Jump to content

Ajutati-ma sa restaurez un E34


filon

Recommended Posts

Buna ziua,

 

Deoarece am cumparat azi un BMW E34 525i din '89 (motor M20, cel cu 12V), am zis ca ar fi bine sa intru pe forum dedicat sa beneficiez de expertiza altor proprietari mai vechi. Bine v-am gasit!

 

Asa... sa incep cu datele problemei:

Avem 1 bucata BMW 525 E34 din '89, motor M20 cu 12V, 170 cai. Eu vreau sa restaurez masina asta, s-o aduc la nivelul de glorie de care a beneficiat la inceput. Vreau s-o fac IMPECABILA, dar cu bun gust. Pentru asta am nevoie de ajutor. Cu piese am gasit 2 magazine online cu preturi rezonabile, dar sunt dispus sa aud si alternative daca stiti voi locuri de unde as putea sa ies mai ieftin (sau la calitate mai buna). Ce ma intereseaza cel mai tare e sa ma ajutati cu know-how (ce piese trebuie schimbate, etc) si cu unul (sau mai multe) service-uri de incredere si evident cat mai ieftine.

 

Eu o sa scriu acum o lista cu probleme tehnice in ordinea in care vreau sa le repar, apoi o lista cu imbunatatiri pe care vreau sa le aduc masinii. Daca puteti sa ma ajutati cu informatii referitor la 1 sau mai multe elemente din listele acestea, va rog sa scrieti.

 

So... problemele tehnice:

1) Masinii nu i s-a schimbat cureaua de distributie de cand a fost achizitionata de ultimul proprietar, adica de 5 ani si aprox 11k Km. Am gasit curea la 70-80 lei. Ce mai trebuie sa schimb impreuna cu aceasta curea si unde ar fi cel mai bine?

2) Masina este pregatita pentru oglinzi electrice (am butonul pe usa), dar nu le pot misca. Nu se misca nici din buton si nici manual (am incercat si am crapat una impingand mai tare). Este pe locul 2 la severitate fiindca nu prea am vizibilitate pe dreapta (oglinda sparta), iar pe stanga este destul de redusa.

3) Am fost la autotest in vitan si mi-au spus ca amortizorul spate dreapta este dus, iar cel stanga fata are o scurgere. Am gasit la 230-250 lei bucata. Unde le schimb?

4) Tot la autotest mi-a zis ca am diferite scurgeri la transmisie si la motor (simeringuri, baia de ulei si altele... am lasat fisa la serviciu si nu mai tin minte exact). Se pot repara sau se inlocuiesc piesele?

5) In relanti motorul variaza in turatie. N-am mers inca prea mult cu ea, dar aparent face asa doar la pornire. De asemenea da in nas la schimbarea in a 2-a, dar pun asta pe seama turatiei prea mici (cand schimb la 2500-3000 accelereaza liniar)

6) Imi apare in bord in timp ce merg (nu tot timpul) ABS. Nu cand pun frana, iar ABS-ul functioneaza. Sa fie un contact imperfect sau trebuie sa schimb vreun senzor pe undeva?

7) Are inchidere centralizata din cheie. Cand deschid usa, se inchide la loc. Trebuie sa deschid a 2-a oara ca sa ramana asa. Oricum intentionez sa-i pun alarma, dar as vrea sa nu patesc asa si cu alarma.

8) Are cateva bule in caroserie, crapaturi fine (a fost chituita) si puncte de rugina. Acestea sunt din loc in loc, dar le gasesti cam pe orice element de caroserie. De asemenea la autotest mi-a zis ca in zona pedalierului e ruginit grav. Are rost sa rezolv aceste probleme pe bucati sau strang bani s-o fac pe toata odata, s-o vopsesc cap-coada? Si ce tinichigerie recomandati sa faca treaba ca lumea (sa stau linistit si 5 ani de acum incolo)?

9) Aerul conditionat. Cred ca nu mai are freon, fiindca nu prea face fata caldurii si n-am simtit nicio diferenta intre ventilator si aer.

10) Schimbare ulei + filtre, consumabile, etc. Ce branduri recomandati?

 

Cam asta e tot ce-mi trece prin cap momentan legat de probleme. O sa mai scriu daca-mi mai aduc aminte.

