Jump to content

o batranica..525i e34


DOMI

Recommended Posts

foarte frumoasa masina,casa si locurile <_<

 

Era o emisiune...Am intalnit si romani fericiti. Cred ca te incadrezi in acea cateogorie.

 

La noi e cam praf treaba in RO.

Ce sa iti zic..am muncit mult ca sa ajung aici si e mai bine ca in Ro, dar sunt si aici probleme... Zona e intradevar extraodinar de frumoasa , valea Mosselei numai dealuri pline de paduri si vii...am atasat o poza

 

 

 

Faruri noi nu sunt o problema, si nici o solutie din pacate ....pentru ca vor fi la fel de chioare ca astea care le am.

O sa iau bucse ceva de producator mai bun, gen lemforder

M-am apucat de cautat discuri de frana .... am gasit un pret foarte bun la TRW ... 4 buc 183 de euro ...fara placute. Am mai gasit si Brembo care ajung la 320. E ceva diferenta. ATE nu gasit decat pe e-bay...la magazinele de piese care le stiu prin zona nu aveau.

E ceva de capul la TRW astea ? Sa fie asa mare diferenta cat sa merite banii pana la brembe sau altceva de genul ?

Am descoperit de ce nu reuseam sa curat jantele. M-am apucat si am dat in disperare si cu acetona si am descoperit ca pe toata janta era un fel de folie protectoare sub care se adunse jegul in punctele care nu ieseau. Am ajuns la jegul ala dar nu iese cu nimic. Trebuie polish sper sa iasa..

Poate cineva sa imi recomande bucsi de care sa iau ? ca marca ma refer ?

Momentan sesizez doar pe spate un zgomot nu foarte mare numai la denilavelari mai dure gen tabliere de poduri luate mai in viteza... ...dar daca o sa intru cu ea in Ro vara asta in vacanta, o sa inceapa sa troncane mai multe sigur, asa am patit si cu alte masini... 2000 de km in Ro darama orice masina mai vechiuta care altfel ar mai fi mers fara mari probleme pe afara inca 2-3 ani.....

La mazda care am avut-o avea amortizoarele si bucsele originale la 150k km... banuiesc ca si la asta ce putin o parte sunt tot alea originale in afara de bara antiruliu fata si ce mai tine de ea care s-au schimbat recent

post-17703-1243842913_thumb.jpg

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Daca-mi aduc aminte eu am TRW placute pe fata si sunt ok. Sau ATE?! Whatever... Mi se pare diferenta mare la discuri. Eu anul trecut am schimbat discurile fata si pt ca diferenta a fost mica, cam 1milion am ales Brembo. Cred ca vreo 4,5-5milioane am dat eu, plus placutele cam 1-1,5milioane. Le-am schimbat singur, cu ajutorul unui prieten.

De Lemforder toata lumea spune ca sunt ok ca si calitate. Eu de regula am pus ce am gasit mai ieftin, in ideea ca am grija de masina, daca au fost diferenta mari fata de un producator cu renume. Daca diferenta a fost mica, am luat producatorul consacrat.

Folia probabil era de fapt lacul vopselei. O fi fost dat prost si se cojeste ca o folie. Ori le sablezi si apoi le vopsesti, ori doar le smirgheluiesti usor si vii cu vopsea si lac peste. Nu cred ca iese la polish, daca a ajuns sub lac nu mai ai ce face cu polish-ul.

Link to comment
Share on other sites

In weekend am iesit la beri cu niste colege. Una din ele are o alfa 156 1.9 JTD (noua ridicata in ianurie de la dealer). A vrut sa faca o tura cu masina mea. Numai reuseam sa o dau jos :) si plagea ca si-a luat diesel, acum vrea sa o vanda. I-am zis din start ca daca ii place Alfa si e pasionata, sa ia oricum ceva pe benzina mai puternic. Daca vrea sa isi ia ceva economic sa mearga la munca sa cumpere naibii o corsa cu motor de un litru si gata..Culmea e ca nici consumul ala nu e cine stie ce, cica ii ia 7-8L/100km. Spunea ca pentru 20 de euro pe luna diferenta la consum la cat merge ea, sta si ii baraie tractorul ......

