Jump to content

PROBLEME RACIRE E39!


Recommended Posts

Buna am un Bmw E39 528i din 96 , am probleme cu racirea la el , cand merg in oras incet 30-40 incepe sa se incalzeasca apa si acul urca pana la rosu , daca opresc si ii fac aerisirea dupa ce se raceste motorul bineinteles 3 zile nu mai am probleme cu ea dupa 3 zile iar acelasi lucru. Vreau sa mentionez ca am schimbat , termostat , garnitura de _chiulasa_ , furtunele care ies din radiator cu totul cu T-ul acela din plastic care intra in _chiulasa_. Nu inteleg ce poate sa aiba astept sfaturi multumesc!
Link to comment
Share on other sites

Buna am un Bmw E39 528i din 96 , am probleme cu racirea la el , cand merg in oras incet 30-40 incepe sa se incalzeasca apa si acul urca pana la rosu , daca opresc si ii fac aerisirea dupa ce se raceste motorul bineinteles 3 zile nu mai am probleme cu ea dupa 3 zile iar acelasi lucru. Vreau sa mentionez ca am schimbat , termostat , garnitura de _chiulasa_ , furtunele care ies din radiator cu totul cu T-ul acela din plastic care intra in _chiulasa_. Nu inteleg ce poate sa aiba astept sfaturi multumesc!

 

Verifica vascocupla.

Link to comment
Share on other sites

Buna am un Bmw E39 528i din 96 , am probleme cu racirea la el , cand merg in oras incet 30-40 incepe sa se incalzeasca apa si acul urca pana la rosu , daca opresc si ii fac aerisirea dupa ce se raceste motorul bineinteles 3 zile nu mai am probleme cu ea dupa 3 zile iar acelasi lucru. Vreau sa mentionez ca am schimbat , termostat , garnitura de _chiulasa_ , furtunele care ies din radiator cu totul cu T-ul acela din plastic care intra in _chiulasa_. Nu inteleg ce poate sa aiba astept sfaturi multumesc!

mai intai verifica daca cupleaza vascul ( paleta de racire ) verifica nivelul in baia de ulei si culoarea sa nu prezinte modificari , vezi sa nu ai pierderi de apa , verifica si pompa de apa iar daca ai verificat toate aceste lucruri mai verifica si furtunul din partea de sus a radiatorului sa nu fie prea tare sau poti sa opresti motorul iar dupa ce sa racit cat de cat motoru incearca sa desfaci busonul de la vasul de expansiune iar daca da apa afara sar putea sa ai garnitura de _chiulasa_ fisurata ( asa am avut eu la un e34 520i si mi-a mancat zilele pana am descoperit buba pentru ca uleiul era curat si la nivel am schimbat pompa de apa , radiator ,termostat si pana la urma garnitura de _chiulasa_ era ) sper sa ii dai de cap si aeriseste-o bine si nu o mai lasa sa mearga daca vezi ca trece apa de jumatate <_<

Link to comment
Share on other sites

Buna am un Bmw E39 528i din 96 , am probleme cu racirea la el , cand merg in oras incet 30-40 incepe sa se incalzeasca apa si acul urca pana la rosu , daca opresc si ii fac aerisirea dupa ce se raceste motorul bineinteles 3 zile nu mai am probleme cu ea dupa 3 zile iar acelasi lucru. Vreau sa mentionez ca am schimbat , termostat , garnitura de _chiulasa_ , furtunele care ies din radiator cu totul cu T-ul acela din plastic care intra in _chiulasa_. Nu inteleg ce poate sa aiba astept sfaturi multumesc!

mai intai verifica daca cupleaza vascul ( paleta de racire ) verifica nivelul in baia de ulei si culoarea sa nu prezinte modificari , vezi sa nu ai pierderi de apa , verifica si pompa de apa iar daca ai verificat toate aceste lucruri mai verifica si furtunul din partea de sus a radiatorului sa nu fie prea tare sau poti sa opresti motorul iar dupa ce sa racit cat de cat motoru incearca sa desfaci busonul de la vasul de expansiune iar daca da apa afara sar putea sa ai garnitura de _chiulasa_ fisurata ( asa am avut eu la un e34 520i si mi-a mancat zilele pana am descoperit buba pentru ca uleiul era curat si la nivel am schimbat pompa de apa , radiator ,termostat si pana la urma garnitura de _chiulasa_ era ) sper sa ii dai de cap si aeriseste-o bine si nu o mai lasa sa mearga daca vezi ca trece apa de jumatate <_<

Mersi mult insa acuma mi=a dat seama de o chestie . Cand merg fara sa cuplez clima nu se incalzeste , am mers fara clima vreo 4 - 5 zile nu am avut nici o treaba , azi am cuplat clima si dupa ce am parcurs 20 km , a inceput sa se ridice acul , am oprit clima un doi si-a revenit.Acuma intrebarea mea este dc cand pornesc clima fierbe , am inteles ca se forteaza apa in circuit cat e clima pornita dar ce drq poate sa aiba.

