Jump to content

530 DA


Similea

Recommended Posts

In primul rand, salutare!

 

Recent am cumparat din Germania un 530 diesel steptronic, din anul 2001, cu 130 de mii de km. Masina merge excelent, insa dupa 5 mii de km cred ca i-a venit randul la prima revizie.. romaneasca.

Cum am un noroc mare, in sensul ca-mi pot achizitiona toate consumabilele originale, "de la sursa", si, asa cum am spus, ar fi prima oara cand ii fac acest schimb, as vrea sa va intreb:

- care este cel mai bun ulei de motor, avand in vedere varsta acestuia?

- dincolo de placute si discuri de frana, filtre de combustibil, aer si ulei, ce piese ar trebui sa mai cumpar, cel putin preventiv, avnd in vedere conditiile de la noi?

- pot sa mai circul daca mi s-a rupt cureaua care actioneaza compresorul de la clima? (am scos-o! :blink: )

- si, pentru posesorii de modele similare, daca pot sa-mi spuna la ce sa ma astept (vis-a-vis de intretinerea acesteia) avand in vedere drumurile noastre?

- si unde pot sa-mi schimb instalatia "de sonorizare" ca din cele 4 boxe una a inceput sa huruie, iar muzica la "tutere" nu prea are calitate? Ma intereseaza daca, pastrand instalatia originala a masinii cu casetofon, magazie CD si radio, pot schimba boxele, adauga un amplificator sau un subwoofer?

 

Gata, ca ma banati. Mersi mult.

Link to comment
Share on other sites

Salut. Am un 525 diesel tot steptronic din 2001 si ti-as raspunde asa in ordinea intrebarilor :

 

- uleiul pe care mi l-au recomandat cei din Germania este Castrol RS, acelasi si pentru 530, pe care l-am si cumparat de acolo si am facut 2 schimburi la 12.000 de km fiecare

- filtrele de polen, sa nu uiti de ele

- nu stiu daca afecteaza mersul masinii ruperea curelei de la compresorul de aer, parerea mea ca nu, dar mai intreaba

- articulatia in Germania nu prea lucreaza, avand in vedere drumurile impecabile si la o luna dupa ce am adus-o am fost si am schimbat bucsile de la bara stabilizatoare si inca doua bucsi cred dar nu mai stiu care din pacate. erau imbatranite, nu lucresera aproape deloc, si cand au inceput sa fie fortate pe drumurile noastre au cedat, asta este explicatia mea cel putin. de atunci nimic schimbat in afara de schimburile obisnuite.

- legat de muzica, nu stiu ce sa zic, depinde de bani. daca tot nu esti sigur ce iti trebuie deocamdata, adica sa pastrezi sau nu cass-ul si magazia de CD-uri care sunt acum pe masina din fabrica, iti recomand sa mergi in targ la Autovit la cei de la Tornado in cursul saptamanii. Este un baiat acolo (nu stiu cum il cheama dar este acelasi intotdeauna) care accepta sa faca multe probe cu diverse statii, tuburi sau boxe pe care le au de vanzare. Daca nu iti place cum se aude, nu e suparare....

 

Cam atat.... O seara placuta.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand, salutare!

 

Recent am cumparat din Germania un 530 diesel steptronic, din anul 2001, cu 130 de mii de km. Masina merge excelent, insa dupa 5 mii de km cred ca i-a venit randul la prima revizie.. romaneasca.

Cum am un noroc mare, in sensul ca-mi pot achizitiona toate consumabilele originale, "de la sursa", si, asa cum am spus, ar fi prima oara cand ii fac acest schimb, as vrea sa va intreb:

- care este cel mai bun ulei de motor, avand in vedere varsta acestuia?

- dincolo de placute si discuri de frana, filtre de combustibil, aer si ulei, ce piese ar trebui sa mai cumpar, cel putin preventiv, avnd in vedere conditiile de la noi?

