Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

help!piesa asta are legatura cu electroventilatorul AC?


Recommended Posts

nu imi intra curent in electroventilatorul de AC!

e posibil sa fie de vina piesa asta,double switch temperature?

ea comanda la 91 si 99 grade?

masina e e34 520i '95.

ac-ul merge,baga aer dar nu se invarte electroventilatorul.STIE CINEVA DE VREUN RELEU CE COMANDA ASTA.calculatorul de ac e nou.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Piesa aia intr-adevar comanda ventilatorul auxiliar (cel din fata de AC) atunci cand cel mecanic nu face fata si temperatura din radiatorul motorului creste mai mult de 91/99 grade (prima/a doua treapta).

 

Pentru a testa scoti mufa si faci scurt intre pinul 1 si 2 si apoi intre 1 si 3 si ventilatorul trebuie sa porneasca pe treapta 1 respectiv 2.

 

Am sa iti pun o schema de la E36, sigur seamana cu ce ai tu.

 

Download-eaza poza, am sa o sterg dupa ce o iei.

 

http://dl.getdropbox.com/u/649244/Poze%20postate/S2345012.jpg

Link to comment
Share on other sites

Baga aer dar nu cat ar putea sa bage, pt ca daca electroventilatorul nu merge, creste temperatura=>creste presiunea si compresorul e oprit pt protectie. aia e piesa care comanda pornirea treptelor insa cauzele pot fi diverse: blocat motorul din electroventilator, sigurante arse, releu blocat, mufa oxidata, rezistenta trepte arsa. Releele sunt 2 bucati, in cutia din dreapta motorului cum te uiti din fata. Nu am o poza sa ti le arat exact care sunt. Tot acolo, la relee poti verifica daca pleaca pe treapta 2, asta-ti da ca indiciu faptul ca s-a ars rezistenta pt treptele 1 si 2.

eu as lua-o babeste de la electroventilator. Pt asta trebuie sa dai nasul jos si bara. E cel mai bine asa, ca sa ai un acces lejer si la rezistenta de pe electroventilator. Verifici daca, apasand butonul de AC pleaca pe prima treapta ventilatorul. As a r trebui. Vezi daca ajunge curent la mufa, apoi masori inainte de rezistenta daca ai curent si tot asa, urci spre relee.

Link to comment
Share on other sites

Baga aer dar nu cat ar putea sa bage, pt ca daca electroventilatorul nu merge, creste temperatura=>creste presiunea si compresorul e oprit pt protectie. aia e piesa care comanda pornirea treptelor insa cauzele pot fi diverse: blocat motorul din electroventilator, sigurante arse, releu blocat, mufa oxidata, rezistenta trepte arsa. Releele sunt 2 bucati, in cutia din dreapta motorului cum te uiti din fata. Nu am o poza sa ti le arat exact care sunt. Tot acolo, la relee poti verifica daca pleaca pe treapta 2, asta-ti da ca indiciu faptul ca s-a ars rezistenta pt treptele 1 si 2.

eu as lua-o babeste de la electroventilator. Pt asta trebuie sa dai nasul jos si bara. E cel mai bine asa, ca sa ai un acces lejer si la rezistenta de pe electroventilator. Verifici daca, apasand butonul de AC pleaca pe prima treapta ventilatorul. As a r trebui. Vezi daca ajunge curent la mufa, apoi masori inainte de rezistenta daca ai curent si tot asa, urci spre relee.

care sunt cele 2 relee din poza de mai jos?

 

 

am dat si bara jos,siguranta e arsa,dar TREBUIE sa plece pe treapta 1. <_<

 

Link to comment
Share on other sites

Alea 2 portocalii, dar daca imi aduc aminte trebuiau sa fie unul langa altul. Am impresia ca la tine ar trebui sa mai fie un releu intre cele 2 portocalii. Tot unul portocaliu.

Siguranta=rezistenta? Ca daca da si siguranta adicalea acea rezistenta de pe carcasa ventilatorului e arsa, tocmai ca NU trebuie sa plece pe treapta 1, tocmai asta face acea rezistenta, limiteaza turatia ventilatorului. Cum insa rezistenta e arsa si circuitul e intrerupt, deci nu se mai alimenteaza ventilatorul.

