Jump to content

modificare garda masinii E39


aditzzaa

Recommended Posts

Mai pe romaneste? Eu am perne de aer pe spate si ase ridica la greutate astfel masina ramane in permanenta dreapta indiferent cata greutate am ,dar pe fata?
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Probabil exista un modul care face acest lucru.Nu este chiar rocket science deoarece masina trebuie sa aiba EDC din fabrica.

 

eu stiam ca EDC controleaza numai duritatea suspensiei pe ambele punti, in functie de conditiile de drum, de rulare etc...nu si garda la sol care ramane neschimbata in toate cazurile.

 

Cel putin la M6, EDC are 3 pozitii - Normal - Confort si Sport, suspensia se intareste pe Sport spre exemplu, dar garda nu se modifica deloc...

 

edit, am gasit si ce zic astia la BMW:

 

http://www.bmw.com/com/en/insights/technol...er_control.html

Edited by poleposition
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

La BMW acel sistem se numeste LAD. EDC e un sistem activ, bazat pe senzori de viteza, incarcare masina.

La E34 e un sistem simplist, mecanico-hidraulic. O tija legata la bratul suspensiei deschide un circuit hidraulic comun cu servodirectia, care impinge uleiul hidraulic in amortizoarele din spate, in functie de incarcarea masinii. Daca imi aduc aminte corect, in manual este prezentat si un buton pe bord cu care poti ridica manual suspensia. Probabil e o optiune la masina. Din ce stiu eu, LAD-ul a fost doar pe touringuri si pe M5.

LA E39 sistemul e pe perna de aer dar nu am vazut/citit principiul de functionare. La E34 am pus mana pe acolo, am reglat cum mi-am dorit eu suspensia pe masina pe spate.

Banuiesc ca daca ai sistemul LAD pe masina, poti sa-ti pui acea aplicatie pe masina. La E34 nu e nimic electric deci ar trebui implementat. La E39 nu stiu cum functioneaza exact sistemul LAD dar daca e pe perna de aer si seamana sistemul cu cel de la Range Rover P38 (ca tot erau in grup atunci si banuiesc ca foloseau ceva asemanator) atunci poti sa implementezi acea aplicatie comandand compresorul de aer care ridica pernele.

Pentru masinile dotate cu arc elicoidal si care nu au amortizorul trecut prin arc exista niste camere care se introduc in interiorul arcului si care pot fi umflate la mana, cu pompa sau conectate la un compresor la buton. Rulotistii folosesc acest sistem pentru a ajuta suspensia spate, stiut fiind ca rulota cocoseaza arcurile pe spate.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu am in bord un bec care imi arata o masina si cu sageata in sus si in jos, dar nu am butoane la volan <_< - vand becul daca vrei :))

vezi ca s-ar putea sa ai probleme cu suspensia...cred ca pt aia e ledul ala

 

Indicator light for self-levelling

suspension*

 

 

 

Self-levelling suspension*

The self-levelling suspension is

out of action. Please consult the

nearest BMW Service.

Link to comment
Share on other sites

La BMW acel sistem se numeste LAD. EDC e un sistem activ, bazat pe senzori de viteza, incarcare masina.

La E34 e un sistem simplist, mecanico-hidraulic. O tija legata la bratul suspensiei deschide un circuit hidraulic comun cu servodirectia, care impinge uleiul hidraulic in amortizoarele din spate, in functie de incarcarea masinii. Daca imi aduc aminte corect, in manual este prezentat si un buton pe bord cu care poti ridica manual suspensia. Probabil e o optiune la masina. Din ce stiu eu, LAD-ul a fost doar pe touringuri si pe M5.

LA E39 sistemul e pe perna de aer dar nu am vazut/citit principiul de functionare. La E34 am pus mana pe acolo, am reglat cum mi-am dorit eu suspensia pe masina pe spate.