Acum sa revin mai ontopic...

Imediat ce am rezolvat o problema(am mers noaptea si cu noile becuri e diferenta clara si e acceptabil) acum a aparut alta.

Spatarul scaunului de la sofer numai e aliniat, e stramb <_< . Cand il ridic complet se mai atenueaza, dar cand il dau mai pe spate apare o diferenta in partea dreapta.. coboara mai mult. Inebunesc, azi pana la munca mi-am rupt cocoasa. Dea aceea as fi preferat sistemul simplu mecanic nu scaunul asta electric, ma temeam de fiabilitate. Mi-e frica sa il desfac ca m-am uitat pe schema si pare extrem de complicat.(ca orice de la BMW). Asa ca incerc cu o perna ceva pana ajung intr-un service....sau imi fac curaj. A mai patit cineva asta ? operatia e asa complicata pe cat pare ?

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

azi am fost cu ea la service sa ii schimb cauciucurile pe spate. Am incaltat-o cu Uniroyal 550 rally, e un model care merge foarte bine pe ploaie. Singurul punct slab ar fi ca se uzeaza mai repde.. sunt mai moi, dar nu e problema, prefer asa decat sa fac piruete prin intersectii. Michelin care le-am avut erau niste kkt-uri in special pe ploaie, care aici e din abundenta. Cu ocazia asta am facut si o inspectie la masina. Nimic nou sub soare.. dupa ce a verificat tipul tot, a ajuns la aceasi concluzie ca si mine... discurile de frana uzate si una din curelele auxialiare de schimbat. Se pare ca toata bucsaria si amortizoarele sunt ok..

Cu scaunul tot nu am rezolvat-o.. incerc marti ca am liber.

Nu aveau timp sa imi faca si schimbul de ulei, ma duc marti. Am luat Castrol RS 10w60 si filtre.

Asa ca idee am dat pe cauciuri uc tot cu montat 248 de euro.. mi s-a parut ok pretul..din ce am vazut pe net se invart pe la 110 euro minim.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

pai la jumatatea lui iulie iau concediu. O sa vin si prin Ro si o sa am timp sa ma ocup de ea. Vreau sa o fac impecabil d.pd.v mecanic.. adica discuri de frana noi, cureaua auxiliara inlocuita. Apoi dau jentile la sablat si revopsit /sau altele noi si un detailing/polish. Fiind in concediu nu au decat sa o tina si o saptama in service. Si dupa ce e gata si mai frumusica promit poze detaliate...

E adevarat ca vreau sa tin si un fel de jurnal , poate cine e interesat de modelul asta sa stie la ce se se astepte.. cat e o intretinere corespunzatoare, ce defectiuni apar.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Revin cu un update si cateva poze.

Acum o luna si ceva am bagat masina in service sa rezolv in primul rand scurgerea de ulei care o aveam, nu grava dar enervanta. Incepusem sa pierd si antigel. S-a schimbat la ea radiator nou, garnitura capacului de chiulasa, toate curelele si rolele presoare, patine, ceva furtune si furtunase. Mai aveam si un tronacanit pe spate la cate o groapa. Eu credeam ca sunt de vina celebrele flanse amortizor, dar era de fapt toba si o placa cu rol de protectie termica care flutura. Era facuta o tiganie acolo. Am prins alta, s-au pus prinderi si tampoane noi la toba, in afara de unul care nu mai venea si ma disperau deja, ca am stat cu ea vreo 3-4 zile ca tot nu veneau piesele.