 

Imbunatatiri:

1) Geamuri electrice. N-are geamuri electrice. Ma gandesc ca ar fi o idee sa caut pe la dezmembrari macara+motorase.

2) Sistem audio. Masina a venit fara boxe si fara radio. Imi faceti o recomandare pentru un sistem audio decent? Nu vreau subwoofer si amplificator, dar nici chiar cele mai ieftine de pe piata.

3) Volan, schimbator si frana de mana imbracate in piele. Eventual o sa vreau sa fac si tapiteria tot din piele, dar mai e pana atunci si mai trebuie sa strang muuuulti bani pentru asta <_<

4) Se poate schimba volanul? As vrea unul putin mai mic, dar tot in stilul asta. Poate de la alt BMW?

5) Se poate monta o instalatie de xenon pe ea? As vrea totusi sa nu fie genul ala de xenon care ii orbeste pe toti din fata.

6) Alarma (asta are de fapt prioritate...). Nu stiu daca se poate lua cheia mea si se se monteze telecomanda pe cheie. Daca nu, atunci as vrea una de buna calitate (am nevoie si de un service bun aici). Nu vreau alarma cu perimetru. Vreau sa n-am probleme cu ea sa nu porneasca, sa nu-mi deschida masina si nici sa-mi scoale vecinii noaptea. Daca nu se poate monta pe cheie as vrea telecomanda cat mai mica.

 

Si am cam ramas fara idei. O sa mai adaug cand imi mai vin.

 

Oricum, sunt sigur ca am uitat sa mentionez multe lucruri. Pentru alte informatii, intrebati si pe cat posibil o sa raspund. O sa pun si poze daca vreti.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ceea ce vrei tu sa faci la masina, in mod sigur va depasi valoarea de achizitie. Ca sa o faci ca din fabrica(aproximativ <_< ), trebuie sa pregatesti cateva mii bune de euro, multa rabdare si munca. In general, raspunsurile la intrebarile tale le gasesti aici, daca ai sa cauti in detaliu. Concentreaza-te in primul rand pe problemele tehnice, sunt cele mai importante si tin si de siguranta ta. Distributia se schimba cu totul, adica role intinzatoare si curea, amortizoarele trebuie sa le cam schimbi toate, nu se schimba doar unul, ci ambele de pe o punte, tu ai defect cate unul pe fiecare punte. Scurgerile de ulei se remediaza prin inlocuire garnituri si simeringuri. AC-ul trebuie verificat, posibil lipsa freon sau presiune pe instalatie. Bafta!
Link to comment
Share on other sites

La rand:

1. rola intinzatoare parca, dar poate nu e necesar pentru ca nu a mers mult cu curea respectiva.

2. uite-te la sigurante, sa nu fie arsa sau sa nu fac contact don cauza un contact corodat. Faci rost de un ETM pentru e34 si te bagi. Vezi sa nu fie improvizatii la sarme, ca e mai greu..

3. la un servici sau daca cauti pe forum gasesti adrese cu mechanici.

4. Semeringuri se inlocuiesc. Baia de ulei are o garnitura care pot fi inlocuit. Poate fi necesar demontare de cutie, fulie fata, etc ca sa fie inlocuit cea ce scurge, dar se face.

5. debitmetru, aprindere (capac delcou, rotor, bujii, fise), ai de verificat tot. Ce fel de aprindere are? Motronic?

6. Poate sa fie un senzor ABS muradre, sau defect.

7. Al meu facea asa cand era un motoras de deschidere prost reglat. Nu sa rezolva cu alarma in caz asta. Daca e o usa anume unde simti ca functioneaza mai prost deschidere, vezi acolo daca nu cumva e o problema mechanica la legatur motoras/broasca.

8. Podea pot sa faci fara vopsitorie. Rest tine si de ce fel de rezultat vrei. Ca sa arate uniform probabiol cel mai bine e vopsit total.

9. Iti cupleaza compresor de aer cand dai drum la AC? Trebuie sa se aude un zgomot de cuplare, si se vede ca invarte daca e cuplat. Sau poate nu mai ai curea. Daca nu cupleaze poate fi lipse de freon. Ai de cautat un atelier unde mai au R12. Nu e ieftin, eu la e32 am dat 500lei anul trecut, ca intre aproape 2kg de freon. Inainte de umplut, trebuie verificat daca sistem mai e etansat prin proba cu presiune.

