Jump to content

Recommended Posts

S-o luam cam de la inceput. Acum fro 3 ani, tata a cumparat de la un amic un BMW 535i E39. la vremea aia masina avea fro 220 mii KM. Masina fusese cumparata din romania de la bavaria otopeni de un mosulica, Moraru pe nume (il gasiti in top 300 capital) si o folosea doar cand iesea din tara. toate reviziile le-a avut facute la bavaria otopeni, era adusa pe platforma acolo si dusa inapoi la braila tot pe platforma. OK. pana aici toate bune si frumoase. Intr-o zi, am iesit cam mult intr-o intersectie pt ca nu vedeam nimic si a intrat in mine pe dreapta in TICO. Avarii la vedere, aripa dreapta indoita, usa fata dreapta indoita, usa spate dreapta zgariata. Mai tarziu am observat ca din cand in cand scotea un fum ciudat negru. A dus-o tata la tester si aia i-au dat verdictu : chuloasa dreapta fisurata, bloc motor fisurat (tot pe dreapta)).

Lu tata i-a placut prea mult masina asta asa ca s-a dus la bavaria (tot otopeni) sa ii schimbe motoru. Boon, toate bune si frumoase. A venit factura (aproximativ 18.000 euro, da, 18 mii de euro a costat), a platit-o si a zis ca mere. Dupa ce a luat masina, tata a vazut ca incepe sa se incinga motoru si nu stia de ce. Aia i-au zis ca e pompa veche, ca furtunele sunt uzate samd. OK, le schimbam si p-alea. le-a schimbat, a luat masina luni de la ei si joi, cand s-o bag in curte ca fusesem cu ea pe afara, vad un nor mare de abur. cand ma uit, imi pocnise un furtun (furtun de altfel nou). ma uit pe ici pe colo si vad ca furtunu care intra in motor prin partea stanga (cum te uiti la motor) avea candva o clema cu care se prindea, clema pe care cei de la bavaria au "omis" s-o monteze. Drept urmare, furtunu ala a vibrat, s-a atins de roata de sub el (nu stiu ce angrenaj e acolo dar e pus in miscare de cureaua de transmisie), s-a tocat si evident a pocnit. I-am sunat a doua zi sa le explic ce au facut. Un domn de acolo, nu-i dau numele dar bag mana in foc ca stiu toti cei de acolo despre cine e vorba mi-a zis sa vin cu masina la ei sa-i faca o expertiza si apoi sa se ia o decizie. Eu ii explic retardului ca nu am cum sa vin cu masina ca i-a curs cea mai mare parte din lichidul de racire si ca nu e deplasabila, el nu ca sa o aduc pe platforma daca e. Eu il intreb, pe banii cui platforma? Poi stiti, plativi dvs platforma si daca in urma expertizei constatam ca a fost defect de montaj va restituim banii. Bai nene, nu intelegi ca nu mi-ati montat o clema si ca s-a spart furtunu? E vina mecanicilor vostri, drept urmare voi veti gasi o platforma, o veti aduce unde am eu masina, imi urcati masina pe ea si o aduceti la service pe banii vostri, nu am nici o saptamana de cand am scos masina din service. Intr-un final l-am facut sa inteleaga situatia.

Am lasat masina acolo plin de incredere. M-au sunat dupa fro 2-3 zile is mi-au zis ca-i gata. Ma duc s-o iau si cand sa plec, ma mananca in fund sa vad cum arata clema aia. Ridic capota si ma ingrozesc. acolo era un furtun care nici nu stiu daca provenea de la un BMW, mai lung, prins cu o panglica de polietilena (soricel spus popular) pe care nici macar nu s-au chinuit sa-l scurteze la lungime, l-au lasat sa faca o ditai bucla strangulata acolo sub capota. M-am facut verde, m-am dus la receptie si l-am chemat pe responsabil sa-mi explice si mie situatia. Cand a vazut minunea a inceput s-o dea cotita, ca stiti, ala e un provizorat ca nu am avut pe stoc furtunu samd. Eu i-am zis ca nu fac receptie la masina in stadiul ala si ca vreau masina cu care sa plec de acolo deoarece nu sunt eu vinovat de situatie. A inceput sa se ingalbeneasca, ca ei nu dau masini in schimb cat sta masina in service samd. Pana la urma l-am pus sa scrie o foaie, s-o semneze si stampileze care sa confirme faptul ca mi-au montat sub capota un furtun care nu corespunde si ca sunt responsabili pt tot ce se intampla ulterior. Dupa aprox 2 zile a venit si furtunu, mi l-au schimbat pe loc si am plecat.

