Jump to content

Recommended Posts

fantastic ce ai relatat tu aici. e de asteptat.ceea ce ai scris tu aici explica multe. de ex atata secretomanie cu "nu e voie inauntru" , "nu stim cand va fi gata"(oare cine poate sti daca nu ei?) ,"e mai complicata problema dumneavoastra si necesita timp" , "nu avem piese".,chestii pe care le auzi des cand te duci cu masina in service....etc. .... foarte rau ca nu i-ai dat in judecata cand ai avut ocazia. asa ceva nu trebuia lasat nepedepsit.

 

Looney -ce simptome are masina din cauza jocului in diferential ? bubuie cand schimbi treptele sau scartaie diferentialul , se aude ceva ?

Link to comment
Share on other sites

fantastic ce ai relatat tu aici. e de asteptat.ceea ce ai scris tu aici explica multe. de ex atata secretomanie cu "nu e voie inauntru" , "nu stim cand va fi gata"(oare cine poate sti daca nu ei?) ,"e mai complicata problema dumneavoastra si necesita timp" , "nu avem piese".,chestii pe care le auzi des cand te duci cu masina in service....etc. .... foarte rau ca nu i-ai dat in judecata cand ai avut ocazia. asa ceva nu trebuia lasat nepedepsit.

 

Looney -ce simptome are masina din cauza jocului in diferential ? bubuie cand schimbi treptele sau scartaie diferentialul , se aude ceva ?

 

 

Nu bubuie si nici nu scartaie. ai avut vreodata cupla elastica de la axul cardanic stricata? e practic un joc in diferentialul spate. un joc de aproximativ 90 de grade al axului cardanic in diferential fara sa se miste rotile. imi da suturi cand iau piciorul repede de pe acceleratie si incep rotile sa traga de motor si apoi inca un sut cand calc acceleratia. practic, ca sa evit socurile, trebuie ori sa merg cu acceleratia constanta (ori blana), ori sa franez inainte sa iau picioru de pe acceleratie (ma ajuta faptul ca am cutie automata). e ca si cum as brusca foarte tare ambreiajul. sper sa gasesc un diferential sh pe undeva. zicea ciupanezu de un diferential cu patinare limitata dar inca nu stiu practic ce inseamna asa ceva real in dinamica masinii.

Link to comment
Share on other sites

Diferentialul cu alunecare limitata - LSD - face ca la ambele roti sa se distribuie uniform puterea. De exemplu: e iarna afara, si nimeresti cu o roata pe o pojghita de gheata si cu alta pe zapada. La o masina cu diferential "open" vei constata ca roata care are aderenta 0 se va misca in gol si i se va transmite toata puterea, in timp ce roata care ar avea un pic de aderenta este nemiscata si astfel va trebui sa impingi masina ca s-o poti urni. Cu un LSD nu patesti asa ceva intrucat ambele roti vor avea tractiune si atunci masina va pleca de pe loc. O masina cu diferential open se poate vedea si in momentul cand o ridici pe cric: roata care e in aer se va roti, in timp ce roata care e pe pamant va fi inerta, astfel incat masina nu pleaca. Daca are LSD, atunci masina o ia la plimbare cazand de pe cric etc.

 

Iar pe elevator se poate constata ca rotile spate se invart destul de greu.

 

Cel mai mare avantaj al LSD-ului este felul in care masina se comporta in curbe.

Link to comment
Share on other sites

Diferentialul cu alunecare limitata - LSD - face ca la ambele roti sa se distribuie uniform puterea. De exemplu: e iarna afara, si nimeresti cu o roata pe o pojghita de gheata si cu alta pe zapada. La o masina cu diferential "open" vei constata ca roata care are aderenta 0 se va misca in gol si i se va transmite toata puterea, in timp ce roata care ar avea un pic de aderenta este nemiscata si astfel va trebui sa impingi masina ca s-o poti urni. Cu un LSD nu patesti asa ceva intrucat ambele roti vor avea tractiune si atunci masina va pleca de pe loc. O masina cu diferential open se poate vedea si in momentul cand o ridici pe cric: roata care e in aer se va roti, in timp ce roata care e pe pamant va fi inerta, astfel incat masina nu pleaca. Daca are LSD, atunci masina o ia la plimbare cazand de pe cric etc.

 

In ceea ce priveste reprezentanta, stai linistit ca au mai fost si vor mai fi topic-uri pe teme din astea... Baietii fac afaceri prea bune acolo ca sa-i intereseze de parerea noastra... Din punctul meu de vedere nesimtire maxima e si treaba cu kkturile alea de lavete care ti le factureaza la 3-4 euro pentru orice treaba, si daca se urca numai in masina ta, iar daca-i scoti la inspectie ca la scoala cu manutele pe batistuta nu gasesti unu care sa aiba mainile curate... Eventual doar secretara, dar la aia poate gasesti prin gura ceva copii de-ai sefului... O alta treaba iritanta este chestia cu testerul... Pentru orice kkt ei trebuie sa bage tester... Tester care d emulte ori n-are nici o treaba cu problema care o ai: "AB: Aveti un scartait domnu'? A, o bagam pe tester si va verificam aprinderea, cat citeste MAF-ul, alimentarea, eventuale erori de airbag si ABS.