10. sunt 100 de pareri, nu ma bag.

Lista 2:

4. Da, pot sa schimbi volan. Banuiesc ca u ai airbag. La mine s-a portivit un volan de E30 chiar, M-tech nu stiu cat. Sunt si unele de E32 de piele, insa nu imi place cum arate si tot diametru aia mare e.

5. Da, se poate. Daca pui de 4300k si nu le reglezi in sus nu orbesti pe nimeni.

6. De ce consideri alarma asa important? Daca ai deja inchidere centralizata prin telecomanda, nu vad rost chiar asa..

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

Hai sa completez eu cateva raspunsuri, cu recomandarea sa pui masina si la "Masina mea", vei primi si din partea altor colegi care poate nu urmaresc subforumul pt Seria 5 multe recomandari si sfaturi utile.

 

1. Cred ca te referi la cureaua de transmisie, pt ca cea de distributie nu exista, masina fiind pe lant. Se verifica rola intinzatoare si fuliile accesorilor, sa nu aibe rulmenti gripati (compresor AC, alternator). Cauta-ti neaparat un mecanic de BMW, in viitor aceasta alegere te va ajuta sa scutesti multi bani, din simplul motiv ca nu mai bajbaie la masina, sa invete modelul. Pune orasul, ca sa poata lumea sa-ti recomande in orasul tau un mecanic bun.

2. Se verifica la mufe daca ajunge curent, sa nu fie motorasele arse, mufele oxidate, sigurante arse, circuit intrerupt.

3. De schimbat toate, mai ales daca vrei sa tii masina mult timp. Iti va placea si mai mult masina dupa. Odata cu asta, faci o revizie completa a suspensiei, bucsaraie, etc.

4. La cutie probabil simeringul de palier curge. Se schimba fara probleme. tot atunci afli si daca ambreiajul e in mintile lui. La fel si garnitura de la baia de ulei, asta daca nu e indoita sau fisurata si de aia pierde. In ambele cazuri, se schimba fara mare deranj.

5. Mai multe cauze: aprindere defectuoasa (bujii, fise, bobine), clapeta de acceleratie sau regulatorul de ralanti murdare, debitmetru bushit. Trebuie luata babeste la puricat.

6. In mod normal, cand se aprinde becul de ABS sistemul nu merge. Posibil sa ai un senzor de ABS murdar si sa nu-l citeasca corect mereu.

7. Posibil o problema in yala de la sofer, un switch ceva defect.

8. Trebuie sa le rezolvi, cu cat le lasi mai mult rugina va afecta mai mult. Trebuie curatata caroseria de rugina si stopat fenomenul.

9. Probabil ca a pierdut freonul. Verifica ca nu exista pierderi, cand incarci instalatia.

10. Castrol, filtre Mann.

 

La imbunatatiri eu zic asa: la chestia cu geamurile, gasesti stive de piese SH sa-ti faci masina asa cum vrei tu. Multe optiuni exista pe masinile preinstalate. La sistemul audio, nu ma bag pt ca fac parte dintre aceia care nu pun mare pret pe asta, la mine trebuie sa fie ceva zdringhi zdringhi. Se poate schimba volanul, insa la tipul tau de masina nu poti pune decat volan in 3 spite, de M care nu are airbag. Daca pui volan de facelift in 3 spite cu airbag nu se va potrivi la butuc, trebuie schimbat acel inel din spatele volanului. Xenon se poate pune fara probleme, mai ales ca masina vine din fabrica cu faruri lupa. Daca ai farurile in stare buna pui la alea xenon sau cumperi unele noi si montezi xenonul. Din cauza vechimii, farurile pe E34 nu mai lumineaza asa cum ne-am dori si foarte multi le-au schimbat. Eu am pus la 200euro faruri cu geam clar, lupa si Angel Eyes. Merita banii. altfel, gasesti si mai ieftine faruri simple. Alarma, e treaba simpla, doar ca inainte rezolva problema inchiderii centralizate.

 

Spor!