A venit iarna, motorul continua sa se incinga aiurea (in miez de iarna, la drum intins motoru se incingea). In primavara si-a cumparat tata alta masina (Japoneza) si mi-a dat-o mie p-asta. Am plecat cu ea si dupa primii 100 Km am inceput sa-mi pun mainile in cap. La relanti, motoru tremura, consumul crescuse cu aproximativ 40-60% (inainte aveam un mixt de 11-12 acum avea ceva in jur de 18-20 care mai sarea si la 22-24 prin bucuresti) se incingea, cand era rece motoru nu voia sa se tureze nici sa-l bati. M-am dus cu masina la un service al unui prieten de-al tatalui meu pe undeva prin spatele regiei. mi-a pus masina pe calculator si au inceput sa curga erorile. Sonde lambda duse, senzor de axa cu came dusa, actuatorul de la asc dus, airbag-uri dreapta inexistente, turatie ciudata, injectoare infundate samd. in momentu ala mie mi s-a urcat paru pe spate. masina avea aprox 1 an de la schimbarea motorului cu un agregat nou noutz, tzipla. am zis ca nu-i posibil asa ceva, cand au auzit si cei de acolo ca masina are motor nou s-au crucit.

M-am dus la firma si am scos toate facturile de la bavaria si pur si simplu am ramas interzis. Printre bucatele am gasit chestii de genu:

-scut anterior si posterior schimbate (scuturile mele sunt prinsa in partea din spate cu sarma de galerii, asa au fost de cand stiu eu masina)

-capete de bara, brate si cam tot ce inseamna suspensie si directie pe fata (la apsoximativ 6 luni dupa ce a scos masina de la ei, a trebuit sa schimbe bucse fata si capete de bara)

-injectoare 8 bucati (cand mi-au trimis inapoi blocul motor, nu avea injectoare si cei de la service mi-au zis ca alea nu-s injectoare de 40mii km (cam atat avea motoru la momentul testarii))

-vas expansiune (vasul de cand stiu eu masina nu avea nimic, in schimb capacul vasului avea un oring lipsa si o margine rupta iar surubul de aerisire se invartea in gol si era si el rupt, dar pe ele nu le-au "schimbat")

-senzor temperatura exterioara (de cand am iesit prima oara cu masina, senzorul ala mi-a aratat -40 grade celsius, adica faptul ca era inexistent)

-triunghi senzor de temperatura (o chestie de plastic pe care cik era prins senzorul, la mine la masina lipsea cu desavarsire si senzorul, si triunghiul, ba mai mult, fusesera rupte si urechile cu care se prindea triunghiul ala dar se vedeau atarnand undeva firele)

-radiator(radiatorul meu curgea printr-un colt de-i sareau impresiile)

-termocupla ventilatorului(s-a descoperit ulterior ca nu functiona aproape deloc)

In total am evaluat o teapa de aproximativ 4000 de euro.