Client: Nu, nu... N-ati inteles, eu am un scartatit in interiorul masinii si vine de undeva de la bancheta spate...

AB: Pana nu punem masina pe tester nu avem de unde sti... O testam si vedem"

Dupa 3 ore de asteptat, 9 reviste citite si 6 cafele baute:

 

"AB: Testerul a zis ca masina e OK, motorul merge perfect, si nu aveti erori.

Client: Si scartaitul?

AB: Asta inca cercetam, la tester nu a aparut nici un motiv aparent care ar- putea genera un asemenea zgomot. Lasati masina la noi si va sunam cand e gata

Client: Cam cat estimati ca va fi costul intregii operatiuni?

AB: Nu se poate spune exact. Pana acum este 110 RON tester si laveta.

Client: Si cand estimati ca va fi gata masina?

AB: Nu putem sti, e posibil sa trebuiasca o operatiune mai complexa care .... blablabla (traducere:implica folosirea testerului de mai multe ori si mai multe lavete)"

 

In ziua receptiei masinii:

"AB: E gata masina dvs. Uitati factura si dupa achitare luati cheile de la mine.

Clientul: 1400 RON?!?!?!!!!?!?!?!??!?!

AB: v-am spus de atunci ca va fi o operatiune mai complexa si blablablablabla- adica muuulte muuuulte muuuuuuuuuuulte lavete, teste de stropitori de parbriz, inca de 4 ori tester de computer si teste de toate natiile and shit-...

Clientul: bine, si scartaitul?

AB: A, era o clema de plastic, o gasiti ultima pozitie de pe factura, aia a fost ieftina: 3 euro..."

 

Deci long story short, cam asta este AB...

 

Stiam ca un diferential cu patinare limitata are un ulei sau ceva inauntru si ca blocheaza practic diferentialul la o diferenta de turatie intre cele 2 roti motrice si stiu in mare cam cum arata un diferential cu patinare limitata. ce nu prea stiu eu e diferenta practica in dinamica de zi cu zi. teoretic si eu am tot diferential open dar o chestie ciudata are si din ce ai spus tu mai sus, ma pune pe ganduri daca e int-adevar open sau lsd. daca iarna dau de o pojghita de gheata, patineaza una din roti, dar daca decuplez asc-ul, nu mai patineaza una din roti ci eventual ambele, sau pur si simplu iese din situatie. am s-o urc pe elevator sa vad care e situatia cu diferentialul. oricare ar fi ea, el, saracu tot trebuie schimbat.

Cat despre AB, eu unu n-am nimerit p-acolo si astia de la otopen-is, nu factureaza punga aia pe care o pun pe scaun (cred) dar mi-au facturat surub si piulita :twoup:) . o sa ma uit mai atent pe factura si macar stiu sa nu calc p-acolo. de filaret ce ziceti? sunt si ei cu probleme sau sunt un picutz mai cinstiti decat ceilalti?

Link to comment
Share on other sites

Cel mai probabil ai diferential open.

 

Si diferentialele open au ulei. :twoup:

 

M-am hotarat ce fac. unii spun ca e cutia de vina, altii spun ca e diferentialul dar niciunu nu imi garanteaza ca daca schimb piesa care zice el ca e defecta, se va rezolva problema. deci,... voi merge cu masina asa pana cand piesa cu pricina va ceda. atunci voi sti sigur daca a fost diferentialul sau cutia. daca eu cumpar diferential si e cutia de vina, ma zgarii pe ochi si daca schimb cutia si e diferentialu, ma zgarii pe ochi si mai tare. asa, oricum piesa cu pricina e stricata si mult n-o mai tine si la o eventuala reparatie tot o dau jos si o arunc. pana atunci ma si informez corespunzator cu privire la preturi pentru respectivele componente.

Alta chestie. Am toata instalatia de racire noua. furtune, pompa, radiator, termocupla, mai nou termostat, vas de expansiune etc (o parte din piesele astea au fost montate la schimbarea motorului). ei scriu acolo ca mi s-a acordat garantie 2 ani. acum imi pierde apa din instalatie si nu stiu pe unde. nu se incinge dar saptamanal tre sa mai bag aprox 2 litri de lichid de racire (fac cu schimbu, o saptamana apa, o saptamana antigel). eu cred ca e de la vasul de expansiune. pot sa repar problema la alta reprezentanta? nu vreau sa mai calc pe la bavaria. mai mult, as vrea sa stiu cum pot renunta la comanda pe care o am la ei pentru bara pentru reparatia pe rca de cand am avut accidentul care crapat bara spate.