Link to comment
Share on other sites

pentru problema 9 ia in calcul sa schimbi filtrul de polen. Accesul se face prin demontarea torpedoului, a conductei de aer care duce la gura de aer de pe usa, un modul cu 3 mufe si un plafon al torpedoului. Apoi filtrul se scoate prin glisare spre dreapta. Un motiv pentru care aerul nu are "presiune" . Pentru racire verifica instalatia de freon, posibil sa trebuiasca numai completata. In orice caz sa verifici acel filtru; pe mine m-a ajutat un prieten, eu aveam freon in instalatie, dar nu simteam nimic atunci cand porneam aerul.

In rest...au zis cam tot ce era de zis <_<

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Multumesc mult de tot tuturor care au raspuns. Imi pare rau ca n-am mai intrat pe forum, dar am incercat sa ma descurc singur si pana acum zic ca a mers binisor.

Poze cu masina gasiti aici:

http://www.reno.ro/index.php?showtopic=148493&hl=525i

 

Asta este anuntul celui care a vandut-o.

 

De atunci am facut urmatoarele schimbari:

 

1) Schimbat distributie (curea, role plus cele 3 curele pt aer conditionat, vascocuplaj si servo).

2) Schimbat amortizor pe spate, in prezent masina sta foarte bine pe sosea si face mai putin urat la gropi. O sa le schimb si pe celelalte cand o sa am bani.

3) Schimbat filtre (aer, ulei, benzina). Am vrut sa schimb si bujiile, dar luasem niste jeguri la 15 lei bucata si mecanicu' n-a vrut sa le puna ca aveam unele Bosch incandescente care erau mai bune. Ah, si am schimbat si uleiul cu Castrol GTX (parca) sintetic 5W40.

4) Schimbat bara centrala directie. Urmeaza sa schimb si bieletele antiruliu plus capetele de bara pe stanga (pe dreapta sunt ok) si sa-i fac geometria. Am deja piesele, trebuie doar sa ma duc la mecanic.

5) Pentru problema cu inchiderea centralizata am descoperit ca n-am motoras de inchidere pe usa din dreapta. O sa-mi cumpar un motoras si o rezolv si pe asta (desi ar mai fi o problema si anume ca butucul a fost fortat si acum nu mai intra cheia complet in broasca, dar asta nush cum s-o rezolv).

6) Am luat sistemul audio de la vechiul proprietar si l-am montat la loc unde ii e locul. Se aude foarte bine. Eu oricum nu sunt audiofil asa ca n-am nevoie de subwoofer, amplificator si alte nebunii.

7) Am vorbit cu vechiul proprietar sa-mi aduca el motorase pentru oglinzile laterale ca asta e tot ce-mi trebuie, deci o sa le rezolv si pe alea.

 

In prezent am nevoie sa schimb sonda lambda deoarece masina trage cam prost (trage foarte bine cu motorul rece, dar cum se incalzeste si porneste porcaria aia smuceste si accelereaza inegal).

Am cerut un pret la augsburg si imi cer 300 lei pe sonda aia, 440 cu tot cu montaj si verificare emisii. Mi se pare cam mult. Stiti cumva unde gasesc sonda lambda mai ieftin (ca de montat o duc la mecanicul meu ca stie si el si are si aparat de verificare emisii)? Site-ul pe care il gasisem eu (autokarma) nu aduce sonda pentru masina mea.

 

 

Daca aveti intrebari sau ceva, va rog sa scrieti si promit ca nu mai stau 3 luni sa raspund. :)

Link to comment
Share on other sites

Arata bine pe afara. Scoate-i chestia aia cu M de pe spate.

Sonda lambda i-a una sa fie pentru masina ta, nu dinaia universala ca nu rezolvi nimic. Poti cere oferte la cei care vand piese pe forum.

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showforum=72

Au preturi rezonabile si in caz ca piesele OEM ti se par prea piparate ei iti pot recomanda ceva pe producator de o calitate buna.

Tot acolo gasesti si anunturi cu dezmembrari in caz ca ai nevoie de piese de acolo..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

 

Acum am recitit ce ati scris si vreau sa va raspund pe rand (chiar asa... 3 luni mai tarziu).

 

Ceea ce vrei tu sa faci la masina, in mod sigur va depasi valoarea de achizitie.