Toata treaba a costat 905 euro fix, cu tot cu revizia care am facut-o sambata, ca abia imi venise factura de la reparatie si am platit tot la un loc. Din asta manopera a fost 300, cam mare, ca i-am pus sa demonteze complet scaunul soferului sa vada daca pot sa ii faca ceva. Din pacate nu au reusit. Revizia a fost doar 78 de euro ca am pus doar ulei si filtru de ulei.

In schimb am avut noroc si am gasit un interior complet (scaune si bancheta spate), tot din piele, reglabile manual slava domnului, doar cu 140 de euro. In fata le-am montat deja si mai jos sunt poze .

Am reusit sa ii trag si un sut intr-o parcare in Olanda, am razuit-o de un colt de beton . :)

Cand am fost acum la service nu era seful de la caroserii, trebuie sa ma duc iar saptamana viitoare la ei sa imi faca o estimare.

Mai jos poze cu jentile "de iarna" care mi-au scos peri albi, ca nu au pus boii inele de centrare, cu scaunele negre si cu zgarietura...

 

 

 

 

Fiind sezonul rece am trecut de la castrol 10W-60 la un liqui molly 5w40. Se simte clar o imbunatatire la pornirea la rece, devine silentioas mult mai repede motorul si parca nu mai e pornirea asa traumatica. Sa vedem cum se comporta si pe termen lung, voi reveni cu update in privinta uleiului.

Sper sa nu coste mai mult de 200 de euro zgarietura aia ca m-a uscat masina luna asta, cu tot cu cauciucuri de iarna am sarit de 1500 de euro intr-o luna. Macar acum e pusa la punct tehnic, motorul se aude mult mai bine si cred ca si trage mai bine. Inainte de reparatie de la 180 km/h in sus urca foarte greu, acum e mult mai bine. Nu imi dau seama ce au mai facut aia, cred ca au mai curatat pe acolo cand au dat jos capacul chiulasei.

 

Aveam de gand sa vopsesc ori scaunele ori trimurile de plastic albe, dar mie chiar mi se pare un contrast ok intre scaune si restul, cred ca o las asa.

Masina e super jegoasa la exterior, nu am mai spalat-o din august..:)

Am urcat doar 3 poze ca deja ma dispera upload-ul, fumez o tigara pana se urca un fisier de 400k :lol:

post-17703-1257684461_thumb.jpg

post-17703-1257684761_thumb.jpg

post-17703-1257685442_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Nu am mai postat aici de multisor. Azi sunt bucuros ca a venit suspensia noua :) Arcuri eibach prokit impreuna cu amortizoare bilstein B8 sportline.Masina se va cobora cu 3 cm, deci e varianta mai blanda. Amortizoarele B8, spre deosebire de B4 sunt mai scurte un pic si au setarile valvelor mai dure, dar nu asa de dure ca la B12, care ar fi cele "mai" sport sa spunem... Oricum ar trebui sa se simta o imbunatatire fata de cea standard.

Vineri sunt programat in service sa o schimb.

Trebuia oricum sa o schimb ca dadea semne de oboseala, si eram extrem de nehotarat daca sa pun sport sau nu, tin destul de mult la comfortul meu. Decizia mi-a fost grabita de faptul ca la ultima revizie baietii au desocperit un arcul dreapta fata fara o spira...De asta si aveam la viteze mai mari o senzatie de instabilitate in ultima vreme..

Abia astept sa o testez, sper ca nu am luat o decizie gresita. Jentile le am pe 16 inch si asa vor ramane. Parca sunt copil mic, abia astept sa vad cum e .. :)

Cu zgarietura inca nu am rezolvat, am luat o alta usa si cred ca voi revopsi toata masina cand vin in Romania, hotomanii astia vor 600 de euro sa vopeasca o usa, prefer sa vopsesc masina cu totul cu 1000 cand vin prin Romania..

