Jump to content

Ajutati-ma sa restaurez un E34


filon

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sorry atunci.

 

 

Am vb cu fostul proprietar (si el membru pe forum) si am reusit sa intru in masina pana la urma... prin portbagaj (iti trebuie o surubelnita ca sa desfaci niste cleme). Am 1,95m in caz ca n-am mentionat. :lol:

 

Am bagat cheia in contact... si intr-adevar era moarta bateria. Deschid capota, ies tot prin portbagaj (ca usile nu puteam sa le deschid dinauntru), scot bateria... pune tata multimetru pe ea si-mi zice:

"4V. Nici nu poti s-o incarci pe asta".

 

Acuma trebuie bani de baterie noua... Asta e. Geamurile si oglinzile electrice la salariul urmator. :)

Link to comment
Share on other sites

Gataaaa! Am reusit s-o pornesc.

 

Bateria nu mai avea lichid din ala in 2 elementi, dar a putut fi reincarcata.

 

Asa ca a trebuit doar sa intru din nou prin portbagaj, sa deschid capota, ies tot prin portbagaj, montez bateria la loc si apoi s-au deschis si usile cu cheia. Acuma totul e ok si porneste mai repede. Pe viitor o sa tin minte sa o iau la incarcat o data la 2-3 luni.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Noutati...

I-am montat motorasele pentru oglinzi electrice (oglinzile sunt facute la geamgiu, dar daca stiam la cat ma duce cu totul luam din start si oglinzile sa fie originale ca n-am facut mare reducere). Functioneaza si pot sa ma orientez si eu mai bine acum in trafic asa ca ma declar multumit.

 

Geamurile electrice le-am luat de pe forum (tnx, maniak!), dar inca nu le-am montat ca daca tot suntem in decembrie... am zis ca n-am nevoie sa deschid geamul prea curand. :lol:

 

Vroiam sa-i iau cauciucuri de iarna, dar am vazut ca decembrie o sa fie cam uscat si vad ca inca am aderenta foarte bune cu cauciucurile astea asa ca nu ma grabesc nici pe astea sa le schimb (pot sa merg si pe jos sau cu taxiul daca ninge putin, cateva zile... si ies si mai ieftin decat cu 4 cauciucuri). Oricum mi-am gasit urmatoarea masina asa ca nu stiu cat o mai tin pe asta.... Nu stiu daca apuca 2 ani. :)

 

 

Rezumat pt cine nu vrea sa citeasca tot: momentan sunt multumit de ea si cea mai mare problema ramane acceleratia eratica in treapta 1. De la ultimul plin e din ce in ce mai random... cateodata merge prost un drum intreg (trebuie s-o turez mai tare cand plec de pe loc, accelereaza mai greu intr-a doua, se balbaie si sughita in treapta 1 foarte rau), alta data merge bine si accelereaza bine chiar si in treapta 1.

Nu stiu ce sa mai zic.... in ultima vreme nici nu prea mai depinde de temperatura motorului. A mers si bine si rau atat cu motorul rece cat si cu el cald. :)

Link to comment
Share on other sites

pana la urma ai schimbat debitmetrul ? la relanti e ok ?

Asa, am uitat sa mentionez. Cand am fost la mecanic i-am zis sa scoata debitmetrul sa vad cum merge fara el. L-a scos si la relanti varia turatia ca naiba (de la 500 la 1500). Apoi l-a conectat la loc si imediat s-a reglat relantiul. Am zis ca nici nu mai are rost sa incerc sa dau si o tura cu debitmetrul scos.

La relanti masina se comporta ok. Variaza turatia doar cateodata la plecare, dar se regleaza in 10 secunde.

Link to comment
Share on other sites

Am observat ca acum incepe sa mearga bine cand e motorul cald. Dar nu oricum, ci daca stau la inceput in parcare 2-3 minute pana se incalzeste un pic, apoi merge bine tot restul drumului (intr-a 1-a tot nu pot sa plec fortat de pe loc ca se ineaca, dar macar simt ca trage bine dupa aia). Daca plec cu ea imediat dupa ce am pornit-o si apoi se incalzeste trage prost, abia se tureaza... la fel si cand e motorul rece.

 

Ma duc sambata cu ea la augsburg la diagnoza. Daca nu reusesc nici ei sa-si dea seama exact ce-i cu ea o sa schimb piese pana dau de problema.... incepand cu sonda lambda.

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la Augsburg si a recunoscut testerul masina! N-avea erori (fiindca am stat 1 zi fara baterie si s-a resetat totul), dar s-a uitat omul ala pe acolo si a observat 2 lucruri:

 

1) Debitmetrul functioneaza, dar nu e in parametrii normali si mai mult ca sigur de acolo e acceleratia aiurea, consumul mare si norisorii pe care ii las cand accelerez mai tare intr-a 1-a. Deci trebuie schimbat. La ei era 25 milioane unul nou. :)

 

2) Regulatorul de relanti nu functioneaza. Deloc. Cu sau fara el nu se schimba nimic, relantiul e la fel (variaza foarte putin, dar sta mai sus si motorul are un sunet de diesel). La ei se inlocuia doar impreuna cu corpul clapeta la un pret de 23 milioane. :lol:

 

O sa caut pe la dezmembrari. Preturile le-am pus doar pt amuzament.