Intr-adevar. Este clar ca n-am cum s-o fac ca scoasa din fabrica. Mai ales daca folosesc piese de la alti producatori decat OEM. Dupa ce m-am urcat intr-un E39 525D si am vazut cat de bine inchegata e la interior si dupa ce am vazut si cum se duce (remapped la 200 cai) fata de a mea... mi-a cam pierit pofta de a baga prea multi bani in a mea. Inca nu sunt 100% hotarat ce vreau sa fac... ori o fac pe a mea misto (pun turbo sau schimb motorul cu un M50 si apoi pun turbo :) ) sau sa cedez si sa-mi iau un E39 (eventual chiar diesel sa am si consum mai mic). Momentan o fac pe a mea sa mearga bine sa nu ma deranjeze nimic prea tare si apoi ma mai gandesc.

 

6. De ce consideri alarma asa important? Daca ai deja inchidere centralizata prin telecomanda, nu vad rost chiar asa..

Am inchidere in cheie, fara telecomanda. Vreau alarma ca sa am si telecomanda. :lol:

 

Xenon se poate pune fara probleme, mai ales ca masina vine din fabrica cu faruri lupa. Daca ai farurile in stare buna pui la alea xenon sau cumperi unele noi si montezi xenonul. Din cauza vechimii, farurile pe E34 nu mai lumineaza asa cum ne-am dori si foarte multi le-au schimbat.

Farurile sunt in stare buna, doar ca am impresia ca bat prea in jos ca am vizibilitate foarte slaba cu ele. Dar lupa (sticla exterioara) e curata, e in stare buna. Deci as avea nevoie doar de becuri si de reglat unghiurile sa nu bata aiurea?

 

pentru problema 9 ia in calcul sa schimbi filtrul de polen.

Am vrut sa schimb si filtrul de polen, dar dupa ce a demontat mecanicul tot torpedoul... surpriza! N-am filtru de polen. Ulterior am vazut pe net ca de abia prin '89-90 au introdus filtru de polen. A mea e facuta in 06/89. :lol:

 

Cam de ce buget dispui pentru restaurare ?

Nu am un buget stabilit. Momentan fac in functie de ce bani dispun. Mai iau un salariu, mai bag un plin, mai fac ceva la masina. :)

 

EDIT:

Arata bine pe afara. Scoate-i chestia aia cu M de pe spate.

Sonda lambda i-a una sa fie pentru masina ta, nu dinaia universala ca nu rezolvi nimic. Poti cere oferte la cei care vand piese pe forum.

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showforum=72

Au preturi rezonabile si in caz ca piesele OEM ti se par prea piparate ei iti pot recomanda ceva pe producator de o calitate buna.

Tot acolo gasesti si anunturi cu dezmembrari in caz ca ai nevoie de piese de acolo..

Mersi! Aia cu M5 de pe portbagaj a fost una din primele lucruri pe care le-am scos. :D Si aia de TypeR de la frana de mana.

Am vazut sectiunea asta pe forum, insa pe mine m-ar interesa o sonda noua (si nu universala) fiindca stiu ca asta e o piesa consumabila care se duce dupa 100k Km, deci nu prea vad rostul sa iau una cu cine stie cati Km pe care sa trebuiasca s-o schimb din nou peste 3 luni.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

oricati bani vei baga in masina asta, nu vei reusi sa plusezi la o ulterioara vanzare.. merita bagati bani in ea doar in calitate de pasionat/colectionar. masina se invecheste mai tare pe zi ce trece si n-ai ce sa faci in privinta asta. sotul meu a avut un e34 si mie mi-a ramas la suflet masina asta, dar repet..merita doar daca esti colectionar, sau nu iti permiti ceva mai nou. Personal iti recomand un e39 decat sa bagi aceiasi bani in e34. Au si scazut preturile extraordinar acum si poti cumpara un e39 la bani putini. Succes!
Link to comment
Share on other sites

Pt sonda lambda poti cere la magazin una universala , verifici cu cate fire este a ta , si apoi ceri una universala cu acelasi numar de fire, nu ar trebui sa fie mai mult de 200 de lei , si chiar se pastreaza si culorile firelor, nu trebuie decat sa tai firele de lasonda veche si sa o montezi pe cea noua.

