Jump to content

Suspensie instabila pe spate - E36


Orvo

Recommended Posts

Am facut uz de functia search, dar n-am dat peste nici o discutie de genul asta.

Mi se pare ca masina este destul de instabila pe spate, la viteze de peste 70km/h si pe drumuri nu tocmai drepte. Iti da senzatia ca fuge "fundul" de sub tine in toate directiile ... Aceeasi instabilitate mai mult sau mai putin accentuata am simtit-o si la alte cateva E36 pe care le-am condus.

 

Unghiurile sunt ok, telescoapele ok ...

 

Mai simte cineva aceste simptome ? Ce parere aveti ? Ce se ascunde in suspensia de spate care sa poata provoca acest efect ?

 

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/Diverse/E36_rear_suspension.jpg

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare ca masina este destul de instabila pe spate, la viteze de peste 70km/h si pe drumuri nu tocmai drepte. Iti da senzatia ca fuge "fundul" de sub tine in toate directiile ... Aceeasi instabilitate mai mult sau mai putin accentuata am simtit-o si la alte cateva E36 pe care le-am condus.

 

 

pe ce drumuri mergi tu ? <_<

Link to comment
Share on other sites

Nu rup masina prin gropi, dar exista un segment de drum pe care circul destul de des si care este destul de denivelat. 70 km/h este o viteaza normala cu care pot circula pe acolo ... dar nu despre asta e vorba. Ma gandeam ca poate din experienta voastra cu E36 cunoasteti unele bucse sau alte elemente din suspensie care pot duce la un astfel de comportament ...

 

Sa incerc sa explic mai bine: Trec de exeplu peste o denivelare (nu groapa sau bordura), unde drumul se ridica apoi coboara, iar pentru un timp scurt masina se ridica pe suspensii, ca doar asa e normal. La revenire (asezare) are insa tendinte ciudate, de-a fugi in toate directiile, si trebuie sa tin destul de bine de volan. Repet: nu fac nimic exagerat, nu incerc sa zbor peste treceri la nivel cu calea fereata sau gropi, etc.

Link to comment
Share on other sites

Ai probleme... Nu ar trebui sa faca asa.

 

... Stiu ca nu ar trebui sa faca asa. De aceea si topicul.

Dupa cum am spus, am condus alte 2 E36 pe acelasi sector de drum si am simtit aceleasi simptome, dar mult mai atenuate. La mine in schimb devine incet-incet o problema.

 

Ma gandeam ca poate pozitiile 2,3 sau 9 din poza de mai sus au de-a face cu asta. Urmeaza oricum o constatare la un service ...

 

Toate cele bune !

Link to comment
Share on other sites

la mine a fost o bascula stramba...m-a lovit unu un roata...

 

Sa inteleg ca ai avut parte de aceleasi "simptome" ?

da...roata era un pic intrata spre interior in partea dinspre fata cum ar veni...nu se sesiza cu ochiul decat daca te uita-i foarte atent...cand treceam peste denivelari fugea de spate....

Link to comment
Share on other sites

Problema o face ori telescoapele, daca spui ca sunt ok.

 

Atunci 100% sunt bucsele de brat.

alea mari.

 

am schimbat la un prieten alea , facea identic cu a ta, acum merge normal.

 

 

parca fuge curu in lateral, mai bine zis puntea, e instabila, lateral la gropi.

<_<

Link to comment
Share on other sites

da...roata era un pic intrata spre interior in partea dinspre fata cum ar veni...nu se sesiza cu ochiul decat daca te uita-i foarte atent...cand treceam peste denivelari fugea de spate....

Cand nu stia altceva inafara de drumuri vestice nu facea asa si pot exclude varianta unei lovituri. Dar e bun sfatul tau, multumesc.

 

- ai cumva anvelope pe 16'' ?

- cam ce distanta este intre partea de sus a anvelopei si decupajul caroseriei ?

- ce arcuri ai ?

- Am jentile standard de aluminiu de E36 pe 15 iar asta-iarna am avut la fel jentile standard de tabla pe 15. O vreme am pus si un set pe 16, dar .... nu sunt de drumurile noastre si dupa 2 saptamani le-am dat jos. Chin inutil pentru suspensie si directie.

- Distanta de la roata la caroserie e ... normala, daca fac o comparatie cu alte E36, deci nici prea mare nici prea mica.

- Arcurile sunt cele standard cu care a iesit din fabrica.

 

Problema o face ori telescoapele, daca spui ca sunt ok.

Atunci 100% sunt bucsele de brat. Alea mari.

Am schimbat la un prieten alea , facea identic cu a ta, acum merge normal.

parca fuge curu in lateral, mai bine zis puntea, e instabila, lateral la gropi.

Da, exact acestea sunt simptomele, puntea parca fuge de sub masina. Multumesc de sfat, imi place sa merg cu temele facute la service <_<

 

 

si eu ma gandeam tot la alea , dar eu nu pot zice sa sunt 100 % convins :)

De la distanta stiu ca e greu de diagnosticat, dar mai mult ca sigur ca despre acelea e vorba. Multumesc.

Edited by Orvo
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am reusit intr-un final sa-i fac constatarea ...

