Jump to content

A big problem for me .. momentan :P


Rony

Recommended Posts

Salut,

 

As avea si eu nevoie de un sfat. Vreau sa imi iau o masina, ( preferabil sh pentru ca prefer sa imi iau o nemtoaica decat o masina noua care sa nu aiba tot ce are de exemplu un audi, bmw, vw). Precizez ca NU ma pricep foarte bine la masini, sunt incepator, am carnet de soferi de 7 luni in timp in care am condus o dacie si momentan o mai conduc.... )

Vreau practic in septembrie sa-mi iau o masina ca tot omul. Am 6000 euro si o sa imi fac un imprumut de 1000-2000 euro depinde la ce masina ma rezerv, in functie de calitate/performanta/bani...

 

M-am gandit si in cazul in care imi iau o masina sh m-am hotarat sa aleg dintre: audi, bmw sau vw.Preturile fata de anul trecut au scazut considerabil la masinile de prin 2002-2003.

Astfel m-am gandit la:

 

1-Audi A4 1,9TDI, 131CP

2-BMW 320d de 136 sau 150CP sau bmw 320i

3-Passat 1,9TDI,131CP

 

Buget: intre 7000 si 8000 euro ( poate un 8500 MAXIM )

Masina vreau sa fie din 2002-2003 ( si an mai nou daca s-ar putea la banii acestia ) ,sa fie limuzina, pe motorina, in jur de 130CP,km pana in 100.000-130.000

Dotari:ESP,CD,transmisie manuala in 5sau 6 trepte,climatronic,jante,xenon,pilot,cotiere,cu sau fara navi,etc.

Ma intereseaza fiabilitatea, costul de intretinere,confortul,consumul

Stiu ca bmw-urile si audi-urile sunt mai scumpe decat un passat , sunt si mai scumpe, probabil nu o sa ajung prea des cu ele in service.

 

Ma uitam pe site-urile romanesti gen autovit si se vinde un bmw de exemplu de la 7000 pana in 9000 euro unul ok ( evident nu pot sa imi dau seama dintr-o descriere si niste poze pana nu o vezi tu si service-ul:P ).

Pe site-urile germane sunt mai ieftine masinile dar nu am pe nimeni care sa se duca pentru mine sa imi ia o masina, si stii cum este cand o vezi tu singur cu ochii tai cand o iei + ca nu ma pricep prea mult la motoare astfel am nevoie de o persoana de incredere. Sunt in mare dilema aici. Este foarte problematic aici din punctul meu de vedere pentru mine cel putin. In caz in care as apela la o firma ce garantie am sa nu imi iau o teapa?

Intotdeauna am fost fan BMW din 2003, o singura data am condus un bmw si se simtea cu totul altfel fata de un a4 din 2003. Intrebarea ar fii se mai merita sa iti iei masini din 2002-2003 cand trecem in 2010? Ce garantie am ca nu o sa inceapa sa cada ?

Audi-urile intotdeauna mi-au placut designul fata de altele in schimb la passat piesele sunt relativ mai ieftine.

Dar in caz in care mi-as lua o masina noua , nici nu stiu ce as alege. Imi plac masinile gen limuzina, mari de fel cu motor de 1.9, 2.0. Nu vreau sa aud de logan, clio, symbol sau sandero..

Intotdeauna mi-au placut bmw-urile. Daca as cunoaste pe cineva sa ma duc cu el sau sa se duca el pentru mine in germania pentru o jucarie de s3 ar fi un vis pentru ca preturile in romania sunt cam piperate.Un bmw aici dai mai mult pe el ( cu putine dotari) decat pe unu acolo..

ce spuneti?

 

Orice sfat si mai ales obiectiv imi vor fi de ajutor, chiar si la alte modele de masini la banii astia sh-uri sau noi.

Multumesc anticipat.

 

p.s.

intrebati-ma orice, sfaturi etc ms

Link to comment
Share on other sites

Ma intereseaza fiabilitatea, costul de intretinere,confortul,consumul

 

Iti spun din cate stiu eu despre BMW, la restul nu ma bag.

Fiabilitatea este destul de scazuta la motoarele diesel, mai ales dupa 150.000km.Contribuie foarte mult calitatea motorinei.

Directia si elementele de suspensie nu exceleaza in fiabilitate.

Costul de intretinere este mare daca folosesti piese originale.Daca folosesti tot felul de piese dubioase aftermarket costurile sunt ceva mai mici.