Bineinteles ca m-am dus peste ei. S-au uitat toti pe sub ea si au inceput sa se cruceasca si explicatia responsabilului a fost faptul ca trecuse 1 an si jumatate si ca deja era prea tarziu ca sa mai fac ceva chiar daca as fi avut dreptate. Am zis s-o dau la pace cu ei si sa-mi rezolve problemele pe parte de racire sa pot sa merg si eu cu masina, componentele fiind inca in garantie. Le-am zis de capacul vasului de expansiune, mi-au schimbat radiatorul si termocupla (am stat in service langa ei cand le-au schimbat) si am zis ca tre sa mearga. Am plecat si a inceput iar sa faca scandal. Am mers cu ea in regie la service si am desfacut radiatorul, am presupus ca e colmatat cu insecte, da de unde, in schimb am constatat o chestie foarte interesanta. furtunul care lega radiatorul de vasul de expansiune (furtunul de retur) era atat de imbatranit incat in momentul in care a tras de el sa-l scoata, s-a rupt. l-am scos de acolo cu chiu cu vai, era deja pietrificat furtunu, iar la unul din capete se vedea clar cum crapase longitudinal si fusese impins un pic mai mult ca sa intre in mufa dupa care a fost prins mai din spate cu un colier (o sa atasez si poze). Am montat acolo un alt furtun provizoriu si m-am dus peste ei sa-i intreb de ce atunci cand mi-au schimbat toate furtunele pe instalatia de racire l-au omis p-ala si nu numai ca l-au omis, dar l-au montat la loc desi era total necorespunzator. Au ridicat din umeri. Am plecat iar. Pana la urma am dus-o iar la ei si le-am zis sa-mi faca si mie un test pe parte de racire ca doar motoru era in garantie cu toata instalatia de racire si sa-mi rezolve problema, moment in care am comandat si furtunu cu pricina, capacul vasului de expansiune si surubul de aerisire, precum si rezolvarea a 2 probleme care imi apareau pe calculator (check tail lights si check park lights. am inteles de la ei ca ar fi vorba de 2 becuri care nu merg). Au venit, au facut testul si mi-au zis ca problema e termostatul (care bineinteles ca nu era in garantie ca nu fusese schimbat de nimeni atunci). Initial mi-a facut o factura proforma de aproximativ 4 mil (1 mil furtun si suruburi si 2.8-2.9 termostatul) ca sa platesc pana la sfarsit (ca nu imi dadeau masina altfel) fro 11 mil pentru ca pretul din factura proforma era neactualizat, fara tva si fara manopera chiar daca eu l-am intrebat exact (nene, cat ma costa operatia). Ah, bineinteles ca la nici o saptamana, una din erorile din calculator a revenit (check park lights) dar asta deja nu mai conteaza.

Am decis sa nu mai calc pe la ei cat oi trai si sper ca ii veti ocoli si voi, sau daca veti ajunge pe la ei, impaienjeniti bine ochii ca astia isi bat joc de masinile voastre, de timpul, banii si nervii vostri.

Momentan trebuie sa schimb bara spate ca mi-a intrat un berbec in ea si am hartiile la bavaria dar ma gandesc cu groaza ca ma duc sa schimb bara pe garantie si ca o sa ma trezesc ca tre sa mai platesc ceva... Ma gandesc sa ma duc la asigurator si sa fac alta hartie s-o repar pe casco.

post-8879-1211366627_thumb.jpg

post-8879-1211366640_thumb.jpg

post-8879-1211366651_thumb.jpg

Edited by looney
Link to comment
Share on other sites

N-ar strica sa postezi si date calendaristice aproximative.

 

[...]

Momentan trebuie sa schimb bara spate ca mi-a intrat un berbec in ea si am hartiile la bavaria dar ma gandesc cu groaza ca ma duc sa schimb bara pe garantie si ca o sa ma trezesc ca tre sa mai platesc ceva... Ma gandesc sa ma duc la asigurator si sa fac alta hartie s-o repar pe casco.

 

Cum adica sa schimbi bara pe garantie?!?

Link to comment
Share on other sites

N-ar strica sa postezi si date calendaristice aproximative.

 

[...]

Momentan trebuie sa schimb bara spate ca mi-a intrat un berbec in ea si am hartiile la bavaria dar ma gandesc cu groaza ca ma duc sa schimb bara pe garantie si ca o sa ma trezesc ca tre sa mai platesc ceva... Ma gandesc sa ma duc la asigurator si sa fac alta hartie s-o repar pe casco.

 

Cum adica sa schimbi bara pe garantie?!?

 

 

imi cer scuze, am vrut sa zic asigurare. :D) reeditez :D)

Nu reusesc sa reeditez primul post :P

Zilele astea o sa scanez facturile si toate cele ca sa fie treaba bine documentata. Saptamana viitoare ma duc iar cu ea in regie ca mai am de rezolvat problema cu airbag-urile de pe dreapta pe care cred ca le-au deconectat idiotii care mi-au reparat usa dupa ciocnirea cu tico precum si macaraua dreapta fata de la geam care se misca un pic greoi.