Link to comment
Share on other sites

eu ti-am spus cat a costat in Germania un motor nou de 2000 cmc plus manopera.

si am facut comparatia cu aceiasi operatiune facuta in romania, tot la reprezentanta, cu un motor de 2 ori mai scump. totusi diferenta este mult prea mare

 

daca era asa ieftin, nu mai cumpara nimeni motoare sh si-si puneau toti motoare noi in germanica cu 3k euroi. :twoup:)

Link to comment
Share on other sites

ah sorry m-am bagat aiurea in seama.

prea tarziu...

pe viitor cam asta trebuie sa faci, plangeri la bmwgroup.

scuze

poi inca e posibil sa am motiv sa-i scriu omului. astia de la bavaria otopeni stiu ca nu mai am mult din garantie si ma duc cu zaharelul in speranta ca imi va expira garantia. in plus, mi-au facut niste reparatii si defectul acum a reaparut la fel ca inainte. asa ca ma intreb, oare ce au reparat ei???

Link to comment
Share on other sites

Pai atunci ar trebui sa faci o reclamatie la BMW AG.

Oare, mai rezolv ceva? adica e posibil sa se uite aia pe sub ea si sa imi dea dreptate chiar dupa 2 ani? Ar fi un vis frumos.

 

Pai daca nu faci o reclamatie, nu se rezolva oricum nimic.

Ai ceva de pierdut daca faci reclamatie?

 

Banuiesc ca nu este asa un mare efort sa trimiti un mail..

Link to comment
Share on other sites

trimite mail la Vladislav.Schirca@bmwgroup.com in engleza, iti garantez ca se solutioneaza :twoup:

Multumesc pentru adresa de mail. am trimis un mail kilomeric acum fro 2 zile si azi am fost sunat de seful serviceului de la bavaria otopeni si m-au rugat, daca pot sa ma duc luni acolo cu masina "sa vorbim". problema e ca am uitat numele omului pe care trebuia sa-l caut. era ceva albert sch.. sau ceva de genu si eu am uitat ca prostu. o sa ma cam fac de ras luni, dar macar a avut rezultat. Multumesc inca o data.

Link to comment
Share on other sites

Motorul despre care vb. costa 10.500e nu 18.000e cum zici tu si nu exagera ca pe langa motor ai schimbat 1/2 din auto :twoup:

 

amice, citeste bine, nu printre cuvinte.

1 la mana, nu am zis ca motoru a costat 18000 euro ci toata reparatia

2 la mana am zis clar ca motoru a costat 8800 euro fara tva si fara montaj

3 la mana, ai facturile (ma rog, o mare parte din ele) postate in thread

4 la mana ai cumva un bmw 535 e39 cu motor m62 simplu vanos pe care l-ai schimbat in ultimii 2 ani si esti mai bine informat ca mine?

 

scuza-mi aroganta, dar deja mi s-a scarbit de bavaria si tratamentul fata de clienti relativ la preturile practicate si ma agaseaza orice comentariu neavizat pe tema asta.

Link to comment
Share on other sites

Nu lucrez la AB dar am si eu prieteni care lucreaza si am auzit tot felul de aberatii si......, are si fact. atasate.

Ok, si vii sa le iei apararea bietilor "calomniati"? Ia..., mai scuteste-ne!

Link to comment
Share on other sites

Nu lucrez la AB dar am si eu prieteni care lucreaza si am auzit tot felul de aberatii si......, are si fact. atasate.

 

 

prieteni care lucreaza la ce??? la o adica, si eu lucrez. tu nu ai vazut masina, nu ai habar despre ce vorbesc eu si nu te-ai uitat atent pe facturi.

Link to comment
Share on other sites

Ar fi misto sa rezolvi ceva...

 

Normal ar fi sa pleci cu masina fara nici o problema la cati bani ai dat pe reparatii.

 

Am fost azi la ei si am vorbit cu 2 domni la costum, ambii cu lectiile bine facute si care stiu foarte bine sa vorbeasca si sa argumenteze. cred ca erau cu ceva pregatire din aria dreptului sau ceva de genu. "pledoaria" lor a mizat pe 2 lucruri ca sa imi discrediteze orice fel de garantie as fi putut avea si anume, faptul ca perioada trecuta de cand au fost "montate" piesele si momentul reclamarii este foarte mare si faptul ca sondele lambda si senzorul de axa cu came nu au fost schimbate la bavaria, ci la alte service-uri.

