Jump to content

o batranica..525i e34


DOMI

Recommended Posts

pai eu cand spun ca orice masina cu TUV recent sau proprietarul dispus sa faca un nou TUV costa mult mai mult..practic nu exista o astfel de masina cu TUV recent , indifirent de an si marca sub 3000 de euro.

ORice masina sub 3000 din DE nu trece TUV niciodata, sau ca sa il treaca trebuie cateva mii bune bagat in ea..

 

La cati ani se face TUV-ul ala in Germania ?

Link to comment
Share on other sites

la doi ani.

 

De faprt denumirea corecta e HU/AU.. si o poti face la TUV, KUS, DEkra etc.. sunt vreo 20 de comapni dinastea acreditate, dar cea mai mare e TUV, si e si asociatia expertilor auto tot TUV ii spune, de unde si denumitrea asta generica de TUV..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://farm4.static.flickr.com/3223/5789380139_cacd848d4e.jpg

DSC_1130 by domi52, on Flickr

 

 

http://farm6.static.flickr.com/5302/5789388327_56cc46caae.jpg

DSC_1133 by domi52, on Flickr

 

http://farm3.static.flickr.com/2559/5789952376_452d831f9a.jpg

DSC_1134 by domi52, on Flickr

 

http://farm3.static.flickr.com/2530/5789408811_9efb2f479b.jpg

DSC_1135 by domi52, on Flickr

 

 

 

 

codehttp://farm3.static.flickr.com/2766/5789975132_6a75df1a95.jpg

DSC_1136 by domi52, on Flickr][/code]

 

 

azi am avut liber si am schimbat placutele de frana...

multumit de rezultat, aveam o vibrare la prima pedala si se vede ca erau cam duse

Discurile nu mai pupa al treilea rand .. sunt destul de aproapape de marcajul ala de uzura.. placutele au fost schimbate anterior odata cu discurile acum ~ 60k. km

LA roata stanga sa imping pistonul a trebuit sa dau putin drumul la aerisire, si pedala acum pare mai moale un pic, una peste alta sunt foarte multumit de rezultat..

Dupa lupte seculare am reusit sa pun si pozele...nu stiu ce nu ii place la forum de flickr...primeam niste mesaje ciudate..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu il bag ma masa.. ma complic..

am gasit o companie de logistica.. 2500 de euro transportul ma costa tot cadabalacul.. vin impacheteaza tot in ROmanica le aduc la usa, descarca, despacheteaza..plateste compania..face parte din pachetul salarial..

Asa daca gaseam pe cineva cu un van ceva spargeam vreo 1500 de euro inchiriat drum sofer.. si 1000 bagam in buzunar.. dar aia ai mei din tulcea, in speta fratemiu si nepotul (care e student parlit cica) nu se dau ei jos din pat pentru un 500-700 de euro

facuti in 5 zile.. .. daca mai aud cuvantul criza ma tavalesc pe jos de ras ...

 

 

 

 

L.E.

 

Rauloo sunt topicuri multe pe tema asta.

Placutele care nu fac praf scartie sau uzeaza mult discurile..

LA e34 la mine pe etrieri scrie ATE, am luat ATE si sunt multumit, e al doilea set asta.. nu am avut scartait niciodata, praf pe jante da..

.. cred ca sunt cat alea OEM pentru e34 cel putin.., eu am dat pe fata 60 de euro, apoi am gasit si cu 53.. dar ma rog.. cam pe acolo costa.

Scartitul il poti elimina daca dai cu pasta speciala pe toate suprafetele de contact, nu si pe cea care vine pe disc bineinteles.

 

Am luat un tub de pasta tot ATE, 8 euro.. cred ca imi ajunge 10 ani.. Rept.. nu trebuie dat cu orice ce rahat de pasta sau vasilina sau alte nebunii.. ci pasta speciala de palcute, se da inclusiv pe capul pistonului si pe garnituri, ca le protejeaza si e speciala sa nu atace cauciucul, in plus rezista la vreo 400 de grade..astea DOT4, discuri si placute ajung la vreo 300 deci e suficient de ok.sa nu se arda si sa faca alte belele..

