Jump to content

o batranica..525i e34


DOMI

Recommended Posts

ok. tu stii. chiar as vrea sa ne spui daca doar ai apasat pe "furculita" sunt f curios.

la ce "chestii de 17 ani" te referi ? piulitele de la articulatii ? simplu, suspenzi, cureti cu perie de sarma (daca e cazul) capetele de filete si piulitele, cu ocazia asta vezi si daca-s originale (marcarile cu vopsea), le dai cu putin ulei, cit sa se umezeasca toata suprafata. lasi jos si circuli cateva zile. piulitele se vor desface normal.

Link to comment
Share on other sites

da, are o lista mai jos cu part no de producator si am verificat. Are si niste bucatele de de Meyle, restul sunt Swag si alte marci. Kitul ala e un fel de ghiveci :twoup: , dar e ok cred, normal cativa anisori nu ar trebui sa am probleme.

 

 

31121139987 (BMW OE)

5011512 (NK)

01 078 (FEBI BILSTEIN)

FL497-F (Flennor)

10 497 01 (LEMFÖRDER)

49 661 (MAPCO)

7-805 (METZGER)

316 050 4371 (MEYLE)

0057363 (NOR)

12.03.190 (PEX)

QSJ1179S (QUINTON HAZELL)

20 73 0027 (SWAG)

500 116 (TOPRAN)

8500 11526 (TRISCAN)

V20-7045 (VAICO)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

brownshark, ce gura ai avut...

desi in mod normal mergea cu aia si am vazut procedura facuta, la mine nu a functionat furculita aia.. Am inebunit si dupa 4 h m-am lasat pagubas.

Azi am mers cu autobuzul la munca. Ma duce un prieten dupa-amiaza cu masina in Trier sa caut o presa.

Asa se intampla cand te zgarcesti .. ma gandeam ca o folosesc odata la cativa ani si chiar daca ma chinui un pic nu e mare drama..

Am si ciocanit ceva, sper sa nu fi bulit caseta..(90 % nu dar o sa vedem..)

Link to comment
Share on other sites

eu nu vreau sa t supar, nu am de ce.

eu am inteles ca te-ai facut neamt din roman....adk ai avansat in logica si abordarea pb....

ca sa-ti zic p limba ta d acolo, furca aia e pt schrott de turci fara acte in regula, d'aia care calca p spatele pantofilor de noi....daca ma intelegi....ceeace nu poate fi cazul tau ever !!!

luai o presa din cea reglabila, cu mai multe pozitii, si erai tatal lor...la orice masina.

 

post-5642-1286179246_thumb.jpg

 

 

asta-ti trb KS-TOOLS item 700.5630 are 4 variante de reglaj, acopera orice. 60-70 euro dar e cea mai complexa.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

vreo 8 euro. Faza e ca ce citisem eu mergea cu aia. Presa nu gaseam usor decat pe e-bay si mai dura cateva zile pana venea. Si avand in vedere ca o si foloseam f rar...

Cand termin eu munca, de regula se cam inchid magazinele unde pot gasi asa ceva. Vremea e cam de kko si nu am garajul destul de mare sa lucrez in el, si trebuie sa prind o zi cu soare sa fac asta, ma grabeam.

LA cat am bagat in scule pana acum nu era asa mare drama inca 50 de euro. Am niste truse cuprinzatoare, cu scule de calite din C-V de peste 170 de piese, de la tubulare simple pana la 6 feluri de clesti de apucat si tot felul de chestii unele nici nu stiu la ce dracului folosesc..

Una din ele parca tot de la KS-tools e..

Link to comment
Share on other sites

Victorie, am dovedit-o... :twoup:

Aseara a venit presa si azi mi-am luat liber de la munca. LA 10.00 m-am apucat de treaba si la 15.00 eram cu masina pe roti si sculele stranse deja. Am schimbat cate 4 brate pe fiecare roata. (absolut tot ce tine de articulatie fata in afara de bara stabilizatoare). Presa aia e inventia secolului...

Toate erau originale cu BMW part no si suruburi cu vopsea.. o sa fac si poze daca mai am putere.. ma paste o febra musculara..

Ma duc acum sa ma programez la service pentru geometrie si sa stranga pivotii si suruburile de la subframe pe pozitie (cu ea pe roti.) . Asta se face pe rampa si eu nu am.

 

In schimb am descoperit ca am pierdut placa de inmatriculare din fata ..avea un surub mai napet si s-a dus dracului..

Sa vezi acu birocratie la nemti..spre sa nu trebuiasca sa merg la politie...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

sunt curios, au iesit usor sau a trb sa dai si socul cu cele 2 ciocane ?

cred ca ai gresit la socoteala, sunt 2 brate pe o jamba, deci 4 brate in total nu 8. cele 4 capete de bara le-ai trecut tot la brate ? bara de conexiune ai schimbat-o ? cum era bucsa de la semicaseta ?

cum ai pozitionat fantele de la tevile filetate ? dar colierele elastice ?

