Jump to content

o batranica..525i e34


DOMI

Recommended Posts

Azi deabia am scos-o din service. Boii comandasera un alt tip de flanse si a mai durat o zi. Nu am mers mult cu ea. Comfortul clar s-a redus, dar e acceptabil. Nu as pune suspensia asta daca as sta in Romania si as face mai mult de 20 % din km in oras. Probabil ca pe drumuri nationale sau europene cum mi le aduc eu aminte de acum un an e ok. Denivelarile mici sunt ok, petice in asfalt ok. Suspensia si rigiditatea e ceva mai mare decat la un seria 3 e90 nou, cu suspensie stock, cu care am mers acum 2 zile pe acelasi drum. Cam asta e prima impresia in privinta comfortului.

Chestiile bune: comporatamentul dinamic, tinuta de drum este extraordinara, in curbe la viteze mari zici ca mergi pe sine, ca TGV-ul. Vantul puternic e insesizabil. Pur si simplu e cu totul alta masina. Nu am putut sa ma joc prea mult ca era destul de aglomerat si am venit numai pe drum "judetean". Maine o scot pe autostrada si va spun cum e la viteze mari.. ca acolo era problema mea. Masina era nesigura la peste 180 in mare parte si datoriata uzurii suspensiei stoc. Tot maine o sa ii fac si niste poze. Pe fata, ochimetric e la fel de inalta, poate si din cauza ca aveam o spira lipsa la arc si erau ele obosite si lasate.. cum se intampla o masina de varsta asta. Spatele este clar mult mai jos.

partea si mai prosta e ca baietii incearca sa ma jefuiasca. E a doua oara cand merg la ei si nesimtitii acum incearca sa imi bage o factura de 500 de euro maonpera sa schimbe niste arcuri si amortizoare Am zis ca vin marti si mai discutam. Daca o tin pe a lor o sa le dau banii dar nu mai calc acolo.. e enorm pentru 3 h cat dureaza o operatie dinasta si m-au si tinut 2 zile in plus.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Cum am promis, revin si cu poze. Nu stiu cat de bine se vede, le-am facut si in graba, de acum se cam insereaza si e si un pic de panta in fata casei. Poza cu masina uda e cam din acelasi unghi cu suspensia veche. Cealalta luata exact din lateral e cu asta noua. Pe fata intradevar nu e mare diferenta, aproape insesizabil, probabil erau obosite rau arcurile fata, nu e de mirare ca se rupsese si o spira. Pe spate diferenta e vizibila, nu stiu cat de bine se vede in poze. Stiti cum e la BMW in general, sunt mai lasate de bot. Acum masina e aproape dreapta. Distanta intre aripa si roata e micsorata.

Baietii sunt 2 frati vietnamezi, naturalizati in Germania, cred ca sunt a doua generatie, pe langa germana, vorbesc bine si engleza si franceza, cea e ce e destul de rar si la un neamt... in sfarsit.

Am vorbit cu un coleg care abia acu mi-a spus ca la fel a patit si el, prima data ok, a doua oara au incercat sa il cosoreasca. ..Pana la urma cica i-au acceptat pretul corect dar era vorba de o operatie de 10 euro facturata cu 25. ( schimbat un bec sau ceva de genul )...

O sa vad ce rezolv marti.

In drum spre servici am prins o portiune si am ajuns la 200. Se comporta foarte bine. Orice zgomot care il aveam pe spate de la flanse a disparut.(nu era mare dar exista, doar la denivelari mari aparea). Cu siguranta masina nu va vedea jante mai mari de 16", altfel comfortul chiar ca se duce complet dracului, pe drumurile astea ceva mai bune e ok. Totusi e dura. BIne ca u am mers pe arcuri H&R, cred ca plangeam cu vorbe acum. Din cate am iteles sunt mult mai dure decat Eibach. Cel putin eu am luat seria 5 sa fie mai comoda masina...dar e greu si comfort si tinuta de drum .. :) .. Asa caam facut un compromis...:)