Zgarcitii din service in ROmania multi nu dau cu pasta de loc, in plus ele mai scartie si de la mers preponderent in oras..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

 

.. cred ca sunt cat alea OEM pentru e34 cel putin.., eu am dat pe fata 60 de euro, apoi am gasit si cu 53.. dar ma rog.. cam pe acolo costa.

 

 

de 4 ori pretul fata de placutele ce le-am cumparat eu. La momentul respectiv ma gandeam sa vand masina, am zis " bag ce e mai ieftin ". Acuma ma gandesc sa le schimb pe toate :)

Link to comment
Share on other sites

unele TRW sau Ferodo, care sunt destul de bune, costa vreo 40 de euro.. totusi la 10 euro,.. problema la placutele ieftine e ca de regula omoara si discurile, pe langa alte neajunsuri.. si discurile costa ceva.. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Azi am observat ca decedeaza si cureaua mare, de accesori (pompa de apa, servo si alternator). De fapt curea pare inca in regula, dar rolele presoare aia de sus e zgomotoasa si pare ca vibreaza. Cateodata e foarte zgomotoasa cand trag de volan pe loc, si pare ca e puntin nealiniata rola presoare de sus, chiar ma speriat azi cum caraia (s-a potolit ulterior).

Lichidul in pompa e la nivel si curat ca lacrima.

 

 

Am comandat cele 2 role presoare si cureaua, toate febi bilstein, cam 60 de euro, sper ca sunt bune, am mai vazut si ruville si meyle, meyle cam tot pe acolo la pret, ruville ceva mai scumpe.

 

 

Sper sa nu se inlocuiasca foarte greu.

Morti lor, au tinut cam putin, eu stiu ca tin cam 4 ani, le-am inlocuit acum 2 ani. Ce e drept am facut si 60k km intre timp. Doar aia de sus pare cu adevarat dusa, dar le inlocuiesc pe toate oricum.

 

Sper sa fiu in stare le schimb fara sa dau vascul jos. Normal nu pare foarte dificil..

Sper ca am comandat ce trebuie..

Piesa 1, 6 si 14 din schema

http://www.realoem.c...873&hg=11&fg=18

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

multumesc.

PAi am ceva drumuri lungi si vreau sa plec fara griji. Plus ca ma enerveaza orice zgomot nelalocul lui..

Cand au aparut primii greieri interiori de la suspensia sport spumegam si chiar am regretat o perioada ca mi-am pus.. acu dau muzica mai tare.. :)

 

pai luceste ca era inca curata, nu nespalata de 1 luna jumate cum era cand ne-am intalnit la Nurburgring.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

mai nimic nou sub soare.. am facut o revizie mai ampla si am schimbat uleiul in cutie, diferential si lichidul de frana.

Uleiul in cutie era ok, nu foarte uzat, arata mult mai bine de cand pun full sintetic, Motul Multi ATF am pus si la schimbul anterior. Atunci arata si miroasea oribil, cel care a iesti din ea.. ( primul schimb facut la putin timp dupa ce am luat masina) Schimbul anterior a fost facut la ~ 160k km, acum am 225 deci in jur de 60k km, cum e si recomandat la tipul meu de cutie.

 

Cel din diferential nu arata rau, cam ca un tulburel, dar fara particule, ala nu stiu daca a fost schimbat vreodata, destul de scump ca la LSD trebuie 75w-140 care e in jur de 74 RON/l, intra 1.7 L.

LA cutie parca e mai bine, nici la rece nu am nci un fel de soc chair daca merg mai violent, se simtea ceva (nu soc propriuzis, dar simteai ceva) , acum nimic. Mai degraba cred ca era de la o pierdere usoara care o am intre schimburi +placebo, oricum cutia intodeauna a mers bine.