Link to comment
Share on other sites

normal cand pornesti clima ar trebui sa cupleze ventilatorul la treapta 1 iar daca nu porneste ar trebui sa porneasca pe treapta doi si sa porneasca si sa se opreasca dar doar cand se incalzeste freonul sau creste presiunea in insatalatie dar atunci inseamna ca treapta 1 e dusa . Ma mir ca din cauza climei sa iti fiarba apa dar ma rog orice e posibil <_<
Link to comment
Share on other sites

normal cand pornesti clima ar trebui sa cupleze ventilatorul la treapta 1 iar daca nu porneste ar trebui sa porneasca pe treapta doi si sa porneasca si sa se opreasca dar doar cand se incalzeste freonul sau creste presiunea in insatalatie dar atunci inseamna ca treapta 1 e dusa . Ma mir ca din cauza climei sa iti fiarba apa dar ma rog orice e posibil <_<

 

 

cand pornesc clima imi porneste si ventilatorul , am o singura treapta la el , am auzit ca in instalatia de clima pe langa freon se mai baga nu stiu ce ulei :-?? acuma nu stiu. Nu sunt sigur ca din cauza climei , insa cand pornesc clima in scurt timp in fierbe apa , de aceea am facut legatura cu clima .

Link to comment
Share on other sites

da se baga un ulei ca sa unga compresorul de clima, dar nu vad care ar fi legatura intre clima si fierberea apei .Singurul lucru cu care ar putea influenta clima e ca datorita freonului cald ce ajunge in radiatorul de racire al instalatiei de clima sa transmita o parte din caldura la radiatorul de racire a apei si de aici sa iti fiarba mai repede . Verifica tot ce ti-am spus eu inclusiv cureaua de alternator si imposibil sa nu ii dai de cap Edited by sobyy
Link to comment
Share on other sites

am patit si eu ceva asemanator tie.. poate te ajuta povestea mea

la fel mi se incingea si mie motorul, in special cu clima pornita dar si fara in cazul in care o fortam putin.

am fost la Bavaria si mi-au spus ca ar fi vascocuplajul ala.

l-am comandat la augsburg insa mecanicul de acolo mi-a spus ca nu ar avea nimic vascocuplajul si ca doar este radiatorul din fata cam murdar si ca nu ar putea circula aerul corespunzator prin el. Mi l-a curatat omul(spalara pur si simplu la jet de apa) si nici ca am mai avut probleme de atunci

Link to comment
Share on other sites

am patit si eu ceva asemanator tie.. poate te ajuta povestea mea

la fel mi se incingea si mie motorul, in special cu clima pornita dar si fara in cazul in care o fortam putin.

am fost la Bavaria si mi-au spus ca ar fi vascocuplajul ala.

l-am comandat la augsburg insa mecanicul de acolo mi-a spus ca nu ar avea nimic vascocuplajul si ca doar este radiatorul din fata cam murdar si ca nu ar putea circula aerul corespunzator prin el. Mi l-a curatat omul(spalara pur si simplu la jet de apa) si nici ca am mai avut probleme de atunci

 

trebuie sa ma apuc si eu de el sa il curat o mai fac si pe asta . si mai verific si cureaua de la alternator , in rest totul e verificat , garnitura de _chiulasa_ si toate cele , vascocuplajul sa inteleg ca e venitilaotrul din fata cel de clima nu ? Ms mult la toti pentru pareri va mai tin la curent cu evolutia .

Link to comment
Share on other sites

vascocuplajul nu e cel din fata.. ala e ventilatorul de clima.. vascocuplaju se afla in al doilea ventilator, cel de racire al motorului. e un sistem cu nush ce lechid care e vascos si in functie de temperatura se invarte mai tare..ceva de genu <_<
Link to comment
Share on other sites

Buna am un Bmw E39 528i din 96 , am probleme cu racirea la el , cand merg in oras incet 30-40 incepe sa se incalzeasca apa si acul urca pana la rosu , daca opresc si ii fac aerisirea dupa ce se raceste motorul bineinteles 3 zile nu mai am probleme cu ea dupa 3 zile iar acelasi lucru. Vreau sa mentionez ca am schimbat , termostat , garnitura de _chiulasa_ , furtunele care ies din radiator cu totul cu T-ul acela din plastic care intra in _chiulasa_. Nu inteleg ce poate sa aiba astept sfaturi multumesc!