Daca e siguranta din panou, atunci ea trebuie schimbata. Daca-mi aduc aminte siguranta era comuna cu stergatoarele si claxonul. Oricum scrie pe acel panou de sigurante. Nu se intelege poza pusa, ca-ti spuneam siguranta.

Link to comment
Share on other sites

Siguranta=rezistenta? Ca daca da si siguranta adicalea acea rezistenta de pe carcasa ventilatorului e arsa, tocmai ca NU trebuie sa plece pe treapta 1, tocmai asta face acea rezistenta, limiteaza turatia ventilatorului. Cum insa rezistenta e arsa si circuitul e intrerupt, deci nu se mai alimenteaza ventilatorul.

Daca e siguranta din panou, atunci ea trebuie schimbata. Daca-mi aduc aminte siguranta era comuna cu stergatoarele si claxonul. Oricum scrie pe acel panou de sigurante. Nu se intelege poza pusa, ca-ti spuneam siguranta.

asta e siguranta.

 

am pus electroventilatorul pe direct la baterie si se invarte prima treapta.

Link to comment
Share on other sites

Ea e de fapt o rezistenta. Daca porneste ventilatorul inseamna ca e de naspa, problema e mai de sus: relee, comanda termocupla, sigurante arse. Poti pune pe direct in carcasa releelor sa vezi daca porneste ventilatorul. Scoti releul si in mufa tata faci shtrap pe direct, asa cum iti arata pe desenul de pe carcasa releului.
Link to comment
Share on other sites

Ea e de fapt o rezistenta. Daca porneste ventilatorul inseamna ca e de naspa, problema e mai de sus: relee, comanda termocupla, sigurante arse. Poti pune pe direct in carcasa releelor sa vezi daca porneste ventilatorul. Scoti releul si in mufa tata faci shtrap pe direct, asa cum iti arata pe desenul de pe carcasa releului.

am facut scurt intre cei 3 pini,cate doi pe rand.NIMIC! <_<

SI CU/FARA CONTACT SI CU MOTOR/AC PORNIT. :) :bashwall: :unsure:

am comandat rezistenta,poate...dar nu are treaba daca e arsa.de ce nu porneste pe treapta 1,la baterie pe direct vrea.

cand am facut scurt cu cei 3 pini de ce nu s-a invatit chiar daca e dusa termocupla???!!!???o fi firul dus?nu cred?releele portocalii nu ma bag sa le verific...

Link to comment
Share on other sites

Directul il faci scotzand releul portocaliu. Te uiti pe carcasa releului care pini inchid circuitul si asa pui si tu scurtul. Testul il faci numai cu motorul pornit si AC-ul pornite. Pe carcasa compresorului o sa vezi o mufa mica, e mufa de la presostat. In mod normal ar trebui ca de acolo sa plece comanda catre relee, pentru a condensa freonul in radiator. Din mufa ventilatorului pleaca spre motor 3 fire. Inainte de a ajunge la motor unul din fire trece prin rezistenta prinsa de carcasa ventilatorului. Daca rezistenta e arsa, curentul nu trece mai departe cand primeste curent pe prima treapta. Pentru treapta a2a primeste alimentare pe alt fir, fiecare treapta avand releul ei. Mai departe, nu mai stiu ce sa-ti spun sa verifici, ma depaseste.

Eu am gasit la a mea unul din picioarele mufei infundat in mufa si nu facea contact si rezistenta arsa. Probabil s-a ars cand unul din magnetii de la motoras s-a dezlipit de pe statos si s-a proptit in rotor.

Link to comment
Share on other sites

Directul il faci scotzand releul portocaliu. Te uiti pe carcasa releului care pini inchid circuitul si asa pui si tu scurtul. Testul il faci numai cu motorul pornit si AC-ul pornite. Pe carcasa compresorului o sa vezi o mufa mica, e mufa de la presostat. In mod normal ar trebui ca de acolo sa plece comanda catre relee, pentru a condensa freonul in radiator. Din mufa ventilatorului pleaca spre motor 3 fire. Inainte de a ajunge la motor unul din fire trece prin rezistenta prinsa de carcasa ventilatorului. Daca rezistenta e arsa, curentul nu trece mai departe cand primeste curent pe prima treapta. Pentru treapta a2a primeste alimentare pe alt fir, fiecare treapta avand releul ei. Mai departe, nu mai stiu ce sa-ti spun sa verifici, ma depaseste.