Confortul,...este un E46.

Consumul este relativ mare, in general mult mai mare decat este declarat in cartea masinii.

Link to comment
Share on other sites

"Stiu ca bmw-urile si audi-urile sunt mai scumpe decat un passat , sunt si mai scumpe, probabil nu o sa ajung prea des cu ele in service."

 

Bine ai venit pe forum <_<

Incearca sa iei in calcul foarte serios costurile de service! Un bmw din 2002-2003 - mai ales diesel - are destul de multi km (undeva intre 130.000-200.000, poate chiar si mai mult) si ai sanse maricele sa trebuiasca sa schimbi diverse "consumabile". Un exemplu clasic ar fi kit ambreiaj + volanta (aproximativ 4000lei). Cauta pe forum topicul cu costurile de intretinere si o sa iti faci o idee.

 

Spor la cautari!

Link to comment
Share on other sites

Pai tu vrei ieftina, facelift si cu dotari destul de multe. Si mai esti si incepator. Eu zic sa te mai gandesti de 2 ori, mai ales ca vrei sa te bagi si la imprumut pt. masina asta. Pt orice masina sh iti trebuie 1000 de euro pt reparatii neprevazute, si cu 7000 nu gasesti la pretentiile tale e46 facelift, decat o mare teapa. Mai bine orieteaza-te spre un golf pana mai strangi un ban si mai inveti cum e cu nemtoaicele. Sau iti poti lua un e46 de prin 2000-2001 dar benzina, un 318i, macar nu risti sa cada turbina si injectoare. Te inveti cu asta 1 an si apoi treci la ceva mai puternic/dotat/nou.

 

Si inca ceva, daca nu ai un venit cat de cat lunar, mai bine cauta o asiatica, sunt super fiabile. Bmw nu e in niciun caz etalon al fiabilitatii.

Edited by Mups@316i
Link to comment
Share on other sites

Au au, direct DIZEL... <_<)

 

 

O sa schimbi frate la turbine, valve egr de te saturi.... nu mai zic de astea ''marunte'', injectorare etc :))

 

Bineinteles e doar opinia mea, insa un diesel de prin 2002 sare spre,daca nu de 200.000km, REALI, nu visa la 100.000 ca alea sunt 10000.

 

O intrebare... Pentru ce diesel?

 

Diesel as lua NUMAI nou, sau daca as fi dispus sa bag bani cu nemiluita intr-unu second.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

In primul rand vreau sa v-a multumesc pentru urari de bun benit, si ca imi spuneti exact cum sta treaba cu bmw-urile. Mai intrebasem pe un forum, si altii imi ziceau sa imi iau logan :| ceea ce nu o sa fac niciodata.

Ok m-am lamurit. Nu diesel:)

Atunci pe benzina sa zicem.

Ma uitam pe autovit si am cateva idei sami spuneti la ce v-ati oprii in caz in care v-ati cumpara ceva de pe acolo:P

 

http://www2.autovit.ro/vsdetalii8.php?IDM=...526sens%253DASC

 

http://www2.autovit.ro/vsdetalii8.php?IDM=...26offset%253D15

 

http://www2.autovit.ro/vsdetalii8.php?IDM=...526sens%253DASC

 

http://www2.autovit.ro/vsdetalii8.php?IDM=...526sens%253DASC

 

un maxim maxim deja pentru bugetul de cumparare a masinii:

 

http://www2.autovit.ro/vsdetalii8.php?IDM=...26offset%253D15

 

Ce parere aveti? Merita sa le vad? Am exclus variantele diesel din cautarile mele:) alte idei?

Ma gandeam la: http://www2.autovit.ro/vsdetalii8.php?IDM=...526sens%253DASC

 

Ma uitam pe mobile.de si nu sunt prea incantat. Cel putin am niste prieteni care si-au luat tepe pe site, probabil ca nu cunosteau.Cel mai bine este sa te duci singur acolo sa cauti cateva zile.

 

Referitor la salariu, imi permit sa bag 20 de mil maxim lunar pentru intretinerea masinii.Este indeajuns? Nu este? Ar mai trebuii?Am gasit tocipul referitor la costurile pieselor si am vazut ca unele sunt acceptabile.. macar de as baga 27 de mil la o perioada de 5-6 luni in ea, in caz in care as face circa 20k km/an. Precizez ca stau in bucuresti, si doar ma duc la munca si inapoi de la munca cu ea, ocazional niste iesiri in oras, "un munte",mare, poate si o iesire inafara tarii.