Link to comment
Share on other sites

debitmetru nou bosch nu sare de 200 de euro sub nici o forma la e34.. sunt nebuni aia...

cere oferta la cei care vand piese pe forum, tu daca pentru un debitmetru si un regulator de relanti schimbi masina.. la urmatoarea ce ii mai faci?

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Am gasit pe forum debitmetru si regulator de relanti (si caseta de directie, dar pe asta o schimb mai tarziu).

 

Am schimbat aseara debitmetrul. Pornesc masina.... relantiul avea variatie de la 500rpm (cand imi porneau beculetele de motor ca si cand se ineca motorul) pana pe la vreo 1300rpm.

 

Dau sa plec cu ea si la fel, imi accelera aiurea si ma zgaltaia... pun frana cu ea scoasa din viteza si se opreste motorul.

 

Acu' 2 zile am observat ca furtunul care iese din debitmetru si intra in motor are o taietura langa colierul de la debitmetru si inca una acolo unde se indoaie. Am lasat debitmetrul asta asa cum e... am carpit furtunul ala si am pornit masina. Relantiul stabil, iar masina trage perfect, inclusiv intr-a intaia...

 

Deci toata treaba era de la furtunul ala nenorocit. Am gasit unul nou la augsburg (ca in rest n-am gasit) si o sa-l schimb cat pot de repede.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

Mecanicii lu' peste. Niciunul nu s-a uitat la asta. Eu fiind habarnist n-am stiut la ce sa ma uit... iti dai seama, am cautat pe net legat de problema asta cu acceleratia ciudata si am gasit tot felul de raspunsuri: ba debitmetru, ba sonda lambda, senzorul de turatie (pozitie), clapeta de acceleratie, etc.

De acum incolo inainte sa schimb piese ma uit mai bine la furtunuri, cabluri, etc. E normal ca astea sa se strice primele... are totusi 20 ani masina.

 

 

In alta ordine de idei... vand debitmetru de M20. :)

Link to comment
Share on other sites

Ghinion si prostie.

 

De abia ce am facut si eu motorul sa mearga bine si... problema.

S-a rupt furtunasul care duce de la debitmetru la regulatorul de relanti. A murit motorul cand am scos-o din viteza. Pornesc motorul (din mers pe la vreo 20Km/h), dar la fel la relanti moare. Opresc de tot, pornesc din nou si se opreste instant. L-am tot pornit si oprit de cateva ori pana cand n-a mai vrut sa porneasca deloc. Am deschis capota si atunci am vazut furtunul ala rupt.

Baterie am, dar cand incerc s-o pornesc se aude un click de la electromotor, dar nu se invarte deloc. Masina a trebuit s-o las pe drum sa ajung la serviciu. Cand ajung acasa o sa schimb furtunul acela si o sa incerc sa o pornesc cu mufa scoasa la regulator si la debitmetru.

Daca nu porneste... probabil ca am stricat ceva pe la electromotor, nu?

 

In manual zice sa pun farurile, sa incerc s-o pornesc, iar daca face click, farurile nu se sting, dar motorul nu se invarte, atunci este "solenoid-ul".

Link to comment
Share on other sites

solenoidul transforma energia electrica in miscare mecanica linara... nu stiu cat e de scump.

Poate ai noroc si doar ai omorat bateria. DUpa click-ul ala se mai aud si niste tacanituri ? Daca da sigur ai omorat bateria.

Eu am schimbat cred jumatate din furtune cand am luat-o din start. Oricare mi se parea mai batran si mai uzat.. altul. M-a scutit de multe probleme.

Sunt vechi si e normal sa imbatraneasca materialul.

Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat si cu problema asta... de fapt s-a rezolvat singura. Am dus-o la un atelier specializat in reparatii de electromotoare si dupa ce a incercat sa invarta motorul manual m-a pus sa dau la cheie si a pornit singura. Si acum porneste fara probleme.

 

Urmatoarele lucruri pe lista sunt:

 

1) cauciucuri de iarna daca vad ca se inrautateste vremea... sau daca exista sanse de ninsoare. Nu m-am grabit cu astea fiindca inca am aderenta excelenta cu cauciucurile astea.

 

2) inlocuit chedere parbriz, luneta, geamuri (cand spal masina se scurg cateva picaturi inauntru de sus). Eventual si bandourile laterale ca sunt cam rupte.

 

3) Rezolvat cu petele de rugina. Asta in primavara... in functie de gravitatea situatiei, schimb panourile cu totul.

 

4) Cand franez de la viteza mai mare masina trage dreapta. I-am schimbat bieleta antiruliu, capetele de bara, bara directie centrala si i-am facut si geometria la sfarsit. Nu stiu de la ce ar putea fi.

 

5) In treapta a 3-a, mai mult intr-a 4-a si chiar mai mult intr-a 5-a se aude un sunet ciudat in functie de cum apas pedala de acceleratie. Daca apas pana la capat sau deloc, nu se aude, dar daca tin pedala apasata doar un pic se aude un sunet ca la autobuzele vechi.... ca un vaitat, un wa wa waaaaaaaa. Nu-mi dau seama exact de unde vine acest sunet. Posibil de la diferential?

 

6) Cateodata imi apare in bord mesajul "Brake light circuit" sau foarte rar "Low beam". De asemenea cand accelerez mai puternic se aprinde beculetul de la ABS. Am sters de mai multe ori erorile din ECU, deci e clar ca e altceva. Contacte imperfecte? Senzori defecti? ABS-ul functioneaza... ca m-as scos din cateva situatii neplacute deja. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.