IMG_0884__Desktop_Resolution_.JPG

IMG_0439.JPG

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Domi parca ai statea mai bine cu celelalte jante,chestia cu suspensia totusi nu prea o inteleg,dar in fine,banuiesc ca stai in Germania,sunt drumuri bune acolo,dar nu as fi de acord in Romania si sa ai suspensie sport pe un 5-ar,tin minte ca acum 3 ani am mers cu un e34 intr-o parcare mare,era neinmatriculat si m-am invartit cu el pe acolo,am fost uimit ca nu simtem gropile si astea imi placea la nebunie,eram ca un copil care ai placea sa se joace,vroiam chair gropi mai mari in aceia parcare sa dau cu el in ele pt. ca-mi placea cum amortizeaza,mi-ar fi placut si un e34 dar e cam mare pt. mine si e cam dificila la mecanica,dar cu siguranta era mai buna de terfelit decat un e36 coupe,in e34 simti ca esti mai liber,in e36 la mine la volan parca stau intr-o canoe din aia de-o persoana,bine ca am si interior sport,ce sa zic...sa ai bafta cu ea.
Link to comment
Share on other sites

Mie parca mi se pare putin mai lasata si de fata, in poza a doua, dar poate e din cauza unghiului. Si eu stiu ca H&R sunt mai rigide ca Eibach si deci intr-adevar nu le poti avea pe toate, sa stea bine masina in curbe la viteza si sa mearga confortabil prin denivelari, gropi, din cate zici pachetul e un compromis destul de bun.
Link to comment
Share on other sites

Bogdy. cealalte sunt jentile de iarna. Arata ceva mai bine intradevar. Dar asa s-au nimerit, De lene si comoditate nu am rotit cauciucurile de pe jentile de vara pe cele de iarna si invers. Poate o sa imi fac timp si de asta.

Oricum pentru cine vrea comfort nu as recomanda suspensia asta in Romania daca face multi km prin oras si drumuri proaste.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Azi, avand liber, am inlocuit filtrele si bujiile. Bujiile nu le-am schimbat cand am luat masina si mare greseala am facut.. aratau ingrozitor si acum merge mult mai rotund motorul. BUjiile au iesit usor, in afara de cel de la cilindrul 6, ca de obicei, orfanul motorului..Totusi nici acolo nu a fost ceva deosebit. In schimb am descoperit cu ocazia asta un "crepeu" la intrarea unui furtun ce vine in ala mare dintre debitmetru si admisie. Trebuie sa il comand si sa il inlocuiesc si pe ala...

Am tot zis ca pozez mizeria ai de filtru de benzina care a fost pe masina cand am cumparat-o .. uite aici vintage adevarat... :twoup: Made in West Germany...

 

Poate am noroc si vineri gasesc pe stoc furtunul ala, momentan l-am badajat...

DSC_0527.JPG

DSC_0528.JPG

DSC_0529.JPG

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

sa te bucuri de 'masinuta', arata bine si pare ca o intertii corect, dupa bujii judec ca mai are viata lunga motorul..

 

p.s. la scaunele electrice nu as fi renuntat - apropos se rupe cadrul de la spatar si de aia pica intr-o partem se sudeaza si totul este ok apoi..

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Multumesc Gago, mai am mult de lucru la ea..

Timp si bani sa fie...

 

Nu e asa simplu cu scaunele astea electrice de pe e34/32. Din pacate nu era rupt cadrul ci alt defect. La motorasul care raspunde spatar, se uzeaza niste dinti si se indoaie tija care transmite forta de pe partea cu motorasul pe cealalta. Practic pe una din parti, de obicei aia din dreapta, de fiecare data scapa niste dinti si forteaza si tija aia si se indoaie toate pe acolo.

A fost o problema foarte comuna la e34/32. Exista o firma in state care face reconditionari (costa vreo 200 de dolari si reconditioneaza si pielea de pe scaun in banii astia), din pacate nu accepta comenzi din Europa.

Mai am scaunele vechi, singura sansa ar fi sa gasesc la dezmembrari un scaun cu mecanismul in stare buna si sa il transfer pe al meu...

Piesa nu exista separat de cumparat, la reprezentanta imi inlocuiau scaunul cu totul ... vreo 600 de euro .. :twoup:

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am amintiri foarte placute legate de acest model de BMW.