Bafta

Link to comment
Share on other sites

vizibilitatea proasta la faza scurta la e34 e problema veche... defect de proiectare. Daca zici ca stical si oglinda sunt bune incearca cu niste becuri mai smechere, de +40% Philips ultraBright sau ceva de geul asta. Am auzit ca osram a scos acum unele de +80% , dar sincer nu am vazut prin magazine.

Motorul 525D nu e mult peste motorul tau ca performante, de fapt sunt foarte apropiate. Probabil nu e al tau pus la punct. Inpresia ca trage de rupe vine de la faptul ca e diesel si la turatii mici da sutul ala.. accelereaz-o cand e la 3000 de ture si apoi vezi unde e cuplu. In mod normal, nu am verificat dar ar trebui sa fie sub o secunda diferenta intre ele de la 0-100km/h

Decat sa te apuci sa iti pui turbo si sa modifici motoare mai bine il pui pe asta cat de cat la punct. Un kit turbo bun e extrem de costisitor si nu tine o vesnicie, ba din contra.

Sau poti face recarosare, cauti un motor v8 de 3.0 de pe e34 si il pui pe masina ta care e inmatriculata deja. Daca nu ma insel se incadreaza in limitele pentru omologare RAR. Cred ca e mai mult decat suficent, doar daca nu vrei sa faci linute cu el. Cred ca gasesti la dezmbrari si in Ro, in germania unul e intre 500 si 1800 de euro. Ala la 1800 de euro are garantie un an....

Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca e defect de fabricatie, doar ca sunt faruri cu lupa peste care au trecut 15-20 de ani. Am vazut la un coleg de pe forum faruri standard noi cu becuri Osram +30% care se vedeau mai bine ca la un E39 cu xenon OEM. Daca lupa aia se afuma, oricat de putin, toata functionalitate farului este compromisa.

E adevarat insa ca e o regula des intalnita la E34 sa ai faruri proaste, insa cred ca doar din cauza timpului, nu din cauza vreunui defect din fabrica. Acum 20 de ani erau alte standarde.

Link to comment
Share on other sites

oricati bani vei baga in masina asta, nu vei reusi sa plusezi la o ulterioara vanzare.. merita bagati bani in ea doar in calitate de pasionat/colectionar. masina se invecheste mai tare pe zi ce trece si n-ai ce sa faci in privinta asta. sotul meu a avut un e34 si mie mi-a ramas la suflet masina asta, dar repet..merita doar daca esti colectionar, sau nu iti permiti ceva mai nou. Personal iti recomand un e39 decat sa bagi aceiasi bani in e34. Au si scazut preturile extraordinar acum si poti cumpara un e39 la bani putini. Succes!

Stiu ce zici, dar inca n-am bani de un E39, asa ieftin cum e acum. Stiu ca n-am nicio sansa sa dau un E34 cu mai mult decat l-am luat + bani bagati in ea si de aia cam oscilez si nu sunt sigur daca merita sa mai fac toate nebuniile care-mi trecusera prin cap (schimbat interior cu unul cu piele). Eventual daca gasesc la dezmembrari un interior curatel si ieftin, atunci sa fac si asta.

 

Pt sonda lambda poti cere la magazin una universala , verifici cu cate fire este a ta , si apoi ceri una universala cu acelasi numar de fire, nu ar trebui sa fie mai mult de 200 de lei , si chiar se pastreaza si culorile firelor, nu trebuie decat sa tai firele de lasonda veche si sa o montezi pe cea noua.

Bafta

Nu vreau sonda universala. Am auzit prea multe cazuri in care n-a fost buna.

 

vizibilitatea proasta la faza scurta la e34 e problema veche... defect de proiectare. Daca zici ca stical si oglinda sunt bune incearca cu niste becuri mai smechere, de +40% Philips ultraBright sau ceva de geul asta. Am auzit ca osram a scos acum unele de +80% , dar sincer nu am vazut prin magazine.