 

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/E36%20316i/de59f23f.png

 

Ambele bucse Nr.4, atat pe stanga cat si pe dreapta sunt mai mult decat "terminate" !!! Sunt practic distruse ... Oare cum s-a ajuns la asta ... ?!?

 

Le-am comandat azi: Febi 14923, 58 Lei / buc.

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/E36%20316i/5a3ffb4d.jpg

 

Revin cu detalii dupa inlocuirea lor ...

Exista ceva special de avut in vedere la inlocuirea acestor bucse ?

 

Multumesc si toate cele bune !

 

PS: In poza de mai sus, 4 intra in 17, nu ?

Edited by Orvo
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare ca masina este destul de instabila pe spate, la viteze de peste 70km/h si pe drumuri nu tocmai drepte. Iti da senzatia ca fuge "fundul" de sub tine in toate directiile ... Aceeasi instabilitate mai mult sau mai putin accentuata am simtit-o si la alte cateva E36 pe care le-am condus.

 

Unghiurile sunt ok, telescoapele ok ...

 

Mai simte cineva aceste simptome ? Ce parere aveti ? Ce se ascunde in suspensia de spate care sa poata provoca acest efect ?

 

 

Multumesc

 

 

Da am sezizat si eu treaba asta si inca un prieten cu E36.... E chestie de drumuri. Noi am observat ca senzatia de instabilitate se datoreaza jgheaburilor din asfalt formate datorita caldurilor si vehiculelor de tonaj mai mare ( de exemplu autobuzele... )

Se simte si pe alte masini nu doar pe E36...

Stai linistit.

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Iti doresc sa nu mai ai probleme cu ea <_<

 

E destul de comuna problema, eu la pit stop le-am schimbat, mi-au zis acolo ca daca se rup suruburile in caroserie ei nu garanteaza... ca la 1 masina din 10 se intampla.

 

Din fericire insa nu s-a intamplat. :)

Link to comment
Share on other sites

desi tu zici ca schimband bucsa nr 4 de pe brat ti-ai rezolvat problema, eu am condus o pisicuta din '91 cu multi km si avea aceleasi simpome incat iei era frica sa mergi cu max 100km/h, masina juca ca si cum ar fi avut numai o roata in spate si aia de roaba...

La o cercetare usoara, amortizoarele erau praf iar balansul era cauzat de slabirea celor 3 suruburi de la partea metalica(piesa Nr 17) ce sustine bucsa numaru 4.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Este recomandat dupa schimbarea acelor bucsi la bascula spate sa mergi sa ii verifici/reglezi unghiurile.

Pe spate, unghiul de convergenta se regleaza din suruburile suportului bucselor alea mari.

Cel putin la mine asa a fost!

 

Toate bune!

 

 

Aici ai zis foarte bine <_<

Link to comment
Share on other sites

Am facut uz de functia search, dar n-am dat peste nici o discutie de genul asta.

Mi se pare ca masina este destul de instabila pe spate, la viteze de peste 70km/h si pe drumuri nu tocmai drepte. Iti da senzatia ca fuge "fundul" de sub tine in toate directiile ... Aceeasi instabilitate mai mult sau mai putin accentuata am simtit-o si la alte cateva E36 pe care le-am condus.

 

Unghiurile sunt ok, telescoapele ok ...

 

Mai simte cineva aceste simptome ? Ce parere aveti ? Ce se ascunde in suspensia de spate care sa poata provoca acest efect ?

Multumesc

 

Aceiasi problema o am si eu. Am dat vina pe geometrie pe care nu am apucat sa o fac pana acum. Ultima data cand am fost in service cu ea (sa schimb bucsele de labasculele fata) i-am pus pe mecanici sa verifice si suspensia spate si a fost ok.

O sa verific si eu bucsele inainte sa fac geometria.

Link to comment
Share on other sites

Am facut uz de functia search, dar n-am dat peste nici o discutie de genul asta.

Mi se pare ca masina este destul de instabila pe spate, la viteze de peste 70km/h si pe drumuri nu tocmai drepte. Iti da senzatia ca fuge "fundul" de sub tine in toate directiile ... Aceeasi instabilitate mai mult sau mai putin accentuata am simtit-o si la alte cateva E36 pe care le-am condus.

 

Unghiurile sunt ok, telescoapele ok ...

 

Mai simte cineva aceste simptome ? Ce parere aveti ? Ce se ascunde in suspensia de spate care sa poata provoca acest efect ?

Multumesc

 

Aceiasi problema o am si eu. Am dat vina pe geometrie pe care nu am apucat sa o fac pana acum. Ultima data cand am fost in service cu ea (sa schimb bucsele de labasculele fata) i-am pus pe mecanici sa verifice si suspensia spate si a fost ok.

O sa verific si eu bucsele inainte sa fac geometria.

 

Eu am observat ca la BMW , datorita tractiunii spate este foarte importanta geometria...Eu verific geometria si o refac daca e cazul cam de 2 ori/an...

Teoretic, un service ce se respecta intai iti face o constatare sa vada cum stai cu bucsaraia, pivotaraia , etc, si abia apoi se apuca de reglat unghiurile, pentru ca daca ai jocuri ceva , toata munca e in zadar....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.