 

Multumesc

Edited by Rony
Link to comment
Share on other sites

Ai destul venit lunar. In anunturi sunt cateva cu neconcordante intre ce scrie ca dotari si ce are de fapt masina. Poate ar trebui mai intai sa tragi un ochi la rubrica publicitate de aici de pe forum, mi-e greu sa cred ca nu o sa gasesti ceva pe gustul tau.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=57866 ca tot voiai tractoras, macar a schimbat piese vitale.

Edited by Mups@316i
Link to comment
Share on other sites

BMW=benzina(conceptia mea, proprie si personala, nu dati cu pietre cei cu diesel, am avut si eu)

Incepator<<tractiune spate, ceva cp, (asta referitor la BMW), am o rezerva

 

Fiabilitate

- BMW-cu dus si intors, depinde ce cumperi si cum ai grija de ea.

- Passat - articulatie foarte proasta(proprie experienta)

- Audi - recomand motorul de 1.9, nu cel de 2.5

 

Daca as fi in locul tau, as lua un Golf 4 , in patru usi. E masina ideala pt Bucuresti si plecari daca nu ai familie numeroasa.

Link to comment
Share on other sites

Au au, direct DIZEL... <_<)

O sa schimbi frate la turbine, valve egr de te saturi.... nu mai zic de astea ''marunte'', injectorare etc :))

....

Diesel as lua NUMAI nou, sau daca as fi dispus sa bag bani cu nemiluita intr-unu second.

 

eu in 2005 vara mi'am luat diesel (320d) - avea 101.000km ..... masina are acum 260.000+km ( am vandut'o unui prieten ) - nu am schimbat decat injectorul cu quartz si o electrosupapa la turbina si am mers si tare si la blana, si agale si consuma si putin ... nu prea mananca ulei nici acum. Chestia e ca nu o acceleram la rece si o lasam un pic sa se "relaxeze" dupa forja inainte de a opri motorul....

Link to comment
Share on other sites

eu sunt adeptul motoarelor pe BENZINA... preturile la combustibili sunt aproape identice (diesel/gas), diferenta o face doar consumul.

 

asa cum iti spunea si @Bavaria, motoarele diesel sunt mai pretentioase la intretinere si nu tocmai fiabile...

 

incearca si un motor de talie medie, adica ceva la 1.9i sau 2.0i... E46, evident ! :)

 

intretinerea la un motor pe benzina este undeva la 100 EUR (filtre ulei, polen, benzina, ulei), pt fiecare 10.000 km ...

 

celelalte "surprize" sunt anticipabile si tin tot de starea motorului (role, curele, etc.) sau a caroseriei (bucsi, brate, bielete)...

 

avand in vedere ca e prima masina cu tractiune spate pe care e posibil sa o ai, iti trebuie ceva cu minim ASC, daca nu cumva cu DSC... pentru surprizele de iarna <_>

Link to comment
Share on other sites

Am inteles ce spuneti. Chiar imi doresc un bmw sau audi, depinde de ce dotari gasesc pe masina la bugetul actual.

As avea o intrebare: toate masinile vin fara sistem de navi, cu ecran ( nu stiu exact denumirea ), cat ma costa pe un bmw 320i de exemplu sau 318i sistemul, instalarea?

Si-a pus cineva de pe aici? Cat l-a costat?