 

18000e un motor nou cu tot cu montat? :twoup: :twoup:

Mai bine cumparai alta masina cu totu si ramaneai si cu o gramada de piese de schimb

 

Stiu man, dar tata atunci asa a decis. "s-a stricat motoru,il schimb". La momentu ala cu 18mii luam un 530D cu aproximativ 120k si cu dotari decente. Banii lui, face ce vrea cu el. Macar pot sa ma laud ca am 535i din 98 cu 60k pe motor :D) (in bord sunt 320k cat se poate de reali la care nu am de gand sa umblu :))

Edited by looney
Link to comment
Share on other sites

ah, mi-am amintit, in facutra mai era si un proiector. proiectorul dreapta l-a spart tata cu ce, nush, dar ei mi l-au schimbat p-ala din stanga "in acte", cel din dreapta e in aceeasi stare in care l-a adus tata iar cel din stanga care cik e schimbat este prins pe dinauntru cu un soricel si niste holsuruburi. e posibil sa incurc stanga cu dreapta ca-s in casa si masina afara. imi asum aceasta eroare.
Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg faza asta cu motorul schimbat pe 18 000 euro.

 

Ai putea sa postezi factura pentru motor?

 

Existau alte variante mult mai normale.

 

 

La relanti, motoru tremura, consumul crescuse cu aproximativ 40-60% (inainte aveam un mixt de 11-12 acum avea ceva in jur de 18-20 care mai sarea si la 22-24 prin bucuresti) se incingea, cand era rece motoru nu voia sa se tureze nici sa-l bati.

 

Iar in legatura cu consumul...

 

Consumul normal pentru E39 535i este de 20% in Bucuresti.

Daca mergi forjat poti avea si 22% in oras, este normal.

 

Daca-mi amintesc bine, am mai vorbit noi pe messenger acum vreo cateva luni si dupa povestea cu motorul de 18 000 euro, m-a cam luat durerea de cap. :twoup:

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Sa te cred , sa nu te cred...

Daca nu ma crezi, ne intalnim in bucuresti undeva, iti arat toate facturile si te uiti si tu la masina si-mi zici daca am sau nu dreptate. :D Dar, au trecut aproape 2 ani si aproape 60k Km de atunci si nu mai pot face nimic. Daca imi trecea prin cap si ma uitam atunci pe facturi, probabil ca acum in locul lui 535 aveam un 740D sau ei nu mai aveau licenta. :twoup:

 

PROSTIA SE PLATESTE,....SCUMP

 

Eu nu inteleg faza asta cu motorul schimbat pe 18 000 euro.

 

Ai putea sa postezi factura pentru motor?

 

Existau alte variante mult mai normale.

 

 

La relanti, motoru tremura, consumul crescuse cu aproximativ 40-60% (inainte aveam un mixt de 11-12 acum avea ceva in jur de 18-20 care mai sarea si la 22-24 prin bucuresti) se incingea, cand era rece motoru nu voia sa se tureze nici sa-l bati.

 

Iar in legatura cu consumul...

 

Consumul normal pentru E39 535i este de 20% in Bucuresti.

Daca mergi forjat poti avea si 22% in oras, este normal.

 

Daca-mi amintesc bine, am mai vorbit noi pe messenger acum vreo cateva luni si dupa povestea cu motorul de 18 000 euro, m-a cam luat durerea de cap. :twoup:

 

 

 

Deci, motorul (bloc motor cu chuloasa, supape, baie, pistoane arbore cotit etc) a fost 8800 euro, diferenta au fost piese, subansamble, si,...MANOPERA. fro 5 pagini de piese mai exact. Inainte sa schimb motoru, adica pe motorul vechi care avea intre 200 si 260k km, avea consum mixt de 9,5-10,5 iar pe bucuresti avea un consum de aproximativ 12-14 la suta. Cand a schimbat motorul l-a schimbat cu acelasi tip de motor, 535i V8 simplu vanos chiar pentru ca originalul asa era.

Link to comment
Share on other sites

Nu este posibil un consum urban de 12-14% la un 535i.

 

I M P O S I B I L

 

Imi pare rau dar nu pot sa te cred.

Plus ca vorbesti de motorul cu vanos care are un consum un pic mai mare.

Eu am 535i cu dublu vanos si 245 cp si consumul urban mediu este de 20%.