 

 

 

 

Una peste alta vreo 6 mil.

Aveam o problema cu un opritor al macaralei dreapta fata ( o mizerie de microswitch) care detecteaza cand geamul e inchis complet si taie curentul la motoras. Daca ala nu e prezent sau defect, cand inchizi geamul si nu iei degetul de pe buton cand a completat ciclul fortezi macarua si pana la urma o indoi si o termini, cum am patit eu.

 

PRoblema nu era la el ci nu era pus in pozitia care trebuie, normal e tinut de un fel de clema care probabil a decedat, sau s-a peirdut.. dumnezeu stie. . Prima data mi s-a spus ca e defect si am comandat unul de aiurea, exista numai original bmw cam 110 RON aruncati pe fereastra. .. la propriu..

Cine are nevoie sa imi spuna, il dau la juma de pret.. :)

 

 

 

L.E.. am uitat sa mentionez, mi-a aparut o scapare de gaze pe la o garnitura intre prinderea de la toba si galerie.

Garnitura costa 2 lei probabil, dar e cam drama, suruburile de la flansa aia dintre toba si galerie cred ca numai cu autogenul le dau jos.. acum suna ceva gen V8 la relanti.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

ghinionul altuia.. norocul meu. ...

Din pacate Sly si-a facut masina totala, si am cumparat interiorul lui reconditionat din piele alba, exacat cum imi doream eu.

E intr-o stare foarte buna, am pus cateva poze de la operatiunea de montare.

E prima data cand salt bancheta spate de cand am masina si am descoperit cu stupoare ca am baterie originala BMW.

Am avut noroc de masina ingrijita, asta ar explica de merge si VANOS-ul ...

 

A trebuit sa plec rapid si nu am pozat interiorul complet,

Este o mica diferenta de nuanta intre plastice si ele, dar se rezolva usor asta cu un spray...

O sa imi fac timp maine sa pozez interiorul complet, montat.

 

 

 

 

DSC_1884 1280x768.JPG

DSC_1885 1280x768.JPG

DSC_1887.JPG

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nice ! thumbsup.png

 

oricum , trebuie sa-ti spun ca mi se pare foarte, dar foarte indranet faptul ca ai dorit sa-ti pui interior alb..este frumos dar o sa te enerveze intretinerea asta 1

 

si ca punct 2 , pai , de ce nu ti-au mai pus baietii din Germania capsa pirotehnica pe plusul de la baterie cand ti-au reparat masina ?! unsure.png ..sau nu aveai in dotare asa ceva ?!

 

p.s. foarte misto bateria , este si anti vibratii , adica sa nu se strice lamele in ea de la zdruncinaturi ! thumbsup.png

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

am impresia ca uiti ca e o masina de 18 ani :) astea nu au asa ceva, probabil de la e39 / e46 in sus..

 

 

 

 

Interiorul ei original era tot un alb murdar, spre gri sa zicem, cum se vede din poze

Stiu ce inseamna intretinerea lui..

daca mai rezolv si cu volanul ala crap\t.. am cam terminant cu interiorul.

 

 

Link to comment
Share on other sites

pai sub mocheta exista un senzor foarte destept (calibrat) care este pus cu cap acolo pt abs-airbag-asc/dsc(sau doar airbag la masinile mai vechi unsure.png),daca il misti d-acolo doar fabrica ti-l mai pune la loc sau cel putin asa am inteles..rolleyes.gif

 

in legatura cu bateria, da , ai avut dreptate , n-are capsa pirotehnica...

 

http://bmwfans.info/...attery_cable-2/

 

 

dar tot nu ai capacul de + de pe baterie , si nici macar nu e scump :p probabil din cauza lipsei lui s-a facut acea chestie pe baterie, cine stie ce s-a atins cu plusul (iei naibi foc)

 

http://bmwfans.info/.../battery_empty/

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.