Banuiesc ca daca ai sistemul LAD pe masina, poti sa-ti pui acea aplicatie pe masina. La E34 nu e nimic electric deci ar trebui implementat. La E39 nu stiu cum functioneaza exact sistemul LAD dar daca e pe perna de aer si seamana sistemul cu cel de la Range Rover P38 (ca tot erau in grup atunci si banuiesc ca foloseau ceva asemanator) atunci poti sa implementezi acea aplicatie comandand compresorul de aer care ridica pernele.

Pentru masinile dotate cu arc elicoidal si care nu au amortizorul trecut prin arc exista niste camere care se introduc in interiorul arcului si care pot fi umflate la mana, cu pompa sau conectate la un compresor la buton. Rulotistii folosesc acest sistem pentru a ajuta suspensia spate, stiut fiind ca rulota cocoseaza arcurile pe spate.

 

 

Eu am touring si da cand incarc ceva in masina se ridica de spate ,astfel masina are aceeasi garda la sol mere(goala sau incarcata) dar pot face chestia asta si manual? Arcurile pe fata au o dungulita albastra pe ele ce inseamna?

Link to comment
Share on other sites

Poti, tocmai despre asta era vorba. Linkul pus de Adi vorbeste despre acest dispozitiv. M-am uitat si eu putin pe componentele sistemului, pe realoem si banuiesc ca daca stii sa umbli la "AIR SUPPLY CONTROL UNIT" poti face acelasi lucru ca si jucaria din link. Sistemul e doar pentru suspensia spate. Acele dungulite nu stiu ce reprezinta.

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?mode...hg=33&fg=50

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

In legatura cu acest EDC... Scuzati ca ma bag dar nu vreau sa mai deschid al topic..

Stiu ca la masinile mai 'vechi' (E32 , E31 , E34 M5 3.8 .. ) , EDC (ver III parca) e destul de problematic ..in sensul ca trebuie schimbat tot cu unu original (subiectul e dezbatut f bine pe m5board cu posibile variante etc..) si costa mult ~1000 euro bucata..

 

Eu detin un E34 ..care nu are EDC , SLS .. etc.. adica are supensii normale/clasice.. si ca am inceput sa imi placa aceste masini cat mai simple si in plus ca imi place sa aflu cat mai multe despre masini in general.. si de aceea intreb cat mai multe unde nu gasesc si nu sunt absolut sigur . Asa ca :

 

1.masnile curente care au EDC (stiu ca e92 m3 exista versiune cu si fara ; E60 m5/m6 are etc) sunt la fel de problematice in timp ? (ca cele mentionae mai sus varsta cred isi spune cuvantul) adica difera la modul de contructie , sunt mai durabile..? (ca performante nu am indoili , sa nu fiu inteles gresit)

 

2.si alta intrebare asta mai mult pt mine e curiozitate : urmatoarele masini ce fel de supensie au.. cea clasica sau din liga cu edc, perna de aer sau ce mai exista..

 

- E39 M5

- E46 M3

- E39 530i cu M54b25/30

 

Daca are cineva materiale de studiu linkuri utile , orice .. ii sunt recunscator.

Multumesc.

Edited by warhammer23
Link to comment
Share on other sites

LA E34 iti dai seama daca ai sistemul dupa borcanul de la servodirectie, are alt capac, mai mare si scrie pe el in loc de ulei ATF ulei CHF. Unele E34, foarte rare, au si buton pe bord, sub cel de ASC cu EDC sau cu un semn ce simbolizeaza un amortizor. La masinile noi, regasesti optiunea pe bord, in clar.
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
LA E34 iti dai seama daca ai sistemul dupa borcanul de la servodirectie, are alt capac, mai mare si scrie pe el in loc de ulei ATF ulei CHF. Unele E34, foarte rare, au si buton pe bord, sub cel de ASC cu EDC sau cu un semn ce simbolizeaza un amortizor. La masinile noi, regasesti optiunea pe bord, in clar.

exista si E39 530d cu sEDC

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.