 

Vrei sa spui ca masina ta consuma mai putin decat in cartea tehnica? Foarte interesant.

 

Toata povestea este cusuta cu ata alba, imi pare rau dar acesta este adevarul.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Deci, motorul (bloc motor cu chuloasa, supape, baie, pistoane arbore cotit etc) a fost 8800 euro, diferenta au fost piese, subansamble, si,...MANOPERA.

 

Doamne da ce subansamble io pus de 10mii?

Compresor de clima, alternator, electromotor, radiatoare, furtunaraie, etc. Astea au fost 10mii cu tot cu manopera? :twoup: :twoup:

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

Nu este posibil un consum urban de 12-14% la un 535i.

 

I M P O S I B I L

 

Imi pare rau dar nu pot sa te cred.

Plus ca vorbesti de motorul cu vanos care are un consum un pic mai mare.

Eu am 535i cu dublu vanos si 245 cp si consumul urban mediu este de 20%.

 

Man, probabil din cauza varstei si kilometrilor pierduse din putere sau ceva, dar atat consuma pe vremea aia. la drum intins, de la bucuresti la craiova (pe serpentine etc) am avut un consum mixt de 9,5 la suta confirmat si la benzinarie, si nu am mers ca babalacii (pe serpentine 80-90 si in rest 120-130). Ah si mai e o chestie pe care stiu ca n-o crezi, de altfel n-o crede nimeni cu exceptia celor 3 care erau cu mine in masina la momentul ala. pe un drum drept, fara depasiri, fara franari fara urcusuri sau coborasuri, pe o distanta de 15km am avut un consum de 6,5 la suta cu motorul vechi la o viteza de 65km la ora pe pilot automat.

 

Deci, motorul (bloc motor cu chuloasa, supape, baie, pistoane arbore cotit etc) a fost 8800 euro, diferenta au fost piese, subansamble, si,...MANOPERA.

 

Doamne da ce subansamble io pus de 10mii?

 

 

Subansamble si manopera. o sa scanez zilele astea facturile si o sa se vada clar. saptamana viitoare fac si niste poze pe sub masina sa incerc sa evidentiez ce se poate evidentia.

Link to comment
Share on other sites

Pai chiar ca nu te cred.

 

Cred ca nu intelegi.

 

Eu am tot un 535i, stiu foarte bine cat consuma.

 

Cat de incet mergi cu masina, consumul nu scade sub 9%.

 

Este vorba de un motor V8 de 3500 cmc, cum sa consume 6.5%???

 

Ora 15:00 si totusi ma ia somnu, oare de ce? :twoup:

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Pai chiar ca nu te cred.

 

Cred ca nu intelegi.

 

Eu am tot un 535i, stiu foarte bine cat consuma.

 

Cat de incet mergi cu masina, consumul nu scade sub 9%.

 

Este vorba de un motor V8 de 3500 cmc, cum sa consume 6.5%???

 

Ti-am zis ca nu crezi :twoup:) o sa vorbesc cu cei cu care am fost atunci, chestia se intampla pe dig-ul dintre braila si galati acum fro 2 ani in vara ziua in amiaza mare. problema e ca nu mai stiu exact cu cine eram. ma rog, consumul ala e irelevant. faptul ca inainte consuma mult mai putin decat consuma acum poate fi confirmat de orice om care a mers cu masina aia inainte sa-i schimb motoru.

 

Ciupanezule, eu te respect, esti unu din veteranii site-ului si cred ca ai o experienta mai vasta decat mine, dar ceea ce spun este cat se poate de real. ce interes as avea sa mint cu privire la consum? Acum ala e si cu ala ma descurc. fuge mai bine decat o facea cu vechiul motor, dar asta nu ma incanta deoarece nu ii dau pedala.

Edited by looney
Link to comment
Share on other sites

Deci, motorul (bloc motor cu chuloasa, supape, baie, pistoane arbore cotit etc) a fost 8800 euro, diferenta au fost piese, subansamble, si,...MANOPERA. fro 5 pagini de piese mai exact. Inainte sa schimb motoru, adica pe motorul vechi care avea intre 200 si 260k km, avea consum mixt de 9,5-10,5 iar pe bucuresti avea un consum de aproximativ 12-14 la suta. Cand a schimbat motorul l-a schimbat cu acelasi tip de motor, 535i V8 simplu vanos chiar pentru ca originalul asa era.