 

Vascocupla este (impropriu zis) carcasa aceea de aluminiu pe care se monteaza paleta care raceste apa din radiator. Aceasta vascocupla poate sa aiba 2 probleme:

1. Este blocata (adica paleta de racire nu se mai poate invarti independent fata de acea cascasa de aluminiu => motorul nu se incalzeste, nici pana la jumatate

2. Nu se mai cupleaza (acea cascasa de aluminiu are inauntrul ei o solutie care, pe masura ce se incalzeste, se ingroasa/intareste, antrenand astfel paleta de racire.

 

Este posibil ca tu sa ai problema 2. adica acea vascocupla nu isi mai face treaba, adica nu mai cupleaza paleta de racire => motorul se supraincalzeste

 

LE: poza

 

vascocupla e pozitia 2.

Edited by bgdaddylv
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Mersi mult insa acuma mi=a dat seama de o chestie . Cand merg fara sa cuplez clima nu se incalzeste , am mers fara clima vreo 4 - 5 zile nu am avut nici o treaba , azi am cuplat clima si dupa ce am parcurs 20 km , a inceput sa se ridice acul , am oprit clima un doi si-a revenit.Acuma intrebarea mea este dc cand pornesc clima fierbe , am inteles ca se forteaza apa in circuit cat e clima pornita dar ce drq poate sa aiba.

 

 

 

aceiasi pr o am si yo dar la mine dak merg cu clima atat timp cat masina se deplaseaza nu am nici o problema , dar cum stau 5 min cu ea pornita pe loc si cu clima pornita imi creste apa , cum opresc clima cum revine la normal...........dak gasesti care e pr spune mi si mie te org

Link to comment
Share on other sites

salut..am avut aceeasi problema ...in special cu clima pornita crestea apa pana pe rosu iar daca mergeam fara clima si incet nu aveam probleme...la mine a fost pompa de apa dusa ...si ai grija cu antigelul deoarece aceste probleme apar in special iarna daca antigelul nu este bun sau este diluat cu apa...sper ca ti-am fost de ajutor :thumbsup: Edited by Doryan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Buna seara tuturora , ma atasez si eu la acest post !

Toate cele descrise de colegi care au scris mai inainte sunt in totalitate exacte cu problema mea .

De obicei masina mea, 525td,ajunge la temperatura(normala) de 95 si imediat ce simpte clima se ridica la aproape de 100 dupa care depaseste 100 si ajunge sa aprinda si becul rosu de semnalizare . Imediat ce oresc clima acul de temperatura scade spre 95 si se stabilizeaza. S-a schimbat temocupla ,nimic. Termostatul de cateva ori, nimic. Si radiatorul l-am demontat i-am scos lateralele sa vad daca este astupat, nimic totul curat.Ventilatoarele intra mai intai cu jumatate de viteza si apoi dupa 100g intra cu viteza max.care este si asta normal

Cu toate acestea nu mi se pare o functionare normala !!!! Spun asta pentruca sunt si alte masini cu asa un motor mare si robust ca BMW si acul termometrului la bord ramane infipt la 90g chiar si daca te urci cu ea in copac cu clima ori fara .

Cineva a continuat cu cautarile si a ajuns la ceva rezultate???

Personal a-si vrea sa cobor punctele de pornire a ventilatoarelor dar dupa cat se pare termostate electrice care se potrivesc la mufele de legatura si cu temperaturi mai mici NU SUNT si improvizatii nu a-si dori.

Astept parerea voastra prieteni.

Cu stima tuturora .

Link to comment
Share on other sites

Salutari la toti BMW-isti! Am avut aceeasi problema la al meu 525tds si tot asa imi crestea temperatura la apa cand functiona clima ...........si mergeam cu viteza mica................. si ce credeti ca am gasit ?.............multa MIZERIE intre cele doua radiatoare, fagurii aproape obturati de nu mai trecea aerul decat pe portiune mica. LOGICA...fluxul de aer trece prin radiatorul de clima,dupa ce raceste radiatorul de clima, aerul iese fierbinte din el si trece FIERBINTE prin cel de apa....e normal ca aerul nu mai raceste radiatorul de apa si de aici problemele cu temperatura apei. Cum opream clima si temperatura apei revenea la normal.Dupa ce am curatat radiatoarele (pe exterior)la o spalatorie nu am mai avut nici o problema cu temperatura apei la vieza mica de deplasare(clima functionand) kiar daca erau 40 de grade afara.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.