Eu am gasit la a mea unul din picioarele mufei infundat in mufa si nu facea contact si rezistenta arsa. Probabil s-a ars cand unul din magnetii de la motoras s-a dezlipit de pe statos si s-a proptit in rotor.

mufa de la presostat are un singur fir la mine.

eu zic ca invers vine curentul adica de la releu la presostat,pt ca atunci cand se opreste compresorul nu mai are firul curent pe el.daca era invers o luam pe fir babeste.am incercat sa merg pe firul maro de la electroventilator,am desfacut instalatia in vreo 2 locuri dar la un moment dat erau muuulte fire maro de aceeasi grosime <_< si m-am oprit.

esti sigur ca cele doua relee portocalii sunt de la AC,ele comanda electroventilatorul???intreb pt ca le-am comandat :)

sa schimb si termocupla???

Link to comment
Share on other sites

Termocupla si presostatul pot da in acelasi timp comenzi. Presostatul in functie de presiunea din instalatia de climatizare, termocupla cand motorul ajunge la 91gr sa zicem (cazul motoarelor pe benzina) asta pt treapta 1. Cand termocupla simte 99gr trece pe treapta 2. Asta pt ca electroventilatorul are rol de racire a radiatorului de AC dar si de racire suplimentara pe langa vascocupla de la motor.

Hai ca am vrut sa ma uit la cele 2relee ieri sa-ti confirm si am observat ca nici la mine nu mai pleaca ventilatorul cand dau drumul la AC. <_< O fi sarit iar vreun magnet sau s-a ars iar rezistenta. Fi-mi-ar scarba....

Link to comment
Share on other sites

Hai ca eu am scapat ieftin, era siguranta sarita, nr 25. Deja ma pregateam de cumparat electroventilator. Apropo, la mine releele sunt dispuse putin altfel decat in poza pusa pe site. Ce e ciudat, electroventilatorul la mine pleaca cand dau drumul la AC, merge vreo 30sec, se opreste, dupa 1minut iar o ia, iar se opreste si tot asa. Inclusiv daca pun caldura in masina si opresc AC-ul din buton. si asta cu motorul rece, deci e clar numai comanda din presostat.

Stiu ca la un 520i tot asa face, insa atunci am incercat doar cu AC-ul oprit/pornit, fara caldura iar motorul era cald.

Link to comment
Share on other sites

:unsure: releele potocalii 2 buc NU au treba cu AC-ul....sunt pt lumini, faza lunga si scurta :)

uite cum m-a dus capu'....am desfacut toate releele din cutie,pe toate,am dat jos protectiile/carcasele de plastic de pe fiecare :blink:

 

am pornit motorul si pe rand cuplam fiecare releu sa vad ce face

 

cum iti dai seama care sunt releele pt treptele electroventilatorului???

am facut scurt intre pinii de la termocupla si se auzea/vedea releul care cupla si asa l-am identificat.

tot nu se invarte.

luni imi vine rezistenta de la electroventilator,o schimb ,daca nu se invarte schimb si termocupla.

si daca tot nu se invarte dau 5 mil si cumpat electroventilator nou ca nu mai pot....

daca nu merge nici asa schimb iar calculatorul ac.

ROG CUNOSCATORII SA POSTEZE <_<

PS:daca un releu cupleaza si din diferite motive decupleaza inseamna ca e bun releul, nu??? :bashwall:

Link to comment
Share on other sites

Termocupla se verifica daca functioneaza separat, nu trebuie cumparata. E posibil la TDS sa arate altfel tabloul de relee, eu am vreo 6 relee portocalii iar cand pleaca ventilatorul se simte la mana releul care cupleaza. Ventilatorul il verifici punandu-l pe direct, inainte si dupa rezistenta. Asa vezi si daca rezistenta e buna. Nu te arunca sa cumperi ceva, pana nu stii daca e chiar necesar.
Link to comment
Share on other sites

Pai dupa ce deschide termostatul, in cateva minute ar trebui sa ai si in radiator apa la temperatura la care deschide termostatul. Asta dupa ce se uniformizeaza temperatura in radiator. Masori daca pleaca comanda de pe termocupla. Daca ai acces la Autodata, acolo ai si rezistenta interna in functie de temperatura, rece, cald. Insa m-as mira sa se fi busit si termocupla si presostatul in acelasi timp, ca sa nu mai ajunga comanda de pornire pe ventilator.

