vopsea, lac de vreo 2 feluri, manopera, etc etc.

un pic piparat poate dar a iesit la fix , avand in vedere ca e o culoare deosebit de pretentioasa..

poza e cu telefonul facuta, cam de kko, dar cred ca se observa ca nu e diferenta de nuanta, care era si cea mai mare teama a mea..

 

 

Avand in vedere ca o sa incep sa fac ceva km majoritatea in oras, am hotarat sa o trec pe GPL.

Pun o instalatie BRC, secventiala plug & play, cu rezervor cilindric de 80 l.

Am si comandat-o, vine pe vineri cred, si marti o monteaza, dureaza o zi.

 

DIn ce mi-a zis ala costa vreo 4400 de roni cu tot cu montat si rezervorul asta mare, garantie 2 ani cu revizii gratuite, platesc doar un filtru la 30 k km..

 

O sa revin cu impresii si consumuri dupa montaj, pentru cei interesati.

Photo0095.jpg

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu, o sa aibe injectoare pe fiecare cilindru, deci 6 gauri.

instalatia e moderna, se pune aceasi inclusiv pe motoare euro 5.

cand am fost la el tipul mota fix aceasi instalatie pe un s320 parca , un v6 de vreo 3l + in orice caz..

lucreaza ingrijit, fara gauri prin locuri ciudate, traseele de gaz le leaga in paralele cu cele de benzina, adica le duce pe sub masina, deci nu imi strica nici interiorul.. :)

.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

pe la 21.30 au terminat astia si reglajele finale.. gata, am gazeificat masina.

 

Am facut doar vreo 4 km cu ea prin oras, pare ok . e cam la fel de violenta in acceleratii.. habar nu am cum e setata, daca trece pe benzina sau nu, la turatii mari, dar oricum in oras nu am unde sa ii dau peste 4000 de ture sub nici o forma.. ar trebui sa ajung pe la 100/h, avand automata..

 

 

Injectoarele sunt puse pe admisia aia care e de plastic, rezenoeaza un pic.. si tacane gen diesel la relanti, dar cu capota inchisa nu e asa de grav...

 

 

Asa ca prima impresie pare foarte ok.

M-am documentat putin si tipul asta de secventiala BRC plug & play practic nu are o harta prestabilita, ci face un fel de piggy back pe ecu original, traducand timpii de injectie pe injectoarele de benizina in timp de injectie pe gaz, si cam atat, deci ar trebui sa fie in regula.

 

 

o sa ma mai plimb maine cu ea, o sa merg prin afara localitatii sa ii dau o leaca, si fac si niste poze la instalatie.

Sa vedem cum o fi si dupa ceva mii de km...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

era tarziu si nu am mai vrut sa ii mai frec pe aia la cap, cum spuneam au terminat pe la 21.30 si abia asteptam sa ajung si eu acasa sa halesc ceva..

maine mai trebuie sa mai trec pe la ei sa imi completeze garantia, etc, ii mai intreb eu una alta..

Din ce am inteles de pornit porneste cand ajunge la 40 de grade, desi cred ca o sa o setez la 35, ca vine iarna.. aia prin DE cam asa le setau..

In sfarsit, maine ma mai dau cu ea...si mai vad eu ce si cum..

Link to comment
Share on other sites

Din ce in ce mai multi oameni pe GPL. :thumbsup:

 

S-o stapanesti sanatos si sa-ti mearga bine! Standardul e sa treaca pe benzina la 5k ture si face switch-ul pe gaz cand temperatura trece de 30 grade.

Eu o am setata sa treaca la 35 grade si abia la 6k pe benzina. Practic nu trece pe benzina decat cand vreau eu sau daca are probleme cu instalatia. Cei din service-ul unde am fost sa-mi reconditioneze si injectoarele mi-au zis ca n-are nicio problema sa mearga si la turatie mare pe gaz. Evident, e indicat sa nu mergi cu ea in a 2-a la 6k (ceea ce tu oricum nu prea poti cu automata), dar nici pe benzina nu e tocmai indicat sa mergi asa.

