Jump to content

o batranica..525i e34


DOMI

Recommended Posts

Am descoperit de unde vine cloncanitul..

Eu sunt vinovatul

Piulita 7 din link nu era stransa bine, iar simptomele erau exact de brat cu bucsa terminata, adica tremurat la franare si cloncanit .

.. e vorba de linkul de la bara stabilizatoare..initial eram convins ca am dat-o in bara si am stricat unul din brate la montaj..

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=31&fg=10

..

dar si aia la service.. le-am zis sa verifice toate suruburile sa vada daca e ok, cred ca au verificat doar bratele.

Acum e totul ok, a disparut cloncanitul..deci am avut bulan si nici caseta nu am bulit-o :twoup:

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Azi m-am apucat de schimbat chederul de ghidare de geamul fata dreapta. Dupa ce am vopsit masina, am observat ca daca il coboram nu se mai ridica decat ajutat un pic cu mana ca sa intre cum trebuie. Chiar si asa tot mai se auzea un suierat discret la viteze mari, destul de enervant. Binenteles ca inainte de vopsire totul era in regula. Am zis ca era chederul vechi tare, poate deformat, si cand au desfacut sa voseasca masina, probabil ca nu au reusit sa il puna la loc cum trebuie. Era si o margine subtire de cauciuc taiata din el, tot dupa vopsire,,,

In sfarsit, am zis asta e, oricum vroiam sa schimb chederul, nu e asa drama, se mai intampla la masini vechi. Cu cheder nou si un pic reglat mecanismul de ridicare(are un surub de ajustare sa il aliniezi) am zis ca voi rezolva problema.

M-am apucat de treaba, nu e foarte dificil, dar trebuie atentie. Cand am ajuns sa dau jos izolatia de pe usa si am ajuns la mecanismul de ridicare.. horror...

Idiotii de la vopsitorie, in loc sa regleze din surub au incercat sa alinieze geamul deformand cu patentul bratele de ridicare.. :twoup: bratele de ridicare erau torsionate si pline de zgarieturi de la dinti de patente sau ce alte scule de instalator au folosit idiotii sa puna geamul :) , probabil au incercat sa le indoaie sa se potriveasca cumva cu niste clesti ceva... niste ciobani nenorociti ...

 

Asa ca abia am reusit sa pun la loc totul, cu chederul nou dar geamul tot stramb e... Macar acum sta in pozitie corecta si nu mai suiera, dar daca il dau jos si il ridic..nu pica cum trebuie...deci nu il pot folosi pana nu inlocuiesc tot mecanismul de ridicare... :)

Acum ca sa inlocuiesc mecanismul de ridicare trebuie sa dau gauri ca e prins cu nituri, apoi sa gasesc niste suburi sa se potriveasca, am impresia ca imi trebuie M6..

O sa revin si cu niste poze cand ma apuc din nou de treaba, o sa scriu si un DIY, poate e util, eu nu am gasit pentru e34..

Am gasit pe ebay tot ce imi trebuie, am facut comanda, si daca vin piesele pana in week-end, sambata o iau de la capat...si o sa pun si niste poze sa vedeti treaba ce au facut nemernicii aia...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

eibach pro sunt mai rigide si coboara masina vreo 3 cm. Sunt progresive, cam cum sunt cele de M, adica pe masura ce se lasa masina in curba, si rezistenta opusa de ele creste..Sportline nu stiu cum sunt..

L.E. sportline sunt si mai rigide si coboara mai mult. pana in 5 cm.. Sunt de track day practic.. coborarea maxima si rigiditate maxima..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

vezi mai sus ca am pus poze, se lasa ceva, nu mult totusi. Sunt foarte multumit in viraje si viteze mari. NU mai am nici o emotie la 180 cand trebuie sa schimb brusc banda sa evit vreun dobitoc care nu se asigura sau chestii dinastea. Practic masina zici ca abia se aseaza cum trebuie la peste 160 km/h..

Scaunele in schimb nu mai mai tin in viraje, mai ales de cand am slabit.. imi trebuie ceva suport lateral mai bun, alea de M ar fi fost ceva dar costa vreo 800 de euro ..:twoup: . Cam cat am dat pe toata suspensia...

Intr-o curba luate tare masina nu zice nici pas, dar eu trebuie sa ma tin de volan ca plec din scaun.. :) ..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

povesteam anterior de patania cu geamul . Duminica am mers la un prieten care are garaj mare si incalzit si am inlocuit macaraua..

poze cu macaraua veche..

Bratele asa erau.. treaba de service.. ciobanii au vrut sa alinieze mecanismul de ridicare al geamului indoind bratele :twoup: . Se vad clar scrijeliturile de patent sau ce au folosit dobitocii..

Macara noua e cam 180 de euro.. noroc ca am gasit la dezmembrari cu 25 + ceva ore cand am desfacut prima data sa inlocuiesc chederul si a doua oara sa inlocuiesc si macaraua...

DSC_0902.JPG

DSC_0901.JPG

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

da, e o estimare corecta, daca incluzi si multe chestii care eu le consider consumabile, piese care se schimba oricum periodic, gen discuri de frana, curele, bujii, sonda lambda, cauciucuri etc...

Defectiuni concrete care nu tin de mentenanta normal care a fost neglijata totusi sunt vreo 1500..

Asta face diferenta intr-o o vechitura si o masina veche intretinuta bine care te tine cu ranjetul pe buze..