Motorul 525D nu e mult peste motorul tau ca performante, de fapt sunt foarte apropiate. Probabil nu e al tau pus la punct. Inpresia ca trage de rupe vine de la faptul ca e diesel si la turatii mici da sutul ala.. accelereaz-o cand e la 3000 de ture si apoi vezi unde e cuplu. In mod normal, nu am verificat dar ar trebui sa fie sub o secunda diferenta intre ele de la 0-100km/h

Decat sa te apuci sa iti pui turbo si sa modifici motoare mai bine il pui pe asta cat de cat la punct. Un kit turbo bun e extrem de costisitor si nu tine o vesnicie, ba din contra.

Sau poti face recarosare, cauti un motor v8 de 3.0 de pe e34 si il pui pe masina ta care e inmatriculata deja. Daca nu ma insel se incadreaza in limitele pentru omologare RAR. Cred ca e mai mult decat suficent, doar daca nu vrei sa faci linute cu el. Cred ca gasesti la dezmbrari si in Ro, in germania unul e intre 500 si 1800 de euro. Ala la 1800 de euro are garantie un an....

Inca nu ma streseaza faza cu luminile ca nu merg atat de mult cu ea seara (si inca n-am facut niciun drum pe afara), dar o sa ma interesez mai bine sa vad daca nu ies mai bine cu becuri ultrabright decat cu xenon. Mersi de idee!

525D in mod normal nu e mai rapid, dar asta de care ziceam eu e remapat la 200 cai si 400Nm. Mi-a dat avans, eu intr-a doua cu pedala la podea, am schimbat la 5000 rpm si tot m-a prins din urma. E si normal.... eu mai am 150 cai reali, el are 200.

Un kit de turbo ma tenteaza mai tare decat schimbat motor fiindca nu ma omoara impozitul lu' peste (acum e 400 lei fata de 2000 cat e la un 3.0) si daca o setez sa intre pe la 2500 rpm am consum de 2,5 pana la 2500 rpm si cand am nevoie sa traga mai sanatos sa am 200 sau chiar mai multi caluti.

Sunt constient ca nu-s Schumacher asa ca n-o sa-mi pun asa ceva:

Link to comment
Share on other sites

caii aia ai lui in plus vin cu niste costuri considerabile aferente intretinerii unui turbodiesel plus riscul mare de probleme datorate remaparii.

Un interior din piele te ajunge la 800 de euro lejer si e pacatos de intretinut. La e34 meu ma dispera ca e si cam uzat, sincer inca nu m-am hotarat daca sa il refac tot in piele sau material textil. Pielea, desi arata frumos, necesita multa ingrijire.... pai sa dau 1000 de euro pe un interior de piele si banditul meu de 2 anisori sa il vad cum biscuieste prin masina si arunca cu sticle de lapte .. cred ca ma apuca damblaua. Plus ca tre sa o frec tot timpul cu tot felul de produse, eu aici in germania nu am spalatorie manuala sa imi faca interiorul, deci trebuie sa imi peird eu vremea in week-end. Sincer in week-end prefer sa conduc masina in plimbari nu sa frec la ea.

Dar daca tie iti place si crezi ca merita pielea apucate de treaba.

ma repet un kit turbo me motorul tau e vreo 3k si trebuie schimbat si kitul de ambreiaj, sigur nu iti duce noul cuplu.

Ca motor am dat doar exemplu V8 ala de 3 L, poti pune M50B25(TĂ), care a fost introdus pe e34 in 93. Motorul asta il am eu, ai cuplu usor mai mare si vreo 20 de cai in plus, aceleasi taxe, distributia e pe lant, cu un consum usor mai mic. 24 de valve, tacheti hidraulici. Modificarile necesare la masina sunt minimale. Am impresia ca doar la unitatea de AC, daca nu il iei cu tot cu ea, prinderile la motor sunt diferite, dar nu sunt f sigur.

Nefind turbo, e un motor simplu si fiabil. Practic nu are probleme mari cunoscute, in afara de pompa de apa care pica mai des. E un motor in care pui ulei la timp si uiti de el..

 

525i 2494 cc I-6 24 141 kW (192 PS) @ 5.900 rpm 245 N·m (181 lb·ft) @ 4.200 rpm 230 km/h (143 mph) 1992 to 1996 M50B25(TĂ)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Turbina functioneaza mereu. Iar consumul oricum va fi mai mare ca un motor non-turbo, pt ca setarile softului de management vor fi altele.