- pot sa mai circul daca mi s-a rupt cureaua care actioneaza compresorul de la clima? (am scos-o! :blink: )

- si, pentru posesorii de modele similare, daca pot sa-mi spuna la ce sa ma astept (vis-a-vis de intretinerea acesteia) avand in vedere drumurile noastre?

- si unde pot sa-mi schimb instalatia "de sonorizare" ca din cele 4 boxe una a inceput sa huruie, iar muzica la "tutere" nu prea are calitate? Ma intereseaza daca, pastrand instalatia originala a masinii cu casetofon, magazie CD si radio, pot schimba boxele, adauga un amplificator sau un subwoofer?

 

Gata, ca ma banati. Mersi mult.

80459[/snapback]

 

sa o luam in ordine:

= daca e sa mergi la bavaria sa schimbi uleiul nu trebuie sa iti mai pui problema ce fel de ulei trebuie sa folosesti, au ei pe cel potrivit. ar fi bine sa vezi in cartea mashinii unde s-au facut reviziile si ce fel de ulei au folosit. atentie! numai sa nu schimbi din sintetic in mineral(semisintetic) sau invers.

- cu instalatia de clima cred ca nu este nici o problema, dar ar fi pacat pentru o banala curea, poate vine caldura si pe la noi.

= tips pentru filtrele de polen : pune noi si pe urma ca sa le lungesti viatza, baga un filtru suplimentar inainte (de sacificiu), cel de la hotele de bucatarie sint excelente, nu e rau daca gasesti si mai groase. eu folosesc asta de 2 ani si filtrele arata ca noi.

= daca vrei sa iti schimbi instalatia de sonorizare, nu am nimic impotriva, dar mie mi se pare cam deplasat. nu uita ca e mashina cu pretentie de limuzina. in fine gusturile nu se discuta. personal am renuntat si stau cu linie audio de aproape 1500 usd nemontata. mai bine cauta numai un set de boxe mai de calitate sa le inlocuiesti pe cele defecte, in rest multa munca care nu o sa iasa niciodata "a la bmw"

Link to comment
Share on other sites

Din pacate am luat masina fara "cartea" de revizii. In realitate, doar a fost verificata la un service acolo si dupa ce mi s-a citit la telefon raportul, eu am spus "OK cumpar-o!"

Din acest punt de vedere cred ca am avut un noroc... chior, pt ca masina merge excelent, nu scartaie, nu vibreaza, nu troncane, motorul nu consuma (vizibil) ulei, cat despre gazele de esapament... ce sa mai zic, am primit 10 cu felicitari acolo, in Germania.

Sper sa nu o deochi.

Ei, neavand cartea asta de revizii si nici cartea germana de identitate (parca am lasat-o la politie cand mi-am inmatriculat-o) pe care scria tipul si caracterele uleiului de motor, avand in vedere si "zvonurile" auzite, nu stiu nici ce tip de ulei a folosit fostul proprietar.

Are asa de mare importanta faptul ca nu trebuie schimbat mineralul cu sintetic sau semisintetic? :blink:

Asa am sa fac cu filtrele de polen, pt ca alea vechi sunt imbacsite si la pornirea climei inauntru miroase.... numai a primavara nu.

Cat despre instalatia de sonorizare: intr-adevar se aude... fara viata. Nu ascult manele (doamne fereste) dar as vrea, totusi, ca sunetul sa se auda... normal. De asta revin si intreb daca, de exemplu, imi pot lua 4 boxe de aceeasi impedanta si diametru (si care ar fi, ca eu chiar nu ma pricep) si sa le schimb pe cele originale?

Treaba asta cu muzica este singurul lucru care ma nemultumeste.

PS nu sunt din Bucuresti si nici nu avem service autorizat Bavaria in oras.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Mirosul s-ar putea sa nu fie de la filtrele de polen ci de la niste bacterii care apar datorita umezelii din instalatia de aer conditionat.

Scoate putin filtrele si daca tot miroase trebuie sa cureti instalatia.

