Jump to content

X3 big brakes


c6t9

Recommended Posts

stie cineva care e dimensiunea maxima pt frane la un X3 3.0sd, care sa permita si folosirea jantelor de 18.

 

teoretic conteaza cum e etrierul, dar macar ca idee.

 

la gpower deja la 360Ă34 zice minim 19"

stock au 332Ă30

 

G-POWER sport brake system GX3 - G360/6 for the front axle

(min. 19" wheels required)

2 brake discs / Ø 360/34mm, two 6-piston fixed callipers - red coloured,

steel-flex hose package, one set sport brake linings, mounting set.

 

a, si da, e nevoie <_<

 

ps. sa sper si la niste propuneri? cam prea putine X3-uri, probabil nici unul cu franele schimbate.

Link to comment
Share on other sites

Hmm nu inteleg intrebarea exact.

 

Ai scimbat ceva pe masina?

 

Eu am X3 cu jante de 19 inch (panchet M). Fata de cel standard (prefacelift) mi se par putin mai mari discurile, dar vorbim de perceptie subiectiva.

 

Nu cred ca etrierele sunt mai mari, deci orice janta de x3 ar trebui sa mearga.

Edited by Courage
Link to comment
Share on other sites

vreau frane mai mari, dar nu atat de mari, incat sa nu mai incapa jantele pe 18 (am jante pe 18 de iarna si pe 19 de vara).

 

problema e ca nu stie nimeni ce dimensiune e maxim admisa. unii zic ca 356mm ar fi maxim pt 18", dar nu sunt siguri. plus ca nici nu gasesc.

 

din ce am vazut, la gpower ar fi de 360, dar ei spun ca nu mai intra decat jante pe 19, iar la brembo au 380 parca si deja sunt mult prea mari.

 

stock are 332 si tu ai la fel.

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa fiu carcotas, insa franele de la X3 sunt excelente si daca nu ma insel f. mult sunt Brembo OEM...

 

Oricum, totul se rezolva cu in mic distantier la roata.

 

nu esti carcotas, doar ca ai in vedere niste franari normale. insa o coasta le invinge. gandeste-te ca sunt mari ele, dar pt o masina cam cu 1000kg mai putin sau altfel spus, da sunt brembo OEM, sunt mari, sunt folosite chiar in curse, dar la masini de 1000kg.

 

 

in alta ordine de idei, Q5-ul de +300 de cai (si ala turbo diesel si ala turbo benzina) are frane ceramice, nu fara motiv. si e putin mai usor decat mine.

 

e pacat de masinuta asta, sa nu fie dotata cu niste frane bune. mai caut.

Link to comment
Share on other sites

Repet: franele e pe X3 sunt foarte bune, chiar excelente as putea zice.

 

Niste frane mai mari nu inseamna neaparat o imbunatatire imensa a distantei de frane, pentru ca nu rezolvi problema frecari teren/cauciuc, care rupe aderenta si nici mama franelor si a ABS-ului nu ajuta <_<

 

Eu am pus Brabus pe ML, dar masina are 2.5t si au costat cat un Logan.

 

Franele ceramice sunt foarte scumpe, iar X3 nu este chiar atat de sportiv...

Poti incerca placute mai bune.

 

http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/x3-...nce-rotors.html

Link to comment
Share on other sites

nu ma intereseaza distanta, n-am probleme de distanta, ci sa tina la solicitari intense pe o perioada mai lunga. frane mai mari inseamna o racire mai buna, nu in mod necesar ca vor tine mai bine in ideea prezentata mai sus.

 

sa nu creada cineva ca X3 nu are frane. am si acum frane cu placute ceramice care tin foarte bine o perioada.

 

stiu ca sunt scumpe, dar nu gasesc.

 

multumesc de link, e util. ma intreb cum ar functiona cu niste placute performante hawk.

Link to comment
Share on other sites

cred ca doar schimbarea discurilor + etrieri + placute nu e suficienta. oare pompa aia de frana nu a fost si ea gandita pentru o anumita presiune...pentru etrierii aia? daca pui mai mari, sa nu ai surpriza neplacuta sa obtii frane mai proaste decat inainte.

 

pentru solicitari in regim sportiv, iti recomand sa cauti ceva discuri perforate care se racesc mai bine + niste placute sport.

Link to comment
Share on other sites

din ce stiu eu, pompa de pe X3 e una care se adapteaza. oricum diferentele nu ar fi mult prea mari ca dimensiune, nu trec la 400mm.

 

ca si sfaturi generale legate de frane, ar fi:

 

1. anvelope. pe langa faptul ca dupa blocarea rotilor de fapt ele "franeaza", acest pas are multiple avantaje legate de stabilitate si manevrabilitate.

2. placutele. sunt de nenumarate tipuri, e bine sa le alegi in functie de necesitatile zilnice. atentie la placutele pt circuit, posibil sa nu ai deloc frane cu ele cand sunt reci. de asemenea atentie pe circuit cu placute normale, daca se incalzesc prea tare, in virajul urmator nu mai ai franele cu care te-ai obisnuit. plus ca exista si factorul confort la mijloc. pe strada nu-ti doresti placute dure.

3. lichidul de frana. adesea trecut cu vederea, daca ai un stil de condus alert, cu solicitari puternice asupra franelor, e bine sa te orientezi spre un lichid mai scump cu un punct de fierbere ridicat. nu uita ca pana si cel normal de pe masina se schimba la 2 ani, indiferent cum ai mers sau cum arata discurile/placutele.

4. furtunase. pt cei care solicita mult franele, schimbarea celor din cauciuc cu unele metalice este indicat. nu uitati ca si acest cauciuc isi pierde din proprietati in timp si trebuie inlocuite oricum.

5. discuri. in principiu un disc mai mare asigura atat o suprafata de frecare mai mare, cat si una de racire mai mare, rezultatul fiind frane mai bune la solicitari puternice repetate.

6. cu discurile supradimensionate vin si etrieri mai mari de obicei, deci merg impreuna.

 

succint, cam asta ar fi de spus. fiecare suporta o dezvoltare proprie.

 

punctele 1, 2 si 3 le-am bifat. urmatoarele 3 s-ar face impreuna.

 

nu stiu cat de sportiva sau nu e masina, cel putin la nivel de perceptie (nu-i nici un M3, sa fim seriosi), dar pe sosea pune la dispozitie soferului ceva material de lucru decent <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.