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

Ma bag si eu in seama sa nu mor.....Acum exact un an eram in aceeasi dilema ca si tine,am plecat in germania de nebun cu niste prieteni si am inceput sa colindam dupa o masina buna....inainte sa plec gasisem ceva pe mobile.de si bagasem adresele in gps si cand am ajuns acolo numai cazane erau...pe site erau pozate in asa fel incat sa para super bune,dar in realitate scaune rupte,borduri crapate,lovite si facute,ulei scurs sub ele...si o gramada de genul....Eu plecasem dupa e39(seria5 de prin 2000 ca sa-ti dai seama),dar nu am gasit nici una buna si am strabatut toata germania intr-o saptamana de am ajuns la 100 km de amsterdam.....Intr-un final am gasit una buna in hamburg la un mos de 80 de ani cu 136000 de km...e un 316i din 2000 aproape chel...am dat 6500 anul trecut acolo si cu tot cu drum si taxe aici m-a costat 7700...Am luat-o pentru ca imi placea cum arata....O am de un an si am schimbat la ea decat debitmetrul , bucsile la bascula si cauciucurile si acum cred ca o sa schimb amortizoarele,asta in afara de ulei,filtre,placute...etc(consumabilele obisnuite)....E chiar foarte puturoasa la demaraj,recunosc,in schimb la viteza am mers cu 190-200 km/h toata autostrada noastra spre mare...Consum in oras(in bucuresti) undeva pe la 11 l/100 ...am reusit sa scot si sub 10 dar mers exact batraneste si 14 cand merg ca nebunu..... <_< Eu unul nu stiu ce sfat sa-ti dau,doar ti-am spus cam cum sta treaba cu un 316i(si cam acelasi lucru e si la 318i) si cu mobile.de care dupa parerea mea sunt mai tepari(in cele mai multe cazuri) ca cei din autovitu nostru.... Si ca fapt divers sub fiecare anunt la autovit scrie ceva de genu: un pret mic nu inseamna o masina buna.......si chiar asa e....Aia care cer putin vor sa scape de cele mai multe ori de ele din diverse motive....O fii criza si a scazut mult pretul dar unele sunt chiar suspect de ieftine la ce dotari au....La nemti ai avantajul ca le repara in serviceuri care le "contabilizeaza" in 90% din cazuri si stii de exemplu ca masina x a avut la revizia cutare,in anul si luna cutare x km....pe cand la noi se merge inca pe "nea gica mecanicu" care mi-o face acasa la el....si se pierde nr km.... Edited by ceaun
Link to comment
Share on other sites

Buget: intre 7000 si 8000 euro ( poate un 8500 MAXIM )

Masina vreau sa fie din 2002-2003 ( si an mai nou daca s-ar putea la banii acestia ) ,sa fie limuzina, pe motorina, in jur de 130CP,km pana in 100.000-130.000

ai voinÞã! <_<
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa te gandesti de doua ori la posibilitatea de ati lua masina din DE.

Sunt mai multe sanse sa iei una manarita in Romania decat in DE...

Exista niste reguli simple...NU te baga la "oferte", incearca sa iei doar de la neamt (nu ca ar fi perfecti, dar sunt mult mai multe sanse sa nu dai peste un "meserias")

De obicei, asa cum ti-au mai spus si alti colegi de pe forum, nr de km e irelevant, importanta e starea masinii...

Eu de exemplu mi-am luat masina de pe e-Bay.de, dar inainte de asta am sapat saptamani intregi. Cu toate sapaturile facute, sunt lucruri pe care nu le-am avut atunci in vedere.....

In fine, sa nu te grabesti...si multa bafta!!

Link to comment
Share on other sites

eu m'am convins si de nemti .... sujnt zone unde lor le e frica de legi, nu ca asa au in sange ... ai sanse mari sa iei o masina manarita la nemti daca te duci ca roman, ideal ar fi sa mergi cu un prieten din Germania ... daca au vreu bomba de masina, ei ti'o prezinta ca pe o noua minune a secolului si cand si'a luat banul isi freaca mainile si aleluia ...

 

am auzit zvonuri ca mai bine iei masini din olanda ( cu toate ca pana acum o vreme auzisem invers ) ... caci in olanda, la fiecare revizie se trece numarul de km intr'o baza de date nationala la rar-ul lor .....si acolo nu prea e loc de manareala .... pe de alta parte am auzit ca si le forjeaza in draci olandezii ....

 

Cristi.B ti'a sugerat cel mai bine - sa nu te arunci la prima masina, sa deschizi ochii de 2 ori .... sa cauti ceva si poate gasesti ceva frumos

Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

sa nu fii naiv ca un prieten de al meu care m-a sunat sa ne intalnim sa imi arate ce masina si-a luat.

adica un 320d cu 5750 euro din 2000 , cand am deschis usa si am vazut volanul si schimbatorul, plasticurile in ce stare erau i-am zis ca masina are cel putin 400.000 km, el nu domnule ca are 180.000 cat scrie pe bord ( hahahahaah ) . vreau sa zic ca volanul nu mai avea piele pe el deloc de mancat ce era.

i-am dat o cheie si cand am oprit motorul s-a auzit o lovitura puternica sub masina, sub scaunul soferului, ii dau cheie din nou, opresc motorul, se auzea de fiecare data. Cand i-am zis de ea el a zis ca atunci aude primadata <_<)))

 

bine... a umblat 2 zile cu ea si de 10 zile sta in service, ii fierbe apa la motor si nimeni nu-i da de capat.