Link to comment
Share on other sites

Eu am un 530 dA si ii fac reviziile la Contempo Bv. Ei stiu exact ce fel de ulei sa puna . in acest moment am in motor un ulei long life original BMW ( asa scria pe bidoanele din care l-au pus ) care ma chiama inapoi in service dopa 20000km !

In rest, bielete antiruluiu - ca noi toti cei ce dam zilnic in gropi - si... cam atat !

 

Batfa la utilizare si Drum Intins !

Link to comment
Share on other sites

Eu am un 530 dA si ii fac reviziile la Contempo Bv. Ei stiu exact ce fel de ulei sa puna . in acest moment am in motor un ulei long life original BMW ( asa scria pe bidoanele din care l-au pus ) care ma chiama inapoi in service dopa 20000km !

In rest, bielete antiruluiu - ca noi toti cei ce dam zilnic in gropi - si... cam atat !

 

Batfa la utilizare si Drum Intins !

81231[/snapback]

 

este poate cea mai sigura metoda , ma refer la cei de la contempo, dar mie cind mi-au spus ca ma costa 150 euro un schimb de ulei, am zis...pass! sincer mi se pare strigator la cer. daca nu ar fi problema cu resetatul, nici nu mi-as face probleme. asta e una din cauzele pentru care regret e 34. cit depre ce scrie pe bidonul lor de ulei, trebuie sa mergi numai pe incredere (nu cred ca ai vazut tu cu ochii tai asta). eu l-am schimbat ultima data in germania, la o statie ATU, nu stiu ce fel de ulei au bagat, dar ma apropii de 20000 km si mai am in led aprins si nici nu prea vad sa se fi dus cu mult nivelul jos.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate am luat masina fara "cartea" de revizii. In realitate, doar a fost verificata la un service acolo si dupa ce mi s-a citit la telefon raportul, eu am spus "OK cumpar-o!"

Din acest punt de vedere cred ca am avut un noroc... chior, pt ca masina merge excelent, nu scartaie, nu vibreaza, nu troncane, motorul nu consuma (vizibil) ulei, cat despre gazele de esapament... ce sa mai zic, am primit 10 cu felicitari acolo, in Germania.

Sper sa nu o deochi.

Ei, neavand cartea asta de revizii si nici cartea germana de identitate (parca am lasat-o la politie cand mi-am inmatriculat-o) pe care scria tipul si caracterele uleiului de motor, avand in vedere si "zvonurile" auzite, nu stiu nici ce tip de ulei a folosit fostul proprietar.

Are asa de mare importanta faptul ca nu trebuie schimbat mineralul cu sintetic sau semisintetic?  :blink:

Asa am sa fac cu filtrele de polen, pt ca alea vechi sunt imbacsite si la pornirea climei inauntru miroase.... numai a primavara nu.

Cat despre instalatia de sonorizare: intr-adevar se aude... fara viata. Nu ascult manele (doamne fereste) dar as vrea, totusi, ca sunetul sa se auda... normal. De asta revin si intreb daca, de exemplu, imi pot lua 4 boxe de aceeasi impedanta si diametru (si care ar fi, ca eu chiar nu ma pricep) si sa le schimb pe cele originale?

Treaba asta cu muzica este singurul lucru care ma nemultumeste.

PS nu sunt din Bucuresti si nici nu avem service autorizat Bavaria in oras.

Multumesc.

80956[/snapback]

 

incearca sa vezi ce se intimpla cu boxa care te deranjeaza, scoate masca si vezi daca ai acces usor la ea, masoara diametrul si pozeaza sistemele de prindere. cit despre parametri, nu cred ca ai sa afli mai nimic, dupa cite am vazut la modelel e 34 pe care le-am modificat, nu scriau nimic pe spate nemernicii in afara bineinteles de bmw! era cineva aici ca cel mai bine ar fi sa faci prin incercari daca e sa dai de cineva cu rabdare....si cu boxe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.