Un prieten din Franta avea una aproape identica cu a ta. A cumparat-o intr-o stare jalnica dar s-a indragostit (auto) de ea si a reparat-o (l-am ajutat si eu la multe) si a facut-o ca noua. Intre timp s-a angajat la un depozit de dezmembrari BMW si iti dai seama cam cum si-a facut masina :twoup:

 

Spor in continuare cu ea DOMI si e o masina in adevaratul sens al cuvantului... asa cum vezi din ce in ce mai rar in ziua de azi.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de urari d-rive. Cam asa s-a intamplat si la mine. Singurul motiv care ma va face sa ma despart de masina asta e mutatul de pe continent, si nici atunci nu cred ca o sa o vand, ca nu iau mare lucru pe ea, mai degraba o dau in familie..

Am un prieten in Romania care mi-a zis ca a gasit niste scaune de pe seria 7, culoarea care trebuie si cu ventilatie :twoup: ... optiune care nu cred ca era pe e34. Abia astept sa imi trimita pozele, a si promis ca mi le tine pana vin eu prin tara, ar fi super..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

dupa nenumarate discutii pe forum despre cum ar trebui sa mearga ventilatorul auxiliar, de clima, m-am dumirit si eu ca la e34 trebuie sa porneasca odata cu compresorul. La mine pornea numai cand era foarte cald, in trafic si direct pe treapta 2. Am verificat informatia intreband si la reprezentata in Trier. RMQ si ingineru' aveau dreptate....

Dupa ceva investigatii si un DIY am identificat vinovatul, o rezistenta de pe ventilatorul auxiliar. Am gasit-o cu 26 de euro la repezentata :) .. cam scump pentru o bucata de sticla cu o sarma prin ea...

Mai jos aveti poza cu vinovatul. Nu avea nici o sansa sa mearga avand in vedere ca era crapata si rupta cand am scos-o...:twoup:

A trebuit sa dau jos bara pana la urma sa ajung la ea. Suruburile cu care era prins suportul ei nu au iesit in ciuda tuturor eforturilor si a unei cantitati impresionante de WD40. Pana la urma l-am largit putin si asa am scos-o...

Acum ventilatorul auxiliar porneste odata cu fulguletul.. o sa vedem ce diferenta face cand o veni caldura, acum sunt 17 grade afara...

resistor.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cred ca tu ai pus tipul asta de rezistenta: http://www.bmwpartsweb.com/BMW-Parts/Fan-R...ID-2C75240.aspx

 

La al meu rezistenta arata altfel, are niste aripioare de racire. Nu gasesc poze cu ea, dar sigur arata altfel. Oricum e bine ca ai rezolvat. Eu am pus rezistenta luata de pe un radiator de Renault bushit, merge de 1.5 ani fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

exact aia este. M-am uitat cu lanterna inainte sa o comand, am vazut ca sunt 2 tipuri diferite pe un forum american..

Tu probabil ca aveai Magna, exista si un repair kit la ea. Ala la reprezentanta a zis ca nu se pot schimba intre ele, nu sunt compatibile. Oricum nu stiam unde naiba sa gasesc si de la ce renault era.. asta e.. vorba ta bine ca merge...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Azi cand am fost la service sa fac revizia la AC (umplut cu freon si schimbat uleiul ala in compresor ) am vrut sa fac si o echilibrare de roti. NU prea au avut ce sa echilibreze ca s-au strambat jentile . :twoup: .

Asta mi se trage de la un santa luat pe autostrada langa Bruxelles.

Astea de vara care le am sunt cam nasoale, s-a exfoliat si lacul de pe ele si asta a pus capac.

Ce credeti de modelul asta ? merge pe e34 ? Caut de 16 inch, daca mai aveti sugestii va rog sa imi spuneti...

rondelldesign00345shpx.jpg

Link to comment
Share on other sites

nu iau mai mari de 16 inchi nici daca imi doneaza cineva originale de M5 e34. Si asa am suspensie sport .. vreau sa ma simt bine in masina nu sa imi rup cocoasa..

Daca mergi pe http://felgenkatalog.auto-treff.com/

unde sunt cele originale cam toate sunt mesh. Problema e ca orignale mesh nu gasesti nici sa dai cu tunul., nu la e34

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

e39 are gaura de centrare pe butuc de 74mm iar cele de e34 au 72.5mm, iti vor trebui niste bucsi daca pui jante de e39 pe e34 altfel bat pe inaltime, offsetul mi se pare ca este aproape la fel.. Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.