Link to comment
Share on other sites

intra pe bmw.de, la masini sh (gebrauchte auto parca) si o sa vezi acolo zeci de bmw-uri. eu zic sa nu iei diesel din 2002-2003 pentru ca este euro3 si dai bani aiurea la stat. mai bine iei un 318i (143), fuge cam la fel si e euro4. in plus diesel-ul 320 din acei ani a avut niste bube mari la turbina (masinile fabricate pana in 11/2003, este eroare de proiectare la turbina, scrie si in bmw tis). eu am 320d din 2005 de vreo 12mii km si nu am avut nici o problema cu ea, deocamdata.

iti recomand sa iti iei masina de la dealer bmw, mie mi s-au parut mai seriosi. adica, erau masinile exact cum le descriau pe net. daca ai noroc poate prinzi si una cu europlus garantie.

Link to comment
Share on other sites

Au au, direct DIZEL... <_<)

 

 

O sa schimbi frate la turbine, valve egr de te saturi.... nu mai zic de astea ''marunte'', injectorare etc :))

 

Bineinteles e doar opinia mea, insa un diesel de prin 2002 sare spre,daca nu de 200.000km, REALI, nu visa la 100.000 ca alea sunt 10000.

 

O intrebare... Pentru ce diesel?

 

Diesel as lua NUMAI nou, sau daca as fi dispus sa bag bani cu nemiluita intr-unu second.

Ce susti tu este relativ...cunosc foarte multe masini diesel bmw bineinteles...care au facut 250000 km si nu au avut probleme cu turbina sau injectoare sau altceva.....conteaza mult...si cum intreti o masina si cum o utilizezi si cat mergi cu ea pe an. ..dar asta este o discutie veche pe care noul membru ar trebuie sa o caute pe forum.

Eu merg 150 km pe zi in Bucuresti in mare parte....cu un consum de 7 litri pe 100km....dieselul de 2000cm3 este ideal... benzina ma ducea la sapa

Link to comment
Share on other sites

Au au, direct DIZEL... <_<)

 

 

O sa schimbi frate la turbine, valve egr de te saturi.... nu mai zic de astea ''marunte'', injectorare etc :))

 

Bineinteles e doar opinia mea, insa un diesel de prin 2002 sare spre,daca nu de 200.000km, REALI, nu visa la 100.000 ca alea sunt 10000.

 

O intrebare... Pentru ce diesel?

 

Diesel as lua NUMAI nou, sau daca as fi dispus sa bag bani cu nemiluita intr-unu second.

Ce susti tu este relativ...cunosc foarte multe masini diesel bmw bineinteles...care au facut 250000 km si nu au avut probleme cu turbina sau injectoare sau altceva.....conteaza mult...si cum intreti o masina si cum o utilizezi si cat mergi cu ea pe an. ..dar asta este o discutie veche pe care noul membru ar trebuie sa o caute pe forum.

Eu merg 150 km pe zi in Bucuresti in mare parte....cu un consum de 7 litri pe 100km....dieselul de 2000cm3 este ideal... benzina ma ducea la sapa

Multe e46, daca nu majoritatea sunt cu probleme, aici vb in special de 320d, vezi pe forum numai....

Toate astea datorate, motorinei proaste, exploatarii proaste, cum niciodata nu ai cum sa stii, ce grija au avut proprietarii precedenti de ea, risti aiurea.

asta e opinia mea.

 

Normal ca iesi mai ieftin daca masina e buna si cade una alta la ea...

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

pana acu ce mi-a picat la masina a fost articulatie adica brate bucse bucse bara stabilizatoare bielete antiruliu bielete directie.. asta de la drumuri iar in legatura cu masina ce s-a mai dus.. a fost Fulia , tampoanele motor, curelele.. astea fiind de cauiucuc iar cauciucul in timp se duce.. am si 172 de mii de km cu ea.. turbina a fost schimbata pe asigurare.. in rest alte probleme MAJORE la motor sa pice injectoare sau mai stiu eu ce nu au fost.. acu asta inseamna nu inseamna ca nu poate sa pice..
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.