Cand nu stii exact ce vrei, cel mai bine e s-o lasi balta. Poate mai vin bani si sari la alt model, poate nu si atunci te folosesti de ce ai. Mai bine fa-ti masina sa mearga impecabil si abia dupa aia vezi daca merita sau nu sa bagi bani pt imbunatatiri.

Link to comment
Share on other sites

Turbina functioneaza mereu. Iar consumul oricum va fi mai mare ca un motor non-turbo, pt ca setarile softului de management vor fi altele.

Cand nu stii exact ce vrei, cel mai bine e s-o lasi balta. Poate mai vin bani si sari la alt model, poate nu si atunci te folosesti de ce ai. Mai bine fa-ti masina sa mearga impecabil si abia dupa aia vezi daca merita sau nu sa bagi bani pt imbunatatiri.

Oricum planul e sa-mi fac masina sa mearga impecabil si abia apoi restul. Probabil ca nici n-o sa simt nevoia de mai mult daca o vad ca accelereaza cum trebuie. :)

Link to comment
Share on other sites

Am TDS E34, e si cu piele asa cum iti doresti Dta, are si pilot autotat + multe alte dotari, insa ca parere personala te sfatuiesc sa bagi banii strict in partea tehnica .... o masina perfecta tehnic te satisface mult mai mult decat un interior de piele sau nu stiu ce dotari & mofturi.

 

Nu te apuca sa restaurezi parti din caroserie sau tuning exterior, nici macar pielea nu cred ca merita sa bagi bani multi in aceasta dotare pentru ca necesita costuri ridicate pentru intretinere. Si sa fii sigur ca banii bagati de Dta in "pasiuni" din dragoste pentru masina nu o sa ii mai recuperezi niciodata.

 

Asculta parerile colegilor de forum despre problemele tehnice si rezolvarile lor, si trage o concuzie daca merita sa investesti bani intr-o masina care eu o consider super buna tehnic pentru varsta ei, insa gandeste-te la revanzare, pina la urma pe lumea asta totul are un pret !!!

 

Parere personala: fa masina dpdv tehnic sa fie aproape perfecta si asta te va satisface mai mult decat detail-ingul !!!

 

Si ca sa justific explicatiile de mai sus iti arat poze cu masina mea pentru care eu nu consider ca merita sa investesc bani in detail-ing & caroserie !!!

post-10739-1251898833_thumb.jpg

post-10739-1251898841_thumb.jpg

post-10739-1251898849_thumb.jpg

post-10739-1251898861_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Din pacate nu cred ca are rost sa cumpar motor nou plus schimbat cu al meu pentru 20 cai in plus si 10% in minus la consum. Si de ce as avea nevoie sa umblu la ambreiaj daca turbina intra abia la 2500 rpm?

:) pai 525D ala de care ai fost asa de incantat nu are 22 de cai in plus ci 30 :lol: Diferenta la cuplu e intradevar mai mare, dar cuplu ala e prezent pe o plaja mica.. in sfarsit.. e o alta discutie...

170 de cai e o putere decenta, cred ca 80 % din masinile din Romania, indiferent din ce clasa sunt, sunt pana in 150 de cai.

Punei motorul la punct, rezolva-i aerul conditionat, bucsaraie si suspensii si iti zic eu ca vei fi incantat de masina ...

Sunetul unui 6 in linie benzinar BMW e inimitabil si iti va place, cu conditia sa mearga bine...

Cuplul care il ai la motorul asta e suficiet si el, iar tinuta de drum daca masina e pusa la punct e mai buna ca la e39, daca au amandoua suspensii standard.

Ai destul de lucru la ea si fara sa mai faci modificari, care bineinteles pot urma, dar trebuie sa stii foarte bine in ce te bagi si pe unde ajungi cu bugetul. ...

ca idee un e34 525i stock modificat de Alpina, celebrul B10 biturbo in stare buna in momentul asta e peste 18.000 de euro si la anumite chestii e peste M5 e34.

Ala poti sa spui ca e kit de turbo, nu ce vand meseriasii prin romania, cumparate cu 500 de euro de pe ebay din China si montate in spatele blocului, fara dyno, fara tester calificat, si remapat cu harti de "tuneri celebri din Ungaria cunoscuti in toata lumea si la Buhusi .. "

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.