IMG_0878__Desktop_Resolution_.JPG

IMG_0879__Desktop_Resolution_.JPG

IMG_0880__Desktop_Resolution_.JPG

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Nu am mai postat aici de multisor. Azi sunt bucuros ca a venit suspensia noua :( Arcuri eibach prokit impreuna cu amortizoare bilstein B8 sportline.Masina se va cobora cu 3 cm, deci e varianta mai blanda. Amortizoarele B8, spre deosebire de B4 sunt mai scurte un pic si au setarile valvelor mai dure, dar nu asa de dure ca la B12, care ar fi cele "mai" sport sa spunem... Oricum ar trebui sa se simta o imbunatatire fata de cea standard.

Vineri sunt programat in service sa o schimb.

Trebuia oricum sa o schimb ca dadea semne de oboseala, si eram extrem de nehotarat daca sa pun sport sau nu, tin destul de mult la comfortul meu. Decizia mi-a fost grabita de faptul ca la ultima revizie baietii au desocperit un arcul dreapta fata fara o spira...De asta si aveam la viteze mai mari o senzatie de instabilitate in ultima vreme..

Abia astept sa o testez, sper ca nu am luat o decizie gresita. Jentile le am pe 16 inch si asa vor ramane. Parca sunt copil mic, abia astept sa vad cum e .. :D

Cu zgarietura inca nu am rezolvat, am luat o alta usa si cred ca voi revopsi toata masina cand vin in Romania, hotomanii astia vor 600 de euro sa vopeasca o usa, prefer sa vopsesc masina cu totul cu 1000 cand vin prin Romania..

stai sa vada asta @bogdyy sa te ti bine ! :) :) :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Nu am mai postat aici de multisor. Azi sunt bucuros ca a venit suspensia noua :D Arcuri eibach prokit impreuna cu amortizoare bilstein B8 sportline.Masina se va cobora cu 3 cm, deci e varianta mai blanda. Amortizoarele B8, spre deosebire de B4 sunt mai scurte un pic si au setarile valvelor mai dure, dar nu asa de dure ca la B12, care ar fi cele "mai" sport sa spunem... Oricum ar trebui sa se simta o imbunatatire fata de cea standard.

Vineri sunt programat in service sa o schimb.

Trebuia oricum sa o schimb ca dadea semne de oboseala, si eram extrem de nehotarat daca sa pun sport sau nu, tin destul de mult la comfortul meu. Decizia mi-a fost grabita de faptul ca la ultima revizie baietii au desocperit un arcul dreapta fata fara o spira...De asta si aveam la viteze mai mari o senzatie de instabilitate in ultima vreme..

Abia astept sa o testez, sper ca nu am luat o decizie gresita. Jentile le am pe 16 inch si asa vor ramane. Parca sunt copil mic, abia astept sa vad cum e .. :D

Cu zgarietura inca nu am rezolvat, am luat o alta usa si cred ca voi revopsi toata masina cand vin in Romania, hotomanii astia vor 600 de euro sa vopeasca o usa, prefer sa vopsesc masina cu totul cu 1000 cand vin prin Romania..

stai sa vada asta @bogdyy sa te ti bine ! :( :D :)

Abia astept si eu :) :) :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Nu arata asa bine inca. Mai am mult de lucru. Bancheta spate e inca alba si aia veche, cand am luat setul de interior aia spate era fractionabila si nu s-a potrivit. Era pretul foarte mic si aratau bine si le-am laut oricum. Deocamdata am lasat-o balta ca mai am de lucru la partea mecanica.

Acum vin de la service si nu am inlocuit inca suspensia. Patroanele alea in care stau amortizoarele fata au un filet peste care vine un capac cu o gaura in el care tine amortizorul. Ala era ruginit complet, se exfolia si le era frica ca daca le dau jos nu le mai pot pune la loc. Asa ca o sa comande patroanele alea si ma reprogrameaza. :)

Merci de sugestie rmq.

Sa vad cat de rigida va fi dupa ce pun suspensia si voi lua o decizie.