 

deci motor de 3500i - 8800 euro, manopera ~ 10.000 euro....

 

whattafu** ?!?!

 

masina mea are schimbat motorul in Germania. operatia a fost facuta undeva la inceputul lui 2007. motorul este 1995cmc diesel common-rail. toata operatiunea (motor nou +manopera) am inteles de la neamt ca a fost pe la 3000 euro.

 

nu crezi ca e diferenta cam mare ?!?!? chit ca motorul tau e de 2 ori mai scump.

 

am impresia ca exagerezi aiurea preturile

Edited by c0sta
Link to comment
Share on other sites

Deci, motorul (bloc motor cu chuloasa, supape, baie, pistoane arbore cotit etc) a fost 8800 euro, diferenta au fost piese, subansamble, si,...MANOPERA. fro 5 pagini de piese mai exact. Inainte sa schimb motoru, adica pe motorul vechi care avea intre 200 si 260k km, avea consum mixt de 9,5-10,5 iar pe bucuresti avea un consum de aproximativ 12-14 la suta. Cand a schimbat motorul l-a schimbat cu acelasi tip de motor, 535i V8 simplu vanos chiar pentru ca originalul asa era.

 

deci motor de 3500i - 8800 euro, manopera ~ 10.000 euro....

 

whattafu** ?!?!

 

masina mea are schimbat motorul in Germania. operatia a fost facuta undeva la inceputul lui 2007. motorul este 1995cmc diesel common-rail. toata operatiunea (motor nou +manopera) am inteles de la neamt ca a fost pe la 3000 euro.

 

nu crezi ca e diferenta cam mare ?!?!? chit ca motorul tau e de 2 ori mai scump.

 

am impresia ca exagerezi aiurea preturile

 

 

AOLEEEEEEUUU, se urca paru pe mine. nu gasesc acum facturile ca iti dadeam date exacte. suna la bavaria otopeni si intreaba cat a costat motoru pt masina cu nr BR 03 EDG, operatiune efectuata acum aproape 2 ani.

Link to comment
Share on other sites

eu ti-am spus cat a costat in Germania un motor nou de 2000 cmc plus manopera.

si am facut comparatia cu aceiasi operatiune facuta in romania, tot la reprezentanta, cu un motor de 2 ori mai scump. totusi diferenta este mult prea mare

Link to comment
Share on other sites

Cred ca daca nu pui facturi nimeni nu va crede nimic ..mai bine ceri inchiderea topicului pana la postarea de facturi ..altfel toata lumea o sa sara la cap ..justificat sau nu ...pune-te in locul nostru! :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Cred ca daca nu pui facturi nimeni nu va crede nimic ..mai bine ceri inchiderea topicului pana la postarea de facturi ..altfel toata lumea o sa sara la cap ..justificat sau nu ...pune-te in locul nostru! :twoup:

 

 

De acord cu myxage, las-o asa ca oricum nu conteaza , dac vrei sa demonstrezi cuiva ceva atasezi facturile si gata, daca nu tu ti-ai spus punctul de vedere ei pe al lor, oricum nu are nici un "scop" topicul, nu are rost sa va certati :twoup:

 

LE: cat despre consum nu are cum sa-ti consume mai putin decat a mea 318 diesel, ca cica diesel asta nu e asa setos ca unu otto , vecin de-al lui :D

Edited by Remus Ratiu
Link to comment
Share on other sites

Cu facturi sau fara, povestea cu consumul este din zona crepusculara.

 

Poate in Triunghiul Bermudelor consuma un 535i 6.5% si 12% in oras. :twoup:

Cipanezule 1,6 al meu ia 10-11 in oras, iar un motor de 2x mai mare ca al meu sa consume la fel....mare lucru si cu tehnologia asta.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca daca nu pui facturi nimeni nu va crede nimic ..mai bine ceri inchiderea topicului pana la postarea de facturi ..altfel toata lumea o sa sara la cap ..justificat sau nu ...pune-te in locul nostru! :twoup:

il rog pe looney, ca atunci cand poate posta facturile, sa dea un report la moderatori sa-i deschida topicul.

pana atunci va fi inchis, din motivele de mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.