 

 

Dar acum e pusa la punct.

Am de lucru la interior si asta mi se pare mai dificil si destul de costisitor..

 

 

pe orice parte o dau nu cred ca voi scapa cu mai putin de 600 de euro, realist vreo 800...

La vara probabil urmeaza si alt compresor de clima.. tot zic ca crapa anul asta sigur dar vad ca mai merge... totusi la anul chiar ca crapa, zic eu. Mai vedem :twoup: ..

Apoi pot sa o pun la vanzare linistit cu 2500 de euro :) .. ca atat am auzit ca e un e34 impecabil in Ro.. :)

Noi sa fim sanatosi.. :twoup:

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Sunt destule in tara care *mai merg* fara sa cheltui prea mult, dar nu te incumeti sa pleci la drum cu ea.A ta arata foarte bine si cred ca merge pe masura, nu merita sa o vinzi nu din cauza pretului ci pentru ca e intretinuta.In urmatoarele trei luni vreau sa cumpar un e34 tot 525i dar manual si sa schimb cam tot ce ai schimbat tu poate si ceva la motor.Au spuso multi:decat un e39 chinuit si imbatranit prematur cu km furati mai bine un tanc de e34 pus la punct.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc. sunt masini care iti intra sub piele, sper sa gasesti unul in stare buna. Din experienta personala cauta unul cu caroseria si interiorul in stare cat mai buna, restul se rezolva fara mari batai de cap, chestii gen articulatii, suspensie etc...

Motorul e in general bullet proof si are probleme minore legate de garnituri, furtune vechi...etc

Cu instalatia de clima la anii astia mai sunt probleme dar se rezolva si alea ...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ce am gasit in numar mare doar pe 4tuning, aici doar la rector share e de vanzare si in stare acceptabila.nu l-am vazut in fata dar am trimis pe cineva ca is departe si nu am cum face asta.Is hotarat sa iau unul dar cand oi ajunge acasa, si vreau sa iau unul inmatriculat acasa ca sa nu platesc la daneji.O sa il conduc alaturi cu prietena mea care nu are acte de danemarca.Aici un logan nou e 24000 euro, unul sh 19000. Si caroseria se rezolva, am lucrat in service in tara deci nu e bai , de motor ma tem, sa nu fie fiert sau vibrochen ovalizat.
Link to comment
Share on other sites

Pai o sa incerc sa-i fentez.Prietena e acasa da de permis si o sa o iau cu mine cand plec cu masina.ea nu are acte de danemarca deci are voie sa conduca o masina inmatriculata in alta tara, daca fac filtru si sunt eu la volan, confisca masina si ma obliga sa o inmatriculez daca vreau sa o primesc inapoi.
Link to comment
Share on other sites

Taxele de inmatriculare se stabilesc in functie de dotari, anul de fabricatie si pretul de catalog asta cand era noua.Sa zic un 1500 de euro maxim ar fi taxa la un 525 e34, dar asigurarea trebuie platita in fiecare an si aia e cam 1100 sigur.Plus ca la doi ani se face syun-ul echivalent itp la noi si nu treci cu puncte de rugina cu crapaturi in parbriz sau imperfectiuni la directie suspensii, etc.Ori impecabila ori deloc, ca de altfel in toate tarile civilizate.Astia merg pe ideea ca nu produc autoturisme si chiar daca sunt in ue au voie sa taxeze cat vor ei.

Ceva paranoia:acum un an parca am citit pe net un danez a inscris un cls 66amg parca, pretul de achizitie a fost cam 80000 euro dar a platit inmatricularea 420000 euro.ce e drept astioa au si bani nu gluma, plus ca poti plati in rate, au un sistem numai de ei inteles dar se poate si e convenabil.dar la final ai sa platesti de doua ori jumate valoarea normala a taxei.

Edited by traktor_cerber
Link to comment
Share on other sites

multumesc, mai e de munca..

Cu ajutorul lui DSF, cred ca o sa reusesc sa restaurez scaunele fata originale, cele full electric, Sport Comfort, exact modelul care era si pe M.

am fost inspirat ca le-am pastrat si nu le-am dus la dezmembrari.

 

Am reusit sa gasesc pe e-bay piesele necesare, sunt comandate deja. . Apoi mai imi trebuie rabdare, atentie si niste vopsea pentru piele.

Cu un pic de vreme buna (nu ma apuc de ele pe frigul asta) o sa le fac, dar mai dureaza.

Daca reusesc, rezolv cea mai mare problema a interiorului..scaunele fata.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Am comis-o.. poze proaspete.. acum 25 de min am intrat intr-un parapet. Curba larga, aveam vreo 60 de km/h.. a plecat pur si simplu in lateral.., am tras usor de volan sa nu razui parapetul, am ciuput un pic acceleratia,ca ma duceam in continuare spre el, a inceput sa dansesze, am mai redus din viteza, ma duceam inspre un stalp, l-am evitat si pe ala, m-am pus dea curmezisul si apoi direct in parapet...

 

Soseaua era complet libera in momentul ala, altfel era mult mai nasol. Gheata cu zapada deasupra, ninge in continuu de dimineata.

Farul bate in sus complet, nu m-am uitat ce e rupt la el. Capota e indoita in colt destul de rau, la fel si aripa stanga fata, doar un colt dar indoita rau.

DSC_0935___.JPG

DSC_0934___.JPG

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.