 

o ciudatenie, cam la toate e28 / e34 ( folosite cu bun simt si , de preferat, in tari civilizate) bratele originale tin cam 17-18 ani. ce mizerie d piese....d'asta moare lumea de foame....

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

le-am zis la toate brate...Poza cu tot setul e mai sus..

2 brate, baraia de conexiune cu bara stabilizatoare, nici nu stiu cum ii zice pe romaneste si tot ansamblul cu capete de bara.

Bara stabilizatoare e una singura si a fost schimbata cu tot cu bucsi acum 2 ani cand am luat masina. Eu la proba am simtit joc si i-am pus sa faca ei TUV inainte sa iau masina stiam sigur ca e ceva in neregula.

 

Fantele sunt in sus, asa era si inainte. Colierele sunt cu piulitele in sus, exact cum le-am gasit. Banuiesc ca le mai fereste de jeg.

Bucsa semicaseta care e ? am pus un link, daca zici de idler arm, era ok.

 

 

http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?...=Steering+links

 

Pisica dracului si-a mai dat drumu, acum pot sa accelerez si in a 4-a :twoup: . E nemiscata de 4 luni, s-a mers cu ea 2 zile apoi inca vreo 6 luni de pauza...

Rulmentul tot huruie si gaura din toba nu s-a astupat.. :)

 

L.E.

Pentru geometrie sunt programat tocmai marti.

Am afalt si cu numarul.. tre sa ma duc la Zulassungstelle (asta ar fi prescutarea ..:twoup: ) cu actele masinii toate, cu inspectie tehnica cu tot si mai completez un formular de pierdere, fara coada in 20 de min e gata..

Pacat ca numai Joia e deschis pana la 6, altfel tre sa imi iau o dupa-amiaza libera ceva

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

era bine sa bagi unsoare la greu in tevile filetate inainte sa montezi, poti sa o faci si acum, dar fantele trb sa stea in jos, sa se scurga picatura de apa , nu sa intre in filet !!! colierele cu suruburile de M8 sa fie cu suruburile sus, dupa reglaj directie si TUV umple spatiul pe unde trece surubul cu unsoare.

 

au iesit usor sau ciocane ?

Link to comment
Share on other sites

doar cu presa.. o strangem si cat fumam o tigara sareau ...

Deci le-am pus exact invers .. :twoup: O reglez la geometrie nu e drama..Sta in garaj pana luni asa ca nu e problema. Oricum le schimba si aia pozitia cand fac geometria.

 

 

Cred ca am viitor ca mecanic :) si asa m-am saturat de IT-ul asta si de birocratia din organizatiile mari .. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

de pe e-bay, am luat una universala cea mai scumpa de la KS-tools, foarte buna, a fost vreo 52 de euro cu tot cu posta. Imi dau seama ca la mine la e34 ma descurcam si cu una de 25 de eur, dar nu regret ca am luat-o.. poate imi i-au 7'tar la anul si mai am nevoie..

Normal vreo 5 ani cel putin nu mai am ce sa umblu la bucsaraie fata..

Asta e .

Gasesti sigur care trimit si in Ro. Erau si truse cu 4-5 piese la vreo 70 de euro

http://cgi.ebay.de/KS-TOOLS-Kugelgelenk-Au...=item334a4d7337

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu, doar una. Dar cand cautam pe e-bay nu stiam exact ce sa iau. Erau si mai ieftine. Aia din link daca vezi parea mai de calitate otelul si surubul si a doua chestie e ca are mai are o gaurica si mai poti ajusta inaltimea la nevoie.

Ce am luat si a fost inutilizabil a fost furculita aia ...

Eu mai am trusa de la KS-tools si fac chestii misto.

Vezi ca e linkul mai sus...am editat

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

am scos azi masina din service, au facut baietii geometria si au verificat ce treaba am facut . Seful de service a zis ca am un viitor ca mecanic.. :twoup: ...

Cand a facut un test, se aude un mic cloncanit cateodata, nu are legatura cu denivelarile, inca nu imi dau seama de la ce apare. Foarte ciudat si apare rar dar ma seaca. Altfel masina se comporta brici, directia pare mult mai legata si am scapt si de vibratia la franare.

Inainte sa schimb toate bratele si capetele de bara, linkuri bara stabilizatoare si ce mai e pe acolo nu se auzea nimic, culmea

Mecanicul zis ca nu isi da seama de la ce e, el zica ca dupa test a auzit si el, a urcat-o din nou pe elevator si nu a vazut nimic in neregula. Urmeaza sa ma mai programez o tura sa mai faca niste teste.

Cloncanitul asta pare a veni de undeva de pe dreapta fata, mie imi suna a ceva la subframe, acolo unde se prinde bratul...posibil sa ma insel.

Link to comment
Share on other sites

daca bati cu ciocanul aiurea....verifica semicaseta dar fara sa fie cuplata cu bara de conexiune si caseta, dar tot deconectata. poti sa pui p cineva sa miste usor d volan, scurt si alternativ stg-dr (motor pornit) si sa tii mana p levierul casetei sa simti daca e joc la recircularea de bile. ATENTIE sa nu ia mult de volan, 5 - 10 grade e destul.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.