 

Mai degraba cred ca ar ajuta niste sway bars si iau kiturile alea complete de articulatie stock. Da asta mai incolo.

http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/Swaybars.htm

E inca ok dar probabil ca o se se duca mai repede cu suspensia sport.

Cu tot cu patroanele alea, revizia cu inlocuit uleiul in cutie, flanse si kkturi ce or mai fi ma duc iar intr-o 1000 de euro.. ii ajunge vreo 2 luni .. :)

Link to comment
Share on other sites

Cum am eu noroc cu carul, porcaria aia de piesa nu se mai fabrica, exista dor la BMW RMFD si e 400 de euro bucata.. :) Oamenii astia sunt nebuni la cap.. 400 de euro pe o bucata de teava cu o palnie pe ea...

Nu stiu cum ii zice in romana, suport amortizor cred, ma refer la asta. Am gasit pana la urma pe e-bay cu 45 de euro bucata..sunt de la dezmembrari, sper sa fie OK...Amortizorul si arcul de pe ea nu ma intereseaza, doar suportul. Dar nu prea exista separat.

Asa ca o sa mai dureze pana termin odata cu suspensia asta...

strut.jpg

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu, tot ansamblul de jos, pe care se monteaza discul de frana fata si are un tub in care intra amortizorul si palnia aia pe care se sprijina arcul.

Piesa 1

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=31&fg=10

in ea intra amortizorul, care apoi este tinut de un capac cu o gura in el cu filet, piesa 9.

Este comuna la toate e34.

Piesa 9 era ruginita complet si vai de mama ei . Practic se face bucati aproape cand incercau sa o desfaca.

La piesa 1, spring strut si la aia era filetul mancat si riginit rau de tot...

Le era frica ca daca le demonteaza cedeaza amandoua. Le-am vazut si eu, aratau ca dracu...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
A durat o saptamana sa trimita ala de pe e-bay piesele . Intre timp se apropia vacanta de pasti si astia de la service m-au programat maine, 6 aprilie. In mod normal, maine cand vin de la servici ma duc direct la service si ar trebui sa fie gata. O sa revin cu poze si impresii.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc Cristi.

Pe centrul butucului la jante scrie Autec. Probabil ca sunt modele asemnatoare sau replici dupa ceva. Sunt Autec sigur, le-am cautat dupa serie. Am avut mari probleme cu inelele de centrare. Se pare ca nu erau alea care trebuie si aia in service nu isi dadeau seama ce e si incercau si ei. Tot echilibrau, mai mosmodeau ceva, le roteau intre ele.. oricum nu o nimereau si orice faceau tinea maxim 50 de km....

Pana la urma mi-am comandat eu singur dupa ce am gasit pe site la Autec si am introdus seria lor.

Dintr-un motiv sau altu nici o echilibrare nu tinea mai mult de 5-6k km. Chiar imediat dupa echilibrare cateodata tot mai am o vibratie mica dar accetabila care se marea in timp.

Abia la ultimul service la care am fost, deja disperam si imi venea sa dau cu ele de pamant .. au rezolvat problema. Practic nu am mai avut o problema legata de roti de 8k km, dar pana sa o rezolv eu (ca am comandat in sfarsit inelel de centrare potrivite) si tipii astia care au echilibrat si ce au mai facut ei ... m-au albit rotile astea

Se pare ca e ok acum.

De asta prefer sa i-au roti care sa vina direct, sa nu aud de inele de centrare, distantiere si alte kkturi, cel mai mic defect la unul din ele e greu de detectat si iti scoate peri albi.

Jentile de vara sunt bolt-on, e un model ok, dar lacul de pe ele e cam jumulit. Poate cand vin in Romania le trag o sablare si un lac. Pozele cu suspensia noua vor fi si cu jentile +cauciucuri de vara, daca tot eram programat la service fac schimbarea asta acum.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.