 

Practic, daca ai grija de masina si ai suficient ulei si schimbi uleiul la timp, n-ar trebui sa ai probleme.

 

 

Sa ai mare grija de unde alimentezi cu GPL. Sunt multe statii care vand un gaz foarte prost. Mie mi s-a intamplat de multe ori sa se balbaie motorul sau sa-mi treaca inapoi pe benzina din cauza gazului prost. Rompetrol, Carbogaz, Lukoil. Astia sunt cei mai de incredere din experienta mea. In ordinea asta.

 

 

PS: Dupa ce mergi putin pe gaz o sa vezi daca ai motorul in regula. Cam orice senzor care era pe duca, acum se va duce. :rolleyes:

 

PPS: Mie imi ia cam 18% in oras in conditiile astea de trafic. Gazul e 2,86 lei/L unde alimentez eu, deci costul pentru 100 Km ar fi cam 51,5 lei.

Link to comment
Share on other sites

cum am promis niste poze cu instalatia

In cea din interior, e un butonas in dreapta jos, langa volan.. ala e tot, si indicatorul de cat gaz mai e si de stare a instalatiei, e destul de mic si discret.

Singura chestie care nu imi place e ca a trecut furtunele dintre reductor si injectoare peste vanos, si acolo se incinge ceva, el zice ca nu o sa se coaca, o sa vedem in timp.

Am mai facut vreo 20 de km azi , in oras pare totul foarte ok. Chiar nu simt nici o diferenta la cum trage masina, cum sta la relanti la stop, plecari din panta etc..

 

Inca nu am avut timp sa ies cu ea afara sa ii dau o talpa ..

Senzori nu are multi si sunt ceva din ei schimbati recent.. sonda lambda are vreo 3000 de km, senzorii de detonatie 2 luni.

Ala din service ramasese mut ca autocalibrarea a durat cam 30 de sec..

 

 

Filon ce intelegi prin schimb mai des de ulei, eu schimb cam la 10k km, 10w-40 semisintetic, liqui molly..

Trebuie mai des de atat ?

DSC_2061.JPG

DSC_2063.JPG

DSC_2064.JPG

DSC_2067.JPG

DSC_2066.JPG

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Nu, e suficient la 10k Km. Si uleiul ar trebui sa fie mai curat pe gaz, dar e important sa fie uleiul bun si sa-l schimbi inainte sa-si piarda proprietatile fiindca arderea e mai uscata pe gaz si motorul trebuie sa fie lubrifiat cum trebuie. Daca e totul in regula, nu-i nicio problema. Doar ca nu e la fel de iertator cum este benzina.

 

Imi place ca au lucrat curat. Si imi place si interiorul ala alb!

 

Ce nu-mi place e ca-ti lipseste un capacel la janta si casetofonul ala... :rolleyes:

 

 

 

Sunt curios daca la tine se simte o diferenta cand iti bagi piciorul in ea. La mine, daca merg la 2k ture si dintr-o data bag piciorul in ea, pe benzina pleaca instant (mai violent cu cat e turatia mai mare), in timp ce pe gaz parca are un mic delay. Seamana cu turbo lag.

Link to comment
Share on other sites

nu, nu am sesizat, Poate ca din cauza ca e automata si lag am oricum.

Capacel la janta nu lipseste nici unul, poate vrei sa zici de ala de la carligul de remorcare din bara..

 

L-au furat nemernicii, tre sa caut unul, sincer nici nu am avut timp sa caut codul sa vad cat o fi..

Asa erau ele, sunt rondell, nu am avut cu capacele BMW, oricum nici nu vreau ca sigur le furau.

 

 

 

Ecranul ala la cass arata cam nasol in poza, pornit nu e asa rau, se lumineaza tot portocaliu, ca restul..

Tu ce instalatie ai, tot BRC dinasta plug & drive ?

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.