Pe lung chestia e cam asa:

- despre scuturi mi-au zis ca scuturile se pot rupe in mers de la pietre etc. boon, se pot rupe in mers, accept, e normal sa se rupa in mers dar nu sa se prinda apoi cu sarma singure de galerii. "da, dar de unde stim noi cine a mai umblat pe sub masina daca dvs ati dus masina la alte service-uri si cine stie cine a mai umblat pe sub ea si ce a facut" a fost explicatia lor. am zis fie

- despre senzorul de temperatura exterioara mi-au zis ca se poate rupe la prima groapa sau cel mai probabil intr-un banc de zapada cum a fost in iarna asta si ca intr-adevar exista urme ca el s-a rupt candva de acolo, dar problema e ca el a fost montat in miez de vara acolo si nici macar pana in iarna nu a indicat altceva. "de ce nu ati venit sa reclamati defectiunea atunci" au intrebat ei. poi in pusca mea, daca tata, din buna credinta, nu s-a uitat pe facturi sa vada ce ati bagat acolo (prostia lui) de unde voiati sa stie sa se astepte la o schimbare a valorii de -40 grade celsius indicata de senzor???

- despre proiector (proiectorul l-a spart tata acum aproape 2 ani) mi-au spus ca putea fi rupt oricand in mers si ca de ce nu l-am reclamat atunci. iarasi, de unde pana mea sa-l reclam daca tata nu s-a uitat pe factura sa vada ca e trecut si un proiector. daca nu s-a uitat, nu avea cum sa stie ca a fost schimbat si sa se uite dupa modificarea aferenta.

- despre combinatia cu vasul de expansiune, buson, surub de aerisire furtun de legatura intre vasul de expansiune si radiator nu au reusit sa-mi gaseasca nici un fel de explicatie si au dat-o cotita iarasi catre "cine stie cine a mai umblat prin masina".

- despre faptul ca imi tremura motorul cand e rece (nu tremura tare, dar ma deranjeaza) iarasi nu au gasit nici o explicatie decat ca intr-una din ultimele facturi scrie ceva de genu ca masina ar fi fost chemata pentru retestare. dar mie unu nu mi s-a comunicat chestia asta.

de asemenea nu au reusit sa-mi explice si mie de ce mi-a fost recomandata schimbarea electroventilatorului de la motor impreuna cu termostatul, atata timp cat al meu functiona perfect si a demonstrat-o in cateva randuri chiar la ei in service (cu masina pe stand, a pornit electroventilatorul de fro 7-8 ori si chiar si variatorul sau de turatie a functionat perfect chiar daca la ultimul test, cik asta a picat urat de tot si ca nu functiona deloc conform diagnozei)

*****

intr-un final am ajuns la urmatorul compromis daca-l pot numi asa: ei imi vor rezolva problema cu tremuratul motorului precum si problema cu pierderea de lichid de racire (care cred eu ca e de la vasul de expansiune), celelalte piese fiind dificil de schimbat, dat fiind faptul ca i-a expirat si garantia din cate am inteles de la ei, chiar daca am dubii in privinta aceasta. celelalte piese cred c-o sa le schimb pe cheltuiala mea intr-un fel sau altul.

 

 

 

*****

in alta ordine de idei, am observat o alta chestie. am fost si la alte service-uri si am facut teste pe masina cu diverse programe si am ajuns la concluzia ca astia de la bavaria, mama lor ce calculator de diagnoza au dar e cu mult peste ce au service-urile din tara. spre ex, la service-ul la care ma duc eu, n-au reusit sub nici o forma sa-mi reseteze becul de la airbag care se aprinsese din cauza unui airbag a carui mufa fusese oarecum stricata cand am avut accidentul cu tico. la otopeni l-au stins si stins a ramas. cred ca sunt printre putinii clienti care au intrat in service la ei, in spate si unul dintre si mai putinii care au vazut cum arata o foaie scoasa de calculatorul lor si tin sa precizez ca nu arata nici macar apropiat de felul in care arata rapoartele date de alte calculatoare de diagnoza auto. adica macar la capitolul asta sunt dotati.

au facut ei ceva la motor atunci, mi-au stins beculetele si parca o perioada, motorul a mers mult mai rotund ca inainte. bineinteles ca si-a revenit dupa o perioada la toanele sale, dar e posibil sa poata sa-i faca ceva.

 

P.S. dupa ce termin cu toata treaba asta, urmeaza schimb de ulei, discuri noi fata spate, faruri, stopuri, bara fata noua, bara spate inca ma asteapta sa o montez (e comandata pe rca de mai demult) si o vopsea completa in culoarea originala dupa care o marit ca mi-a scos peri albi. ce iau pe ea, dau avans la o mazda cx7 ca-mi place foarte mult. Pret negociabil ca habar n-am ce si cat sa cer pe ea.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.