Pana la urma ai verificat ventilatorul pe direct? Si inainte si dupa rezistenta? Sa vezi daca pleaca motorul, poate e busit ventilatorul.

Link to comment
Share on other sites

Adica se invarte tare, nu? Treapta 2. Pune shtrap peste rezistenta si vezi daca ajunge curent la motorash. Ar trebui sa se invarta la fel de tare. Asta ca sa vezi daca primeste curent si pe circuitul de treapta 1. Daca merge, inseamna ca e doar rezistenta bushita.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Stiti cumva unde se afla sonda de temperatura, (sonda care comanda electroventilatoul de la clima)?

Electroventilatorul nu a mers de cand am cumparat masina si ma duce gandul la sonda respectiva.

Mentionez ca treapta 1 de viteza de la electroventilator nu functioneaza datorita rezistorului defect de langa electroventilator, iar chiar daca temperatura motorului a urcat aproape de prima linie ,(la indicatorul de bord) electroventilatorul nu a pornit niciodata.

PS:

Clima nu o folosesc pt ca nu e functionala.

Edited by Sarkelaru
Link to comment
Share on other sites

Stiti cumva unde se afla sonda de temperatura, (sonda care comanda electroventilatoul de la clima)?

Electroventilatorul nu a mers de cand am cumparat masina si ma duce gandul la sonda respectiva.

Mentionez ca treapta 1 de viteza de la electroventilator nu functioneaza datorita rezistorului defect de langa electroventilator, iar chiar daca temperatura motorului a urcat aproape de prima linie ,(la indicatorul de bord) electroventilatorul nu a pornit niciodata.

PS:

Clima nu o folosesc pt ca nu e functionala.

sonda de temperatura este termocupla,cea cu trei fire.

vezi ca ai poza mai sus,citeste topicul de la inceput.

daca rezistorul e defect nu merge treapta 2.

daca nu-ti merge nici treapta 1,inseamna ca e ars electroventilatorul.

treapta 1 merge cand vascocuplajul nu face fata.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand multumesc ingineru` pentru promptitudinea cu care ai raspuns si in cel de-al doilea rand, in graba mea am uitat sa mentionez ca sunt posesorul unui E34 - 525TDS din `93.

Se pare ca am mai incurcat si treptele de viteza ale electroventilatorului :) .

Treapta unu merge iar treapta doi de viteza nu. Electroventilatorul l-am testat aplicandu-i tensiune direct pe mufa lui si merge. Necazul este ca am cumparat sonda si nu reusesc sa identific locul unde este amplasata sa o inlocuiesc :lol: .

Link to comment
Share on other sites

Daca gasesti locatia sa-mi spui si mie pt ca eu nu am reusit sa aflu unde este exact termocupla de temperatura. Pe radiator nu e sigur, l-am dat cu mana mea jos. La benzinar, e pe corpul radiatorului, asa cum e poza de pe primul post al topicului. Dar la TDS?!

Ai spus bine prima data, daca rezistenta de la ventilator e arsa nu merge treapta 1. Daca treapta 1 merge si nu porneste pe treapta 2 ori nu ai ajuns la temperatura de plecare, ori releul pt treapta respectiva e busit. Nu am gasit nici in Autodata nici in alta parte (Bentley) temperaturile la care termocupla comanda plecarea ventilatorului pe treapta 1/2. In Bentley la benzinar e data 91/99gr. Singura chestie gasita in Autodata e cum testezi termocupla daca e buna, se verifica rezistenta interna la 20gr si la 80gr, 2400-2600ohmi cu 300-400ohmi la 80gr. Piesa are doar 2 pini si am senzatia ca e undeva sus, pe sub admisie pe chiulasa undeva, pt ca pe circuitul de racire (furtune, radiator, vas expansiune) nu este sigur.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.